Search

ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور، در جوامع امروزی رفتن کودکان به پیش دبستان و مهد کودک یکی از الزامات برای ثبت نام در دبستان است. دوره تربیت مربی پیش دبستانی جهاد دانشگاهی تهران بر طبق گفته‌های روانشناسان شخصیت اصلی انسان، در ۵ سال اول زندگی شکل می‌گیرد. در این دوران حساس و مهم یادگیری کودکان عمیق‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر می‌باشد. بودن یک رشته‌ای با عنوان «تربیت مربی پیش دبستانی» در سیستم آموزش عالی سبب می‌شود آموزش‌ها همه تخصصی باشند و مربی با معلومات کامل در محیط کار حضور یابد. در سیستم آموزشی کشورمان احتیاج زیادی به این مربیان دیده می‌شود و در حال حاضرکمبود نیرو برای مراکز پیش دبستانی مشاهده می‌شود.

رشته تربیت مربی پیش دبستانی از رشته های مورد پذیرش در استخدام اموزش و پرورش است.

مسلماً کودکی که در سنین مناسب تحت تعلیم و تربیت عمیق قرار بگیرد به رشد کامل جسمی، روحی و عاطفی دست می‌یابد. مراکز پیش دبستانی اولین مراکز اجتماعی هستند که کودکان با آن روبرو می‌شوند و در واقع پلی بین خانه و اجتماع بزرگ است.

در این مراکز کودک مهارت‌های اجتماعی، بهداشت فردی، تشخیص اعداد و حروف، اشکال و رنگ‌ها و مهمتر از همه نحوه ارتباط سالم با دیگران را یاد می‌گیرد.

سایت ثبت نام مربی پیش دبستانی رشته تربیت مربی پیش دبستانی در دانشگاه علمی کاربردی به صورت کاردانی حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد و بدون کنکور می‌باشد. علاقمندان به تدریس و آموزش کودکان می‌توانند این رشته را انتخاب کنند.

علاوه بر رشته تربیت مربی پیش دبستانی، رشته های مرتبط دیگری مانند تربیت مربی مهد کودک، تربیت مربی خانه کودک و نوجوان در دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه های دیگری وجود دارد. برای ثبت نام در هر رشته باید بازار کار و سطح علمی دانشگاه یا واحد دانشگاهی مورد نظر را بسنجید . برای این کار باید با یک مشاور با تجربه از قبل صحبت کنید.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

تدریس و آموزش همیشه علاقمندان خاص خود را دارد. برای انتخاب اصولی یک رشته اولین معیار علاقه فرد می‌باشد و بعد از علاقه معیارهای دیگری بررسی می‌شود. رشته تربیت مربی پیش دبستانی در همه مراکز آموزشی علمی کاربردی وجود ندارد. برای دریافت لیست کامل دانشگاه‌های علمی کاربردی که این رشته در آن دایره است با کارشناسان مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

مقاله مرتبط: ثبت نام رشته مراقبت زیبایی پوست و مو بدون کنکور

رشته تربیت مربی پیش دبستانی علمی کاربردی

رشته تربیت مربی پیش دبستانی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. این رشته جز یکی از رشته‌های گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی می‌باشد. در دانشگاه علمی کاربردی رشته‌ها در چهار گروه آموزشی صنعت،  کشاورزی ، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر قرار دارد.

رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بایستی عنوان گروه آموزشی که رشته خود را از آن انتخاب می‌کنید بدانید. متقاضیان تحصیل در رشته تربیت مربی پیش دبستانی ابتدا برای مقاطع کاردانی (فوق دیپلم ) این رشته ثبت نام می‌کنند و پس از فارغ التحصیلی می‌توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ناپیوسته همین رشته ثبت نام کنند. خوشبختانه رشته تربیت مربی پیش دبستانی جزو رشته‌هایی است که در مقطع کارشناسی ناپیوسته با همان عنوان وجود دارد و این فرصتی برای علاقه‌مندان است.

دروس رشته مربی مهد کودک برخی واحدهای آموزشی علمی کاربردی در یکسری رشته‌ها قوی‌تر هستند،  اساتید و امکانات بهتری دارند. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با کارشناسان تیم پارسی مشاوره تماس بگیرید.

 منظور از تربیت مربی پیش دبستانی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و با مهارت است که بتوانند به طور راحت با کودکان قبل از دبستان تعامل برقرار کنند و شرایط محیطی مناسبی را برای رشد و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها و ظرفیت کودکان فراهم کنند. این مربیان در دانشگاه آموزش می‌بینند که بتوانند توانایی‌های کودکان را در ابعاد مختلف جسمی، شناختی، روانی، حرکتی، عاطفی، اجتماعی و زبانی تشخیص دهند. در مقابل توانایی برقراری ارتباط با والدین کودکان را به طور تخصصی آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید : لیست رشته های پرمتقاضی و درامدزای دانشگاه علمی کاربردی

زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور، متقاضی ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های علمی کاربردی ابتدا باید رشته و گروه آموزشی خود را با توجه به سهمیه آزاد و شاغل انتخاب کنند و در مرحله بعد بایستی از زمان دقیق ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مطلع شوند.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی متفاوت با زمان ثبت نام دانشگاه‌های دیگر می باشد. دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد.

باید خاطرنشان کرد زمان ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی محدود می‌باشد. در صورتی که شما از زمان دقیق اطلاع نداشته باشید بایستی تا ترم بعد منتظر بمانید تا ثبت نام خود را انجام بدهید. این وضعیت برای آقایانی که سربازی نرفته‌اند و معافیت تحصیلی آنها رو به اتمام می‌باشد مشکل به وجود می‌آورد.

زمانی که شما ثبت نام و انتخاب رشته را انجام دادید باید منتظر جواب انتخاب رشته بمانید چون پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس معدل کل دیپلم و فاکتورهای دیگر می‌باشد.

بازار کار رشته تربیت مربی پیش دبستانی

یکی از مواردی که زمان تحقیق و گردآوری اطلاعات در مورد یک رشته خاص باید به آن توجه کرد بازار کار آن رشته است. به این دلیل که آیا من توانایی کار در این سازمان و محیط رو دارم ؟ آیا بازار کار این رشته با شخصیت و رفتار و عادت من یکسان است؟

فارغ التحصیلا رشته تربیت مربی پیش دبستانی می‌توانند در این مراکز و سازمان‌ها مشغول به کار شوند:

1.مربی پیش دبستانی (شیرخوارگاه، مهد کودک و پیش دبستان)

2. مدیریت داخلی و سرپرستی قسمت‌های مختلف مراکز پیش دبستان

3. توانایی فعالیت در مقاطع دبستان خصوصاً کلاس‌های اول تا سوم

4. دستیار روانشناسان و مشاوران

5. فعالیت در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان

6. فعالیت در سازمان بهزیستی

برای جذب سریعتر در مراکز بالا، داشتن یکسری مدارک به فرد کمک شایانی می‌کند، چون صرفاً داشتن مدرک دانشگاهی کافی نیست. برای بهره مندی از مشاوره شغلی مربوط به رشته تربیت مربی پیش دبستانی با کارشناسان مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور

دوره تربیت مربی پیش دبستانی جهاد دانشگاهی تهران

دروس رشته کاردانی تربیت مربی پیش دبستانی علمی کاربردی

دانشجو در زمان تحصیل در رشته تربیت مربی پیش دبستانی این واحدهای درسی را می‌گذراند:

روانشناسی عمومی

مبانی و اصول تعلیم و تربیت

جامعه شناسی خانواده

آشنایی با اختلالات اوتیسم

دانش خانواده و جمعیت

حقوق کودک

بهداشت و کمک‌های اولیه

اصول آموزش و پرورش پیش از دبستان

بهداشت روانی

کودکان با نیازهای ویژه

روانشناسی رشد کودک

روانشناسی تربیتی

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

ادبیات کودکان، قصه‌گویی و نمایش خلاق

کارورزی ۱ و ۲

برنامه‌ریزی آموزشی مراکز پیش از دبستان

تغذیه و بیماری‌های کودکان

کارآفرینی

روانشناسی بازی و اسباب بازی

خدمات الکترونیک و …

در ادامه بخوانید: ثبت نام رشته اشپزی بدون کنکور

شهریه دانشگاه علمی کاربردی رشته تربیت مربی پیش دبستانی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های معتبر نیمه دولتی است. برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کرد. یکی از مزایای خاص این دانشگاه بودن شهریه نسبتاً پایین می‌باشد. دانشجو بعد از پرداخت کردن شهریه ترم اول برای تحصیل در ترم‌های بعدی، می‌تواند درخواست وام شهریه بدهد که هر سال مراکز آموزشی بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

هر ساله هیات امنای دانشگاه علمی کاربردی مبلغ دقیق شهریه را برای ورودی هر سال تحصیلی مشخص می‌کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، دانشگاه علمی کاربردی ۴ گروه آموزشی (صنعت ، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر) دارد که برای هر کدام از این گروه‌ها یک شهریه ثابت در نظر گرفته شده و دانشجو با توجه به تعداد واحدها و نوع واحدها (نظری، عملی ،آزمایشگاهی، پایه، اصلی و تخصصی ) مبلغ شهریه متغیر متفاوت می‌باشد.

در یکسری واحدهای آموزشی میزان شهریه سه برابر، دو برابر یا یک و نیم برابر شهریه دوره‌های مشابه در مراکز علمی کاربردی در سایر مناطق کشور دریافت می‌کنند. پس باید در زمان ثبت نام در انتخاب مرکز اموزشی دقت کنید.

سوالات متداول:

1. شهریه دانشگاه علمی کاربردی رشته تربیت مربی پیش دبستانی چقدر است ؟

شهریه نسبتاً پایین می‌باشد

2. زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید