Search

آموزش از راه دور 

امزش از راه دور

آموزش از راه دور یک پدیده مدرن نیست. در واقع به سال 1728 باز می گردد، زمانی که کالب فیلیپس، معلمی در بوستون، ماساچوست، درس های کوتاه مدت را از طریق دروس پستی هفتگی به دانش آموزان ارائه داد. در اوایل دهه 1840، مدت ها قبل از ظهور اینترنت، ایزاک پیتمن، معلم بریتانیایی نیز از طریق دوره های مکاتبه ای به تدریس مختصر نویسی می پرداخت. آموزش و مزایا و معایب آموزش از راه دور دارای تاریخچه طولانی است، اما محبوبیت آن صد برابر افزایش یافت، زیرا فناوری پیشرفته و رسانه های ارتباطی در اواخر قرن بیستم در دسترس قرار گرفت.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

تدریس انلاین برای اولین بار در دهه 1930 با بیش از 25 هیئت آموزشی دولتی، 200 سیستم مدرسه و چندین کالج و دانشگاه که برنامه های آموزشی را از طریق رادیو عمومی پخش می کردند، آغاز شد. با این حال، تا ظهور اینترنت در اوایل دهه 2000 بود که در دسترس بودن و محبوبیت برنامه های آموزش از به شدت افزایش یافت. کامپیوتر و اینترنت یادگیری از راه دور را سریع‌تر، آسان‌تر و بسیار راحت‌تر کردند. امروزه برنامه های آموزش آنلاین مبتنی بر وب در اکثر شهرها موجود است.

بیشتر بدانید : اهمیت راهنمایی و مشاوره در زندگی نوجوانان و کودکان

امروزه ثبت نام در برنامه های آموزش از آنلاین در هر مقطع تحصیلی امری عادی است. موسسات آموزش عالی خصوصی، دولتی، غیرانتفاعی و غیرانتفاعی، از جمله دبیرستان ها، کالج ها و دانشگاه ها اکنون تقریباً در هر رشته تحصیلی قابل تصور برنامه های آموزش از راه دور را ارائه می دهند. از سواد ابتدایی تا دوره های دکترا، دوره های آموزش از راه دور در هر سطح آموزشی موجود است.

گرفتن مدرک برای افرادی که مشغله کاری بالایی دارند یکی از دغدغه های این افراد است. آموزش از راه دور گزینه ی مناسبی برای این افراد محسوب می باشد. به عبارتی دیگر افرادی وجود دارند که سال ها سابقه کاری در یک کارخانه یا کارگاه تولیدی و… دارند اما به دلیل نداشتن مدرک دیپلم ارتقای کاری ندارند. این افراد می توانند با گرفتن مشاوره کامل و آگاه شدن از سیستم آموزش از راه دور به رویای خود برسند

آموزش از راه دور

تاثیر اینترنت بر آموزش از راه دور

در حالی که برنامه های آموزش از راه دور از طریق طیف گسترده ای از رسانه های ارتباطی ارائه می شود، آموزش آنلاین، از طریق اینترنت، اکنون عادی شده است. در سال 1996، دانشگاه بین المللی جونز اولین موسسه آموزش عالی بود که یک برنامه مدرک کاملاً آنلاین معتبر را راه اندازی کرد. در سال‌های بعد، اکثردانشگاه‌های بزرگ به سرعت از این روش پیروی کردند. موسسات آموزش عالی معتبر مانند دانشگاه هاروارد و استنفورد اکنون برنامه های آموزش از راه دور را برای دانشجویان خود کاملاً آنلاین ارائه می دهند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط گروه تحقیقاتی ، در سال 2016، ثبت نام آموزش آنلاین برای چهاردهمین سال متوالی افزایش یافت. 31.6 درصد از کل دانش آموزان حداقل یک دوره از راه دور را گذرانده اند.

برای مشاوره تحصیلی از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:

۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور  پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اگرچه دانشگاه‌های انتفاعی سریع‌ترین دانشگاه‌ها برای پذیرش و بهره‌برداری از فناوری اینترنت برای ارائه مدارک آنلاین به توده‌ها بوده‌اند، اکثر کالج‌های دولتی اکنون برنامه‌های آکادمیک خود را کاملاً آنلاین نیز ارائه می‌کنند. رشته های تحصیلی رایجی که به صورت آنلاین دنبال می شوند شامل برنامه های کسب و کار، روانشناسی، عدالت کیفری، علوم بهداشتی، علوم کامپیوتر، طراحی و هنرهای آزاد هستند، اما محدود به آن نمی شوند. روز به روز آموزش مجازی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران دررشته های مختلف اضافه می شود. آموزش از راه دور بخصوص در دوران کرونا در دانشگاه و مدارس ایران به اوج خود رسید.

آموزش از راه دور به سرعت به عنوان روش آموزشی و آموزشی انتخابی در میان متخصصان پرمشغله پذیرفته شده است. برنامه های آموزش آنلاین مقرون به صرفه ترین و راحت ترین ابزار برای کسب مدرک، بهبود مهارت ها و ادامه تحصیلات عالی را ارائه می دهند.

مدارک آنلاین

آشنایی با انواع فن آوری ها در سیستم های آموزشی

دو حالت ارائه برای فناوری های آموزش از راه دور وجود دارد: یادگیری همزمان و یادگیری ناهمزمان.

در یادگیری همزمان، همه فراگیران به طور همزمان در تجربه آموزشی شرکت می کنند. کلاس درس سنتی نمونه ای از تجربه یادگیری همزمان است که در آن دانش آموزان در یادگیری و سخنرانی های کلاس شرکت می کنند. با توجه به آموزش از راه دور، روش های یادگیری همزمان شامل ویدئو کنفرانس، کنفرانس تحت وب، تلویزیون آموزشی، رادیو اینترنتی، مبتنی بر وب و حتی تلفن است. بسیاری از برنامه های نرم افزاری مدرن، مانند Adobe Connect، یادگیری همزمان از راه دور را تسهیل می کنند.

بیشتر بدانید : کمک‌های مالی در دانشگاه های برتر

یادگیری از راه دور ناهمزمان بسیار انعطاف پذیرتر از یادگیری همزمان است. دانش‌آموزان می‌توانند هر زمان که بخواهند، از هر کجا که بخواهند به مواد درسی دسترسی داشته باشند – و لازم نیست در طول فرآیند یادگیری در کنار سایر دانش‌آموزان باشند. قدیمی ترین شکل فناوری آموزش از راه دور ناهمزمان مکاتبات پستی است که بیش از یک قرن است که مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه پست الکترونیک، ضبط‌های ویدیویی و صوتی، تابلوهای پیام، مواد چاپی، فکس و پخش ویدئو از طریق اینترنت، یادگیری غیر همزمان از راه دور را تسهیل می‌کنند. آموزش از راه دور ناهمزمان روش انتخابی برای اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های آنلاین است که به دنبال ارائه انعطاف‌پذیرترین و راحت‌ترین تجربه آموزش از راه دور به دانشجویان خود هستند. با این حال، بسیاری از موسسات آموزش عالی، یادگیری ناهمزمان را با یادگیری همزمان ترکیب می کنند. برای اطلاعات بیشتر با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

سوالات متداول :

1.آموزش از راه دور چیست؟


آموزش از راه دور که آموزش از راه دور، آموزش الکترونیکی و یادگیری آنلاین نیز نامیده می شود، شکلی از آموزش است که عناصر اصلی آن شامل جداسازی فیزیکی معلمان و دانش آموزان در حین آموزش و استفاده از فناوری های مختلف برای تسهیل ارتباط دانش آموز و معلم و دانش آموز و دانش آموز است.

2. آیا آموزش از راه دور موثر است یا خیر؟


یادگیری آنلاین نه تنها برای دانش آموزان موثرتر است، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است. طبق دانشگاه آزاد انگلستان، دوره‌های آنلاین نسبت به دوره‌های حضوری سنتی ۹۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و ۸۵ درصد CO2 کمتری برای هر دانشجو آزاد می‌کنند.

3. چرا آموزش از راه دور بهتر است؟


انعطاف پذیری. آموزش از راه دور به دانش آموزان اجازه می دهد بدون زندگی در نزدیکی محوطه دانشگاه مدرک کسب کنند. کلاس های آنلاین به شما این امکان را می دهد که در زمان خود دوره های آموزشی را تکمیل کنید و به شما این امکان را می دهد که شغل، خانواده و سایر مسئولیت هایی که شما را مشغول می کند، اولویت بندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید