Search

ثبت نام رشته پرورش زنبور عسل و فرآوری محصولات آن، بدون کنکور

ثبت نام رشته پرورش زنبور عسل بدون کنکور

ثبت نام رشته پرورش زنبور عسل بدون کنکور طبق تحقیقات انجام شده در کشورهای توسعه یافته، ارزش زنبور عسل در افزایش محصولات کشاورزی بیشتر از تولیدات مستقیم کندوهاست و اهمنیت اقتصادی پرورش زنبور عسل بیشتر در گرده افشانی گیاهان زراعی و باغی است. تولید محصولات زنبور عسل مانند ژل رویال، زهر، گرده موم، بره موم در صنایع مانند داروسازی، کاغذسازی، نساجی، شمع سازی، فرآوره‌های بهداشتی -آرایشی و تولید واکسن نقش ارزشمندی ایفا می‌کند و سبب افزایش اشتغال زایی بیشتر می‌شود. دانشگاه های دارای رشته زنبورداری پرورش زنبور عسل در ایران تا حدودی به صورت سنتی انجام می‌شود. در صورتی که با تربیت نیروی متخصص و ماهر که شناخت کافی از آناتومی و فیزیولوژی، بیماری و فراوری‌های زنبور عسل داشته باشند، سبب توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و کشاورزی کشور و امکان بهبود تولیدات زنبور عسل می شود، کاری که در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود.

لیست رشته های بدون کنکور 1403 رشته پرورش زنبور عسل و فراوری محصولات آن در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که این دانشگاه بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. در مقطع کاردانی عنوان این رشته «کاردانی فنی دامپروری- پرورش زنبور عسل» و در مقطع کارشناسی ناپیوسته با عنوان «مهندسی فناوری دامپروری- پرورش زنبور عسل و فراوری محصولات آن) وجود دارد. افرادی که می خواهند در صنعت زنبورداری و تولید فراوری محصولات ان و همچنین صادرات محصولات به خارج از کشور اطلاعات تخصصی داشته باشند می‌توانند در این رشته ثبت نام کنند. اگر زننوردار به دنبال درامد و اقتصاد خوب در ایند صنعت باشد باید اطلاعات تخصصی گردآوری کند و ایده های خوبی بر رشد در این صنعت داشته باشد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد با تحصیل در رشته پرورش زنبور عسل، متقاضی با دروس عملی و نظری آشنا می‌شود که برای کسب توانمندی‌های شغلی مدیریت پرورش زنبور عسل و سازماندهی زنبورستان و پیشگیری و کنترل بیماری و آفات و توانایی بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زنبور عسل آماده می‌شود.

برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت نام، انتخاب رشته و آدرس دانشگاه‌ها در رشته‌های پرورش صنعتی اسب، پرورش صنعتی طیور، پرورش صنعتی گاو، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، بهداشت یاری دامپزشکی می ‌توانید با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

رشته پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در هنرستان

یکی از رشته‌های شاخه ی کاردانش در گروه کشاورزی، رشته پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم است. افرادی که علاقمند هستند از پایه تحصیلات خود را به صورت تخصصی در رشته پرورش زنبور عسل اغاز کنند، می‌توانند در انتخاب رشته برای دوره دوم متوسطه این رشته را انتخاب کنند.

رشته پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در هنرستان

رشته پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در شاخه ی کاردانش دارای ۱۰۵ ساعت آموزش است که شامل ۴۲ ساعت شایستگی عمومی، ۲ ساعت شایستگی پایه، ۴۴ ساعت شایستگی فنی و ۸ ساعت شایستگی غیر فنی است.

پرورش زنبور عسل جز مشاغل تخصصی در حوزه دامپزشکی محسوب می‌شود. رشته‌ های که در شاخه ی کاردانش و فنی حرفه‌ای وجود دارند رشته‌های مهارتی  هستند که بازار کار خوبی دارند.

زمان و شرایط ثبت نام در رشته پرورش زنبور عسل در دانشگاه

ثبت نام رشته پرورش زنبور عسل بدون کنکور برای تحصیل در رشته پرورش زنبور عسل و فراوری محصولات آن در مقطع کارشناسی ناپیوسته بایستی از زمان دقیق ثبت نام و انتخاب رشته اطلاع کامل داشت. علاقمندان باید بدانند در صورتی که از زمان محدود ثبت نام برای ورودی مهرماه یا بهمن ماه اطلاع نداشته باشند و فرصت ثبت نام را از دست بدهید باید تا زمان ثبت نام ترم بعد منتظر بمانید.

زمان ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی برای رشته پرورش زنبور عسل در مقطع کاردانی و همچنین مقطع کارشناسی ناپیوسته معمولاً در یک بازه زمانی یکسان اعلام می‌شود. داوطلب در صورت اطلاع از زمان ثبت نام می‌تواند در سایت مورد نظر ثبت نام خود را انجام بدهد و منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی باشد.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی متفاوت با دانشگاه‌های سراسری، آزاد است. دانشگاه علمی کاربردی تمامی رشته‌ها را در چهار گروه آموزش صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر قرار داده است. همچنین برای انتخاب رشته دو سهمیه آزاد و شاغل را در نظر گرفته است. خبر خوبی که به علاقمندان ثبت نام در رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی می‌توان داد این است که برخی رشته‌ها تعهد به اشتغال دارند و این مورد در حال حاضر در شرایط بازار کاری گزینه مثبت به حساب می‌آید.

در صورت انجام ندادن ثبت نام در زمان لازم ممکن است برای آقایانی که معافیت تحصیلی آنها به اتمام رسیده است مشکلات سربازی به وجود آید.

برای انجام انتخاب رشته تخصصی دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

پرورش زنبور عسل در مقطع کاردانی

چارت درسی رشته پرورش زنبور عسل در مقطع کاردانی

داوطلبانی که کاردانی فنی دامپروری- پرورش زنبور عسل را در دانشگاه علمی کاربردی انتخاب کرده‌اند در زمان تحصیل این واحدهای درسی را می‌گذرانند:

مهارت‌ها و قوانین کسب و کار

 بازاریابی کشاورزی

 ریاضی عمومی

 شیمی عمومی

 زیست شناسی و رفتارشناسی زنبور عسل

 هوا و اقلیم شناسی کاربردی

 ژنتیک حیوانی

 تجهیزات صنعت زنبورداری

 بیولوژی زنبور عسل

 حشره شناسی

 گیاه شناسی عمومی

 میکروبیولوژی عمومی

 جنگل شناسی و مرتع شناسی

 اصول پرورش زنبور عسل

 پرورش ملکه زنبور عسل

 اقتصاد و صنعت زنبورداری

 کنترل کیفی محصولات زنبور عسل

 محصولات و فرآورده‌های زنبور عسل

شناخت گرده افشان‌ها

 اثر سموم قارچ کش و حشره کش بر زنبور عسل

تنوع زیستی و اثرات آن در زنبورداری

 مقدمه‌ای بر تغذیه زنبور عسل

کاربینی

 کارورزی ۱ و ۲ و غیره

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور

چارت درسی رشته پرورش زنبور عسل در مقطع کارشناسی ناپیوسته

ثبت نام رشته پرورش زنبور عسل بدون کنکور از رشته‌هایی است که در دانشگاه علمی کاربردی هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی ناپیوسته وجود دارد و افراد علاقمند به این رشته می‌توانند تحصیلات آکادمیک خود را تکمیل کنند.

دانشجویان در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی در رشته مهندسی فناوری دامپروری- پرورش زنبور عسل و فراوری محصولات آن واحدهای درسی زیر را می‌گذرانند:

آمار و کاربرد آن در علوم دامی

 نرم‌افزارهای کاربردی علوم دامی

 مطالعات تطبیقی صنعت زنبورداری ایران با سایر کشورها

 مدیریت زنبورستان‌ها

اپیدمیولوژی زنبور عسل

 تلقیح مصنوعی در زنبور عسل

خوراک و تغذیه زنبور عسل

تولید ژل رویال

استحصال زهره زنبور عسل

 بره موم و گرده گل

فراوری و بسته‌بندی محصولات زنبور عسل

 بیماری‌ها و آفات زنبور عسل

آناتومی و فیزیولوژی زنبور عسل

 طرح آزمایش‌ها

 ژنتیک و اصلاح نژاد زنبور عسل

 زنبور درمانی و طب سنتی

 طراحی و ساخت تجهیزات تولید محصولات زنبور عسل

 مناطق مستعد زنبورداری ایران و مدیریت کوچ دهی کلونی‌ها

گیاهان ارزشمند در زنبورداری

 بازاریابی محصولات زنبور عسل

 اکولوژی زنبور عسل

 استفاده از کلونی‌های زنبور عسل در گرده افشانی باغات و مزارع

پروژه

کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت زنبورداری

کاربینی

کارورزی ۱ و ۲ و غیره

تاثیر عسل در درمان بیماری‌ها

عسل یکی از بهترین مواد خوراکی است که خواص و ویژگی‌های زیادی برای بدن دارد. عسل علاوه بر ارزش غذایی دارای ارزش دارویی برای درمان ناراحتی‌های قلبی، تصلب شرایین، تقویت ماهیچه‌های قلب، باز شدن رگ‌های بسته شده قلب ،ناراحتی‌های اثنی عشر، تقویت حافظه، از بین رفتن ضعف اعصاب، قوی شدن عضلات به خصوص در سنین رشد بچه‌ها و غیره است.

زنبورداران محصولات دیگری مانند ژل رویال که خواص درمانی و زیبایی برای درمان بیماری ام اس، دیابت، مشکلات پوستی و غیره  کاربرد دارد.

بازار کار رشته پرورش زنبور عسل

پرورش زنبور عسل یکی از فعالیت‌های مهم در بخش کشاورزی است که توجه کمتری به آن شده است. اگر پرورش زنبور عسل و تولید محصولات آن توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود اشتغال زایی بالایی در این زمینه صورت می‌گیرد و خوشبختانه ایران جز کشورهایی است که قابلیت بالایی برای توسعه این صنعت دارد.

افراد فارغ التحصیل در رشته پرورش زنبور عسل می‌توانند در مراکز دولتی مانند جهاد کشاورزی، دامپزشکی ها و… فعالیت کنند. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند به پرورش زنبور عسل، ملکه زنبور عسل، اصلاح نژاد، ساخت و تعمیر وسایل زنبورداری، کارشناس بازاریابی و بسته‌بندی فرآوری‌های زنبور عسل و غیره مشغول به کار شود.

سوالات متداول:

1. بازار کار رشته پرورش زنبور عسل به چه صورت است ؟

افراد فارغ التحصیل در رشته پرورش زنبور عسل می‌توانند در مراکز دولتی مانند جهاد کشاورزی، دامپزشکی ها و… فعالیت کنند.

2. رشته پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در هنرستان به چه صورت است ؟

رشته پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در شاخه ی کاردانش دارای ۱۰۵ ساعت آموزش است که شامل ۴۲ ساعت شایستگی عمومی، ۲ ساعت شایستگی پایه، ۴۴ ساعت شایستگی فنی و ۸ ساعت شایستگی غیر فنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید