Search

6 راه برای توجیه کردن غیبت سربازی

توجیه کردن غیبت سربازی

توجیه کردن غیبت سربازی، تنها راه برای بهره‌مند شدن از معافیت‌های سربازی است. بیماری، فوت یکی از اعضای خانواده، طلاق و مشکلات قضایی، مفقودالاثر شدن سرپرست خانواده و غیره گزینه‌های موجهی برای توجیه کردن غیبت اولیه سربازی است.

زندگی همانطور که ما می‌خواهیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم پیش نمی‌رود. بودن یکسری ناملایمات و مشکلات روال طبیعی زندگی را بر هم می‌زند و فرد را از مسیر عادی زندگی خارج می‌کند. مشمولی که تا دیروز همه چیز طبیعی و عادی بوده و امروز با این همه مشکل روبرو شده است نمی‌داند چکار کند. همین مشمول ممکن است تازه به سن ۱۸ سالگی رسیده باشد و اطلاعاتی درباره سن مشمولیت و قوانین نظام وظیفه نداشته باشد و از محدودیت‌های غیبت سربازی هیچ اطلاعی ندارد. اضافه شدن غیبت سربازی باری اضافی بر روی دوش همین فرد است.

تیم پارسین مشاوره با تمام توان به این عزیزان کمک می‌کند تا بتوانند غیبت سربازی خود را توجیه کنند. توجیه غیبت برای معافیت کفالت در قوانین نظام وظیفه ذکر شده است که مشمولی که غیبت اولیه داشته باشد و دلایل موجه باعث این غیبت بوده، غیبت قابل توجیه می‌باشد. برای بهره‌ مندی از معافیت‌های سربازی، استخدام در نیروهای مسلح و … می‌توان با کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

در این مقاله شش راه برای توجیه کردن غیبت سربازی آورده شده است.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

توجیه غیبت به دلیل: بیماری جسمی یا روحی

غیبت‌های پشت دفترچه (غیبت سنواتی) همیشه از روی سهل انگاری و بی‌توجهی مشمولان نیست. گاهی در خانواده‌ بیماری‌ برای مشمول، پدر و مادر، فرزند یا همسر به وجود می‌آید که سبب می‌شود مشمول نتواند در زمان مقرر دفترچه خدمت خود را پست کند و یا در زمان اعزام به خدمت حاضر شود.

بودن بیماری صعب العلاج یا سخت والدین که احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند و رفتن مشمول به سربازی سبب می‌شود که فرد دیگر در خانواده نباشد از آنها مراقبت کند، گزینه مناسبی برای توجیه کردن غیبت سربازی است.

از طرف دیگر اگر مشمول در زمان اعزام به خدمت و یا قبل از آن دچار بیماری جسمی یا روحی و روانی شده باشد و نتواند برای رفتن به پادگان در زمان مقرر اقدام کند می‌تواند از این طریق غیبت خود را توجیه کند.

برای توجیه غیبت از طریق بیماری برای خود مشمول یا والدین بودن مدارک پزشکی و بستری در بیمارستان لازم و ضروری است چون این مدارک توسط پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه بررسی می‌شوند.

برای ارائه مدارک و توجیه کردن غیبت سربازی از طریق بیماری لازم است در یکسری موارد احتیاط کرد و فرصت را از دست نداد.

توجیه غیبت به دلیل: ازدواج یا طلاق مشمول

در مواردی که تاریخ عقد و ازدواج و یا تاریخ شروع اختلاف مشمول با همسرش منجر به طلاق شده باشد، مشمول غایب از این طریق می‌تواند غیبت سربازی خود را توجیه کند.

توجیه غیبت به دلیل: ازدواج یا طلاق مشمول

مشمولانی که می‌خواهند از طریق ازدواج یا طلاق غیبت را توجیه کنند باید مدارک معتبر از مراجع ذیصلاح به سازمان نظام وظیفه ارائه بدهند.

معمولاً پروسه طلاق طولانی است، مگر در مواردی که طلاق توافقی باشد. مشمولون عزیز باید توجه کنند نظام وظیفه تنها یک زمان محدود را برای این مورد در نظر گرفته است و همه ی زمان صرف شده برای این کار را توجیه کردن غیبت نمی‌پذیرد.

در شرایطی خاص که مشمول در جریان مراحل قضایی طلاق پدر و مادر باشد، می‌توان از این طریق غیبت را توجیه کند.

در ادامه بخوانید:توجیه غیبت سربازی برای گرفتن معافیت کفالت

توجیه غیبت به دلیل: فوت یکی از اعضای خانواده

توجیه غیبت بیماری پدر یکی از مواردی که از طریق آن می‌توان غیبت را موجه کرد، فوت یکی از اعضای درجه یک خانواده است. اگر قبل از فوت پد،ر مادر، همسر و یا فرزند مشخص شود با تشخیص شورای پزشکی که بیماری منجر به فوت شده است مدت زمان توجیه غیبت فرق می‌کند و مشمول می‌تواند زمان بیشتری از غیبت خود را توجیه کند.

زمانی که بتوانید غیبت خود را موجه کنید امکان استفاده از معافیت‌های کفالت وجود دارد و می توانیداز سربازی معاف شوید.

فوت یکی از اعضای خانواده بایستی قبل از ورود به غیبت اتفاق افتاده باشد و همین مورد مانع معرفی یا اعزام به خدمت مشمول شده باشد.

توجیه غیبت به دلیل: اشکالات اداری

توجیه غیبت به دلیل: اشکالات اداری

برخی اتفاقات خارج از توان ما و قابل پیش بینی نیستند. یکی از این اتفاقات اشکالات اداری در زمان معرفی یا اعزام به خدمت هستند. زمانی که برای معافیت کفالت یا معافیت پزشکی در نظام وظیفه تشکیل پرونده دادید و مراحل آن طول کشید به شرط اینکه این تشکیل پرونده قبل از ورود به غیبت باشد قابل توجیه است.

موارد دیگر مشکلات اداری برای دانش آموزان، دانشجویان، طلاب یا متعهدین خدمت نظامی و غیرنظامی است. در این مورد باید مدارک معتبر تهیه کرد و سازمان نظام وظیفه تشخیص بدهد غیبت به خاطر اشکالات اداری بوده است.

توجیه غیبت: برای وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و…

در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، انفجار، سقوط هواپیما و یا تصادف شدید برای یکی از اعضای درجه یک خانواده رخ داده باشد و این حوادث غیر مترقبه سبب آسیب‌های جسمی، روحی و یا مالی شده باشد می‌توان غیبت را برای مدت خاص توجیه کرد.

باید اضافه کرد که تصادف شدید در صورتی قابل توجیه است که نیاز به عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان شده باشند.

توجیه کردن غیبت اولیه سربازی کار راحتی نیست و نیاز به مدارک معتبر دارد.  بهتر است قبل از مراجعه به مراکز پلیس + 10 و پر کردن فرم‌های مربوطه با یک کارشناس با تجربه نظام وظیفه صحبت کنید و مشاوره توجیه غیبت بگیرید. مسلماً نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. برای مشاوره توجیه غیبت می‌توانید با کارشناسان نظام وظیفه مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: قانون جدید مجازات و محدودیت های سربازان فراری

توجیه غیبت به دلیل: حبس

اگر مشمول قبل از ورود به غیبت توقیف، تبعید یا حبس داشته باشد با تایید مراجع قضای ذیصلاح می‌تواند مدت زمان حبس خود را کامل توجیه کند. در این شرایط مشمول اختیاری از خود نداشته و مدارک قضایی بازگو کننده شرایط و مدت زمان غیبت می‌باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، موارد دیگری وجود دارند که مشمولان غایب می‌توانند برای توجیه کردن غیبت اولیه سربازی خود از آنها استفاده کنند و بتوانند اضافه خدمت خود را پاک کنند.

مراحل توجیه غیبت سربازی

مشمولان غایبی که دلایل موجه برای غیبت خود داشته باشند می‌توانند برای توجیه کردن غیبت خود تشکیل پرونده بدهند تا کمیسیونی برای آنها برگزار شود. برای توجیه کردن غیبت پشت دفترچه بایستی بر طبق این مراحل پیش بروید:

-مراجع حضوری به یکی از مراکز پلیس +۱۰

–  پر کردن فرم‌های مربوط به توجیه غیبت

– همراه بردن مدارک و مستندات معتبر مربوط به غیبت

– دریافت رسید توجیه غیبت

سوالات متداول:

توجیه غیبت: برای وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله به چه صورت است ؟

این حوادث غیر مترقبه سبب آسیب‌های جسمی، روحی و یا مالی شده باشد می‌توان غیبت را برای مدت خاص توجیه کرد.

2. توجیه غیبت به دلیل: اشکالات اداری به چه صورت است ؟

در این مورد باید مدارک معتبر تهیه کرد و سازمان نظام وظیفه تشخیص بدهد غیبت به خاطر اشکالات اداری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید