Search

چند کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود 

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود من تحصیلات رسمی خود را چند سال پیش به پایان رساندم.

پیشنهادات تربیتی در مدارس با فکر کردن به 17 سالی که در مدرسه گذراندم، متوجه می‌شوم که اگر عاقل‌تر بودم، اوقات رضایت‌بخش‌تری را سپری می‌کردم.

کسب خرد زمان می برد. برای کمک به دانش‌آموزان در این فرآیند، تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم، که در آن 50 کلمه حکیمانه‌ای که هر دانش‌آموز باید بشنود را به اشتراک می‌گذارم.

اگر از توصیه های این مقاله استفاده کنید، مطمئن هستم که دانش آموز شادتر و موفق تری خواهید شد.

1.پدر و مادر خود را ساده نگیرد.

والدینتان ممکن است شما را آزار دهند، و شما ممکن است احساس کنید که آنها شما را درک نمی کنند. اما آنها شما را بدون قید و شرط دوست دارند، بنابراین تا جایی که می توانید از آنها قدردانی کنید.

2. گرفتن نمره بد پایان دنیا نیست.

تا چند سال دیگر، حتی بیشتر نمرات خود را به خاطر نمی آورید. اگر نمره بدی گرفتید از اشتباهات خود درس بگیرید و برای امتحان بعدی بهتر آماده شوید.

3. از اینترنت به عنوان ابزاری برای آموزش بیشتر از سرگرمی استفاده کنید.

 اینترنت می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. اینترنت همچنین می‌تواند شما را به فردی تحصیل‌کرده‌تر تبدیل کند.

4. استرس یک واقعیت زندگی است، اما هرگز نباید به یک روش زندگی تبدیل شود.

این به این معنی است که هر چند وقت یکبار احساس استرس و خستگی می کنید. اما اگر تقریباً هر روز احساس استرس و خستگی می کنید، پس باید زندگی خود را مجدداً ارزیابی کنید تا ببینید چه کاری باید متفاوت انجام دهید.

5. یاد بگیرید که پول خود را مدیریت کنید.

به عنوان یک دانش آموز، احتمالاً پول زیادی ندارید. این چیز خوبی است، زیرا شما می توانید با کمی ریسک خرج کردن، پس انداز کردن، سرمایه گذاری و دادن را بیاموزید. تا زمانی که هنوز جوان هستید، مهارت های مدیریت پول را بیاموزید!

6. خواب را در اولویت قرار دهید.

تحقیقات ثابت کرده است که خواب برای سلامتی و عملکرد مغز ضروری است. ۸ ساعت خواب شبانه را در اولویت قرار دهید تا دانش‌آموز شادتر و بهتری باشید.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

7. در صورت نیاز از دیگران درخواست کمک کنید.

هیچ شرمی در درخواست کمک وجود ندارد. اگر نمی‌توانید پاسخ را در Google پیدا کنید، از معلمان یا والدین خود بپرسید. آنها بیش از حد مایل به کمک به شما خواهند بود.

8. چیزها را یادداشت کنید.

مغز شما یک وسیله ذخیره سازی کامل نیست، پس چیزها را یادداشت کنید. از یک نوت بوک یا برنامه ای مانند Google Keep استفاده کنید تا مطمئن شوید چیز مهمی را فراموش نمی کنید. اگر چیزها را یادداشت کنید، دانش آموز سازمان یافته و مؤثرتری خواهید بود.

9. اگر برای مطالعه به انگیزه نیاز دارید، به کتابخانه بروید.

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود وقتی در اطراف شما افرادی هستید که در حال مطالعه هستند، برای مطالعه الهام خواهید گرفت. تأثیر محیط شما بر انگیزه شما را دست کم نگیرید. این نکته مطالعه بسیار ارزشمند است!

10. یاد بگیرید که چالش ها را به جای اجتناب از آنها در آغوش بگیرید.

انتخاب کنید که چالش ها را به عنوان فرصت های سرگرم کننده برای یادگیری ببینید. حتی اگر نتوانید بر چالش غلبه کنید، باز هم به عنوان یک فرد رشد کرده اید.

11. دیگران را سرزنش نکنید.

تقریباً برای هر مشکلی که با آن روبرو می شدم معلمان، والدین و همسالانم را سرزنش می کردم. مثل من نباش هر چه زودتر از سرزنش دیگران دست بردارید، زودتر یاد خواهید گرفت که مسئولیت کامل زندگی خود را بپذیرید.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

12. به هر کلاس بروید.

اگر کلاس خسته کننده است، به آن به عنوان فرصتی برای بهبود توانایی تمرکز خود نگاه کنید. اگر کلاس در مورد موضوعی است که قبلاً یاد گرفته اید، آن را فرصتی برای مرور اطلاعات ببینید.

شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

13. سپاسگزار باشید.

دانش آموزان قدرشناس دانش آموزان شادی هستند. مهم نیست در چه موقعیتی هستید، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد: مدرسه، دوستان، خانواده، غذا، سلامتی، طبیعت، فناوری و غیره.

14. از میانبر استفاده نکنید.

انتخاب میانبرها وسوسه انگیز است، اما در برابر اصرار برای انجام این کار مقاومت کنید. هرچه میانبرهای بیشتری انتخاب کنید، کمتر یاد خواهید گرفت و کمتر به عنوان یک شخص رشد خواهید کرد. خودتان را کوتاه نیاورید.

15. با خود مهربان باشید.

آیا تا به حال به خود می گویید که تنبل، زشت، گنگ یا غیرمسئول هستید؟ آیا هرگز آن چیزها را به بهترین دوست خود می گویید؟ با خود مهربان باشید و یاد بگیرید که بهترین دوست خود شوید. در واقع، تحقیقات ثابت کرده است که شفقت به خود جزء کلیدی موفقیت است.

16. زمان بیشتری را صرف فکر کردن به دیگران نسبت به خودتان کنید.

اگر بیشتر وقت خود را صرف فکر کردن به خودتان کنید، ناراضی خواهید بود. مهم نیست که چقدر چیزهای خوبی در زندگی شما اتفاق می افتد، وسوسه خواهید شد که از خود سؤالاتی بپرسید: “چرا من نمی توانم به اندازه او محبوب باشم؟” یا “چرا والدین من اینقدر سختگیر هستند؟” در عوض، روی کمک به دیگران تمرکز کنید و دانش آموز شادتری خواهید بود.

17. بدون احساس گناه نه بگویید.

رهبری یک زندگی دانشجویی موثر به این بستگی دارد که بدانید اولویت ها و ارزش های شما چیست. اگر فعالیت ها یا فرصت هایی وجود دارد که با اولویت های شما همسو نیست، با اطمینان نه بگویید.

18. برای چیزهایی که مسئولیت شماست به دیگران اعتماد نکنید.

من برای به خاطر سپردن چیزها یا انجام کارها از جانب خودم به دیگران تکیه می کردم. اما اکنون متوجه شدم که این رفتار غیرمسئولانه بود. برای چیزهایی که باید خودتان از عهده آنها برآیید به دیگران اعتماد نکنید.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

19. به طور منظم ورزش کنید.

ورزش برای بدن و مغز شما مفید است. بنابراین اگر فکر می کنید زمانی برای ورزش ندارید، در واقع زمانی برای سلامتی خودتان در نظر نگرفته اید. ورزش از شما دانش آموزی سالم تر و موثرتر می سازد.

20. سعی نکنید چیزها را به خاطر بسپارید.

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود فراموش کردن آنها را غیرممکن کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در مدرسه ایجاد شود، قابل اعتماد بودن است. برای تبدیل شدن به یک دانش آموز قابل اعتماد، فراموش کردن چیزهایی را غیرممکن کنید، به عنوان مثال. ارائه تکالیف، آوردن کتاب درسی به مدرسه، درخواست از والدین خود برای امضای فرم رضایت. از یک دفترچه خاطرات، یادداشت چسبناک یا برنامه استفاده کنید تا مطمئن شوید که فراموش نمی کنید.

21. در طول روز از خود بپرسید: “الان چه چیزی مهم است؟”

ما اغلب کاری را انجام می‌دهیم که در حال حاضر دوست داریم انجام دهیم – حتی اگر آن رفتار در منافع بلندمدت ما نباشد. برای مبارزه با این تمایل، از خود بپرسید: “الان چه چیزی مهم است؟” پاسخ معمولا روشن خواهد بود.

انتخاب رشته كنكور

22. در هر موقعیتی به دنبال خوبی ها باشید.

برای مثال، یک بار در مورد زنی خواندم که پس از 14 ساعت کار در یک رستوران در یک روز خسته شده بود. او فریاد زد: “من خسته هستم، اما احساس خیلی خوبی دارم که تمام انرژی خود را صرف انجام کاری معنادار مانند کار کرده ام!” با چنین نگرشی، مطمئناً یک برنده در زندگی خواهید بود.

23. موفقیت های دیگران را جشن بگیرید.

زندگی شما به عنوان یک دانش آموز ممکن است مانند یک رقابت به نظر برسد، اما اینطور نیست. دستاوردها و موفقیت های همسالان خود را جشن بگیرید و به شدت بازنده نباشید.

24. احساس نکنید که باید همه چیز را بفهمید.

در نوجوانی فکر می کردم تا زمانی که مدرسه را تمام کنم همه چیز را مشخص می کنم. اما هنوز احساس نمی‌کنم که همه چیز را مشخص کرده‌ام، و فکر نمی‌کنم هرگز این کار را انجام دهم. زندگی یک سفر مداوم یادگیری و بلوغ است – یاد بگیرید از سفر لذت ببرید!

25. وقت خود را با افرادی بگذرانید که ارزش ها و اهدافی مشابه شما (یا مشابه) دارند.

همه ما تا حد زیادی تحت تأثیر افرادی هستیم که خود را با آنها احاطه کرده ایم. انتخاب کنید که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به شما انگیزه می دهند تا فرد و دانش آموز بهتری شوید.

26. هیچ تجربه ای در زندگی هدر نمی رود.

به تعبیر تونی رابینز، این باور را در خود پرورش دهید که زندگی برای شما اتفاق می افتد، نه برای شما. اگر باور دارید که زندگی به نفع شما اتفاق می‌افتد، می‌توانید حتی چالش‌ها و ناامیدی‌ها را با دیدی مثبت ببینید.

27. انتظار نداشته باشید که فقط با رفتن به مدرسه به یک فرد تحصیل کرده تبدیل شوید.

مدرسه بخش مهمی از آموزش شماست، اما فقط یک بخش است. چرا؟ زیرا مهارت‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توانید از طریق آموزش رسمی به تنهایی به آنها مسلط شوید، به عنوان مثال. متقاعدسازی، مذاکره، تفکر طراحی، تفکر تطبیقی. برای یادگیری این نوع مهارت‌ها از طریق این کتاب‌های ضروری برای دانش‌آموزان، فیلم‌ها، دوره‌های آنلاین و تجربیات دنیای واقعی، رویکردی فعالانه داشته باشید.

28. اغلب بگویید «متشکرم» و «متاسفم».

این کلمات را فقط به خاطر گفتن آنها نگویید. اگر منظور شما از گفتن “متشکرم” و “متاسفم” است، روابط قوی تری هم با دوستان و هم با خانواده خود ایجاد خواهید کرد.

29. نگران محبوب یا باحال بودن نباشید.

محبوبیت بیش از حد ارزیابی می شود. مسئولیت پذیری، وظیفه، برتری، مهربانی، شجاعت و سخاوت نیست – بنابراین در عوض روی این موارد تمرکز کنید.

30. کنجکاو باشید.

در بیشتر عمرم به عنوان دانشجو، فقط اطلاعاتی را یاد گرفتم که قرار بود در امتحان مورد آزمایش قرار گیرند. اما بعدها، وقتی دانش آموز کنجکاویی شدم که می خواست در مورد همه چیز یاد بگیرد، بیشتر از مدرسه لذت بردم. نه تنها این، من شروع به لذت بردن بیشتر از زندگی کردم، زیرا متوجه شدم که زیبایی های زیادی در دنیای اطراف ما وجود دارد. کنجکاو شدن را از امروز شروع کنید!

31. هر انتخابی که انجام می دهید شخصیت شما را شکل می دهد، پس عاقلانه انتخاب کنید.

به عنوان یک دانش آموز، شما هر روز صدها انتخاب می کنید: چه چیزی بخورید، چگونه پول خود را خرج کنید، با چه کسی صحبت کنید، چه لباسی بپوشید، چقدر سخت کار کنید و غیره. هر تصمیمی شخصیت و سرنوشت شما را شکل می دهد، پس این کار را نکنید. آن را ساده نگیرید

32. 90 درصد موفقیت انجام کاری است که دیگران مایل به انجام آن نیستند.

بیشتر دانش‌آموزان حاضر نیستند تکلیف اضافی را انجام دهند، مقاله را یک بار دیگر تصحیح کنند، تبلت خود را در زمان تمرکز کنار بگذارند، یا برنامه‌های حواس‌پرتی را در تلفن خود حذف کنند. دانش آموزی باشید که مایل به انجام آن کارها است – و بیشتر. اگر این طرز فکر را در زندگی بپذیرید، تقریباً موفقیت شما تضمین می شود.

33. شما هرگز برای تأثیرگذاری آنقدر جوان نیستید.

به عنوان یک دانش آموز، خودم را «بچه ای» می دانستم که نمی توانست تأثیر بگذارد. اما فقط به این کودکان و نوجوانان نگاه کنید که کمک های بزرگی به جهان می کنند. مهم نیست چند سال دارید، باور داشته باشید که می توانید کمک کنید و به هر شکلی که می توانید از کوچک شروع کنید.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

34. بهترین دیگران را فرض کنید.

بسیاری از اختلافات به این دلیل به وجود می آیند که ما بدترین چیزهای دیگران را فرض می کنیم. ما فرض می کنیم که دیگران خودخواه و بی ملاحظه هستند. اما این به ندرت درست است. اگر بهترین دیگران را فرض کنید، تلاش خواهید کرد تا دیدگاه آنها را درک کنید. این به نوبه خود شما را قادر می سازد تا تضادها را سریعتر حل کنید.

35. روی روابطی که بیشترین اهمیت را دارند سرمایه گذاری کنید.

روابط باید تقویت شوند – این زمان می برد. افرادی را فهرست کنید که برای شما ارزش بیشتری دارند. تلاش عمدی برای سرمایه گذاری روی این روابط، حداقل به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار انجام دهید.

36. چمن آن طرف سبزتر نیست.

چمن از جایی که به آن آب می دهید سبزتر است. (این نسخه کوتاه شده من از نقل قولی از رابرت فولگام است.) آیا تا به حال با خود فکر می کنید، “کاش من به مدرسه دیگری می رفتم… اگر در شهر دیگری به دنیا می آمدم… کاش ظاهر بهتری داشتم…” ? اگر چنین است، به یاد داشته باشید که علف در جایی که به آن آبیاری می کنید سبزتر است. با انتخاب نگرش مثبت و اقدام، به جای شکایت، «چمن ها را آبیاری کنید».

37. هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد زمان و تلاش می خواهد.

این در مورد نمرات، روابط، شغل، شخصیت و موارد دیگر صدق می کند. اگر می خواهید به جایی پرمعنا و با ارزش در زندگی بروید، هیچ میانبری وجود ندارد.

38. صمیمانه از دیگران تعریف کنید.

این کار را تا جایی که می توانید، ترجیحا روزانه انجام دهید. این یک راه ساده برای قدردانی از دیگران و روشن کردن روز آنهاست.

39. دیگران و خودتان را ببخشید.

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود اگر این کار را انجام دهید، پر از خشم و کینه نخواهید شد. اگر آزادانه بخشش را ببخشید، زندگی شما آرام تر و شادتر خواهد شد.

40. برای موفقیت باید یاد بگیرید که چگونه با احساسات منفی کنار بیایید.

وقتی احساس ناامیدی، عصبانیت، ناامیدی یا غمگینی می کنید، به احتمال زیاد تصمیمات بدی می گیرید. شما نمی توانید از همه احساسات منفی اجتناب کنید، اما می توانید یاد بگیرید که آنها را مدیریت کنید تا شما را از مسیر خارج نکنند.

41. در سخنرانی عمومی به طور معقولی خوب شوید.

من نمی گویم که همه باید یک سخنران حرفه ای شوند. اما من می گویم که در طول زندگی فرصت های زیادی برای صحبت در جمع خواهید داشت. بنابراین ممکن است زودتر (یا هرگز) در آن مهارت پیدا کنید.

42. نگرش بیش از هوش یا استعداد اهمیت دارد.

همانطور که زیگ زیگلار یک بار گفت، “نگرش شما، نه استعداد شما، ارتفاع شما را تعیین می کند.” هوش و استعداد در موفقیت شما به عنوان دانشجو و در زندگی نقش دارد. اما نگرش بسیار مهمتر است. از امروز شروع به پرورش نگرش مثبت و انعطاف پذیر کنید.

43. حضور داشته باشید.

زمانی که دانشجو بودم، زمان زیادی را صرف فکر کردن به اشتباهات گذشته و نگرانی در مورد آینده می کردم. زمان بسیار کمی را در زمان حال صرف کردم: زندگی در لحظه، قدردانی از چیزهای کوچک، 100% تمرکز، دیدن زیبایی در آنچه یاد می‌گرفتم، ارج نهادن به روابط. هر جا هستی حضور داشته باش

44. به والدین خود احترام و قدردانی نشان دهید.

ممکن است انجام این کار برای شما سخت باشد، مخصوصاً اگر فکر می کنید والدینتان غیرمنطقی یا بیش از حد هستند. اما من شما را تشویق می کنم که به هر حال این کار را انجام دهید. اول از همه، این کار درستی است. ثانیاً، هنگامی که والدین از فرزندان خود احترام و قدردانی دریافت نمی کنند، آنها حتی بیشتر غیرمنطقی و سرسخت تر می شوند. بنابراین به نفع همه است که احترام و قدردانی والدین خود را نشان دهید.

45. ترس را معمولاً باید به عنوان علامتی برای پیشروی دید، نه عقب نشینی.

 بیشتر اوقات، وقتی احساس می‌کنیم که می‌ترسیم زندگی‌مان واقعاً در خطر نباشد. ترس های رایج عبارتند از سخنرانی در جمع، شکست، طرد شدن و ترس از یادگیری. به این ترتیب، ترس معمولاً باید به عنوان چیزی برای حرکت در نظر گرفته شود، زیرا با انجام این کار، رشد شخصی را تجربه خواهید کرد.

46. ​​تلویزیون نگاه نکنید.

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود مطالعات نشان می دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون با افسردگی مرتبط است. تماشای مقداری تلویزیون به شما آسیبی نمی رساند، اما اگر تصمیم بگیرید که اصلا تلویزیون تماشا نکنید، زمان بیشتری برای فعالیت های معنادار و سازنده خواهید داشت. اگر نیاز به کاهش استرس دارید، این لیست از روش های علمی را برای انجام این کار بررسی کنید.

47. در کلاس توجه کنید.

اگر این کار را انجام دهید، نیازی به صرف زمان زیادی برای مطالعه نخواهید داشت زیرا از قبل بیشتر مفاهیم تدریس شده در کلاس را درک کرده اید. اگر در توجه کردن مشکل دارید، توصیه می کنم تمرکز خود را به تدریج بهبود بخشید. به عنوان مثال، می توانید با تنظیم یک تایمر برای 10 دقیقه شروع کنید، به عنوان یادآوری اینکه فقط برای 10 دقیقه به آن توجه خواهید کرد. پس از اتمام 10 دقیقه، می توانید قبل از شروع یک جلسه تمرکز 10 دقیقه ای دیگر، اجازه دهید یک یا دو دقیقه حواس خود را پرت کنید. هر روز، مدت زمان «جلسه تمرکز» را یک دقیقه افزایش دهید.

48. هنگامی که با مشکلی روبرو می شوید، از خود بپرسید: “یک کاری که اکنون می توانم برای بهبود وضعیت انجام دهم چیست؟”

من به دلایل خوبی زیر آن سه کلمه/عبارت خط کشیده ام. وقتی فقط روی یک کاری تمرکز می کنید که می توانید انجام دهید، احساس ناراحتی نمی کنید. وقتی روی کارهایی که اکنون می توانید انجام دهید تمرکز می کنید، انگیزه بیشتری برای اقدام فوری خواهید داشت. و هنگامی که روی کارهایی که اکنون می توانید برای بهبود وضعیت انجام دهید تمرکز کنید، تقریباً مطمئناً می توانید حداقل به یک اقدام سازنده فکر کنید. هر زمان که با مشکلی مواجه شدید، این سوال قدرتمند را بپرسید و دانش آموز و فرد موثرتری خواهید شد.

۴۹- موفق به نظر رسیدن با موفق بودن متفاوت است.

کلمه حکیمانه ای که هر دانش آموزی باید بشنود موفق به نظر رسیدن به اعتبار، محبوبیت، موقعیت و دستاوردها بستگی دارد. موفقیت در مورد هدف، روابط، شخصیت و مشارکت است. به عنوان یک دانش آموز، مطمئن شوید که برای موفقیت کار می کنید، نه اینکه فقط موفق به نظر برسید.

50. بر پیشرفت تمرکز کنید، نه کمال.

چیزی به نام دانش آموز کامل وجود ندارد. بالاخره ما انسان های ناقصی هستیم. اگر هدفتان رسیدن به کمال است، ناامید خواهید شد و ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. از سوی دیگر، اگر روی پیشرفت تمرکز کنید، متوجه خواهید شد که بهتر شدن پاداش خودش است. این کلید یک دانش آموز موثر و موفق است.

نتیجه

سال‌ها طول کشید تا این درس‌ها را یاد بگیرم و می‌دانم که هنوز خرد بیشتری برای به دست آوردن دارم.

احساس نکنید که نیاز دارید همه نکات را فوراً در عمل پیاده کنید. در عوض، این مقاله را به صورت دوره ای مرور کنید و فقط بر روی یک نکته در هفته تمرکز کنید.

در دراز مدت تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. با آرزوی بهترین ها!

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول :

1. توصیه خوبی به دانش آموزان چیست؟

حتی اگر در حال مبارزه هستید، منظم باشید و به بهترین ها امیدوار باشید. برای خود هدفی تعیین کنید تا به آن برسید. برای مثال، اگر در فوتبال استعداد ندارید، اما می‌خواهید در دوران دبیرستان به تیم دانشگاه بپیوندید، هدفی را تعیین کنید، پیشرفت کنید و به خودتان بگویید که در مسیر خود تلاش خواهید کرد و آن را جبران خواهید کرد.

2. نمونه ای از پیام الهام بخش برای دانش آموزان چیست؟


به خودت ایمان داشته باش، حتی وقتی دیگران باور ندارند. آینده شما روشن است. سخت کار کنید تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. احساسات خود را در آغوش بگیرید و از قلب خود پیروی کنید. ذهن خود را باز نگه دارید و هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

3. عقل دانش آموز چیست؟


این یک تعریف سخت با زوایای زیادی است، اما من با این «تعریف» برای خرد شروع می‌کنم: خرد یعنی دانستن آنچه ارزش فهمیدن دارد، درک ارزش ایده‌ها، و همیشه قرار دادن دانستن در زمینه ندانستن – دیدن محدودیت‌ها. از دانش و درک خودمان

5 پاسخ

    1. متن خوبی بود من همیشه چندنم.نه این شکلی به دانش آموزان می گفتم ام مطمئن نبودم که گفتنش بهشون خوبه یا نه با توجه به سن پایینشون اما الان خوشحالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید