Search

ثبت نام رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور+ دانشگاه فنی حرفه‌ای، آزاد و علمی کاربردی

رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور

رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور، یکی از رشته‌های فنی و پردرآمد دانشگاهی است که فارغ التحصیلان ان حتی با اخذ مدرک کاردانی می‌توانند به عنوان تکنسین نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی جذب بازار کار شوند. دروس رشته آسانسور آسانسور یکی از اجزای اصلی و تکمیلی هر ساختمانی است به خصوص ساختمان‌های بلند و برج‌ها و همچنین پله برقی در مراکز خرید، تجاری، پل عابر پیاده و مترو کاربرد فراوانی دارد. با توجه به لزوم بکارگیری صنعت آسانسور و پله برقی در زندگی‌های مدرن امروزی این رشته جای پیشرفت دارد.

رشته آسانسور و پله برقی در سه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد.علاقمندان به رشته‌های فنی و تعمیرات می‌توانند برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های بالا ثبت نام کنند و تحصیلات خود را ادامه دهند. پذیرش دانشجو در رشته‌های آسانسور و پله برقی در سه دانشگاه آزاد، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی بدون کنکور است اما زمان ثبت نام و شرایط پذیرش دانشجو هر کدام از دانشگاه‌ها متفاوت می‌باشد.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

رشته نصب و سرویس آسانسور هدف از به وجود آمدن این رشته در دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در حوزه‌های تخصصی طراحی، کنترل کیفیت، تولید، تعمیرات و نگهداری انواع آسانسور و پله برقی و بالابرهای صنعتی و ساختمانی مورد استفاده در حوزه‌های مختلف صنعت است. برای ثبت نام و انتخاب رشته ابتدا باید با رشته آسانسور و پله برقی و همچنین سیستم تحصیل در سه دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای آشنا شوید و بعد به سراغ ثبت نام بروید.

معرفی رشته آسانسور و پله برقی

رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور با گسترش روزافزون شهرها و ساختمان‌های بلند و صنایع مختلف، صنعت آسانسور و پله برقی به عنوان یک صنعت حمل و نقل در حال رشد می باشد و لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آموزش نیروی متخصص برای حال و آینده به صورت غیر قابل تردید نمایان می‌سازد.

دانشگاه های دارای رشته آسانسور طراحی و انتخاب و یا تولید اصولی یک آسانسور یا بالابر صنعتی یا ساختمانی اولین گام نصب و سرویس اصولی است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث حفظ امنیت روحی و جسمی استفاده کنندگان از این سیستم حمل و نقل می‌شود. فارغ التحصیلانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های آسانسور و پله برقی هستند می‌توانند در این مشاغل مشغول به کار شوند:

  • طراح آسانسور و بالابرها
  • مدیر تولید و نصب آسانسور و بالابرها و پله برقی
  • مدیر نگهداری و تعمیرات آسانسور و پله برقی
  • بازرس کنترل کیفیت آسانسور و پله برقی

رشته آسانسور و پله برقی ترکیبی از رشته‌های مکانیک، الکترونیک، برق و معماری است.

برای تحصیل در رشته فنی آسانسور و پله برقی فرد باید علاقه به کارهای فنی و تعمیرات داشته باشد. همچنین دقت و مسئولیت پذیر باشد زیرا کمترین سهل انگاری و خطا در این رشته منجر به اتفاقات غیر قابل جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور

رشته آسانسور و پله برقی در هنرستان

آیا رشته آسانسور و پله برقی در دبیرستان وجود دارد؟

 بله -در دبیرستان (دوره دوم متوسطه) رشته‌ای با عنوان «نصب و سرویس آسانسور» وجود دارد. رشته نصب و سرویس اسانسور در شاخه ی کاردانش و در گروه صنعت جای دارد. علاقمندان به تحصیل در این رشته در هنرستان در کنار دروس عمومی و تخصصی کارگاه و کار عملی پرداخته و کسب تجربه می‌کند.

رشته آسانسور و پله برقی در هنرستان

رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور دانش آموزان در هنرستان با انواع آسانسورها و تسلط بر نقشه‌های مربوطه و به طور کلی به موارد زیر آشنا می‌شوند:

1)نحوه اجرای آهن کشی و ریل گذاری داخل چاه آسانسور

2) مرحله مکانیکال آسانسور شامل نصب درهای طبقات، استقرار موتور داخل موتورخانه، قرار دادن کابین و قاب وزنه داخل چاه آسانسور به همراه نصب تمام متعلقات مربوطه.

3) مرحله الکتریکال آسانسور شامل سیم کشی داخل چاه آسانسور، نصب تابلو سه فاز و تابلوی فرمان و نصب تمام متعلقات مربوطه.

4) راه اندازی و تحویل آسانسور

برای انتخاب رشته در دبیرستان بهتر است ابتدا از یک روانشناس بخواهید که تست‌های انتخاب رشته و شغل را برای شما انجام دهد تا استعداد شما شناسایی شود. روانشناسان مرکز مشاوره پارسین این کار را برای شما انجام می‌دهند.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

ثبت نام در رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های فنی دولتی در ایران است. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی که در دبیرستان در شاخه ی کاردانش و فنی و حرفه‌ای بودند در این دانشگاه امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان وجود دارد. دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه‌ای در کشور است که به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به آموزش دانشجویان می‌کند. عمده فعالیت آموزشی این دانشگاه در حال حاضر در سطح کاردانی است که با هدف تربیت تکنسین بتواند نیروی متخصص وارد جامعه کند.

این دانشگاه هر ساله در یک زمان خاص ثبت نام و انتخاب رشته او شروع می‌شود. دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سه مقطع کاردانی،  کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوره کاردانی ناپیوسته رشته «نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی» وجود دارد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجهز به کارگاه‌ها و آزمایشگاه های پیشرفته برای آموزش تخصصی رشته های فنی است.

این دانشگاه در سه دوره ی روزانه،نوبت دوم و غیرانتفاعی دانشجو می‌پذیرد. در دوره روزانه دانشجو شهریه پرداخت نمی‌کند و به افراد غیر بومی خوابگاه داده می‌شود. در ضمن مدرک این دانشگاه برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور معتبر است.

برای مشاوره تخصصی ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای می توانید با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

ثبت نام رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای دوره‌های کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته هر سال در دو نوبت مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد. شیوه پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم است. دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف دارای تشکیلات دانشگاهی به نام واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی است که باید به اعتبار هر کدام توجه کرد.

در صورتی که فرد دیپلم او رشته‌ی ریاضی باشد و بخواهد یکی از رشته‌های انسانی را در دانشگاه آزاد برای تحصیل انتخاب کند ضریب معدل کتبی دیپلم او از %۱۰۰ به ۵۷ درصد می‌رسد. برای تحصیل در دانشگاه آزاد باید شهریه پرداخت کرد

باید خاطرنشان کرد شهریه رشته‌های فنی به نسبت رشته‌های دیگر در دانشگاه آزاد بیشتر است. چون دانشگاه برای رشته های فنی کارگاه و آزمایشگاه و واحد عملی در چارت درسی در نظر گرفته است و هزینه متغیر این واحدها بالاتر است. رشته آسانسور و پله برقی یکی از رشته‌های فنی در دانشگاه آزاد است که هر ترم دانشجوی جدید می‌پذیرد

برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد با کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

ثبت نام رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه علمی کاربردی

رشته آسانسور و پله برقی بدون کنکور تنها دانشگاه مهارتی در ایران است که رشته‌های آن همه متناسب با بازار کار و اقتصاد طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند. رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی با عنوان «کاردانی فنی آسانسور و پله برقی» و در مقطع کارشناسی ناپیوسته با عنوان «مهندسی فناوری آسانسور و پله برقی» وجود دارد.

در دانشگاه علمی کاربردی برای رشته آسانسور و پله برقی واحدهای درسی اینچنینی وجود دارد:

 استاتیک و مقاومت مصالح کاربردی

 مدارهای الکتریکی

زبان فنی آسانسور و پله برقی

 شناخت آسانسورهای الکتریکی

شناخت آسانسورهای هیدرولیک

 مبانی و نصب و راه‌اندازی آسانسور

 کارگاه نصب اجزای مکانیکی

 کارگاه نصب اجزای الکتریکی

 کارگاه تعمیرات و نگهداری آسانسور و پله برقی و غیره.

برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی باید شهریه پرداخت کرد اما شهریه آن به نسبت پایین است و در برخی واحدهای دانشگاهی آن کلاس‌ها را بعد از ظهر برای افراد شاغل برگزار می‌کنند جدیداً در برخی رشته‌ها تعهد به اشتغال اعلام شده است.

برای انتخاب رشته بهتر در دانشگاه علمی کاربردی و دریافت اطلاعات درباره نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی به محل کار یا منزل با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : معرفی جامع دانشگاه علمی کاربردی: شرایط ثبت نام، رشته ها و اعتبار مدرک

شرایط پذیرش در رشته آسانسور و پله برقی

شرایط پذیرش در رشته آسانسور و پله برقی

برای انتخاب رشته در رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی هر کدام شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو اعلام کردند.

به طور مثال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید نوع دیپلم که شما فارغ التحصیل شده‌اید با رشته انتخابی دقت کنید و علاوه بر آن ظرفیت پذیرش، نحوه گزینش و سهمیه بومی رشته‌ها را هنگام انتخاب رشته باید در نظر بگیرید تا بتوانید در دوره‌های روزانه دانشگاه دولتی فنی وحرفه‌ای پذیرفته شوید.

همه ما می‌دانیم که سیستم پذیرش دانشجو در دو دانشگاه (دانشگاه آزاد با دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا علمی کاربردی) با هم یکسان نیست. برای ثبت نام و انتخاب رشته از متخصص انتخاب رشته در آن دانشگاه کمک بگیرید تا موفقیت خود را تضمین کنید.

زمانی که شما هزینه بابت مشاوره انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاه پرداخت می کنید باید بدانید که در مقابل هر ترم شهریه‌ای کمتر و دانشگاه معتبری در حال تحصیل خواهید بود. مسلما این هزینه خیلی ناچیز برای اینده ی بهتر شما خواهد بود.

شهریه رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه

برای تحصیل در دوره‌های غیر روزانه یعنی نوبت دوم، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی بایستی هر ترم شهریه لازم را پرداخت کرد.

میزان شهریه در دانشگاه‌های آزاد با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه علمی کاربردی متفاوت می‌باشد. برای سنجیدن میزان شهریه و مبلغ دقیق آن می‌توانید با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول:

1. شهریه رشته آسانسور و پله برقی در دانشگاه چقدر می باشد ؟

میزان شهریه در دانشگاه‌های آزاد با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه علمی کاربردی متفاوت می‌باشد.

2. آسانسور چیست؟


آسانسور که به آن آسانسور نیز می گویند، اتومبیلی که در یک محور عمودی حرکت می کند تا مسافران یا بار را بین سطوح یک ساختمان چند طبقه حمل کند. اکثر آسانسورهای مدرن توسط موتورهای الکتریکی و با کمک وزنه تعادل از طریق سیستم کابل ها و قرقره ها به حرکت در می آیند.

3. به کارگران آسانسور چه می گویند؟


نصاب ها و تعمیرکاران آسانسور و پله برقی که سازندگان آسانسور و پله برقی یا مکانیک نیز نامیده می شوند، به مونتاژ، نصب، نگهداری و جایگزینی آسانسور، پله برقی، بالابر صندلی، گذرگاه متحرک و تجهیزات مشابه می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید