Search

منابع کنکور رشته هنر

منابع کنکور رشته هنر

منابع کنکور رشته هنر طبق گزارشات اخیر از سازمان سنجش، فاکتورهای اصلی پذیرش در سال 1403 عبارتند از؛ معدل کل دبیرستان، نمرات در سطح پیشرفته و دشوار کنکور است .

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

چرا در کنکورهنر شرکت کنیم؟

منابع کنکور هنر رشته گرافیک هنرها در خدمت پیوند تخیلات ما با تاریخ وجود بشر بوده اند. مطالعه تمدن و بیان خلاق در طول تاریخ و در بین فرهنگ ها دانش آموزان را قادر می سازد تا تنوع را تجربه کنند و در عمل چند فرهنگ گرایی است. هنر بخش اساسی از میراث فرهنگی هر دانش آموز است و به این ترتیب کیفیت زندگی را افزایش می دهد. آنها برای هر انسانی شادی، غنی سازی و رضایت را به ارمغان می آورند. هنر به دانش آموزان اجازه می دهد تا ابزار و دانش لازم را برای ایجاد پاسخ های فردی به مسائل مختلف به دست آورند و نه تنها در درک زندگی، بلکه در زندگی کامل آن ضروری است.

 بر اساس بیانیه خلاصه: اصلاحات آموزشی، استانداردها و هنر، شواهد زیادی وجود دارد که هنرها به دانش آموزان کمک می کنند تا نگرش ها، ویژگی ها و مهارت های فکری مورد نیاز برای مشارکت موثر در جامعه و اقتصاد امروز را توسعه دهند. هنرها نظم و انضباط خود را می آموزند، عزت نفس را تقویت می کنند و مهارت های تفکر و خلاقیت را که در محل کار ارزشمند است، پرورش می دهند. آنها اهمیت کار تیمی و همکاری را آموزش می دهند. آنها ارتباط مستقیم بین مطالعه، سخت کوشی و سطوح بالای موفقیت را نشان می دهند.

دانلود منابع کنکور هنر جزئیات مستقیماً برای داوطلبان  رشته هنر توسط مشاوران پارسین مشاوره ارسال می شود، تمام اطلاعات در این صفحه جمع آوری و به طور مداوم به روز می شود. لطفاً برای اطلاعات دقیق، با ما تماس بگیرید

این مقاله نکات، توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی را برای دانش‌آموزانی که در کنکور هنر شرکت می‌کنند، ارائه می‌کند که توسط یک مشاوره با تجربه و ارزیاب دوره نوشته شده است.

بیشتر بخوانید : اصول اولیه برنامه ریزی در کنکور

اهمیت خواندن رشته هنر

چگونه برای کنکور هنر درس بخوانیم هنر تجسمی جزء اساسی تجربه انسانی است که بازتاب جهان و زمانی است که در آن زندگی می کنیم. هنر می تواند به ما کمک کند تا تاریخ، فرهنگ، زندگی و تجربیات دیگران را به گونه ای درک کنیم که از راه های دیگر به دست نمی آید. همچنین می تواند منبع الهام، تأمل و شادی باشد.

منابع کنکور رشته هنر 1403 مورد تایید سازمان سنجش:

 ازمون سراسری 1403 فقط از دروس تخصصی برگزار می شود.

1. درک عمومی هنر

خواص مواد

موسیقی

نمایش

تاریخ هنر ایران و جهان

نام درس و پایه :

آشنایی با بناهای تاریخی     دهم

عکاسی 1  دهم

عکاسی 2  یازدهم

کارگاه طراحی نقوش سنتی 1      دهم

آشنایی با صنایع دستی ایران دهم

پایه و اصول صفحه آرایی         دوازدهم

خواص مواد

شناخت مواد و مصالح دهم

منابع کنکور رشته هنر 1403 مورد تایید سازمان سنجش

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

2. ریاضی فیزیک و ترسیم فنی

علم مناظر و مرایا – مبانی طراحی معماری

نام درس و پایه :

ترسیم فنی و نقشه کشی      دهم

نقشه برداری     دوازدهم

کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری دوازدهم

3 .خلاقیت تصویری

نام درس و پایه :

طراحی 1 دهم

طراحی 2  یازدهم

حجم سازی دوازدهم

خط در گرافیک دوازدهم

مبانی تصویر سازی   دوازدهم

کارگاه نقاشی یازدهم

مبانی هنر های تجسمی             دهم

طراحی اندام و لباس   یازدهم

حجم شناسی و ماکت شناسی دوازدهم

4. خلاقیت نمایشی

نام درس و پایه :

اصول و مبانی طراحی صحنه     یازدهم

اصول و مبانی ماسک و گریم     دوازدهم

5. خلاقیت موسیقی

نام درس و پایه :

سازشناسی ایرانی دهم

شناخت سازهای ارکستر سمفونیک ۱ ( سازه های زهی ارشه ای )         دهم

شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 2 ( سازه های بادی و ضربی )         یازدهم

مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی  دهم

دروس عمومی کنکور 1403

طبق آخرین اخبار از  سازمان سنجش دروس عمومی به طور کامل از کنکور حذف شده است .

چرا در دانشگاه هنر بخوانیم؟

چرا در دانشگاه هنر بخوانیم؟

منابع کنکور رشته هنر فرقی نمی‌کند سال‌های آخر تحصیل خود را به پایان می‌رسانید یا تصمیم گرفته‌اید که مسیر شغلی جدیدی را آغاز کنید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و دوره‌ها را با جزئیات بررسی کنید. و برای برخی ناشناخته، مدرک لیسانس هنر نباید منجر به حرفه ای در هنر یا طراحی شود. پس چرا در دانشگاه هنر بخوانیم؟

طیف متنوعی از موضوعات تحت براکت لیسانس هنر در دانشگاه قرار می گیرد. شما می توانید در رشته جرم شناسی، تاریخ، سیاست و روابط بین الملل، مطالعات روانشناسی، جغرافیای انسانی، جامعه شناسی و بسیاری دیگر، در کنار گرایش طراحی و هنرهای خلاق، تحصیل کنید.

با طیف گسترده ای از مسیرها از هر رشته، حرفه شما می تواند شما را به جهات مختلفی ببرد. یکی از مزایای بزرگ انتخاب مدرک لیسانس هنر این است که شغل شما از همان ابتدا زیر و رو نمی شود. شما آزادی و انعطاف پذیری دارید تا با انتخاب رشته ها و رشته های فرعی که به بهترین وجه با علایق شما مطابقت دارند، شغل خود را همانطور که می خواهید شکل دهید.

تحصیل در رشته هنر به چه معناست؟

به طور کلی، موضوعات درون چتر علوم اجتماعی با تجربیات، ایدئولوژی ها و هویت انسانی سروکار دارند. کسانی که زیر چتر هنر هستند بیشتر رویکردی علمی به معنای انسان بودن دارند. همه این زمینه ها را می توان در مقطع کارشناسی هنر به طور عمیق مطالعه کرد.

وقتی مدرکی را در هنر دنبال می کنید، می توانید:

با فرهنگ های خارجی آشنا شوید

دیدگاه های مختلف مذهبی را درک کنید

از عدالت و رفاه اجتماعی حمایت کنید

تشریح نظام های سیاسی

با ایده های فلسفی دست و پنجه نرم کنید

کتاب ها و ذهن های بزرگ را کاوش کنید

…و خیلی بیشتر.

بازار کار رشته هنر

تحصیل در رشته هنر در دانشگاه می تواند فرصت های شغلی متعددی را فراهم کند.

در کنار دانش موضوعی، هنگامی که مدرک لیسانس هنر را به پایان می رسانید، مهارت های کلیدی را نیز توسعه می دهید. از مهارت‌های تفکر انتقادی گرفته تا مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل مسئله تا مهارت‌های همدلی، قابلیت‌های شما قابل انتقال به سایر بخش‌های زندگی شما خواهد بود. و مهمتر از همه، این مهارت ها شما را قادر می سازد تا پس از فارغ التحصیلی در محل کار پیشرفت کنید.

با توجه به تعداد رشته هایی که می توانید برای دریافت مدرک لیسانس هنر بخوانید، مشاغل زیادی وجود دارد که می توانید پس از فارغ التحصیلی برای آنها درخواست دهید. رویاهای شما می توانند با مسیرهای شغلی وحشیانه اجرا شوند. چه آرزوهای شما شما را به سمت تجارت، قانون، خدمات اجتماعی، آموزش و یا سایر موارد سوق دهد، دریافت مدرک لیسانس هنر اولین قدم در سفر شما است.

بیشتر بخوانید : ۱۰ راهکار مفید ایجاد انگیزه برای مطالعه

کارشناسی رشته هنر

با تحصیل در دانشگاهی که دوره های جامع ارائه می دهد، حرفه خود را قوی شروع کنید. در دانشگاه ، می توانید انتظار یادگیری عمیق کلاسی، قرار دادن کار عملی با کیفیت، پشتیبانی شخصی و کلاس های کوچک و دوستانه را داشته باشید.

با انواع رشته های موجود، مطمئناً دوره ای را پیدا می کنید که مناسب مسیر شغلی شما باشد. و با چندین تاریخ شروع در طول سال و سایت های متعدد، می توانید در مکان و زمان مناسب خود مطالعه کنید.

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه مدرک لیسانس هنر , منابع کنکور رشته هنر برای شما مناسب است بیاموزید؟ همین امروز تماس بگیرید

سوالات متداول :

1. کنکور هنر چیست؟

تمام دوره های هنر شما را با طیف گسترده ای از رسانه ها و فرآیندها آشنا می کند. اینها همیشه شامل طراحی، هر تخصصی که انتخاب می کنید، می شود، اما می تواند شامل طیف وسیعی از تکنیک ها و فرآیندهای دیگر نیز باشد: نقاشی، چاپ، کلاژ، عکاسی، کار دیجیتال، مدیا ترکیبی، مجسمه سازی، فیلم و اجرا.

2. آیا کنکور هنر خوب است؟

هنر و طراحی  پایه های بسیار خوبی برای یک حرفه در صنایع خلاق ایجاد می کند، اگرچه توانایی “فکر کردن خارج از چارچوب” و مهارت های مشاهده ای آموخته شده از طریق این موضوع در طیف کاملی از حرفه ها ارزشمند تلقی می شود.

3. آیا هنر موضوع خوبی است؟

هنر مهارت های حرکتی ظریف، هماهنگی دست وچشم، مهارت های حل مسئله، تفکر جانبی، تجزیه و تحلیل پیچیده و مهارت های تفکر انتقادی را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید