Search

10 نکته سریع برای آمادگی موفقیت آمیز کنکور

موفقیت در کنکور

همیشه فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان آنها را به‌ طور جداگانه یا ترکیبی برای افزایش تجربه انجام داد. مسلماً راهکار های خاصی برای کسب رتبه برتر و موفقیت در کنکور وجود دارد. در اینجا، دستورالعمل های کمی وجود دارد که به عنوان یک مرجع عملی ارائه شده است.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه مشاوره انتخاب رشته تلفنی است.

1. یک برنامه ریزی اختصاصی برای خود تهیه کنید

یک برنامه مطالعه متناسب با روش مطالعه خود تنظیم کنید و چیزی را برای لحظه آخر رها نکنید. در حالی که به نظر می رسد برخی از دانش آموزان در مطالعه لحظه آخری پیشرفت می کنند، اغلب این روش مطالعه جزئی بهترین روش برای موفقیت در کنکور نیست. بنویسید که چند امتحان دارید، چند صفحه باید یاد بگیرید و روزهای باقی مانده را. پس از آن، عادات مطالعه خود را بر اساس آن سازماندهی کنید.

2. مطمئن شوید که فضای مطالعه شما مرتب است

مطمئن شوید که فضای کافی روی میز خود دارید تا کتاب‌های درسی و یادداشت‌های خود را پخش کنید. اطمینان از اینکه اتاق به اندازه کافی روشن است و صندلی شما به اندازه کافی آرام است. این موارد را باید در زمان مطالعه در نظر بگیرید. به جزئیاتی که می تواند حواس شما را پرت کرده و آنها را از فضای مطالعه شما حذف کند، توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که در فضای مطالعه خود احساس راحتی می کنید و می توانید تمرکز کنید. برای برخی از افراد، این ممکن است به معنای سکوت کامل باشد، در حالی که برای برخی دیگر گوش دادن به موسیقی کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز به نظم کامل نیاز داریم، در حالی که برخی دیگر دوست داریم در محیطی بهم ریخته تر مطالعه کنیم. مطمئن شوید که فضای مطالعه شما دوستانه ولذت بخش است تا بتوانید کاملاً تمرکز کنید.

موفقیت در کنکور

3. از نمودارها  استفاده کنید

هنگام بازنگری مطالب مطالعه شده، وسایل کمک بصری می توانند به ویژه مفید باشند. در شروع یک موضوع، هر چیزی را که قبلاً در مورد موضوع می دانید، یادداشت کنید. نزدیکتر به امتحان، یادداشت های تجدید نظر خود را در یک نمودار تبدیل کنید. به این ترتیب، یادآوری بصری می تواند به میزان قابل توجهی به آمادگی موفقیت در کنکور شما در هنگام شرکت در امتحان کمک کند. در حین مطالعه می توان از روش های نوین خلاصه نویسی مانند نمودار درختی و… استفاده کرد. نوشتن مطالب درسی با رسم شکل و نقاشی سبب ماندگاری مطالب و یادگیری سریع می شود.

4. از آزمون های سال های گذشته استفاده کنید

یکی از موثرترین راه های آمادگی برای امتحانات، تمرین با نسخه قدیمی آزمون های قبلی است. همچنین، یک آزمون قدیمی به شما کمک می کند که قالب و فرمول سوالات را ببینید و برای شما خوب است که بدانید چه انتظاری دارید، بلکه به عنوان یک تمرین ارزشمند برای اندازه گیری زمان مورد نیاز برای آزمون واقعی موفقیت در کنکور است.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

5. پاسخ های خود را برای دیگران توضیح دهید

برای تسلط بیشتر در یک مبحث ویژه شما می توانید آن مطالب را برای فرد دیگر مثلا همکلاسی خود توضیح دهید. با این کار شما همانند یک معلم مطالب را راده می دهید.

با کمک خانواده و دوستان خود می توانید در امتحان خود موفق شوید. دلیل خود را برای آنها توضیح دهید که چرا به یک سوال خاص به روش خاصی پاسخ داده اید.

6. گروه های مطالعه را با دوستان سازماندهی کنید

گروه های مطالعه می توانند به شما کمک کنند تا پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کرده و کارها را سریعتر به پایان برسانید. فقط مطمئن شوید که گروه روی موضوع متمرکز شده اند و به راحتی حواسشان پرت نمی شود.

۷- به طور منظم استراحت کنید

استراحت های منظم برای بازیابی تمرکز مغز مورد نیاز است. مطالعه ساعت های طولانی بهترین تاکتیک نیست زیرا حفظ طولانی مدت دانش تقریبا غیرممکن است. مهم ترین بخش مطالعه، ایجاد یک برنامه روتین است که متناسب با سبک مطالعه شما باشد.

تمرکز مغز برای موفقیت در کنکور

8. خوردن غذای سالم برای مغز مفید است

در حین مطالعه نباید غذاهای ناسالم مصرف کنید. با انتخاب مواد غذایی طبیعی، تازه و سرشار از ویتامین که برای شما مفید است و تمرکز و حافظه شما را بهبود می بخشد، بدن و مغز خود را متناسب نگه دارید.

9. برای روز امتحانات خود برنامه ریزی کنید

تمام قوانین و الزامات آزمون را بررسی کنید. مسیر خود و زمانی را که ممکن است طول بکشد تا به مقصد برسید برنامه ریزی کنید – سپس مقداری زمان اضافی اضافه کنید. شما نمی خواهید دیر برسید و حتی با اضطراب بیشتری دست و پنجه نرم کنید. داشتن استرس و دیر رسیدن سبب می شود که مغز مطالب مطالعه شده را در آن زمان برای شما یادآوری نکند و به نوعی فکر می کنید مطالب را فراموش کردید.

10. مقدار زیادی آب بنوشید

هنگام مطالعه برای امتحانات و حتی در هنگام امتحان، نوشیدن آب توصیه می شود. هیدراته ماندن حیاتی است و به روحیه مثبت کلی شما می افزاید. برای دریافت پکیج برنامه ریزی و رسیدن به موفقیت در کنکور با مشاوران رتبه برتر و خبره پارسین مشاوره تماس بگیرید.

برای مشاوره تحصیلی از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:

۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بیشتر بخوانید: سه روش کاربردی برای خلاصه نویسی

سوالات متداول

1. دانش آموزان چگونه می توانند در کنکور خوب عمل کنند؟

هفته قبل از امتحان باید روزانه حداقل 20 دقیقه در موضوعات اصلی تجدید نظر کنید. در لحظه آخر مطالعه نکنید! خوب بخورید و بخوابید. اگر خیلی خسته باشید همه چیزهایی را که مطالعه کرده اید فراموش خواهید کرد و اگر خوب غذا نخورید مغزتان به آرامی کار نخواهد کرد.

2. 7 مهارت مطالعه چیست؟

آمادگی آزمون

فلش کارت درست کنید

یادداشت های خود را دوباره بنویسید/بازخوانی کنید. سازماندهی مجدد به دسته ها

در صورت نیاز به کمک دریافت کنید: از منابع آموزشی استفاده کنید.

انباشته نکنید!

فرمت آزمون را بشناسید

پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

آنچه را که می دانید به صورت شفاهی بیان کنید – مطالب را به شخص دیگری بگویید/آموزش دهید.

3. 8 گام برای موفقیت چیست؟

8 گام برای موفقیت در زندگی

یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید

در کار قرار دهید.

متمرکز بمان.

هر موفقیتی که برای آن تلاش می کنید، تمرکز خود را روی آن حفظ کنید. اغلب موفقیتی را که می خواهید به دست آورید به خود یادآوری کنید. …

بسیاری از اهداف کوچک قابل دستیابی را تعیین کنید.

به خودتان استراحت بدهید.

به خودت ایمان داشته باش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید