Search

ثبت نام رشته مراقبت زیبایی پوست و مو بدون کنکور

رشته مراقبت زیبایی پوست و مو بدون کنکور

رشته پوست و مو بدون کنکور ، تحصیل در رشته پزشکی پوست و مو یکی از رشته‌های کاملاً جدید در دانشگاه است که تنها ۲ سال از به وجود آمدن آن می‌گذرد. رشته‌ای که کاملاً متناسب با نیاز بازار امروز طراحی شده است. بانوانی که علاقمند به یادگیری مهارت‌های درآمدزای پوست و مو هستند، معمولاً در پی آموزش مراقبت‌های زیبایی پوست و مو هستند که این رشته برای انها مناسب است.

در شرایط کنونی شاهد دوره‌های زیادی در شهرهای بزرگ، برای مراقبت پوست و مو با عناوین مختلف مانند: اسکین کر( نسخه نویسی برای مراقبت از پوست)، لیزر درمانی و زیبایی، مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ، آموزش تزریق فیلر، بوتاکس و غیره هستیم. اما همه این‌ها دوره آموزشی هستند که توسط موسسات تجاری برگزار می‌شوند و ارزش مدرک آنها به اندازه مدرک دانشگاهی نیست. این سخن به معنی بی‌ارزش بودن این دوره‌ها نیست اتفاقاً گذراندن این دوره‌ها در حین تحصیل در دانشگاه ضروری و کامل کننده اطلاعات دانشجویان است.

برای کار کردن در یک مرکز و اموزش رشته مراقبت پوست و مو در اموزشگاه شما عزیزان احتیاج به یک مدرک رسمی و دانشگاهی دارید. در صورت نداشتن یک مدرک دانشگاهی حتی سال ها تجربه در این حرفه را داشته باشید مسیری برای پیشرفت ندارید و باید به همان وضعیت قانع باشید. پس انتخاب با شماست.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

رشته پوست و مو بدون کنکور

رشته پوست و مو یک رشته ی کاملاً جدید و پذیزش ان بدون کنکور است. در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی حتی با داشتن مدرک دکتری بیکار هستند. تحصیل در یک رشته که بازار کار خوبی داشته باشید بسیار اهمیت دارد. رشته پوست و مو از رشته های نوظهور است که بازار کار عالی دارد و تحصیل در این رشته بدون کنکور است. ارایشگری که سالهای زیادی بصورت تجربی کار کرده با تحصیل در این رشته بصورت علمی می تواند کار خود را بروزتر کند و بطور قطع درامد خود را چندین برابر کند.

رشته مراقبت زیبایی پوست و مو به صورت کاردانی در دانشگاه وجود دارد و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم می‌باشد. به دلیل اهمیت بالای مراقبت پوست و مو امروزه کلینیک‌های مراقبت پوست و مو زیادی در همه جا تاسیس شده اند و افراد زیادی وارد این شغل شدند. در جامعه کنونی قشر بانوان برای زیبا بودن و درخشیدن هزینه های بالایی را انجام می دهند.

شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

معرفی رشته مراقبت زیبایی پوست و مو

در جوامع کنونی همه ی انسان‌ها چه زن و چه مرد برای زیبایی و مراقبت از پوست و مو خود هزینه‌های زیادی می‌کنند. رشته مراقبت زیبایی پوست و مو بدون کنکور صنعت زیبایی و آرایشی یکی از صنایع تخصصی است که درآمد بالایی در همه کشورها دارد. برای آموزش در این زمینه بهترین کار این است که به صورت تخصصی فرد آموزش ببیند و مدرک تحصیلی داشته باشد.

در رشته مراقبت زیبایی پوست و مو بدون کنکور دانشجو با مبانی اصلی، ساختار، عملکرد و مراقبت از پوست و مو به صورت تخصصی آشنا می‌شود. در واقع در این رشته برخی دروس به صورت تئوری و نظری ارائه می‌شود و حدود ۵ واحد به صورت کارورزی و آموزش در محیط کار برای دانشجویان اختصاص داده شده است.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

در این رشته شما با این مباحث سر و کار دارید؛

– فیزیولوژی پوست و مو

-مراقبت ریشه مو و پوست سر

-جوان سازی پوست

-مراقبت ناخن

-جوان سازی پوست دست و پا

-روش‌های ویتامینه و احیای مو

-روانشناسی رنگ‌ها

-محصولات بهداشتی پوست و مو

-تغذیه موثر و گیاهی برای مراقبت از پوست و مو

-رفع موهای زائد و درمان رفع زائد‌های پوستی

زمانی که شما از رشته مراقبت زیبایی پوست و مو فارغ التحصیل می‌شوید شما را به عنوان یک متخصص در حوزه پوست و مو می‌شناسند که به صورت حرفه‌ای در حوزه زیبایی و مراقبت پوست و آماده فعالیت هستید.

 برای قبولی در رشته پوست و مو و انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

مدت زمان تحصیل در رشته پوست و مو

بریا تحصیل در دانشگاه در هر مقطعتحصیلی ، مدت زمان خاصی در نظر گرفته شده است. بطور مثال برای کارشناسی یعنی لیسانس دانشجو باید 4 سال یا 8 نیم سال تحصیلی در دانشگاه مشغول به تحصیل باشد.

هر فردی برای اینده خود برنامه ریزی می کند که چه زمانی وارد دانشگاه شود و در رشته مورد علاقه خود تحصیل خود را شروع کند و ادامه می خواهد بداند مدت زمان تحصیل این رشته چقدر است. دانستن مدت زمان تحصیل در رشته پوست و مو لازم است تا بر اساس ان زمان برنامه ریزی خود را انجام دهید و در ادامه برای گذرانده دوره های حرفه ای و کسب تجربه برنامه ریزی لازم را داشته باشید.

برای تحصیل در رشته پوست و مو بدون کنکور، در دانشگاه لازم است حداکثر متقاضی 3 سال وقت بگذراد تا مدرک خود را اخذ کند. البته دانشجویان زرنگ و با راهنمایی مشاوران کاربلد می تواند با گذراندن 2 سال تمام واحدهای درسی این رشته را به اتمام برسانند و با معدل بالا مدرک خود را اخذ نمایند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور

کاردانی رشته مراقبت زیبایی پوست و مو

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، بازار کار رشته پوست و مو یک رشته کاملاً جدید و نوپاست که تنها دو سال از دایر شدن این رشته در فقط یک دانشگاه معتبر کشور میگذرد. علاقمندان به تحصیل در این رشته باید بدانند که این رشته به صورت کاردانی است و کارشناسی پیوسته آن در کشور وجود ندارد. متقاضیان با تحصیل دو ساله در رشته مراقبت زیبایی پوست و مو فارغ التحصیل می‌شوند و مدرک دانشگاهی معتبر اخذ می‌کنند.

با دریافت مدرک کاردانی رشته مراقبت زیبایی پوست و مو، شما عزیزان توانایی تشخیص و درمان بیماری‌ها و مشکلات پوست و مو را دارید و می‌توانید به افرادی که مشکلات پوست و مو مانند؛ جوش، آگنه، ریزش مو، شوره و غیره دارند کمک کنید. همچنین دانشجو با محصولات بهداشتی و آرایشی آشنا می‌شود که بتواند ظاهری زیبا و جذاب را برای افراد به ارمغان بیاورد.

انتخاب رشته زیبایی پوست و مو

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

زمان ثبت نام رشته مراقبت زیبایی پوست و مو در دانشگاه

علاقمندان به تحصیل در رشته مراقبت زیبایی پوست و مو، ابتدا بایستی از زمان ثبت نام دقیق این رشته در دانشگاه اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند در زمان محدود ثبت نام کنند و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

ثبت نام در رشته مراقبت پوست و مو در طول سال تحصیلی در دو نوبت مهر و بهمن است. متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام مهر ماه در شهریور ماه اقدام کنند و برای تحصیل در ترم بهمن ماه شما باید دی ماه ثبت نام خود را انجام دهید.

زمان ثبت نام دقیق برای ترم مهر ماه و بهمن ماه توسط سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

خوشبختانه همه افرادی که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند می‌توانند در این رشته ثبت نام کنند و تحصیل خود را در دانشگاه شروع کنند.

برای دریافت مشاوره و آدرس دانشگاه‌ها و همچنین انجام انتخاب رشته می‌توانید با کارشناسان تحصیلی پارسین مشاوره تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

 

چارت درسی کاردانی رشته مراقبت زیبایی پوست و مو

رشته مراقبت زیبایی پوست و مو بدون کنکور تعداد واحدهای درسی که برای کاردانی رشته مراقبت زیبایی پوست و مو توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نظر گرفته شده است جمعاً ۸۲ واحد است که شامل ۸ واحد دروس پیش دانشگاهی، ۸ واحد درسی مهارتی، ۱۵ واحد عمومی، ۱۶ واحد درسی اصلی، ۲۰ واحد تخصصی و ۵ واحد کارورزی است.

دانشجو در زمان تحصیل باید این واحدهای درسی را بگذراند؛

شیمی فرآورده‌های بهداشتی پوست و مو

روانشناسی عمومی

ایمنی و بهداشت فردی و محیط کار

سرپرستی سالن

مبانی آرایش و پیرایش

فیزیولوژی پوست و مو

کارگاه محصولات بهداشتی پوست و مو

 ارگونومی و چیدمان محیط کار

کاربرد رایانه در آرایش و پیرایش

روانشناسی رنگ

احکام فقهی در مراقبت زیبایی

کارگاه روش‌های ویتامینه و احیای مو

مهارت‌های ارتباطی

مراقبت پوست ۱ و ۲

مراقبت ریشه مو و پوست سر

جوان سازی پوست ۱ و ۲

کارگاه مراقبت ناخن

کارگاه جوان سازی پوست دست و پا

پوست و رادیکال‌ها

کارگاه نگارگری پوست و مو

تغذیه سنتی و گیاهی موثر بر پوست و مو

 کارگاه پروتز گذاری ناخن

 کارورزی ۱ و ۲

کاربینی و غیره.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های مختلف بدون کنکور

بازار کار و آینده شغلی رشته مراقبت زیبایی پوست و مو

رشته مراقبت پوست و مو جز مشاغلی است که به راحتی می توان در ان علم‌اندوزی و کسب تجربه کرد و در نهایت پیشرفت کرد. در این شغل افراد متخصص پوست و مو و زیبایی بدون استرس و سختی کار و در محیطی آرام مشغول به فعالیت هستند.

یکی از نیازهای روزمره همه انسان‌ها رسیدگی به پوست و مو و مراقبت از آنهاست زمانی که افراد با روش‌های مراقبت از پوست و مو آشنا می‌شوند فرایند پیری را کند می‌کنند. در نتیجه شغل پوست و مو و زیبایی یکی از مشاغلی است که همیشه مخاطبان خود را دارد و بازار کار خوبی نسبت به رشته‌های تحصیلی دیگر دارد.

به طور معمول فارغ التحصیلان رشته مراقبت زیبایی پوست و مو می‌تواند در این زمینه‌ها فعالیت کند و یکی از مشاغل زیر را انتخاب کند؛

1.مشاوره پوست و مو: فارغ التحصیلان می‌توانند در کلینیک‌های پوست و مو و سالن‌های زیبایی به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره ارائه بدهند.

2. آرایشگر حرفه‌ای: آرایشگرانی که مهارت بالایی دارند معمولاً مشتریان بیشتری دارند و در نهایت درآمد بالایی دارند. زمانی که به صورت تخصصی آرایشگر با تکنیک‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی آموزش دیده باشد می‌تواند خدماتی با کیفیت به مشتریان خود ارائه بدهد.

سوالات متداول:

1. برای انجام مو و زیبایی به چه شرایطی نیاز دارم؟


چند نوع مدرک وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک آرایشگر تکمیل کنید. رایج ترین آنها مدرک سطح 2 یا 3 در زیبایی درمانی است. این دوره تمام وقت دو تا سه سال به طول می انجامد و مدارک لازم را برای کمک به شما به عنوان یک درمانگر زیبایی کسب می کند.

2. کدام کشور برای زیبایی بهتر است؟


دوره های آرایشی انعطاف پذیری و خلاقیت، حقوق پرسود و مهارت هایی را ارائه می دهد که شما را بالاتر می برد. بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، کره جنوبی و کانادا از بهترین کشورها برای دنبال کردن زیبایی هستند.

3. آیا زیبایی شغل خوبی است؟


حرفه ای در زیبایی درمانی امنیت شغلی بسیار خوبی را ارائه می دهد

اگر به صنعت زیبایی درمانی نگاه کنید، می بینید که کسب و کارها در حال رشد هستند و درمانگران جدید دائماً در این صنعت قدم می گذارند و این یعنی فرصت های شغلی زیادی وجود دارد.

2 پاسخ

  1. با سلام و تشکر از مطلب خوبتون. سوال من این هست که با داشتن مدرک کارشناسی این رشته امکان تاسیس کلینیک مراقبت پوست و مو وجود داره یا دارندگان این مدرک صرفا در آرایشگاه و یا در کلینیک پزشکان دیگه به عنوان دستیار می تونن حضور داشته باشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید