Search

ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور

رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور

رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور یکی از رشته‌های جذاب و هیجان انگیز در صنعت هواپیمایی، رشته مهمانداری هواپیما است. شهریه رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه آزاد معمولاً اشخاصی به سراغ این رشته می‌روند که عاشق پرواز و مسافرت کردن هستند. این رشته یکی از رشته‌هایی با پرستیژ بالا در جامعه است که مردم ارزش زیادی برای آن قائل هستند و در ضمن درآمد بالایی دارد. با افزایش تعداد پروازهای داخل و خارج کشور، تقاضا برای این شغل بیشتر از قبل شده است. فردی که مدرک رشته مهمانداری هواپیما داشته باشد می‌تواند سریع جذب شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران ایر، ساها ( هواپیمایی ارتش جمهوری اسلامی)، ماهان، آسمان، کاسپین و غیره می شود.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه دولتی آمارها نشان داده افرادی که دارای مدرک مهمانداری هواپیما هستند ۸۰ درصد شانس استخدام در شغل مورد علاقه خود را دارند.

 برای استخدام شدن در ایرلاین‌ها شما باید یک مدرک کاردانی در رشته مهمانداری هواپیما داشته باشید. دانشگاه‌ها هر ساله برای این رشته ورودی نمی‌گیرند و امکان ثبت نام در بازه‌های زمانی مهر و بهمن هر سال وجود ندارد (زمان های خاص دانشجو می پذیرند). برای دریافت زمان دقیق ثبت نام و شرایط ثبت نام در رشته مهماندی هواپیما می‌توانید با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

برای ثبت نام در رشته های ایونیک هواپیما، ایمنی پرواز و بالگرد زمینی، نگهداری و تعمیر بالگرد، هوانوردی- خلبانی PPL، دیسپچری پرواز و مکانیک هواپیما می توانید بدون کنکور اقدام کنید.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

آشنایی با رشته مهمانداری هواپیما

مراکز آموزش مهمانداری هواپیما در تهران یکی از رشته‌های جذاب هوانوردی، رشته مهمانداری هواپیما است. جذابیت آن به خاطر مواردی مانند؛ ظاهری شیک و آراسته، سر کار داشتن با همه اقشار جامعه مخصوصاً آدم‌های معروف مانند سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها، مسافرت رایگان و…است.

رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور یکی از اعضای خدمه هواپیما محسوب می‌شود که به منظور ایمنی بیشتر و آسایش مسافران در پروازها و جت‌های تشریفاتی استخدام می شوند. به طور کلی رشته مهمانداری هواپیما مربوط به روش‌های ارائه خدمات به مسافران در قبل از پرواز (راهنمایی مسافر که صندلی خود را بیابد، نحوه و زمان استفاده از کمربند ایمنی هواپیما و نحوه استفاده از ماکس‌های اکسیژن )هنگام پرواز (سرو انواع نوشیدنی و وعدهای غذایی، کمک به افراد بدحال) و پس از پرواز (راهنمایی مسافران برای خروج از هواپیما) است.

مهماندار هواپیما بایستی در شرایط مختلف ظاهری آراسته و مرتب داشته باشد و از فرم‌های لباس شرکت‌های هواپیمایی استفاده کند. این افراد باید انرژی زیادی داشته باشند چون بیشتر مواقع باید بایستند و خدمت رسانی کنند. باید اضافه کرد که مهماندار هواپیما باید از توانایی جسمانی و بدنی سالم برخوردار باشد. برای این منظور معاینات و شرایط پزشکی فرد هنگام استخدام کامل بررسی می‌شود.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا

به هر حال مهمانداران هواپیما در شیفت‌های مختلف کار می‌کند حتی در مواقع خاص مانند تعطیلات و عیدها. ساعات کاری آنها به خصوص در ایرلاین ها ایران بیشتر است و مدام در حال سفر هستند. پس ساعت کاری منظمی ندارند.

مهماندار هواپیما یکی از مشاغل پرریسک محسوب می‌شود چون همیشه احتمال سقوط و مرگ وجود دارد. از طرف دیگر ممکن است در طول سفر با افراد عصبی، بیمار و پرخاشگر مواجه شوید که مدارا کردن با این افراد کار سختی است و همه این عوامل روی سلامت روحی فرد تاثیر زیادی دارد.

وظایف اصلی مهماندار هواپیما

اکثر افراد زمان مسافرت با هواپیما و دیدن مهماندار هواپیما تصور می‌کنند وظیفه اصلی او سرو کردن نوشیدنی و غذا می‌باشد. اما این تنها بخش کوچکی از کار مهماندار هواپیما است. وظایف مهم دیگری دارد که عبارتند از:

وظایف اصلی مهماندار هواپیما

1.مهمترین وظیفه اصلی مهماندار هواپیما حفظ ایمنی مسافران است. مهماندار باید مطمئن شود که همه از مقررات امنیتی پیروی می‌کنند.

2. شرکت در جلسات مربوط به پرواز و زمانبندی

3. چک کردن و ارزیابی تجهیزات امنیتی قبل از پرواز

4. توضیح و آموزش نحوه استفاده از تجهیزات امنیتی و اورژانسی به مسافران

5. دادن اطلاعیه‌های خلبان به مسافران

6. خوشآمدگویی به مسافران و هدایت آنها به سمت صندلی‌هایشان و قرار دادن کیف دستی‌های خود.

7. پاسخگویی به سوالات مسافران

8. سرو وعده‌های غذایی و انواع نوشیدنی

9. اطمینان کامل از خروج ایمن همه مسافران

10. حل کردن تنش و اختلاف بین مسافران در طول پرواز

11. کمک به مسافران در هنگام به وجود آمدن نقص فنی در هواپیما

12. نوشتن گزارش پرواز شامل هر نوع اتفاق

بیشتر بخوانید : معرفی کامل هوشبری و درآمد آن

شرایط کاری شغل مهمانداری هواپیما

شغل مهمانداری هواپیما همانند پرستاری شیفت های کاری متفاوتی دارد. معمولاً هر شرکت هواپیمایی شرایط کاری خاص خود را دارد و در هفته ساعات کاری به شما اعلام می‌کند. به هر حال هر مهماندار هواپیما با این سه حالت زمان کاری خود را می‌گذراند:

-حالت off: در این حالت مهماندار در حال استراحت است و فرد کل روز در خانه یا در حال انجام کارهای شخصی خود است.

حالت   :onدر این حالت شما باید سر کار حاضر باشید و وظایف خود را انجام دهید.

حالت  :standbyدر این شرایط فرد حالت آماده باش است که در صورت نیاز به فرودگاه برود و سریع کار خود را شروع کند. این حالت معمولاً برای موارد اضطراری است. این شیفت همانند شیفت آنکال پرستاران است.

شرایط استخدام شدن در شرکت‌های ایرلاین

رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور همانطور که می‌دانید برای ورود به رشته هوانوردی مانند خلبانی و مهمانداری شرایط خاصی لازم است که فرد باید داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

1)داشتن مدرک دیپلم در یکی از رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی یا رشته‌های هنرستانی.

2) داشتن مدرک کاردانی مهماندار هواپیما

3) حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۲۷ سال

4) داشتن BMI مناسب

5) حداقل قد برای خانم‌ها ۱۶۵ سانتی‌متر و برای آقایان ۱۷۰ سانتی‌متر

6) دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

7) از لحاظ جسمانی و روحی هیچ مشکل پزشکی نداشته باشد، کاملاً سالم باشد. به طور مثال اگر فردی بیماری دیابت داشته باشد نمی‌تواند این شغل را انتخاب کند.

8) مسلط بودن به زبان انگلیسی

داشتن مدرک پرستاری و مدرک زبان سبب در اولویت بودن برای استخدام می‌شود.

داوطلبان عزیز بهتر است قبل از انتخاب رشته ی مهماندار هواپیما و تحصیل در این رشته در دانشگاه نگاهی به شرایط استخدام این شغل بیندازید و در صورت داشتن شرایط بالا برای ثبت نام اقدام نمایند

برای مشاوره کامل درباره شرایط اختصاصی استخدام مهماندار هواپیما در شرکت‌های ایرلاین می‌توانید با کارشناس تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

اهمیت زبان انگلیسی برای شغل مهماندار هواپیما

یکی از مهارت‌های اصلی برای شغل مهمانداری هواپیما، مهارت ارتباط قوی با مسافران و روابط عمومی بالا است . در هر پروازی امکان حضور یک فرد خارجی وجود دارد و فرد مهماندار هواپیما باید تسلط کامل بر زبان انگلیسی داشته باشد تا هنگام برقراری ارتباط با مسافرین خارجی به مشکل بر نخورد.

شرکت‌های هواپیمایی زیادی در حال حاضر یکی از شرایط اصلی برای استخدام فرد را داشتن مدرک زبان و تسلط بر این مهارت می‌دانند. داشتن تسلط کامل بر دو زبان سبب برتری فرد استخدام می شود.

چگونه مدرک مهمانداری هواپیما بگیریم؟

برای گرفتن مدرک مهمانداری هواپیما، متقاضی باید یک مدرک دیپلم رسمی داشته باشد. افرادی که علاقمند به گرفتن مدرک مهمانداری هواپیما هستند می‌توانند از دو طریق این مدرک را اخذ کند:

-ثبت نام در آموزشگاه‌های آزاد شرکت‌های هواپیمایی: برای گذراندن دوره‌های آموزشی خلبانی، مهمانداری و آموزش فنی هواپیمایی باید آموزشگاه‌هایی را انتخاب کرد که کاملاً معتبر باشند. هر سال فهرست این آموزشگاه‌ها تغییر می‌کند. بنابراین بهترین کار این است که از یک منبع معتبر لیست این آموزشگاه‌ها را دریافت کنید و در هر اموزشگاهی ثبت نام نکنید. برای دریافت فهرست کامل مراکز آموزش دوره های مهمانداری هواپیما با کارشناسان تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

– ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور در رشته مهمانداری هواپیما

باید خاطرنشان کرد که هزینه ثبت نام در آموزشگاه‌های آزاد زیاد است ولی مدت زمان گرفتن مدرک از آنها بین ۳ تا 9 ماه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

دروس رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه

دانشجویان در هنگام تحصیل در رشته مهمانداری هواپیما بایستی این دروس را بگذرانند تا موفق به دریافت مدرک کاردانی این رشته شوند:

آشنایی با سیستم‌های ارتباطی داخل هواپیما

 آشنایی با مقررات حمل کالاهای خطرناک

 ارائه خدمات ویژه به مسافر

 اصول سرپرستی

 ایمنی و بهداشت محیط کار

 تئوری پرواز و آشنایی با کابین

 روش‌های تخلیه سریع و استفاده از سیستم‌های روشنایی اضطراری

 روش‌های مقابله با دود و آتش در هواپیما

 روش‌های مقابله با وضعیت اضطراری

 زبان انگلیسی ۱ و ۲ و ۳

زبان تخصصی

شناخت تجهیزات اضطراری

 شناخت هواپیما

عوامل انسانی و مدیریت پرواز

 فیزیولوژی پرواز

 کمک‌های اولیه مقررات هوانوردی

 نحوه پذیرایی

 وظایف و مسئولیت‌های مهمانداری

 هواشناسی هوانوردی

 کاربینی

 کارورزی ۱ و ۲ و…

بازار کار و درآمد رشته مهمانداری هواپیما

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، آمارها نشان داده که ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان رشته مهمانداری جذب بازار کار می‌شوند. حرفه مهمانداری حرفه ای پردرآمد در جهان محسوب می‌شود. میزان درآمد مهمانداران هواپیما به عوامل زیادی بستگی دارد:

مانند مهماندار به چند زبان خارجی تسلط داشته باشد، همین فرد درآمد بیشتری نسبت به سایر مهمانداران دارد. همچنین چند سال سابقه کاری داشته باشید. مدت زمان پرواز و ساعات پرواز طولانی نقش زیادی در حقوق بیشتر فرد دارد. میزان درآمد شغل مهمانداری تا حد زیادی به شرکت‌های هواپیمایی که فرد در آن استخدام می‌شود بستگی دارد، زیرا هر شرکت ایرلاین حقوق خاصی برای این شغل در نظر گرفته است. زیرا هر شرکت ایرلاین حقوق خاصی برای این شغل در نظر گرفته است. به طور قطع شرکت هواپیمایی بزرگ و مشهور درآمد بالایی برای این شغل در نظر گرفته می گیرند.

گزینه ی دیگری که در میزان دستمزد و حقوق فرد تاثیرگذار است، تعداد شیفت‌های کاری فرد بستگی دارد. هرچه تعداد شیفت کاری شما به خصوص در شب زیاد باشد حقوق فرد بالاتر در نظر گرفته می‌شود.

سوالات متداول:

1. زبان انگلیسی برای شغل مهماندار هواپیما حائز اهمیت است ؟

در حال حاضر یکی از شرایط اصلی برای استخدام فرد را داشتن مدرک زبان و تسلط بر این مهارت می‌دانند.

2. چگونه مدرک مهمانداری هواپیما بگیریم؟

ثبت نام در آموزشگاه‌های آزاد و یا ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور شرکت‌های هواپیمایی

3. درآمد رشته مهمانداری هواپیما چقدر است ؟

تعداد شیفت‌های کاری فرد بستگی دارد. هرچه تعداد شیفت کاری شما به خصوص در شب زیاد باشد حقوق فرد بالاتر در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید