Search

کارهای که دانش آموزان  بعد از امتحانات باید انجام بدهند 

کارهای دانش آموزان بعد از امتحانات

کارهای دانش آموزان بعد از امتحانات پایان ترم فرصتی برای داشتن بهترین اوقات دانش آموزان است. درست زمانی می توان این کارها را انجام داد که مدرسه تمام می شود و تابستان شروع می شود. کارهای که بارها زمان امتحانات آرزوی انجام آن را داشتید. یک استراحت شایسته از استرس های تجدید نظر و دوره های آموزشی. شروع تعطیلات تابستانی زمانی برای استراحت و تأمل است. با این حال، با شش هفته تعطیلی، ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که دانش آموزان به طور کامل از یادگیری غافل نخواهند شد. چه آنها به تازگی سطوح خود را تکمیل کرده باشند و به دانشگاه می روند یا  به کلاس ششم می روند، برای دانش آموزان مهم است که مهارت های یادگیری خود را بعد از فصل امتحانات و در طول تعطیلات تابستانی حفظ کنند. فصل تابستان فصلی جدیدی از یادگیری و تفریحات لذت بخش برای بچه ها می توان باشد به شرطی که درست برنامه ریزی شود.

بنابراین، توصیه به والدین در ایام امتحانات دانش‌آموزان پس از امتحانات چه کاری می‌توانند انجام دهند تا مطمئن شوند که برای زمانی که پاییز دوباره فرا می‌رسد، آماده هستند؟

بیشتر بخوانید : چگونه شرایط امتحان دادن را آسان کنیم

کارهایی که بعد از امتحانات باید انجام دهید:

استراحت کنید

اول از همه، وقت آن است که یک نفس راحت بکشیم. دانش‌آموزان برای مدت طولانی در طول امتحانات بسیار سخت کار می‌کنند، بنابراین اجازه دادن به آنها یک هفته یا بیشتر برای استراحت و آرامش برای سلامتی آنها حیاتی است. با استرس طولانی مدت، ساعات طولانی مطالعه و به طور کلی ماهیت خسته کننده امتحانات، استراحت کردن از مطالعه راهی سالم برای بازگرداندن ذهن است. همچنین تضمین می‌کند که ما دانش‌آموزان را به شدت برای حفظ عادات مطالعه تحت فشار قرار نمی‌دهیم. آماده سازی دانش آموزان برای امتحانات با سختگیری بیش از حد در تلاش برای حفظ عادات کاری دانش آموزان، ممکن است آنها را بیش از حد کار کنیم.

خواندن

سر ریچارد استیل یک بار گفت: “برای ذهن خواندن همان چیزی است که ورزش برای بدن است”.مطالعات نشان داده اند که خواندن یک کتاب خوب ما را از نظر ذهنی زیرک و آماده برای یادگیری نگه می دارد. همچنین مهارت‌های سوادآموزی و درک مطلب را که می‌دانیم مهارت‌های کلیدی در همه اشکال شغلی یا تحصیلات بعدی هستند، بهبود می‌بخشد. این رویکرد همچنین به دانش‌آموزان آزادی انتخاب چیزی را می‌دهد که واقعاً به آنها علاقه دارد.

کارهای دانش آموزان بعد از امتحانات

بدون کتاب‌های درسی خفه‌کننده یا مطالعه اختصاصی، فقط کتاب‌هایی که واقعاً آنها را مورد علاقه و جذب قرار می‌دهند. بهبود مهارت‌های خواندن آنها احتمالاً فرصت‌های یادگیری مستقل جدیدی را در قالب کتاب‌های آموزنده باز خواهد کرد.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

برنامه ریزی برای داشتن یک روال یادگیری منظم

تشکیل یک روال “یادگیری سبک” به دانش آموزان کمک می کند تا رابطه سالم با آموزش و رشد شخصی خود را حفظ کنند. بنابراین، تشویق دانش‌آموزان به این که یادگیری را بخشی از روال تابستانی خود قرار دهند، مفید است تا بتوانند بدون اینکه آن را یک کار طاقت فرسا بدانند، به پیشرفت خود ادامه دهند. این می تواند به سادگی خواندن منظم، بازی سودوکو یا استفاده از اوقات فراغت برای بازدید از موزه ها یا مکان های تاریخی باشد.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

کارهای دانش آموزان بعد از امتحانات با این روال همچنین زمانی مفید خواهد بود که دانش‌آموزان به عنوان بخشی از پیشرفت شخصی خود به دانشگاه، دوره ششم یا در حرفه خود ادامه دهند. مزایای ادامه یادگیری پس از پایان مدرسه بسیار است: افزایش پیشرفت شغلی، تیز نگه داشتن ذهن و بهبود سلامت روان.

یادگیری موسیقی در دوران نوجوانی سبب می شود دانش آموز دوران نوجوانی آرامی داشته باشد.

کارهای دانش آموزان بعد از امتحانات

به ورزش بپرداز

تشویق دانش‌آموزان بخصوص در دوران نوجوانی به شرکت در فعالیت‌های کاهش‌دهنده استرس، راهی عالی برای ایجاد آرامش در آنها و حفظ سلامتی آنهاست. یوگا، دویدن، مدیتیشن و بوکس همگی می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا به درستی ریلکس شوند و به طور کامل از فشارهای ذهنی امتحانات ریکاوری کنند. ورزش همچنین سلامت روانی را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به افسردگی یا سایر مشکلات سلامت روان مرتبط با استرس را تا حد زیادی کاهش می دهد. قرار دادن ورزش بخشی از یک برنامه منظم می تواند به دانش آموزان هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی کمک کند، به ویژه در تعطیلات تابستانی که آنها به دنبال شروعی جدید یا یک سال تحصیلی دیگر هستند.

وقت خود را با حیوانات بگذرانید

ثابت شده است که گذراندن وقت با حیوانات سطح استرس را کاهش می دهد و به آرامش کودکان و بزرگسالان کمک می کند. در یک نظرسنجی از صاحبان حیوانات خانگی، 74 درصد از صاحبان حیوانات خانگی بهبود سلامت روانی را از مالکیت حیوان خانگی و 75 درصد از بستگان بهبود سلامت روان در اعضای خانواده که اخیراً یک حیوان خانگی را به سرپرستی گرفته بودند، گزارش کردند. اگر حیوان خانگی خانوادگی ندارید؛ بازدید از اقوام یا دوستانی که این کار را انجام می دهند می تواند تأثیری مشابه بازدید از حیوانات در مزرعه حیوانات خانگی  داشته باشد.

بیشتر بخوانید : نکات مهم برای دانش آموزان ابتدایی در مورد مقابله با اضطراب امتحان 

دریافت پاداش بعد از امتحان

کارهای دانش آموزان بعد از امتحانات دریافت پاداش برای تلاش در فصل امتحانات، تقویت مثبت بزرگی برای دانش آموزان است. نشان دادن اینکه کار سخت آنها پاداش خواهد گرفت، آنها را تشویق می کند تا بیشتر در کار آکادمیک شرکت کنند و همچنین اخلاق کاری خود را بهبود بخشند. جوایز می تواند هر چیزی باشد، از کمی پول، بازدید از یک پارک موضوعی یا حتی تعطیلات تابستانی خانوادگی. انجام یک کار سرگرم کننده به دانش آموزان کمک می کند تا در گذر بین پایان امتحانات و تعطیلات تابستانی آرام شوند.

سوالات متداول:

1.پس از انجام امتحان چه باید کرد؟

آرام باشید – حتی اگر مجبور هستید برای امتحان دیگری مطالعه کنید، حداقل یک ساعت به خود فرصت دهید تا مغزتان را از فشار خارج کرده و به آن استراحت دهید. 

2. چگونه می توانم بعد از امتحانات ذهنم را پاک کنم؟

پیاده روی. این یکی از بهترین فعالیت های کاهش استرس است. …

به یک هنر یا سرگرمی جدید دست پیدا کنید. …

یک دوش آب گرم بگیر. …

برای دویدن در فضای باز بروید. …

پاتوق کردن یا چت کردن با دوستان. …

سالم بخورید.

3. چرا بعد از امتحانات اینقدر خسته ام؟

اکنون که ارزیابی های شما به پایان رسیده است، طبیعی است که در حالی که منتظر نتایج هستید احساس خستگی، فرسودگی یا حتی غمگینی کنید. این اتفاق می افتد زیرا تمام کورتیزونی که به شما کمک می کرد در طول ارزیابی ها ادامه دهید، پس از برداشتن فشار ارزیابی در بدن شما باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید