Search

نحوه انتخاب یک برنامه کارشناسی ارشد آنلاین- معیارهای مناسب

برنامه کارشناسی ارشد آنلاین

برنامه کارشناسی ارشد آنلاین، پیدا کردن دانشگاه مناسب برای مقطع کارشناسی ارشد، یکی از رویاهای بزرگ برای هر دانشجوی آینده نگری است. در حالی که ممکن است جستجوی خود را به برنامه های حضوری محدود کرده باشید، می توانید همان مدرک با کیفیت بالا را در یک محیط مجازی با چند انتخاب هوشمندانه دریافت کنید. برخی داوطلبان بخاطر شرایط کاری و خانواده نمی توانند در کلاس های حضوری ارشد شرکت کنند و گزینه مجازی مناسب این افراد است. در مقطع کارشناسی ارشد در برخی دانشگاه های شیوه های پذیرش بصورت الکترونیکی وجود دارد.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

تعداد زیادی برنامه کلاس های ارشد فارغ التحصیلی درجه یک به صورت آنلاین در دسترس هستند، که باعث می شود مدرک بعدی خود را در برنامه روزانه خود قرار دهید. با این حال، پیدا کردن برنامه آنلاین کامل، در مقایسه با مدارک سنتی و حضوری، نیازمندی های متفاوتی دارد.

پارسین مشاوره به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که باید در مورد دانشگاه تحصیلات تکمیلی آنلاین بدانید و نحوه انتخاب برنامه ای که برای شما مناسب است را کشف کنید.

انعطاف پذیری برنامه را در نظر بگیرید.

آیا دانشگاهی که انتخاب کرده ام برنامه کلاسی او انعطاف لازم را دارد و من می توانم به شغل و بچه ها برسم.

اگرچه مزایای بی شماری برای برنامه کارشناسی ارشد آنلاین وجود دارد، ابتدا باید فرمت زمان بندی کلاس انلاین ارشد دوره را در نظر بگیرید. بسیاری از برنامه‌های آنلاین روزهای مشخصی ندارند که در طی آن کلاس به صورت آنلاین برگزار می‌شود، و این باعث می‌شود که در مقایسه با یک کلاس حضوری و ساختار یافته انعطاف‌پذیر باشد. با این حال، در نظر گرفتن برنامه هایی فراتر از این اقامتگاه کمک خواهد کرد.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

به عنوان مثال، آیا برنامه ای که به دنبال آن هستید، تاریخ و زمان تست را تعیین کرده است؟ آیا بحث های کلاسی به ندرت برای نمره شما لازم است؟ تقویم تحصیلی برنامه چیست؟

اگر این جلسات کلاسی گاه به گاه در تقویم شما قرار می گیرد، لازم نیست زیاد نگران انعطاف پذیری یک برنامه آنلاین باشید. با این حال، اگر یک کارمند تمام وقت هستید و فکر می‌کنید که این برنامه شغل شما را از بین می‌برد، به دنبال برنامه‌های کارشناسی ارشد آنلاین باشید که تا زمانی که کار خود را به موقع انجام دهید ناهمزمان هستند. مدیر پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه،  دانش‌جویان را تشویق می‌کند تا به دنبال دوره‌های ناهمزمان و همزمان همراه با چرخه‌های برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر باشند که برای متخصصان تمام وقت، والدین، و کسانی که تعهدات اضافی دارند، بگردند.

کارشناسی ارشد آنلاین

دانشگاه برنامه کلاسی تنظیم شده و دقیق برای دانشجویان دارد.

برای انتخاب دوره ها در دانشگاه، اگز گزینه مجازی را انتخاب کردید باید دقیقاً مشخص شود زمان و روال کار به چه صورت است که بتوان همزمان با آنها پیش رفت.

بیشتر بخوانید : زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

برنامه کارشناسی ارشد آنلاین قرار نیست چالشی کمتری داشته باشند، و شما باید انتظارات دقیقی از آنها داشته باشید، همانطور که در هر دوره حضوری دارید. هنگام انتخاب یک برنامه و بررسی انعطاف پذیری دوره، در نظر بگیرید که اگر این برنامه را انتخاب می کردید، روال شما چگونه خواهد بود. اگر برنامه با ضرب‌الاجل‌های انجام تکالیف ناهمزمان است، تصمیم بگیرید که چه زمانی انرژی خود را بر روی کار خود متمرکز کنید. برنامه‌های آنلاین درست به اندازه برنامه‌های آجری مشروع هستند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کنید که این دوره را جدی بگیرید. قبل از انتخاب یک برنامه، یک روال واقعی ایجاد کنید تا درست قبل از شروع برنامه احساس خستگی نکنید.

مطمئن شوید که مدرک آن دانشگاه معتبر است.

انتخاب برنامه کارشناسی ارشد مناسب یک کار بزرگ است که با فشار زیادی همراه است. قبل از تصمیم گیری در مورد یک برنامه آنلاین، باید دو بار بررسی کنید که برنامه و مدرک معتبر هستند. آیا مدرکی که بصورت الکترونیکی اخذ می کنم برای مقطع دکتری و کسب مجوز محدودی بوجود نمی اورد.

اعتبار چیزی است که بسیاری از افراد را از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باز می دارد. چه از یک کلاهبرداری و چه از اینکه کارفرمای آینده موسسه شما را جدی نگیرد، می ترسید، اطمینان از اینکه یک برنامه مشهور است و به درستی معتبر است، بسیار مهم است. دپارتمان آموزش ایالات متحده فهرستی به روز از تمام مؤسسات دانشگاهی که شرایط دقیق اعتبارنامه را قبول می کنند، نگه می دارد. نیت واتسون، معاون مدیریت ثبت نام استراتژیک جهانی دانشگاه لیندن وود، می گوید: «در مورد انتخاب دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی، اعتباربخشی منطقه ای تضمین می کند که برنامه های یک موسسه استانداردهای کیفی دقیقی دارند. شورای اعتباربخشی آموزش عالی یک منبع عالی برای تحقیق در مورد جایگاه یک مؤسسه با نهاد اعتباربخش آنها است.

منابع کتابخانه را بررسی کنید.

تحصیل در مقطع ارشد بیشتر بصورت پژوهشی و تحقیقاتی می باشد. پس لازم است دانشگاهی را انتخاب کنید که برای انجام تحقیقات پایان نامه منابع وپایگاه اطلاعاتی قوی داشته باشد.

اگر دوره های شما به مقالات و تحقیقات گسترده نیاز دارد، باید اطمینان حاصل کنید که موسسه به دانشجویان آنلاین دسترسی به منابع لازم را ارائه می دهد. پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه‌های آنلاین بسته به مؤسسه متفاوت است، و جستجوی منابع گسترده‌ای که در پشت دیوار قفل نشده‌اند، می‌تواند به شما کمک کند در مورد یک برنامه نسبت به برنامه دیگر تصمیم بگیرید.

انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید.

بسیاری از دانشجویان در مقایسه با برنامه های حضوری، انتظارات کمتری از برنامه های آنلاین دارند. اگر در جستجوی برنامه‌ای هستید که در مقایسه با بقیه «آسان» به نظر می‌رسد، ممکن است انتظارات غیرواقعی داشته باشید که در درازمدت به شما آسیب برساند. بدانید که هر برنامه ای که انتخاب کنید به اندازه یک برنامه حضوری فشرده خواهد بود و باید به همان اندازه جدی گرفته شود.

 حتما در مورد شهریه ها تحقیق کنید.

دوره های تحصیلی آنلاین مانند هر دوره حضوری دارای قیمت و هزینه خواهند بود. ممکن است یک برنامه آنلاین را انتخاب کنید زیرا در سطح سطحی ارزان تر از یک برنامه حضوری به نظر می رسد، فقط متوجه می شوید که هزینه کتاب های درسی، دوره ها و سایر مواد درسی بالاتر از محدوده قیمت شما است. قبل از تصمیم گیری برای شرکت، تمام هزینه ها و هزینه های هر برنامه را بررسی کنید. در دانشگاه آدلفی، دانشجویان تشویق می شوند تا با مرکز خدمات دانشجویی یک مرحله ای صحبت کنند تا شهریه و هزینه های برنامه را به همراه فرصت های کمک بررسی کنند.

آیا شما می توانید براحتی با اساتید دسترسی داشته باشید.

به غیر از منابع کتابخانه، باید یک برنامه آنلاین را برای سایر منابع دانشجویی بررسی کنید. به عنوان مثال، مجدداً بررسی کنید که موسسه انتخابی شما به راحتی به اعضای هیئت علمی دسترسی داشته باشد که هر زمان که سؤال اساسی دارید به شما کمک کنند. علاوه بر این، برنامه هایی را در نظر بگیرید که اشکال دیگری از حمایت را برای دانش آموزان خود ارائه می دهند، مانند خدمات مشاوره یا تدریس خصوصی.

کارشناسی ارشد مجازی

اهداف شغلی خود را بشناسید.

دلیل اینکه چرا می خواهید در برنامه کارشناسی ارشد آنلاین شرکت کنید را بدانید. قبل از ادامه تحصیل، باید اهداف و انتظارات شغلی خود و اینکه آیا زمان و تعهدات مالی معقول هستند را در نظر بگیرید. رفتن به یک برنامه کارشناسی ارشد بدون دانستن آنچه می خواهید از آن به دست آورید، ممکن است به شما بازده فکری ای را که امیدوارید به دست آورید، نداشته باشد.

هنگامی که اهداف شغلی خود را شناختید، تعیین کنید که آیا یک برنامه آنلاین به شما در دستیابی به آنها کمک می کند یا خیر. برای مثال، اگر می‌خواهید کارشناسی ارشد را در زمینه‌های مرتبط با کسب‌وکار دنبال کنید، میزان اعتبار این مؤسسه برای مدرک‌های بازرگانی را در نظر بگیرید. نیت واتسون از دانشگاه لیندن‌وود ادامه می‌دهد: «اگر آماده هستید که قدم بردارید، اما در انتخاب با مشکل مواجه هستید. بین مسیرهای شغلی، از نماینده ثبت نام خود کمک بخواهید. یک بخش ثبت نام دانشگاه خوب دارای کارکنانی خواهد بود که در برنامه های ارائه شده، تفاوت های ظریف مختلف آنها و نتایج شغلی مرتبط به خوبی آموزش دیده اند. آن‌ها می‌توانند به ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های انتقادی کمک کنند، و حتی دانشجویان آینده نگر را به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم‌گیری با اساتید مرتبط کنند.»

دانشگاهی را پیدا کنید که از دانشجویان آنلاین پشتیبانی کند.

در حالی که دوره های آنلاین به همان اندازه دوره های حضوری مشروع هستند، برخی از موسسات این گونه با آنها برخورد نمی کنند. بنابراین، وقتی گزینه‌های خود را به چند گزینه محدود کردید، تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد منابع برای دانشجویان آنلاین در مقابل دانشجویان حضوری پیدا کنید.

شما باید به اندازه هر دانشجوی در دانشگاه احساس احترام و ارزش کنید، حتی زمانی که در یک دوره آنلاین شرکت می کنید. تصمیم گیری نهایی خود برای یک برنامه فارغ التحصیلی آنلاین مستلزم آن است که همان سطح احترام را داشته باشید که اگر در کلاس حضوری شرکت می کردید.

الزامات را بشناسید.

قبل از درخواست برای دوره آنلاین، مطمئن شوید که تمام شرایط لازم برای ورود به برنامه را دارید. و به یاد داشته باشید که داشتن الزامات یک خیابان دو طرفه است. برنامه ای که انتخاب می کنید باید استانداردهای شخصی شما را به اندازه الزامات موسسه مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید : ۲۰ عادت کلیدی دانشجویان موفق در مقطع کارشناسی ارشد

خط پایین

هر برنامه ای که انتخاب می کنید، یافتن بهترین مناسب برای انتظارات و مهارت های خود بسیار مهم است. یافتن منابع و فرصت های منحصر به فرد برای حمایت از رشد تحصیلی و حرفه ای شما از طریق منابع متعدد  امکان پذیر است.

پارسین مشاوره به دانش‌جویانی مانند شما کمک می‌کند تا موسسه مناسب را برای ادامه تحصیل خود پیدا کنند. کیفیت آموزش شما فقط به معروف بودن نام موسسه نیست، بلکه به این بستگی دارد که چقدر برای نیازهای شما مناسب است.

سوالات متداول :

1. چه چیزی یک فارغ التحصیل قوی را می سازد؟

کنجکاوی / توانایی یادگیری

“یک دانشجوی خوب فارغ التحصیل لزوماً دارای نمرات برتر نیست، بلکه کسی است که مایل است سوالاتی بپرسد، آنچه را که به آنها گفته می شود به چالش بکشد، اما همچنین می تواند از مشاوره استفاده کند.” “بهترین دانش آموزان همچنین کنجکاوی ذاتی واقعی در مورد جهان و پروژه خود خواهند داشت.”

2. برای کارشناسی ارشد به چه چیزی نیاز دارید؟

همه مدارک کارشناسی ارشد نیاز به تکمیل مدرک لیسانس دارند و معمولاً به معدل کارشناسی مناسب نیاز دارند. بسیاری از دانشگاه ها نیز نیاز به شرکت در آزمون های ورودی دارند.

3. اتمام کارشناسی ارشد چقدر طول می کشد؟

دوره های کارشناسی ارشد معمولاً دو سال طول می کشد، اما بازه زمانی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بسته به برنامه تحصیلی شما و اینکه آیا به صورت تمام وقت یا پاره وقت به دانشگاه می روید، ممکن است زمان کمتری برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد از شما بگیرد – یا بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید