Search

اجرای معافیت سربازی دو فرزندی ۱۴۰۳ – شرایط و مدارک

معافیت سربازی دو فرزندی

خبر معافیت جدید سربازی متاهلین دارای دو فرزند در تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد. پس از رد شدن مصوبه معافیت سربازی دو فرزندی یک بار توسط شورای نگهبان و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح، نهایتاً در تاریخ ۲۷/۵/۱۴۰۳ خبر معافیت سربازی متاهلین 3۵ سال سن و دارای دو فرزند قطعی شد و مشمولان دارای شرایط می‌توانند برای گرفتن کارت پایان خدمت اقدام کنند.

برای گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت کفالت، معافیت پزشکی، معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان، معافیت عفو رهبری و… کافیست با تلفن ثابت با شماره 9099070084 بدون گرفتن کد با مشاوران خبره تماس بگیرید.

در صورت نداشتن تلفن ثابت و استفاده از بسته های مشاوره 50% تخفیف اینجا کلیک کنید.

بالاخره نظام وظیفه معافیت سربازی دو فرزندی را پس از مدت ها انتظار در تیر ماه 1403 که قانون آن توسط شورای نگهبان تصویب شده بود، پذیرفت و اطلاعیه آن را به صورت قانونی در مرددادماه اعلام کرد. تمامی افراد دارای شرایط لازم می‌توانند از اول شهریورماه به دفاتر الکترونیک پلیس +۱۰ مراجعه ‌کنند و برای دریافت معافیت جدید سربازی اقدام نمایند.

ما در این مقاله شما را با شرایط، مدارک و زمان اجرای قانون معافیت سربازی متاهلین 35 سال دو فرزندی آشنا می‌کنیم. پس قبل از هر اقدامی متن مقاله را به طور کامل مطالعه فرمائید.

اطلاعیه نظام وظیفه برای معافیت متاهلین دارای دو فرزند

ستاد کل نیروهای مسلح با استناد به تبصره ۱ بند ط ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی افزایش جمعیت، معافیت سربازی متاهلین بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند را اعلام کرد.

 خبر معافیت جدید سربازی دو فرزندی توسط نظام وظیفه به صورت قانونی اعلام شد.

در این خبر آمده است که کلیه مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در شمول این قانون، می‌توانند از تاریخ ۱/۶/ ۱۴۰۳ با همراه داشتن مدارک لازم به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند و درخواست معافیت سربازی خود را ثبت کنند. تا پس از بررسی مدارک و احراز شرایط معافیت سربازی دو فرزندی بهره‌مند شوند.

همانطور که اطلاع دارید، قانون معافیت مشمولان غایب و غیر غایب دارای حداقل ۴۰ سال سن تمام و سه فرزند در سال ۱۴۰2 تصویب و اجرایی شد. بر اساس این قانون تمامی سربازان وظیفه حین خدمت و افرادی که غیبت سربازی داشتند و برای سربازی اقدام نکرده بودند و دارای ۴ فرزند و بیشتر باشند بدون شرط سنی از سربازی معاف می‌شوند.

برای استعلام از سامانه نظام وظیفه باید کد سخا داشته باشید. در صورتی که شما کد سخا نداشته باشید لازم نیست نگران نباشید! کارشناسان ما استعلام مورد نظر را برای شما انجام می‌دهند.

بیشتر بدانید: استعلام غیبت سربازی به صورت آنلاین- غیبت سربازی چیست؟

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

مدت‌ها است که مشمولان دارای دو فرزند پیگیر خبرها و فضای مجازی برای اجرایی شدن معافیت سربازی متاهلین دو فرزندی می باشند. در معافیت جدید سربازی اعلام شده در مرداد ماه ۱۴۰۳ همه ی مشمولان غیر غایب و غایب دارای دو فرزند نمی‌توانند برای این نوع معافیت درخواست بدهند.

 در قانون جدید معافیت سربازی مشمولان برای اقدام بایستی شرایط ذیل را دارا باشند:

1-مشمول غیر غایب باشد.

2- حداقل دو فرزند در قید حیات داشته باشند.

3- بایستی سن مشمول حداقل ۳۵ سال تمام باشد.

در ابتدا قانون معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند در طرح اولیه ارائه شده به مجلس، ۳۰ سال سن عنوان شده بود که شورای نگهبان سن ۳۰ سال را نپذیرفت و شرایط سنی به ۳۵ سال سن تمام افزایش پیدا کرد.

در معافیت جدید سربازی اعلام شده در مرداد ماه ۱۴۰۳ حداقل تعداد فرزندان برای دریافت معافیت متاهلین مهم است. در این طرح معافیت، مشمول بایستی حداقل دو فرزند داشته باشد. باید اضافه کرد افراد دارای یک فرزند بایستی خدمت نظام وظیفه خود را انجام دهند و نمی‌توانند از این معافیت سربازی استفاده کنند.

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند و بیشتر

همانطور که در جریان خبر معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند در سال ۱۴۰۲ هستید، افرادی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند می‌توانند از سربازی معاف شوند و کارت پایان خدمت خود را اخذ نمایند.

شرایط دریافت معافیت سربازی از طریق داشتن سه فرزند و بیشتر کمی متفاوت با معافیت سربازی دو فرزند می‌باشد. در معافیت متاهلین دارای سه فرزند مشمول باید حداقل ۴۰ سال سن تمام داشته باشد و در متاهلین دارای ۴ فرزند، شرط سنی برای مشمولان ملاک نیست و با داشتن هر سنی و دارا بودن حداقل ۴ فرزند می‌توانند برای کارت معافیت سربازی درخواست دهند.

در قانون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند در ۱۴۰۲، کلیه مشمولان غیر غایب و غایب می‌توانستند برای این نوع معافیت اقدام کنند. افراد زیادی از طریق این قانون توانستند کارت پایان خدمت خود را بگیرند. اما در قانون اعلامی معافیت سربازی دو فرزندی در سال ۱۴۰۳ تنها مشمولان غیر غایب بالای ۳۵ سال سن تمام می‌توانند برای این طرح معافیت اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن کفالت پدر- بازنشسته، ازکارافتاده، بالای 60 سال

مدارک معافیت سربازی دو فرزندی

مدارک مورد نیاز برای معافیت سربازی دو فرزندی

اگر شما جزو افرادی هستید که می‌توانید از طرح معافیت سربازی دو فرزندی بهره‌مند شوید، لازم است برای اقدام یکسری مدارک را آماده کنید. در صورت نداشتن مدارک لازم، شما دچار مشکل می‌شوید و ممکن است گرفتن کارت معافیت سربازی برای شما به تاخیر بیفتد.

برای دریافت معافیت سربازی از طریق دو فرزندی مدارک زیر لازم و ضروری است:

  • مدارک شناسایی مشمول
  •  مدارک شناسایی همسر
  •  مدارک شناسایی فرزندان
  • آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • گواهی اشتغال به خدمت
  • مدارک تاهل (استعلام از ثبت احوال توسط نظام وظیفه گرفته می شود)
  • همراه داشتن دو قطعه عکس سه در چهار
  • انگشت نگاری و عکس بیومتریک

مشمولان بعد از تحویل مدارک بایستی برای احراز محل سکونت اقدامات لازم را انجام دهند.

برای افرادی که فرار از خدمت سربازی داشتند طبق شرایط خاصی می‌توانند از طرح معافیت سربازی دو فرزندی استفاده کنند. برای دریافت شرایط کامل و بهره‌مندی از طرح جدید معافیت با مرکز مشاوره پارسین تماس حاصل فرمائید.

برای ثبت درخواست معافیت سربازی دو فرزندی باید به کجا مراجعه کرد؟

زمانی که خبر جدید معافیت سربازی از سوی رسانه‌ها و نظام وظیفه اعلام می‌شود، اولین اقدامی که مشمولان نظام وظیفه برای ثبت درخواست خود و گرفتن استعلام انجام می دهند مراجعه به سازمان نظام وظیفه عمومی شهر محل سکونت می‌ باشد. این کار کاملا اشتباه است.

باید خاطرنشان کرد برای دریافت معافیت جدید سربازی و انجام کارهای اداری اصلاً لازم به مراجعه سازمان نظام وظیفه نیست. واجدین شرایط معافیت سربازی دو فرزندی برای ثبت درخواست معافیت خود و تحویل مدارک خود بایستی به نزدیک‌ترین دفتر پلیس + محل سکونت خود مراجعه کنند و فرم‌های مربوطه را دریافت نمایند.

 دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پس از دریافت مدارک شما آنها را در سامانه نظام وظیفه بارگذاری می‌کند و درخواست شما را ثبت می‌کنند.

در ادامه بخوانید: معافیت سربازی از طریق واریکوسل

کدام افراد در سن ۳۵ سالگی غایب به حساب نمی‌آیند؟

1.افرادی که در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

2. کسانی که در مقطع دکترای تخصصی PHD تحصیل می‌کنند.

3. اشخاصی که در تخصص‌های پزشکی مشغول به تحصیل می‌باشند.

 4. ورزشکاران حرفه‌ای که دارای شرایط معافیت خاص تا سن ۲۸ سالگی بودند و بعد از آن تحصیل خود را شروع کردند.

5. سربازان فراری که بدون غیبت به سربازی اعزام شدند.

برای دریافت اطلاع از شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 همین حالا تماس بگیرید.

آیا سربازان در حین خدمت می‌توان از طرح معافیت دو فرزندی بهره‌مند شوند؟

یکی از سوالاتی که برای برخی افراد به خصوص سربازان در حین خدمت و دارای دو فرزند پیش می‌آید این است که ایا سربازان در حین خدمت می‌توانند از قانون معافیت جدید متاهلین دارای دو فرزند در سال ۱۴۰۳ استفاده نمایند؟

در جواب این عزیزان باید گفت: همه کارکنان وظیفه در حین خدمت که دارای حداقل ۳۵ سال سن تمام و داشتن دو فرزند می‌توانند برای این معافیت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که سربازان در حین خدمت در صورتی در شمول مقررات این معافیت قرار می‌گیرند که شرایطی که نظام وظیفه علاوه بر دارا بودن دو فرزند و داشتن حداقل ۳۵ سال سن تمام را دارا باشند.

سربازان در حین خدمت در صورت داشتن شرایط لازم بایستی مدارک لازم را به یگان خدمتی خود ارائه دهند تا شرایط اولیه آنها احراز شود و بعد از احراز شرایط می‌توانند گواهی اشتغال به خدمت خود را به مراکز پلیس +۱۰ برای ثبت درخواست تحویل دهند.

بیشتر بدانید: آخرین تغییرات حقوق سربازان در سال 1403- مدرک تحصیلی،یگان خدمتی و تاهل

سوالات متداول:

1.قانون معافیت سربازی دو فرزندی از چه تاریخی قابل اجرا است؟

از 1ول شهریور ماه می توان برای این معافیت اقدام کرد.

2.آیا با داشتن دو فرزند سن و ۳۵ سال سن تمام از طرح معافیت جدید استفاده کرد؟

بله- در صورت داشتن شرایط لازم می توان معافیت گرفت.

3.سربازان در حین خدمت می‌توانند برای معافیت سربازی جدید اقدام نمایند؟

طبق قانون سربازانی که در حال خدمت هستند شامل این طرح می شوند.

26 پاسخ

  1. سلام من ۳۸ سال دارم و دارای دو فرزند تاحالا هیچ اقدامی برای خدمت نداشتم حتی دفترچه خدمت نگرفتم آیا این طرح معافیت شامل من می شود یا خیر؟

      1. آخه مگه کسی هست که ۳۵ سال داشته باشد ولی غائب نباشه .واقعا ً اون کسی که اینو نوشته فکر کنم حساب بلد نیست

    1. هدف اول این طرح حل مشکل غایبین سن بالابود،وهدف دوم تشویق به فرزندآوری،متاسفانه شورای نگهبان ونظام وظیفه متن و هدف قانون راتغییردادند،چون باگذاشتن عبارت معافیت (غیر غایب)،نه مشکل غایبین حل شد،ونه این طرح مشوق فرزندآوری میباشد،چون ۳۵ ساله غیر غایب تابیاد دوتا بچه بیاره غیبت رو خورده،تازه اگر ۳۵ ساله غیر غایب اصلا در ایران پیدا بشه بجز چند تا پارتی دار که ۱۷ سال دانشگاهشان طول بکشد،

  2. فردی که ۱۷ سال ازسن مشمولیتش میگذره وبدون هیچ مشکلی غیبت نخورده،وهیچ محدودیتی نداشته معاف میشه!!؟،ولی کسی به عللی نتونسته بره خدمت،بدون کار، بدون بیمه،مشکلات خانوادگی،محروم بودن از خیلی چیزها،حتی زیارت کربلا نتونسته بره،وپول خرید خدمتم نداشته،۳۵ تا۵۰ ساله شده باید بره خدمت؟!اصل طرح برای حل مشکل غایبین ۳۵ به بالای دارای فرزندبود ولی نظام وظیفه معافیت غیرغایبین را اعلام کرد؟!!

    1. من ۴۳ سال سن دارم دارای دو فرزند هستم رفتم پلیس +۱۰ میگه شامل شما نمیشه فقط شامل اخوندها و دانشجوها میشه ،این دیگه چه معافیتیه؟

    2. سلام خسته نباشید من ۴۷ سالمه دو بچه دارم تا حالا اقدام نکردم ۱ شهریور رفتم پلیس بلاوه ۱۰ گفتن فقط برا ی طلاب و دکتراست ما چکار کنیم

  3. من ۳۸ سالم دو فرزند دارم زمان خدمتم ازدواج کردم و پدر و مادرم تحت پوشش بهزیستی بودن من نون آورشان بودم تا الان پدر فوت کرده ۴ سالم الان فقط از مادرم مراقبت میکنم هنوزم نمیتونم بدم خدمت برادران همه خدمت رفتن فقط من بخاطر سرپرستی والدین غیبت کردم ۲۰ سال آیا راهی برای معافیت من هست یا نه

  4. من اسمم مهدی با ۳۸ سال سن متاهل ودو فرزند دارم فرزند اولم ۱۸ ودومی۱۰ سالشه تازه مراقبت از مادروپدرم از زمانی که وقت سربازی بود رو دوش منه تحت پوشش بهزیستی هستن پدر نابینا بود الان ۴ساله فوت کرده فقط مادرم هست ۳تا برادرم خدمت رفتن فقط من موندم ایا راهی برای معافیت من هست یا باید برم خدمت با بچه اولم

  5. تو را خدا غایبین را این دور نزنین تا الان نزدیک ده بار معافیت دادین مثال من سه تا فرزند دارم ۳۹ سال سن یک بار گفتن ۴۰ سال سه تا بچه معاف معاف نشدم یک بار گفتن ۴ تا بچه ۳۵ سال معاف نشدم یه بار گفتن ۳۵ سال دو فرزند معاف نشدم غایب اینجا هم به کار بردن حالا هم شاید بگن ۳۹ ساب سن ۳ تا بچه قدش ۲ متر معاف باز معاف نمیشم

  6. واقعن اسم طرح فرزنداوری است با سن بالا پس کلمه غایب چیه پس منی که ۳۹ سال دارم مثال ۵ تا بچه غایب باشم معاف نمیشم پس اسم طرح فرزندی آوری نشد غایب شد یعنی چی مردم گیچ کردن با این مسول گیج

  7. سلام ایا بنده درسن ۱۸سالگی بدون غیبت اعزام شدم خدمت اما سرباز فراری هستم شاملم میشه با۴۵سال ودوفرزند؟؟

  8. سلام من ۴۲ سالم فراری هستن دو فرزند هم دارم اگر الان برم خدمت این معافی شامل حال من میشه

  9. سلام و عرض ادب من الان ۴۵ سال سن دارم دارای دو فرزند در زمان خدمت دانشگاه قبول شدم ۶ ماه خدمت کردم و بعد از دانشگاه نرفتم خدمت برای خرید اقدام کردم ۳۰ میلیون گفتن نتونستم پرداخت کنم آیا میتونم از طرح دو فرزندی استفاده کنم

  10. برای رفتن به کربلا نیازداریم انشالله رهبری با یک حکمی مشمولان غایب دارای دو فرزند بالای ۳۵ یا ۴۰ سال را معاف میکنند،[ یاحسین ،بابوالفظل بطلب مارا]

  11. با سلام میخوام ی سوال از اونایی که این طرح پیشنهاد دادن بپرسم ۳۵ ساله دوفرزند حداقل این برتری رو نسبت به اون ۳۵ ساله جرد داره که زن وزندگی دوتا بچه داره حالا این به کنار تکلیف اون بنده خطاهایی که عقیمن چی میشه اینم هیچ حالا چرا غیر غایب شد حکایت معافیت پسر استاندار پسر اون اقایی که ی قانون گذاشت پسرشو معاف کرد ودوباره قانونی ورش داشت سلیقه ای دیگه

  12. سلام ۳۶سال دارم دوفرزند از سال ۹۲ به اینور فراریت دارم نرفتم خدمت ولی از زیر نظر بهزیستی مشکل جسمی حرکتی دارم آیا معاف می شوم

  13. سلام من با ۴۵سال سن و دوفرزند سرباز فراری هستم باید برم این قانون به درد کی خورده خدا میدونه همش از مردم مایع میزارند
    فکر کن من باید با بچه های ده ۸۳ برم خدمت
    من ۱۸/۱/۱۳۷۷ رفتم خدمت
    اگر استخدام می‌شدم الان بازنشستگی میگرفتم

  14. با سلام ایا سرباز فراری به معرفی خود به یگان و مراحل قضایی و گرفتن گواهی اشتغال به خدمت میتواند از طرح معافیت دو فرزندی استفاده کند ممنون میشم راهنمایی کنید.

  15. این طرح اسمش فرزنداوری است یا طرح غیره غایب چرا مردم را گیج میکنین با این مسولین گیج مثال منی که ۱۰ تا بچه دارم ۳۵ سال سن معاف نمیشم چون غایب هستم ولی کسی که ۳۶ سال سن دو تا بچه رفته خدمت فرار کرده اون معاف میشه کدام قانون این را گفته اگه فکر اونایی هستین که سن بالا دارن و فرزند بیشتر پس این کلمه غیر غایب چیه

  16. تو را جمع کن نمی‌خواهید معاف کنین دیگه مردم را گیج نکنین غیره غایب اینم بگین چاق باشه قدش از ۳ متر بیشتر باشه اندازه پاش ۵۵ باشه دوره کمرش ۱۶۰ باشه دوره بازوش ۳۰۰ باشه اگه یدونه این اینا که گفتیم نداشته باشه غایب حساب میشه معاف نمیشه جمع کنید تو را همیچین مسول را کلمه غایب بکار برده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید