Search

8 استراتژی اثبات شده برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی ارشد

چگونه می توانید خود را برای موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد آماده کنید؟

گرفتن مدرک کارشناسی ارشد , اگر برنامه خود را انتخاب کرده اید، این سوالی است که اکنون در اولویت قرار  دارد. قبل از ثبت نام و شروع اولین دوره تحصیلات تکمیلی، باید برای آنچه پیش رو دارید طرحی را آماده کنید. بسیاری از جویندگان مدرک با نیت خوب شروع می کنند اما موفق نمی شوند. متقاضیان به برنامه ای نیاز دارید که انها را در مسیر تکمیل نگه دارد.

خبر خوب این است که می توانید از همین الان شروع به ساخت آن طرح کنید. و به نوبه خود، می توانید خود را طوری تنظیم کنید که از چیزهایی که باعث لغزش و شکست بسیاری از افراد می شود، اجتناب کنید.

اطلاعات، هشدارها و توصیه های متخصصان پارسین مشاوره راهنمای تاکتیکی موفقیت را در اختیار شما قرار می دهد.

4 دلیل بزرگ که افراد در تکمیل مدرک کارشناسی ارشد خود شکست می خورند

 گرفتن مدرک کارشناسی ارشد نیاز به سختی زیادی دارد. کار آسانی نیست. بدون شک همه کسانی که برنامه ای برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد دارند موفق نمی شوند، در واقع در این مسیر شکست می خورند. در زیر برخی از رایج ترین موانع موفقیت که دیده ایم آورده شده است.

شکست در کارشناسی ارشد

1. عقب افتادن در درس خود

داوطلبانی که در برنامه خود اهمال کاری می کنند به سرعت متوجه می‌شوند که حجم زیاد مطالب، نوشتن و تحقیق به این معنی است که عقب ماندن گزینه‌ ی مناسب برای پیشرفت باشد.

از روز اول شروع دانشگاه، باید به مدیریت زمان فکر کنید. در اولین کلاس‌های خود مطمئن شوید که انتظارات مدیریت زمان خود را تنظیم کرده‌اید: یاد بگیرید که چند وقت یک‌بار، چه مدت و در چه روزهایی نیازبه مطالعه دارید. یک لیست برای خود تهیه کنید. در طول دوره طولانی کارشناسی ارشد نیاز به این لیست احساس می شود. در ادامه مطالعات، عادت‌های مدیریت زمان که در اوایل ایجاد می‌کنید، می‌توانند بطور کلی شما را نا امید کند.” جورج پومرو، مشاور پذیرش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرانکلین

به طور معمول، «تمام شبانه‌روز» – همانطور که بعضی‌ها وقتی در مقطع کارشناسی عقب می‌مانند – برای به دام انداختن شما کافی نیست.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

2. تلاش نکردن برای نوشتن مقاله در مقطع تحصیلات تکمیلی

یکی از تفاوت های دوره کارشناسی با کارشناسی ارشد، لزوم نوشتن تحقیق ، مقاله و پایان نامه در این دوره است. سبک نوشتن در مقطع تحصیلات تکمیلی متفاوت است.در این دوران برخی از دانشجویان غافلگیر می شوند. اگر نمی‌توانید تحقیق یا دیدگاه منحصربه‌فرد خود را بیان کنید، برای یک استاد سخت است که ببیند چقدر در کار کلاسی خود موفق هستید و احتمال گرفتن نمره ی بالای از درس کم می شود.

“شما باید سبک نوشتن خود را با کار در سطح فارغ التحصیل تنظیم کنید. نوشتن را از دریچه تجربه و موضوعی که در حال مطالعه آن هستید شروع کنید.» جورج پومرو، مشاور پذیرش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرانکلین

همچنین، به یاد داشته باشید که باید چندین مرجع و منابع را بخوانید، مرور کنید، مشورت کنید و پاورقی بگذارید. نوشته شما باید تفکر انتقادی شما را منعکس کند و هم تئوری و هم دانش کاربردی را نشان دهد.

اگر در مقطع ارشد مقاله یا طرح تحقیقاتی نداشته باشید احتمال اینکه در زمان مصاحبه دکتری دچار مشکل شوید وجود دارد.

3. انتظار بیش از حد داشتن از اساتید

کار فارغ التحصیل به گونه ای طراحی شده است که ماهیت مستقل داشته باشد.

«کسب مدرک شامل بخش های عظیمی از کار است که باید خودتان برای آن برنامه ریزی کنید. اگرچه اساتید برای مربیگری، تشویق و مشاوره در آنجا هستند، اما معمولاً تصور می‌کنند که شما کارتان را بر اساس برنامه‌ای انجام می‌دهید که برای شما مناسب است.» جورج پومرو، مشاور پذیرش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرانکلین

بر خلاف برنامه‌های کارشناسی، اساتید احتمالاً برای دانشجویان کارشناسی ارشد خود «اعلام حضور» یا «نقد اول بررسی» را برنامه‌ریزی نمی‌کنند. استانداردهای بسیار بالاتری از استقلال خواهید داشت. به عبارتی دانشجویان در فوق لیسانس کمتر از طرف اساتید چک می شوند.

4. قطع برنامه ریزی توسط رویدادهای زندگی برنامه ریزی نشده

البته، تحصیلات تکمیلی در خلاء اتفاق نمی افتد. زندگی واقعی همیشه تاثیرگذار است. گاهی اوقات، رویدادهای مهم زندگی باعث می شود روال عادی تحصیل شما دچار مشکل شود.

«شاید همسر شما  شغل خود را از دست بدهد. یا کودکتان در بیمارستان بستری است. یا والدین نیاز به مراقبت گسترده دارند. هر اتفاق غیر منتظره ای ممکن است زندگی شما را به طور ناگهانی بسیار دشوار کند. وقتی این اتفاق ها رخ می دهد، دانشجو در نهایت احساس می‌کند که بین دو دنیای پرتقاضا گرفتار شده‌اند.»

این یک مزیت برای انتخاب برنامه ای با گزینه های زمان بندی انعطاف پذیر است. دانشجویان می‌توانند در میان رویدادهای چالش‌برانگیز زندگی، با شش یا دوازده هفته مرخصی، و انتخاب درست از جایی که ترک کرده‌اند، دروس خود را مدیریت کنند. یا، آنها می توانند بار خود را به یک کلاس برای 6 هفته یا 12 هفته کاهش دهند. راه دیگر این است که در زمان مناسب حذف ترم انجام دهند.

هنگام انتخاب برنامه کارشناسی ارشد چه چیزی بیشترین اهمیت را دارد؟ ویژگی ها، مزایا و هزینه را مقایسه کنید تا دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید.

8 استراتژی اثبات شده برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد با موفقیت:

در واقع، مجموعه ای از مسائل می تواند مسیر رسیدن به مدرک کارشناسی ارشد را مختل کند. اما شما راه هایی برای غلبه بر این چالش ها دارید. در اینجا 8 مرحله برای افزایش شانس موفقیت آورده شده است.

1. یک سیستم پشتیبانی بسازید و از آن استفاده کنید

زمانی که شما در دانشگاه پذیرفته می شوید مطمئناً، شما خود را در محاصره افراد باهوش و با انگیزه خواهید دید. آنها را بخشی از شبکه خود در نظر بگیرید.

بسیای از آنها دانشجویان ترم بالایی خواهند بود – با میانگین سنی در حدود اواسط 30 سالگی – با تجربه شغلی قابل توجهی که از قبل پشت سر گذاشته شده اند. به همین دلیل است که همتایان شما منابع، مشاوره، اطلاعات و ورودی عملی زیادی دارند. در ترم بعدی شما، ممکن است یک مدیر عامل یا مدیر اجرایی درست در کنار شما باشد.

این افراد می توانند شما را راهنمایی کنند و بخشی از آموزش شما باشند. در برخی از کلاس‌ها اساتید از شما می‌خواهند در گروه‌ها و تمرین‌های مشترک کار کنید (تحقیقات گروهی داشته باشید). اینها فرصت های خوبی برای توسعه خود و ایجاد شبکه ای است که می تواند مادام العمر باشد. وقتی فردی آشنا از یک کلاس به کلاس دیگر را می بینید، ممکن است راه هایی برای کمک به یکدیگر پیدا کنید

2. از دوره های تخصصی رایگان استفاده کنید

همچنین به یاد داشته باشید که اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزشی دوره های  تخصصی برگزار می کنند. در برخی دانشگاه این اموزش ها رایگان است. به طور معمول، دانشجویان مقطع لیسانس سعی می‌کنند تنها واحد های درسی را پشت سر بگذراند و نمره ی در ان درس بگیرند. در نتیجه دانشجویان فارغ‌التحصیل شده ممکن است حتی تلاشی برای رفتن به این دوره های تخصصی دانشگاه انجام ندهند و فرصت را از دست بدهند. همه این دوره ها و اموزش ها به افراد کمک می کند که شغل مناسب خود را پیدا کنند. در استفاده از خدمات تدریس خصوصی و یا حتی نوشتن دریغ نکنید. دانشگاه محل تحصیل شما می تواند در مورد کارشناسان آموزشی که می توانند کمک کنند از قبل اطلاع رسانی بکنند.

3. نقاط عطف را برنامه ریزی کنید، نه سررسیدها

به‌جای قرار دادن تاریخ‌های سررسید قریب‌الوقوع در تقویم خود، پروژه خود را برای دستیابی به مراحل خرد تقسیم کنید – مراحلی که منجر به انجام پروژوه تا تاریخ مقرر می‌شود.

داشتن یک برنامه مدیریت پروژه می تواند بسیار مفید باشد تا از ضرب الاجل های طولانی مدت و روزانه یک برنامه فارغ التحصیل مطلع شوید. استفاده از ابزارهای دیجیتال، مانند موارد بالا، می‌تواند تضمین کند که همه وظایف شما در دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شوند و همیشه در دسترس شماست.

برای انجام به موقع پروژه خود (مقالات و پایان نامه) می توانید از راهنمایی های متخصصان پارسین مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد کمک بگیرید.

4. زمان دقیق انجام هر کاری را مشخص کنید

تلاش‌های شما برای انجام کارهای خانه، محل کار، اجتماعی و دانشگاه می‌تواند به نظر برسد که برای اولویت در حال رقابت هستید.

به یاد داشته باشید که این مانند برنامه های کارشناسی نیست. احتمالاً آخر هفته ها کار خواهید کرد. شاید زندگی شخصی شما نیاز به تطبیق داشته باشد، زیرا به زمان بدون وقفه آخر هفته برای درس، خواندن و نوشتن نیاز دارید.

نکته: همانطور که برنامه‌ریزی می‌کنید، خوب است که خواسته‌های منحصربه‌فرد دانشگاه انتخابی خود و هر استاد جداگانه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در دانشکده های علوم پایه، معمولا دانشجویان در روزهای خاصی می توانند از آزمایشگاه استفاده کنند و بر روی تحقیق خود کار کنند. ا  در تقویم خود، سعی کنید ساعات خاصی را در هر آخر هفته یا عصر مسدود کنید تا زمانی را آماده کنید.

تا زمانی که مدرک خود را دریافت نکنید، ممکن است مجبور شوید کارهایی را که در تعطیلات آخر هفته انجام می‌دادید، مانند تماشای فیلم یا ورزش، معاشرت با دوستان و انجام سایر فعالیت‌های اوقات فراغت کنار بگذارید.

5. یک سیستم برای سازماندهی یادداشت ها و بینش ها ایجاد کنید

تفاوت عمده ای بین “بازگشت” کار کارشناسی (به خاطر سپردن، درک و دانستن) و “کاربرد” کار فارغ التحصیل وجود دارد.

برای سازماندهی کردن، استفاده از برنامه ای مانند Evernote را در نظر بگیرید یا سعی کنید پوشه های دقیق و تودرتو در برنامه GDrive ایجاد کنید.

در یک برنامه کارشناسی ارشد، از شما انتظار می رود که از قبل اطلاعات را بدانید. اکنون باید با به اشتراک گذاشتن افکار، نظرات و استفاده عملی خود از آن استفاده کنید. و این به زمان و سازماندهی بسیار بیشتری نیاز دارد. در زمان ارشد دانشجو باید با نرم افزارهای ارائه و همچنین نرم افزارهای آماری آشنا باشد.

بیشتر بخوانید : مراحل موفقیت در برنامه کارشناسی ارشد

6. یک ویرایشگر مستقل استخدام کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، برای کار بر روی پایان نامه و مقالات، نوع نوشتار با استاندارد بسیار بالاتری نسبت به کار کارشناسی لازم است . باید یک ویراستار داشته باشید تا به شما در موقعیت بهتر نوشته خود کمک کند. با استفاده از سرویسی مانند Upwork به راحتی می توانید آنها را به صورت آنلاین پیدا کنید.

شاید تعجب کنید که چقدر مقرون به صرفه می توانید این نوع خدمات را استخدام کنید. ویراستاران معمولاً می توانند از 5 تا 10 دلار در ساعت شروع کنند.

7. با اساتید خود در ارتباط باشید

اساتید و سایر اعضای هیئت علمی شما برای کمک کردن در آنجا هستند. به یاد داشته باشید که دانشگاه تحصیلات تکمیلی می خواهند شما موفق شوید، بنابراین به آن به عنوان یک مشارکت فکر کنید که در آن همه برنده می شوند. به استادان خود اطلاع دهید که چه زمانی ممکن است به راهنمایی کمی نیاز داشته باشید، و آنها شما را به مسیر اصلی بازگردانند. درضمن می توانید بعدها از همین اساتید توصیه نامه برای مصاحبه دکتری بگیرید.

8. زمان فارغ التحصیلی را برای خود تداعی کنید

کارشناسی ارشد

سخت میشه برای مبارزه با احساس ناامیدی آماده باشید. ایده خوبی است که مدام به خود یادآوری کنید که چرا مدرک خود را می گیرید. دقیقاً زمان دفاع از پایان نامه خود را و تائید اساتید را مجسم کنید. وقتی احساس شادی می‌کنید، سوار تلفن هوشمند خود شوید و مجموعه‌ای از یادآورهای متنی تشویق‌کننده را تنظیم کنید تا در آینده ظاهر شوند، زمانی که می‌دانید حجم کاری شما سنگین خواهد بود. این کار سبب دریافت انرژی مضاعف برای شما می شود

تسلط در دست شماست

گرفتن یک مدرک کارشناسی ارشد می تواند طاقت فرسا باشد و حتی ممکن است برخی از احساسات ترس را القا کند. اکنون توصیه هایی دارید که موانع را در چشم انداز قرار می دهد، به شما کمک می کند تا زمانی که به سراغ شما می آیند آنها را برطرف کنید و شما را در مسیر درست برای تکمیل موفقیت آمیز مدرک خود قرار دهید.

سوالات متداول

1. آیا گرفتن مدرک فوق لیسانس خیلی سخت است؟

گرفتن مدرک کارشناسی ارشد دشوار است، اما بسته به نوع ثبت نام، حجم کاری شما متفاوت است. از طرفی دیگر بستگی به نوع دانشگاه و نحوه برگزاری کلاس های آن دانشگاه دارد. فرد پس از پایان تحصیلات 2 ساله خود، با دانش تخصصی فارغ التحصیل می شود.

2. آیا مدرک کارشناسی ارشد ارزش دارد؟

طبق CEW، تقریباً دو سوم (61٪) فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد بیشتر از متوسط ​​​​ دارنده مدرک لیسانس درآمد خواهند داشت. حتی برای دارندگان مدرک دکترا (73٪) و حرفه ای (83٪) بالاتر است. داشتن مدرک تحصیلی بالاتر همچنین می تواند توانایی شما را برای اشتغال ماندن در دوران رکود اقتصادی تقویت کند

3. بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد چه اتفاقی می افتد؟

شما می توانید پس از مدرک کارشناسی ارشد خود، مقطع دکترا را ادامه دهید. اگر علاقه مند به تدریس در سطح دانشگاهی یا انجام تحقیقات هستید، این می تواند یک گزینه عالی باشد. با داشتن مدرک دکترا، یک فرد می تواند به عنوان استاد رسمی در یک کالج یا دانشگاه تبدیل شود که امنیت شغلی و پتانسیل دریافت حقوق بالاتر را فراهم می کند.

4. بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد چه هدفی دارید؟

در حالی که دلایل خاص برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متفاوت است، آنها اغلب شامل رقابتی شدن در بازار کار، به دست آوردن موقعیت یا نقش سطح بالاتر در یک شرکت، توسعه مهارت ها و شایستگی های حرفه ای جدید، کسب درآمد بالاتر و داشتن یک زندگی پربار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید