Search

ثبت نام رشته نوازندگی پیانو بدون کنکور

رشته نوازندگی پیانو بدون کنکور

رشته نوازندگی پیانو بدون کنکور همه ی ما انسان‌ها به سمت موسیقی گرایش داریم چون موسیقی بر روح و روان ما تاثیر می‌گذارد. پیانو یکی از سازهای پرطرفدار و محبوب است که نوازندگی آن مهارت بسیار زیادی را می‌طلبد. برای یادگیری تخصصی و مهارت در آن بهتر است فرد آموزش تخصصی ببیند. رشته موسیقی بدون کنکور تهران زمانی که فرد در رشته مورد علاقه خود مدرک دانشگاهی داشته باشد مسلماً برای بازار کار و آینده خود می‌تواند موفق‌تر باشد.

رشته نوازندگی پیانو یکی از رشته‌های گروه فرهنگ و هنر در دانشگاه علمی کاربردی است که به صورت تخصصی افراد علاقمند به این رشته را آموزش می‌ دهد. کلیه رشته‌های موجود در دانشگاه علمی کاربردی مهارتی هستند و متناسب با بازار کار برنامه‌ریزی و طراحی شده اند تا فارغ التحصیلان بتوانند  هر چه سریع وارد بازار کار شوند. رشته‌های موسیقی در دانشگاه های ایران به سه دسته تقسیم شده اند؛ نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی و آهنگسازی.

برای مشاوره و ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های موسیقی نوازندگی پیانو، نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی سازه بادی، نوازندگی ساز کوبه‌ای، نوازندگی ساز کلاسیک، نوازندگی ساز زهی، آواز ایرانی، آواز تلفیقی، آهنگسازی ایرانی و تربیت مربی موسیقی با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

 

معرفی رشته نوازندگی پیانو در دانشگاه علمی کاربردی

لیست دانشگاه های موسیقی ایران قبول شدن در رشته‌های هنر در دانشگاه های سراسری مشکل است و رتبه خاصی متقاضی باید کسب کند. علاوه بر رتبه بایستی در آزمون عملی نمره مناسب را کسب کرده باشد تا بتواند در دانشگاه مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شود. یکی دیگر از محدودیت‌های قبولی در رشته های هنر تعداد انگشت شمار دانشگاه‌ها می‌باشد. همه ی این عوامل سبب شده برخی از علاقمندان به رشته های موسیقی از رفتن به دانشگاه ناامید شوند. دانشگاه علمی کاربردی برای علاقمندان به رشته‌های موسیقی، مراکز آموزشی مختلفی در سراسر کشور دایر کرده است تا این عزیزان بتوانند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل بدهند.

رشته نوازندگی پیانو بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد. در این دانشگاه فرد به صورت تخصصی نوازندگی پیانو، نت نویسی پیانو و تجزیه تحلیل عملی آثار پیانو را می آموزد تا بتواند در گروه‌های موسیقی و همچنین برای تهیه و انتشار آلبوم و آثار صوتی و تصویری فعالیت کنند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

برای ثبت نام در رشته نوازندگی پیانو شرایط و ضوابط خاصی دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته است. برای اطلاع از شرایط ثبت نام با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

در مقطع کاردانی دانشجویان بایستی این واحدهای درسی را بگذرانند؛ تئوری موسیقی، آموزش انفرادی ساز پیانو ۱ (اکول)، ۲ (گام اژور)، ۳ (گام مینور)، تحلیل‌های هارمونی 1 و ۲ ، اجرای ریستال پیانو،  سلفژر ۱ و ۲ و ۳ و غیره

برای رشته موسیقی چه معدلی لازم است در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشجو کلاً درباره نوازندگی پیانو ایرانی اطلاعات کسب می‌کند. در این مقطع دروسی مانند ارکستر ایرانی، شیوه نت نویسی (استاد مرتضی محجوبی)، ردیف پیانو (استاد جواد معروفی)، موسیقی مناطق و نواحی ایران، آوانگاری و تحلیل ردیف پیانو ایران، همنوازی و جواب آواز در پیانو ایرانی، تحلیل موسیقی دستگاهی ایرانی و غیره.

رشته موسیقی -آواز ایرانی در دانشگاه علمی کاربردی

خواننده آواز ایرانی یکی از رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه علمی کاربردی است که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد. علاقمندان به تحصیل در این رشته می‌توانند بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند. باید اضافه کرد برای ورود در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته شرایط خاصی برای ثبت نام لحاظ شده است.

رشته موسیقی -آواز ایرانی در دانشگاه علمی کاربردی

در دوره کاردانی آواز ایرانی فرد با مجموعه‌ای از دروس نظری و مهارتی آشنا می‌شود که فارغ التحصیلان می‌توانند در ارکسترهای کوچک به خواندن تصانیف ایران بپردازند و همچنین می‌توانند در امر آموزش آواز ایرانی به عنوان دستیار عمل کنند. در دانشگاه علمی کاربردی علاقمندان در دوره کاردانی آواز ایرانی این دروس را می‌گذرانند؛

صداسازی، مبانی صوت شناسی، تربیت شنوایی (ریتم و فواصل)، تربیت شنوایی (دیکته موسیقی)، سازشناسی ایرانی، پیوند شعر و موسیقی، آواز ایرانی ۱ و ۲ و ۳ و ۴، آواز خوانی با همنوازان، تصنیف خوانی و غیره.

در دوره کارشناسی ناپیوسته آواز ایرانی فرد با اندوختن مهارت‌های مختلفی همچون سرایش موسیقی ایرانی، صداسازی، طراحی آواز به عنوان خواننده در ارکستر و همچنین مدرس آواز آماده می‌شود. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ناپیوسته آواز ایرانی می‌توانند در مشاغلی مانند آموزش در آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های موسیقی، خواننده ارکستر، کارشناس آواز و محقق آواز مشغول به کار شوند.

بیشتربخوانید : ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

رشته آواز ایرانی در تمامی مراکز آموزش علمی کاربردی سراسر کشور وجود ندارد و تنها در چند دانشگاه این رشته تدریس می‌شود. برای دریافت آدرس دقیق دانشگاه و زمان ثبت نام با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

رشته موسیقی- نوازندگی ساز ایرانی در دانشگاه علمی کاربردی

آلات و سازهای موسیقی ایرانی به طور کلی به دو قسمت تقسیم می‌شوند؛ 1.سازهای موسیقی دستگاهی ایران

2.  سازهای موسیقی نواحی ایران

سازهای دستگاه ایران شامل: تار، سه تا،ر سنتور، بربط، قانون، قیچک، دف کمانچه، رباب، تنبک و…

سازهای موسیقی در نواحی مختلف ایران با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم ان منطقه متفاوت می‌باشد. به طور مثال مناطق جنوب ایران و بندرعباس ساز مخصوص خود را دارد.

تمامی این سازها بالا در سه دسته سازهای زهی، کوبه‌ای و بادی تقسیم بندی شده اند. در دانشگاه علمی کاربردی سازهای ایرانی را به صورت تخصصی در سه رشته جداگانه موسیقی- نوازندگی ساز بادی، موسیقی -نوازندگی ساز کوبه‌ای، موسیقی- نوازندگی ساز زهی تدریس می‌شود. علاوه بر این سه رشته یک رشته جداگانه با عنوان موسیقی -نوازندگی ساز کلاسیک در این دانشگاه وجود دارد.

رشته موسیقی- نوازنده ساز ایرانی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد. علاقمندان به این رشته می‌توانند برای ثبت نام در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه اقدام کنند. همچنین شرایط خاصی مانند برگزاری کلاس‌ها در بعد از ظهر برای افراد شاغل در برخی مراکز آموزشی علمی کاربردی ممکن است.

رشته کارشناسی تربیت مربی موسیقی

رشته کارشناسی تربیت مربی موسیقی دانشگاه علمی کاربردی

رشته تربیت مربی موسیقی به منظور تربیت استادان و مربیان متخصص برای آموزش در کلیه دانشکده‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها موسیقی و غیره مطابق با روش‌های روز دنیا در دانشگاه علمی کاربردی برای علاقمندان به این رشته ممکن شده است.

رشته نوازندگی پیانو بدون کنکور افرادی که توانایی در نواختن یک ساز دارند و همچنین علاقه به تدریس دارند گزینه مناسبی برای این رشته هنری هستند. رشته تربیت مربی موسیقی در گروه فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه معتبر و زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که مدرک آن کاملاً معتبر است.

شهریه رشته نوازندگی پیانو در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه نیمه دولتی است که برای تحصیل در آن باید شهریه پرداخت کرد. دانشجویان برای هر سال دو بار یعنی برای هر دو ترم بایستی شهریه پرداخت کنند که شهریه هر ترم شامل شهریه ثابت و متغیر می‌باشد.

سیستم دانشگاه علمی کاربردی به صورت هیات امنایی می‌باشد و اعضای هیات امنایی آن به صورت سالانه با توجه به تورم میزان شهریه را تعیین می‌کنند.

شهریه‌های دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است و برای ورودی هر سال تحصیلی میزان شهریه با سال قبل فرق می‌کند.

با شروع هر سال تحصیلی ۲۰ درصد به میزان شهریه ثابت و متغیر تمام گروه‌های آموزشی (صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر) دانشگاه علمی کاربردی اضافه می‌شود.

دانشجو در زمان ثبت نام در سامانه هم آوا (سامانه دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی) می‌تواند شهریه خود را پرداخت کند.

بیشتربخوانید : ثبت نام کارشناسی حرفه‌ای ای رشته مدیریت بورس بدون کنکور

مشاوره ثبت نام و انتخاب رشته در رشته نوازندگی پیانو

رشته نوازندگی پیانو بدون کنکور انتخاب رشته یکی از مهمترین انتخاب‌های زندگی هر فردی است. فرد با انتخاب درست یک رشته آینده بهتر و موفق‌تری خواهد داشت و با اطمینان خاطر در آن مسیر گام برمی‌دارد. زمانی که شما با یک مشاور با تجربه در مورد انتخاب خود صحبت می‌کنید در می‌یابید که انتخاب شما آگاهانه و صحیح بوده است و مطمئناً از تلف شدن استعداد و عمر خود جلوگیری می‌کنید.

سیستم انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی متفاوت با دانشگاه‌های دیگر است و برخی واحدهای دانشگاهی در یکسری رشته‌های خاص قوی‌تر هستند که این مورد را تنها برخی مشاوران با تجربه از آن اطلاع دارند. اگر می‌خواهید تحصیل خود را در یک رشته متناسب با علاقه و استعداد خود که بازار کار خوبی داشته باشد شروع کنید با کارشناسان با تجربه پارسین مشاور تماس بگیرید.

سوالات متداول:

1. آیا می توانید بدون تجربه موسیقی بخوانید؟

شما معمولاً برای تخصص در موسیقی به حداقل کمی دانش قبلی در زمینه موسیقی نیاز دارید، اما این میزان بستگی به آموزشگاهی دارد که در نظر دارید. برای ورود به مدرسه موسیقی، معمولاً نیاز دارید که در یک آزمون آزمایشی یک ساز موسیقی بگذرانید

2. آیا می توانم موسیقی را به عنوان یک دوره مطالعه کنم؟


بررسی اجمالی. موسیقی شناسی رشته دانشگاهی است که به مطالعه موسیقی می پردازد. دوره های موسیقی دارای تخصص از آموزش عملی ساز تا تئوری موسیقی و تجارت موسیقی است. دانش‌آموزانی که به موسیقی علاقه دارند، درمی‌یابند که می‌توانند مدارک، دانش و مهارت‌های ارزشمندی را در دوره‌های موسیقی کسب کنند.

3. آیا 18 سالگی برای نوازنده شدن دیر است؟


قطعا نه. بسیاری از افراد در سن شما یا بعد از آن شروع به یادگیری ساز می کنند و مانعی ندارد. درست است که اگر می خواهید یک نوازنده مشهور جهانی (به ویژه کلاسیک) باشید، احتمالاً کمی دیر آن را ترک کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید