Search

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1402

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1400

این روزها داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد بی صبرانه منتظر زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد هستند تا نتیجه کار خود را به صورت کارنامه اولیه مشاهده نمایند.

سازمان سنجش نتایج کارنامه اولیه کارشناسی ارشد را برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را به صورت یک کارنامه اولیه منتشر می کند. زمان تقریبی که برای اعلام نتایج اولیه، از سوی سازمان سنجش اعلام شده اواخر خردادماه می باشد.

هر ساله آزمون کارشناسی ارشد در 6 گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود. داوطلبان مجاز هستند در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور در آزمون شرکت کنند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

زمان اعلام نتایج ارشد

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1402

امسال برخلاف سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری کرونا و اوج گیری این بیماری در فصل بهار زمان برگزاری آزمون ارشد به تعویق افتاد. برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در زمان از پیش تعیین شده برگزار می شود. زمانی که برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه راهنمایی ثبت نام از سوی سازمان سنجش اعلام شده است 11 و 12 اسفند ماه است.

کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته اند می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org،  نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را مشاهده کنند. در صورتی که داوطلبی در دو مجموعه امتحانی(اصلی و شناور) شرکت کرده سازمان سنجش برای این داوطلبان یک کارنامه در زمان تعیین شده صادر می کند.

نتایجی که  به صورت مجاز و غیر مجاز در کارنامه اولیه اعلام می شود بر اساس نمره قبولی داوطلب و سهمیه او مشخص شده است. داوطلبانی که در کارنامه آنها عبارت« مجاز می باشد»  ذکر شده می تواند در زمان تعیین شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

نکته: هر چند نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یک کارنامه منتشر می شود اما از این مرحله به بعد مسیر دو دانشگاه از هم کاملاً جدا می شود. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان در سایت سازمان سنجش انجام می شود و انتخاب رشته کارشناسی ارشد، رشته محل های دانشگاه آزاد در سایت Azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1402 در اواخر خرداد ماه می باشد

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه آزمون ارشد 1402

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از طریق سازمان سنجش و به صورت اینترنتی اعلام می شود. دسترسی به این نتایج کار دشواری نخواهد بود و کافی است مطابق مراحل زیر کارنامه اولیه خود را مشاهده کنید:

1.ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انتخاب گزینه ی «کارشناسی ارشد» از منوی سمت راست

2.روی لینک «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد نا پیوسته سال 1402» کلیک کنید.

3.با دو گزینه روبرو می شوید که شما روی گزینه «ورود به سیستم کارنامه اولیه» کلیک کنید.

4.داوطلبان با استفاده از یکی از دو روش زیر، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و در نهایت گزینه«مشاهده کارنامه اولیه» کلیک کنید

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1401

مقاله مرتبط: توضیحات کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1402

نحوه اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد 1402

قبل از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه، سازمان سنجش کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد 1402 را براساس کدرشته امتحانی یا عنوان دفترچه برای کلیه شرکت کنندگان در آزمون منتشر می کند.

پس از انتشار کارنامه اولیه، سازمان سنجش این فرصت را برای کلیه متقاضیان آزمون ارشد را هم کرده است .تا اگر به نتیجه اولیه (نمره و رتبه خود) معترض هستند، بتوانند اعتراض خود را ثبت کنند.

اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد 1402 از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان پذیر است. و اصلاً احتیاج به مراجعه حضوری به سازمان سنجش در این شرایط کرونایی نیست.

در زیر راهنمای کامل نحوه اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی ارشد ارائه شده است :

1.برای ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، ابتدا وارد سایت سازمان سنجش شده و قسمت«سیستم پاسخگویی» گزینه «ارسال درخواست» را کلیک کنید

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1401

2.برای شروع کار می بایست عضو سامانه شوید وگزینه«عضویت در سایت» را کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1401

پس از انجام این مرحله و تایید آن، از طرف سازمان سنجش رمز عبوری به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت آن مجدداً به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و روی گزینه «ارسال درخواست» کلیک کنید.

در ادامه گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کنید. پنجره ای برای شما باز می شود که بایستی نام کاربری و رمز عبور دریافتی را وارد کرده و سپس روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

3. سپس وارد صفحه ی جدید می شوید که در سمت راست روی گزینه«درخواست جدید» کلیک کنید.

در این قسمت می توانید متن اعتراض خود را ثبت کنید و روی گزینه ارسال کلیک کنید. پس از رسیدگی به اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد 1401، مجدداً وارد سیستم شوید و نتیجه رسیدگی به اعتراض خود را از طریق همان رمز عبور دریافتی مشاهده نمائید.

برای دریافت مشاوره«نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد» و ثبت و ارسال درخواست، می توانید با کارشناسان مرکز پارسین مشاوره ارتباط برقرار کنید.

تعداد شرکت کنندگان در آزمون ارشد 1402

آزمون کارشناسی ارشد در زمان مقرر، در روزهای 11 و 12 اسفند ماه در دو مجموعه امتحانی(اصلی و شناور) و در 6 گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار شد.

زمان اعلام نتایج ارشد 1402

در این آزمون 634 هزار و 54 داوطلب شرکت کردند که تعداد 282 هزار و 837 داوطلب(53 درصد) زن و مابقی مرد بودند.

بیشترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون ارشد 1402 در گروه آموزشی علوم انسانی با 408 هزار داوطلب و پس از آن به ترتیب گروه های فنی و مهندسی با 125 هزار داوطلب، علوم پایه با 35 هزار داوطلب، کشاورزی با 14 هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با 2 هزار داوطلب برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1402 در اواخر خردادماه به صورت کارنامه اولیه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. بر طبق رویه های سازمان سنجش، معمولاً سه برابر ظرفیت رشته محل های مجاز به انتخاب رشته می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند علاوه بر مشاهده کارنامه، در اواخر خردادماه دفترچه راهنمای انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش منتشر می شود دانلود نمایند.

برای دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، مجازی، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در مجموع 100 کد رشته محل را انتخاب نمائید. همچنین برای  انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد، می توانند 100 کد رشته رادر سامانه دانشگاه آزاد ثبت کنید.

گزینش نهایی در تمام کد رشته های تحصیلی بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی(معدل موثر) با رعایت سهمیه داوطلبان است.

سوالات متدوال:

1.کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد کی اعلام می شود؟

کارنامه اولیه جداگانه ای برای متقاضیان دانشگاه ازاد اعلام نمی شود.

2.من شماره پرونده و شماره داوطلبی گم کردم چکار کنم؟

شما می تونید از طریق «سیستم ارسال درخواست» سازمان سنجش با ارسال کدملی و شماره شناسنامه خود در عرض 24 ساعت شماره پرونده و شماره داوطلبی را برای شما ارسال کند.

3. در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد، برای رشته های اصلی و شناور دو کارنامه جداگانه صادر می شود.

خیر- برای دو مجموعه امتحانی(اصلی و شناور) یک کارنامه مشترک صادر می شود که نتایج هر دو ازمون در آن آورده شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید