Search

نقش والدین در تحصیل فرزندان- پیشرفت و یادگیری بیشتر 

نقش والدین در تحصیل فرزندان

نقش والدین در تحصیل فرزندان آنچه ما نادیده می گیریم این است که آموزش از خانه شروع می شود، از لحظه ای که کودکان چشمان خود را باز می کنند و شروع به مشاهده دنیای اطراف خود می کنند. به عنوان مثال، تعامل مادر با نوزاد تازه متولد شده، استفاده از رنگ ها و صداهای مختلف به رشد توانایی های شناختی و واکنش های او کمک می کند. مثال دیگر آموزش کودکان، صحبت آشکار با آنها و ایجاد احساس شنیده شدن و درک آنهاست.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

تجربه یادگیری و مراقبت زودهنگام به طور مستقیم از والدین نقش والدین در موفقیت فرزندان ، به کودکان کمک می کند تا لوب های اجتماعی و عاطفی خود را در مغز رشد دهند. این باعث می شود که آنها در آینده به ثبات ذهنی و موفقیت شغلی دست یابند. یک کودک به درستی تحریک شده و درگیر به احتمال زیاد از نظر شغلی عملکرد و عملکرد خوبی دارد.

به طور خلاصه، نقش والدین در یادگیری دانش آموزان در سال‌های شکل‌گیری فرزندشان، گذاشتن تأثیر مثبت و ماندگار، همراه با مهارت‌ها و درس‌های ارزشمند زندگی است که به رشد و تصمیم‌گیری کودک در بزرگسالی کمک می‌کند. والدین باید به امور روزمره کودک علاقه داشته باشند و آنها را تشویق کنند تا در مدرسه بهتر عمل کنند.

متداول‌ترین سؤالی که والدین جدید می‌پرسند این است که از چه راه‌هایی در آموزش و رشد فرزندشان نقش دارند. نگران نباشید، پارسین مشاوره برای نجات اینجاست!

نقش والدین در تحصیل فرزندان

والدین در تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای فرزند خود چه نقش های می توانند داشته باشند؟

نقش خانواده در تحصیل فرزندان

1. ایفای یک نقش الگو

خانواده یک بخش اساسی از آموزش کودک است. ثابت شده است که فراهم کردن یک محیط رشد شاد و مثبت در بهبود ذهنیت و ذهن شناختی کودک بسیار مفید است. این یکی از نقش های اصلی والدین است که اطمینان حاصل کنند که یک محیط یادگیری شاد برای کودک در حال رشد فراهم می شود.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

مطالعات نشان می دهد که کودکان اغلب الگوهای خود را بر اساس نوع رفتار سرپرستانی که در مقابل آنها به تصویر کشیده می شود، انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید : ۸ نکته برای غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان

با بزرگ شدن، والدین پنجره ای به دنیای فرزندشان و اولین معلمان آن هستند. کودک اغلب والدین خود را به عنوان الگو یا “ابر قهرمانان” می بیند و آرزو می کند که پس از بزرگ شدن دقیقاً شبیه آنها شود.

به عنوان الگو برای فرزند خود، می توانید همه چیزهای مهم زندگی مانند اهمیت آموزش، یادگیری کنجکاو و تلاش را به او بیاموزید. اگر فرزندتان به شما نگاه کند، انتقال دانش و ارزش‌ها برای شما آسان‌تر خواهد بود و به آنها کمک می‌کند تا یادگیرندگان بهتری باشند.

والدین می توانند فرزندان خود را تشویق و الهام بخشند تا از زندگی در داخل و خارج از محیط مدرسه یاد بگیرند و جهان را مشاهده کنند.

2. در فعالیت های کودک شرکت کنید

نقش والدین در تعلیم و تربیت فرزندشان این است که در فعالیت های فرزندانشان شرکت کنند تا به آنها این احساس را بدهند که از آنها حمایت می شود. این باعث می شود آنها نسبت به خودشان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

مشارکت فعال والدین همچنین باعث بهبود پیوند والدین و فرزند و ایجاد اعتماد و دوستی بین آن دو می شود. فعالیت هایی مانند خواندن، بازی کردن، حل پازل، برای بهبود یادگیری کودک، مهارت های حل مسئله و بهبود پیوند بهتر است. کمک به فرزندتان در انجام تکالیف، یادگیری مجازی و آماده شدن برای آزمون ها نیز راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با اوست.

ما 8 نکته برای والدین داریم که به کودکان کمک می کند تا یادگیری مجازی را بهبود بخشند که به شما کمک می کند با فرزندتان ارتباط بهتری برقرار کنید.

این به کودکان کمک می کند تا در مورد خود صحبت کنند و در نتیجه مهارت های اجتماعی و ارتباطات بین فردی آنها را بهبود می بخشد که در مدرسه و همچنین در بزرگسالی مفید است.

نقش والدین در تعلیم و تربیت فرزندشان

3. انتقاد سازنده

اغلب اوقات، والدین از اشاره به اشتباه فرزندان خود اجتناب می کنند زیرا اعتقاد بر این است که اگر بچه ها احساس کنند مورد انتقاد قرار می گیرند، تمایل دارند از والدین خود فاصله بگیرند.

این ممکن است درست باشد زیرا انتقاد باعث می شود کودکان (و بزرگسالان) احساس کنند که در گوشه ای قرار گرفته اند و در نتیجه احساس تنهایی می کنند. کلید انتقاد سالم این است که به شخص احساس اعتماد کنید، علیرغم اشتباه، و به او کمک کنید تا خطا را بدون احساس «غم‌انگیز» یا اینکه گویی شکست خورده است، برطرف کند.

برخی از انتقادهای سازنده دوستانه هرگز به کسی آسیب نمی رساند. نقش والدین در این شرایط این است که با آنها بنشینند و مشکل را با هم حل کنند، نه اینکه به بچه ها بگویند چه اشتباهی انجام می دهند و آنها را رها کنند تا اشتباهات خود را اصلاح کنند.

این به بچه ها کمک می کند که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و استعداد حل مسئله خوبی برای آینده ایجاد کنند.

4. آزادی انتخاب

از لحظه تولد کودک، والدین شروع به کار می کنند و نگران مسیر شغلی و اهداف زندگی او هستند. بارها می‌بینیم که والدین در ۲ سالگی حرفه کودک را تعیین می‌کنند و در لحظه پایان مدرسه ابتدایی آن را به سمت شغل سوق می‌دهند. این امر بر یادگیری کودک تأثیر نامطلوب می‌گذارد، او را نسبت به موضوعی سوگیر می‌کند و نسبت به درس بیزاری می‌یابد، تحصیلات کامل او را مختل می‌کند و در نهایت بر تحصیل او تأثیر می‌گذارد.

همانطور که گفته شد، یکی دیگر از نقش های مهم والدین در آموزش کودک این است که فرزندان خود را در سنین پایین از همه انتظارات شغلی رها کنند و به آنها آزادی انتخاب رشته مورد علاقه خود را بدهند. به این ترتیب آنها به آنها علاقه مند می شوند. آموزش کلی در حالی که در موضوعی که از آن لذت می برند بسیار سخت کار می کنند.

علاوه بر این، رها کردن آن‌ها از هرگونه فرضیات و پیش‌بینی‌های آینده و اجازه دادن به آن‌ها با استعداد و اشتیاقشان باعث می‌شود که بیشتر به شما اعتماد کنند، معتمدشان شوند و پیوند را بهبود بخشند.

علاوه بر این، اگر هیچ پیوند و ارتباطی بین فرزندتان و خودتان وجود نداشته باشد، چگونه آرزوهای شغلی فرزندتان را درک خواهید کرد؟

5. موفقیت فرزندتان را جشن بگیرید

ما به عنوان بزرگسالان ممکن است موقعیت های شاد بسیاری را در زندگی خود تجربه کرده باشیم، اما فرزندانمان اینطور نبوده اند. برای آنها کسب نمره خوب در آزمون های کلاس، پیدا کردن دوستان جدید یا نامزد شدن به عنوان بخشدار کار بزرگی خواهد بود. فراموش نکنیم که همه اینها بخشی از آموزش کودکان است و هر دستاوردی هرچند کوچک نشانه رشد است.

بیشتر بخوانید : آیا جهش تحصیلی خوب است

بزرگداشت دستاوردهای فرزندان و پاداش دادن به آنها نقش مهمی برای والدین در تربیت فرزندشان است. آنها را به انجام بهتر انگیزه می دهد و توانایی آنها را برای حفظ دانش و یادگیری بهتر بهبود می بخشد.

نتیجه

ما به عنوان والدین، از همان لحظه تولد باید درک کنیم که چه چیزی برای فرزندانمان خوب است و چه چیزی خوب نیست. از مراقبت های بهداشتی و تعطیلات گرفته تا آموزش، ما در تلاش هستیم تا بهترین ها را به فرزندان خود ارائه دهیم.

با این حال، در مأموریت هدایت فرزندمان به سمت یک زندگی موفق و در عین حال وظیفه‌آمیز نقش والدین، ما اغلب تمایل داریم برخی از جنبه‌های مهم در آموزش فرزندمان را نادیده بگیریم، که بسیار مهم‌تر از تصور ما از یک زندگی موفق است.

در مورد مسیر شغلی فرزندتان سردرگم هستید؟ مشاوره آنلاین شغلی را انجام دهید و به ما کمک کنید تا به فرزندتان کمک کنیم تا امروز از نردبان شغلی بالا برود!

سوالات متداول :

1. نقش والدین در تحصیل فرزندان چیست؟

با توجه به نیازهای کودک، والدین می توانند با تجدید نظر در آنچه در مدرسه آموخته اند، به آنها کمک کنند، آنها را در مورد چگونگی انجام تکالیف و پروژه های خانه (و نه برای آنها) راهنمایی کنند، و به آنها کمک کنند تعادل سالم خود را حفظ کنند. مطالعه و بازی و پاداش دادن به پیشرفت آنها.

2. چگونه والدین نقش مهمی در زندگی کودکان دارند؟

نقش والدین در تحصیل فرزندان والدین از مهمترین افراد در زندگی کودکان خردسال هستند. والدین شامل مادران و پدران و همچنین سایر مراقبانی هستند که به عنوان والدین عمل می کنند. کودکان از بدو تولد به والدین تکیه می‌کنند تا مراقبت‌های لازم را برای شادی و سلامت و رشد و تکامل خوب به آنها ارائه کنند.

3. چه چیزی در تربیت فرزند مهم است؟

ارتباط. من معتقدم رابطه ای که با فرزندانمان داریم مهمترین عنصر فرزندپروری است. این ارزش ارتباط ما است که تعیین می کند که چقدر خوب به ما گوش می دهند، محدودیت ها و ارزش های ما را می پذیرند و چقدر همکاری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید