Search

معرفی جامع رشته حسابداری و بازار کار آن در سال 1403

رشته حسابداری و بازار کار آن

رشته حسابداری و بازار کار آن چرا  رشته حسابداری مهم است؟

حسابداری نقش حیاتی در اداره یک کسب و کار ایفا می کند زیرا به شما کمک می کند شغل های رشته حسابداری درآمدها و هزینه ها را ردیابی کنید، از مطابقت با قوانین اطمینان حاصل کنید و اطلاعات مالی کمی را در اختیار سرمایه گذاران، مدیریت و دولت قرار دهید که می تواند در تصمیم گیری های تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

سه صورت مالی کلیدی وجود دارد که توسط سوابق شما ایجاد می شود:

صورت سود و زیان اطلاعاتی در مورد سود و زیان در اختیار شما قرار می دهد

ترازنامه تصویر واضحی از وضعیت مالی کسب و کار شما در یک تاریخ خاص به شما می دهد.

صورت جریان وجوه نقد پلی بین صورت سود و زیان و ترازنامه است و وجوه نقد تولید و مصرف شده را در یک دوره زمانی مشخص گزارش می کند.

درآمد رشته حسابداری اگر می‌خواهید کسب و کار خود را سرپا نگه دارید، بسیار مهم است که سوابق مالی خود را تمیز و به روز نگه دارید. در اینجا فقط چند مورد از دلایل اهمیت آن برای کسب و کار شما، بزرگ یا کوچک وجود دارد!

به ارزیابی عملکرد کسب و کار کمک می کند

بازار کار رشته حسابداری پیام نور سوابق مالی شما منعکس کننده نتایج عملیات و همچنین وضعیت مالی کسب و کار کوچک یا شرکت شما است. به عبارت دیگر، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بفهمید چه اتفاقی برای کسب و کارتان می‌افتد. سوابق تمیز و به روز نه تنها به شما کمک می کند تا هزینه ها، حاشیه ناخالص و بدهی های احتمالی را پیگیری کنید، بلکه به شما کمک می کند تا داده های فعلی خود را با سوابق حسابداری قبلی مقایسه کنید و بودجه خود را به طور مناسب تخصیص دهید.

انطباق با قانون را تضمین می کند.

بدی های رشته حسابداری و بازار کار آن قوانین و مقررات از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است، اما سیستم‌ها و فرآیندهای حسابداری مناسب به شما کمک می‌کند تا در مورد کسب‌وکارتان از انطباق با قانون اطمینان حاصل کنید.

عملکرد حسابداری تضمین می کند که بدهی هایی مانند مالیات فروش، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و صندوق های بازنشستگی، به نام چند مورد، به درستی پرداخته می شوند.

رتبه لازم برای قبول شدن در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبائی و…

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

رشته حسابداری در دانشگاه

رشته حسابداری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد. اگر شما برای مقطع کارشناسی قبول شدید یعنی 4 سال باید درس بخوانید تا مدرک خود را اخذ کنید.

رشته حسابداری یکی از رشته های میان رشته است یعنی در تمام گروه های ریاضی، تجربی و انسانی مشترک است و زمان انتخاب رشته می تواند انرا انتخاب کند.

رشته حسابداری اشتراک زیادی با رشته اقتصاد و مدیریت دارد تقریبا 85 واحد درسی مشترک بین این رشته وجود دارد.

افرادی می توانند این رشته را انتخاب کنند که دقیق هستند و البته کمی هم ریاضی هم خوب باشد.

شرایط ثبت نام در رشته حسابداری بدون کنکور

رشته حسابداری در دانشگاه

واحدهای درسی رشته حسابداری در دانشگاه

دروس پایه

روانشناسی عمومی، جامعه شناسی، اصول علم اقتصاد 1 و 2، ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، آمار کاربردی، مبانی کاربرد کامپیوتر، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، حقوق بازرگانی، پول و ارز بانکداری، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی، مالیه عمومی، روش تحقیق.

دروس اختصاصی

اصول حسابداری 1و 2و 3

حسابداری میانه 1و 2

حسابداری پیشرفته 1 و 2

حسابداری صنعتی 1و 2و 3

حسابرسی 1و 2

اصول و مبانی تنظیم بودجه دولتی

پژوهش عملیاتی

مباحث جاری در حسابداری

حسابداری دولتی 1و 2

زبان تخصصی حسابداری 1و 2

حسابرسی دولتی

مدیرت مالی 1

حسابرسی شرکتها

بازار کار و درامد رشته حسابداری

هر کسب و کاری احتیاج به یک حسابدار دارد. حسابداری یکی از رشته های است که بازار کار خوبی داشته است. درک بازار کار برای متخصصان حسابداری مستلزم بررسی دقیق چندین ملاحظات از جمله رشد شغلی پیش‌بینی‌شده، چشم‌انداز حقوق و دستمزد مورد انتظار، و اثرات بالقوه ماندگار همه‌گیری COVID-19 است. به طور کلی، افرادی که در زمینه حسابداری فعالیت می کنند باید در بازار فعلی موقعیت خوبی پیدا کنند، زیرا نیاز به متخصصان مالی که درک کنند چگونه به طور موثر در محیط های حضوری و مجازی همکاری کنند، همچنان قوی است.

عوامل دیگری مانند روند افزایش کارمندان از راه دور و این واقعیت که شرکت ها دیگر با محدودیت های جغرافیایی در هنگام استخدام کارمندان جدید مواجه نیستند نیز قابل توجه است. این امر به ویژه برای متخصصانی که علاقه مند به حفظ یک محیط کاری انعطاف پذیر هستند بسیار مهم است، زیرا در بسیاری از موارد، افراد جدید می توانند از راه دور در روز اول شروع به کار کنند.

داشتن یک تجارت با برخی از مسئولیت های سنگین همراه است. از صدور صورت‌حساب گرفته تا به‌روزرسانی کتاب‌هایتان، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. شما به ابزارهای مناسبی نیاز دارید تا به شما کمک کند تا کسب و کار خود را ادامه دهید – بدون اینکه چیزی را که در حال تقلب هستید کنار بگذارید.

بنابراین، چه نوع ابزارهای حسابداری را باید در  خود نگه دارید تا کارها به خوبی پیش برود؟

ابزارهای حسابداری که مشاغل می توانند از آنها استفاده کنند

تعدادی ابزار حسابداری برای تجارت وجود دارد. ترفند این است که بهترین ابزار حسابداری برای مشاغل کوچک را برای خود پیدا کنید. شش ابزار رایج حسابداری عبارتند از:

نرم افزار حسابداری

نرم افزار صدور فاکتور

کارت(های) اعتبار تجاری

حساب(های) بانک تجاری

تقویم مالی

حسابدار

بیشتر بخوانید : معرفی رشته علوم تربیتی و بازار کار آن

چگونه یک حسابدار شویم؟

تبدیل شدن به یک مشاور مالی قابل اعتماد نیاز به آمادگی زیادی دارد. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

1. کسب مدرک. حسابداران معمولاً حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند.

2. مدرک پیشرفته هم بگیرید. اگرچه لازم نیست، برخی از کارفرمایان حتی ممکن است ترجیح دهند حسابداران آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد در حسابداری یا مدیریت بازرگانی با تمرکز در حسابداری باشند. برخی از دانشگاه ها و کالج ها یک برنامه 5 ساله ترکیبی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

3. در آزمون حسابداران رسمی شرکت کنید.

گزینه های شغلی رشته حسابداری

گزینه های شغلی رشته حسابداری

مدرک حسابداری و مالی علاوه بر ایجاد مسیری برای ورود به حرفه های مالی، مهارت هایی را توسعه می دهد که در طیف وسیعی از بخش ها مفید هستند.

مشاغلی که مستقیماً با مدرک شما مرتبط هستند عبارتند از:

حسابدار خبره

حسابدار مالیاتی

حسابدار مدیریت خبره

حسابدار رسمی دارایی عمومی

منشی شرکت

حسابرس خارجی

حسابدار پزشکی قانونی

کارگزار بورس

مشاغلی که مدرک شما مفید خواهد بود عبارتند از:

مدیر توسعه کسب و کار

تحلیلگر داده

اقتصاددان

نقاله دارای مجوز

مشاور مدیریتی

مشاور وام مسکن

مدیر تدارکات

بانکدار خرده فروشی

مشاور مالیاتی

به یاد داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان درخواست های فارغ التحصیلان با هر رشته تحصیلی را می پذیرند، بنابراین فکر خود را به مشاغل ذکر شده در اینجا محدود نکنید.

بیشتر بخوانید : آخرین رتبه قبولی رتبه های قبولی فیزیوتراپی پردیس خودگردان ۱۴۰۲

گرایش های رشته حسابداری در مقطع ارشد

علاقمندان به تحصیل در رشته حسابداری می توانند از طریق چندین ازمون مدرک کارشناسی ارشد حسابداری بگیرید.

در مقطع ارشد برای هر رشته گرایش های مختلفی وجود دارد و هر گرایش بصورت تخصصی به ان پرداخته می شود. داوطلبان با توجه به علاقه و شرایط کاری خود می توانند یکی از گرایش های زیر را برای مقطع ارشد خود انتخاب کنند:

حسابداری

حسابرسی

حسابداری مدیریت

حسابداری بخش عمومی

ثبت نام رشته حسابداری در مقطع ارشد بدون کنکور

سوالات متداول:

1. مقدمه حسابداری چیست؟

حسابداری وسیله ای است که به وسیله آن اطلاعات مالی لازم در مورد بنگاه اقتصادی مخابره می شود و زبان تجارت نیز نامیده می شود. بسیاری از کاربران برای تصمیم گیری های مهم به اطلاعات مالی نیاز دارند.

2. رشته های تحصیلی حسابداری چیست؟

حسابداری همچنین می تواند به عنوان فرآیند ثبت تراکنش های مالی مربوط به یک تجارت دیده شود. فرآیند حسابداری شامل خلاصه، تجزیه و تحلیل و گزارش این معاملات به سازمان های نظارتی، تنظیم کننده ها و نهادهای جمع آوری مالیات است.

3. چرا حسابداری معرفی شد؟


مردم آن زمان برای ثبت رشد محصولات زراعی و گله ها به روش های اولیه حسابداری تکیه می کردند. از آنجایی که کشاورزی و گله داری فصلی طبیعی داشت، شمارش و تعیین اینکه آیا پس از برداشت محصول یا از شیر گرفتن حیوانات جوان، مازاد به دست آمده است یا خیر، آسان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید