Search

چند دلیل واقعی که دانش آموزان ابتدایی تکالیف خود را انجام نمی دهند

دلیل عدم انجام تکالیف

دلیل عدم انجام تکالیف را به یاد دارید زمانی که در مدرسه بودید و تکالیف خود را انجام نداده بودید؟ چه بهانه ای آوردی؟ من تکالیف کامل انجام دادم بهترین زمان انجام تکالیف مدرسه ولی در خانه جا گذاشتم؟ اشتباهی در کیف دیگرم گذاشتم؟ برادر یا خواهر کوچکترم دفترم پاره کرد؟ یک غاز آن را در پیاده روی شما به مدرسه خورد؟ هر چه به ذهنتان رسید به معلم خود تحویل می دادید.

انتخاب رشته ارشد به صورت کاملا اختصاصی 24 ساعته توسط مشاوران با تجربه پارسین مشاوره فقط کافیه کلیک کنید یا با شماره ی زیر تماس بگیرید

9099070084

اگرچه ممکن است برخی داستان ها کمی اغراق آمیز باشند، اما حقیقت این است که این دنیاها ممکن است واقعاً با دنیای امروزی که دانش آموزان ما در آن بزرگ می شوند متفاوت باشد. اما، چیزی که تغییر چندانی نکرده است، دلایل واقعی عدم انجام تکالیف دانش‌آموزان است. در حالی که دانش‌آموزان ممکن است بهانه تراشی کنند، اما اغلب این بهانه‌ها حقیقت واقعی را پنهان می‌کنند که چرا کار خود را کامل نکرده‌اند. و در اینجا شوک وارد می شود: همیشه تقصیر آنها نیست!

در اینجا 10 دلیل واقعی وجود دارد که دانش آموزان تکالیف خود را انجام نمی دهند:

1.خسته کننده است

بیایید واقع بین باشیم، اگر تمام روز در مدرسه بوده اید و به معلمان گوش می دهید و کار می کنید، پس چرا می خواهید به خانه بیایید و کارهای بیشتری انجام دهید؟
یکی از بزرگترین دلایل انجام ندادن تکالیف خستگی زیاد بچه ها از مدرسه است بخصوص دانش اموزان ابتدایی که عادت نداشتن ساعات طولانی یکجا بنشینند. زمانی که به منزل بر می گردند تمایل دارند استراحت کنند و سراغی از اسباب بازیهای خود بروند. به نظر خودشان خیلی وقت برای درس و مدرسه گذاشته اند.

بیشتر بخوانید : مراحل ثبت نام کلاس اول ابتدایی_ همراه با تغییرات ۱۴۰۲

2. درک دستورالعمل ها خیلی سخت است

باشه. صادق باشید. شاید شما کاملاً گوش نمی کردید. دلیل عدم انجام تکالیف شاید ندانید چه کاری انجام دهید یا چگونه آن را انجام دهید. یا شاید تکلیف به اندازه کافی واضح توضیح داده نشده است که شما متوجه شوید. به هر حال، خیلی سخت است. برخی دانش آموزان تکالیف را به این دلیل انجام نمی دهند که واقعا نمی دانند چطوری و از چه روشی باید پیش بروند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

3. خیلی آسان است

اکثر دانش آموزان ابتدایی به والدین خود می گویند من که امروز این سر کلاس یاد گرفتم چرا باید دوباره ان را تکرار کنم و این قدر مشق بنویسم؟ باید به بچه ها کامل توضیح دلایل انجام تکالیف هم توسط والدین وهم معلم داده شود.

دلیل عدم انجام تکالیف

انجام دادن بیشتر کارهایی که یک فرد قبلاً می داند چگونه انجام دهد منطقی نیست، پس چرا آن را انجام دهیم؟ اگر بتوانید یک مقاله را خوب بنویسید، هدف از بازنویسی آن یا نوشتن مقاله دیگری چیست؟ اگر بتوانید برخی از مسائل ریاضی را حل کنید، آیا واقعاً باید یک یا دو صفحه دیگر را انجام دهید؟ اگر از قبل می دانید که قرار است در یک آزمایش علمی یا بازاریابی چه اتفاقی بیفتد، آیا باید هر مرحله را ترسیم کنید و همه آنها را کامل کنید؟

4. اولویت بندی و برنامه ریزی برای انجام تکالیف وجود ندارد.

با در نظر گرفتن کلاس‌های ورزش، موسیقی و هنر و طیف وسیعی از فعالیت‌های اضافی، ممکن است محصل دچار سردرگمی در اولویت بندی کارها شود. در اینجا وظیفه مادر این است برای فرزند خود ترتیب و مهم بودن کلاس های فوق برنامه و وظیفه اصلی خود یعنی تکالیف مدرسه و درس خواندن را مشخص کند. پس از همین حالا شروع به برنامه ریزی درست برای فرزندان خود کنید.

5. فراموش کردند

این آشنا به نظر می رسد؟ فراموش کردم تکلیف را کپی کنم. بخش هایی از تکلیف را به خاطر ندارم. یادم رفت کار را به خانه بیاورم. مواد لازم برای انجام آن را فراموش کردم. یادم نمیاد کی موعدش باشه.
راه حل: از آموزگار خواسته شود بچه ها را ملزم کند که فهرستی از تکالیفی که روز بعد باید تحویل دهد در دفترچه یادداشت کوچک بنویسند و ان را هر روز به والدین خود نشان دهند.

دلیل عدم انجام تکالیف

6. بی معنی و بی ربط است

برخی بچه ها با والدین خود دائماً بحث می کنند که انجام این تکلیف برای این فصل بی معنی و کاملا بی ربط است. در دوران ابتدایی معلم از بچه ها می خواهد یک کلربوک تهیه کند و تکالیف و تحقیقات که انجام می دهد در آن نگهداری کند و در زمان تعیین شده به او تحویل دهد. جمله ای که بچه ها به نظر می آورند حالم ازش بهم میخوره. چرا باید این کار را انجام بدم؟

7. جایی برای انجام آن وجود ندارد

خانه پر سر و صدا است، اعضای دیگر خانواده در یک مکان آرام برای کار دخالت می کنند، اتاق ها بیش از حد به هم ریخته هستند بنابراین فضای خوبی برای کار وجود ندارد.
راه حل: یک فضای خاصی مانند میز کار، اتاق خود بچه ها و.. برای انجام تکالیف در نظر بگیرید و به فرزند خود هر چند وقت یکبار یادآور شوید که تکالیف باید اینجا انجام دهید. به هیچ وجه نگذارید جلوی تلویزیون تکلیف خود را انجام دهند.

8. تجهیزات لازم را ندارند

وسایل و امکانات لازم برای انجام تکالیف در دسترس نیست. کامپیوتر خراب شد یا برق قطع شد… خط کش کشویی در جای خود قرار ندارد یا هیچ باتری در حال کار برای ماشین حساب وجود ندارد.

9. مقدار زیادی از تکالیف مانده است.

کودکی که تکالیفش را انجام نمی دهد بارها پیش می آید که فرزند شما یکی یا دو تا از تکالیف خود را هنوز تمام نکرده و آخر شب است و بچه هم خوابش می آید. دیده می شود والدین تکالیف مانده را به جای کودک خود می نویسند و فکر می کنند با این کار به فرزند خود کمک کرده اند که فردا معلم او را سرزنش نمی کند. باید به شما والدین عزیز یاداور شویم کار شما کاملاً اشتباه است. فرزند شما با این کار مطمئن می شود اگر تکلیف را تمام نکنم مادر یا پدر آن را بجای من انجام می دهد. پس چر اینقدر برای انجام تکالیف وقت بگذارم . بهتر است بجای انجام تکلیف با تلبت یا اسباب بازی خود مشغول شوم.
در مقابل باید دانش آموز متوجه شود اگر تکالیف خود را انجام ندهد توسط معلم بازخواست می شود و برای او تنبه در نظر گرفته می شود و در نهایت باید مسئولیت انجام ندادن تکالیف را بپذیرد.

بیشتر بخوانید : ۸ نکته برای غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان

10. مهم نیست که این کار را انجام دهم

دانش آموز با خود می گوید انجام دادن این تکلیف فقط برای چند امتیاز به حساب می آید یا به هر حال درجه بندی نمی شود، پس چرا اصلاً این کار را انجام دهید؟

دلیل عدم انجام تکالیف صرف نظر از موضوع، همیشه کسانی هستند که بهانه ای برای انجام ندادن تکالیف خود دارند. هنگام تنظیم تکالیف سعی کنید برخی از این بهانه های رایج را در ذهن داشته باشید، و کاری را ایجاد کنید که دانش آموزان به سختی بهانه ای برای آن بیاندیشند.

سوالات متداول:

1. چرا دانش آموزان تکالیف خود را در شب انجام می دهند؟

دلیل عدم انجام تکالیف برای دانش‌آموزانی که بعداً در روز انرژی بیشتری دارند، عصر یا شب می‌تواند زمان مؤثرتری برای مطالعه باشد. با حواس پرتی کمتر و آرامش و سکوت، مطالعه در شب می تواند به بهبود تمرکز و تمرکز دانش آموز کمک کند.

2. چند نفر از مشق شب خوششان نمی آید؟

هنگامی که صحبت از استرس به میان آمد، بیش از 70 درصد از دانش‌آموزان گفتند که «اغلب یا همیشه در مورد تکالیف مدرسه استرس دارند» و 56 درصد تکالیف را به عنوان عامل استرس‌زای اصلی ذکر کردند.

3. بهترین زمان برای یادگیری چه زمانی است؟
بهترین زمان برای مطالعه از نظر علم

بر اساس علم، دو پنجره زمانی وجود دارد که مغز بیشتر پذیرای مواد جدید است: 10:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر و 4:00 بعد از ظهر تا 10:00 شب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید