Search

نکات طلایی  برای تجربه تحصیل موفق در خارج از کشور 

تحصیل موفق در خارج از کشور

تحصیل موفق در خارج از کشور آیا کشور ما واقعاً تمام دانشی را که می خواهیم به ما می دهد؟ آیا می توانیم خود را شهروند جهانی بنامیم؟ بر اساس منابع موجود برای توسعه هر منطقه از کره زمین، جهان به مناطق مختلفی تقسیم شده است. بهترین کشور برای تحصیل رایگان امتیازات بیشتری را می توان در مناطقی با منابع بیشتر یافت. امتیاز بیشتر به فرصت های بیشتر تبدیل می شود. ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، و حتی نیوزلند و استرالیا، به عنوان کشورهای جهان اول، از ممتاز بودن نسبت به برخی از کشورهای جهان سوم برخوردار هستند. کشورهای فوق دارای اقتصاد پایدار، در دسترس بودن منابع و استانداردهای زندگی هستند که به ندرت تحت تأثیر نوسانات اقتصادی جهانی قرار می گیرند. یک اقتصاد قوی با یک سیستم آموزشی پیشرفته همراه است. تحصیلات خارجی تا حد زیادی مورد توجه ترین چیز در جهان است. دانش‌آموزان از سرتاسر جهان خود را مشتاق دریافت تجربه تحصیل در خارج از کشور می‌دانند که به آنها امکان می‌دهد در حرفه خود مستقل و سازنده شوند و دسترسی خود را به یک شبکه جهانی گسترش دهند.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

نکاتی که باید قبل و در طول سفر خود برای یک تحصیل موفق در خارج از کشور به خاطر بسپارید:

1. کشور اشتباهی را انتخاب نکنید.

تحصیل موفق در خارج از کشور بسیاری از فراگیران ناآگاه در نهایت مقصد تحصیلی را انتخاب می کنند که با نیازهای آنها مطابقت ندارد. قبل از انتخاب برنامه تحصیل در خارج از کشور، تکالیف خود را در مورد کشور، منطقه و مکانی که در آن تحصیل خواهید کرد، انجام دهید. کشورهای تحصیل رایگان در مورد سیستم دانشگاهی، زندگی دانشگاهی، و زبان و آداب و رسوم منطقه بیاموزید. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر با مقصد تحصیلی خود سازگار شوید، بلکه به شما کمک می‌کند از مکان‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید آگاه شوید، زیرا ایمنی سفر هنگام بازدید از یک کشور خارجی بسیار مهم است. دانشجویان بین المللی گاهی اوقات هدف آسانی برای دزدان و غارتگران در این جامعه بزرگ و باز هستند. یک استراتژی عالی برای تضمین ایمنی خود در طول مدت اقامت، تحقیق در مورد آمار جرم و جنایت محلی و محله ای است که در آن در کالج تحصیل خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : راهنمای همه اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور

2. انتخاب یک برنامه مناسب برای تحصیل

انتخاب برنامه مناسب گام دوم در سازماندهی یک تجربه تحصیلی موفق در خارج از کشور است. کالج ها در سراسر جهان دوره های بسیار انعطاف پذیری را ارائه می دهند که به دانش آموزان اجازه می دهد برنامه های درسی خود را بر اساس آنچه می خواهند مطالعه کنند سفارشی کنند. برخی دیگر از عناصری که هنگام انتخاب یک برنامه باید در نظر بگیرید عبارتند از دقت تحصیلی، مکان، فرهنگ، زبان و طول برنامه برای برآورده کردن بهترین اهداف و نیازهای شما. بسیاری از گزینه‌های دانشگاهی، مانند شرکت در کلاس‌هایی که در دانشگاه شما ارائه نمی‌شوند یا انجام تحقیقات در یک محیط ناآشنا، در حین تحصیل در خارج از کشور در دسترس هستند. بهترین کشور برای تحصیل نوجوانان مراقب باشید از این فرصت ها برای افزایش مجموعه مهارت های خود استفاده کنید.

تجربه تحصیلی موفق در خارج از کشور

3. از یک منبع معتبر در کشور مورد نظر مشاوره شغلی بگیرید.

اگر به دنبال مشاوره شغلی آنلاین باشید، ممکن است بهترین استفاده را از تجربه تحصیلی خود در خارج از کشور ببرید. چه بخواهید یک کارآموزی بگیرید، مهارت های زبانی خود را تقویت کنید یا به تحصیل خود ادامه دهید، یک تیم مشاوره شغلی آنلاین می تواند به شما در شناسایی اهداف و ایجاد استراتژی برای کمک به شما در رسیدن به آنها کمک کند. پس مشاوان شغلی شما می تواند به شما کمک کند تا با کارفرمایان احتمالی ارتباط برقرار کنید و به شما در مورد چگونگی برجسته کردن تجربه تحصیل در خارج از کشور در رزومه خود راهنمایی کنید. در شرایطی که تحصیل شما به اتمام رسید برای گرفتن اقامت دائم و یک شغل دائمی به شما کمک کنند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

4. قبل از اینکه همه آن را خرج کنید، پول را مدیریت کنید.

تحصیل موفق در خارج از کشور می تواند گران باشد، بنابراین مهم است که برنامه ریزی مالی خود را برای تحصیل در خارج از کشور بر اساس آن برنامه ریزی کنید. هزینه های شهریه، هزینه های زندگی، غذا، سفر و سایر هزینه هایی که ممکن است در حین تحصیل در خارج از کشور با آن مواجه شوید را در نظر بگیرید. برای کوچکترین مورد برآورد هزینه داشته باشید.

5. سخت کار کنید، سخت بازی کنید.

سازماندهی و درخواست زودهنگام بسیار مهم است زیرا تجربیات تحصیل در خارج از کشور اغلب رقابتی است. تعیین اهداف تحصیلی قبل از عزیمت برای برنامه تحصیلی خود در خارج از کشور بسیار مهم است. این از توانایی شما برای تمرکز و حفظ انگیزه در هنگام یادگیری در یک محیط جدید پشتیبانی می کند. جهت‌گیری‌های قبل از عزیمت توسط بسیاری از برنامه‌های تحصیلی در خارج از کشور ارائه می‌شوند و اطلاعات و راهنمایی‌های مفیدی در مورد مسائلی از جمله سفر، سلامت، ایمنی و شوک فرهنگی ارائه می‌دهند. در این جهت گیری ها شرکت کنید تا خود را برای مشکلات پیش رو آماده کنید. برای بحث در مورد اهداف خود و اطمینان از اینکه دوره هایی که در خارج از کشور می گذرانید در مدرک تحصیلی شما لحاظ می شود، با مشاور علمی خود ملاقات کنید.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

6. مثل یکی از آنها صحبت کنید.

اگر در کشوری تحصیل می‌کنید که زبان مادری شما نیست، قبل از سفر یا ثبت‌نام در دوره‌های زبان در خارج از کشور، در نظر بگیرید. اگر بتوانید با افراد محلی صحبت کنید، تجربه تحصیل در خارج از کشور به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در ضمن با یادگیری و کسب یکسری مدارک زبان می توانید در 80 کشور به تدریس و اموزش زبان برای بزرگسال مشغول شوید. برای کسب اطلاعات دراین مورد با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

7. عادت کردن به فرهنگ جدید

پذیرش کامل فرهنگ محلی یکی از بهترین راه‌ها برای بهره‌گیری از تجربه تحصیل در خارج از کشور است. غذاهای جدید را بچشید، به فعالیت های محله بروید و با فرهنگ آنجا درگیر شوید. خود را به شهر یا دانشگاه خود محدود نکنید. مدتی را صرف آشنایی با کشور میزبان خود و همه چیزهایی که در اختیار دارید بگذرانید. بازدید از مکان‌های تاریخی، پارک‌های ملی و نمادهای معماری نمونه‌هایی از این موارد هستند. در نتیجه ممکن است در مورد کشور میزبان بیشتر بدانید و قدردانی بیشتری نسبت به آن داشته باشید.

بهره‌گیری از تجربه تحصیل در خارج از کشور

8. مهارت ها و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

رزومه تحصیلی در خارج از کشور باید برای پیگیری های آتی آکادمیک و حرفه ای نگهداری شود. به کلاس هایی که می گذرانید، توانایی هایی که کسب می کنید و تجربیاتی که در حین تحصیل در خارج از کشور دارید، توجه کنید. موفقیت های تحصیلی، مهارت زبانی، و هر دوره کارآموزی یا تجربیات فرهنگی که داشته اید را شامل کنید. می توانید از این برای نشان دادن تجربه جهانی خود به کارفرمایان بالقوه استفاده کنید.

9. سفر کنید، کاوش کنید و سالم بمانید.

سفر و کاوش در مکان های جدید فرصت هایی هستند که با تحصیل در خارج از کشور به دست می آیند. از وقت خود برای کاوش در شهرهای محلی و مکان های توریستی استفاده کنید. اما، مطمئن شوید که بین برنامه های سفر و تعهدات تحصیلی خود تعادل ایجاد کنید.

حفظ سلامتی هنگام تحصیل در خارج از کشور بسیار مهم است. این امر مستلزم خوردن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و فعال ماندن بدنی است. مطمئن شوید که اگر در سفر مریض شدید یا صدمه دیدید می توانید تحت درمان پزشکی قرار بگیرید.

10. با دوستان و خانواده در ارتباط باشید.

ممکن است تحصیل در خارج از کشور، به خصوص در ابتدا، بیگانه باشد. در حین تلاش برای ایجاد شبکه در محوطه دانشگاه و محله خود، با عزیزان و دوستان خود در خانه ارتباط برقرار کنید. حفظ ارتباط با دوستان و خانواده هنگام تحصیل در خارج از کشور بسیار مهم است. برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده در خانه و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، از رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های ویدیویی و برنامه‌های پیام‌رسانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : کمک های مالی در دانشگاه های برتر

نتیجه

یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی شما ممکن است تحصیل در خارج از کشور باشد. این فرصت به شما این امکان را می دهد که همه چیزهایی را که این کشورهای بسیار توسعه یافته باید به شما آموزش دهند، از جمله سیستم های جدید دانشگاهی، فرهنگ ها و زبان هایشان مطالعه کنید. شما همچنین می توانید دوستان و روابطی ایجاد کنید که تا آخر عمر باقی بماند. با این حال، اگر به خوبی آماده نباشید، ممکن است تجربه بسیار دشواری نیز باشد. تحمل و بقا در یک ملت جدید مستلزم استحکام ذهنی فوق العاده ای است. بسیاری از دانش‌آموزان از دست می‌دهند و تنها پس از یک بازدید کوتاه از محیط ایده‌آل خود به خانه بازمی‌گردند، زیرا نژادپرستی و سایر بیماری‌های انسانی هنوز رواج دارند. تلفات بر سلامت روان فرد قابل توجه است، اما اگر به خوبی آماده باشید و هوش و ذکاوت لازم برای رویارویی با تمام مشکلات ناشی از سازگاری با محیط ها و فرهنگ های جدید را داشته باشید، ممکن است تجربه تحصیل در خارج از کشور با آنچه تاکنون داشته اید متفاوت باشد.

سوالات متداول :

1. در طول تجربه تحصیل در خارج از کشور به چه چیزی امیدوار هستید؟

با تحصیل در خارج از کشور، می‌توانید مکان‌ها و فرهنگ‌های جدیدی را تجربه کنید، از سرتاسر جهان دوستانی پیدا کنید و دیدگاهی جهانی به دست آورید – در حالی که برای مدرک خود امتیاز کسب می‌کنید. این به شما امکان می دهد مهارت های بسیار ارزشمندی مانند ارتباطات بین فرهنگی، زبان های خارجی، سازگاری و حل مسئله را توسعه دهید.

2. تجربه تحصیل در خارج از کشور چیست؟

تحصیل در خارج از کشور ممکن است یکی از سودمندترین تجربیات برای یک دانشجو باشد. با تحصیل در خارج از کشور، دانشجویان این فرصت را دارند که در یک کشور خارجی تحصیل کنند و جذابیت و فرهنگ سرزمینی جدید را جذب کنند.

3. تجربه تحصیل در خارج از کشور را در یک رزومه چگونه توصیف می کنید؟

نام برنامه/موسسه را در بخش “آموزش” رزومه خود بنویسید، ، فهرستی را در نظر بگیرید. شما ممکن است پروژه های مرتبط یا هر تجربه کاری، کارآموزی یا داوطلبانه ای را که در طول زمان خود در خارج از کشور داشته اید، شرح دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید