Search

نکات مهم برای مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی

مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی

مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی بر کسی پوشیده نیست که دوره امتحان برای دانش آموزان یک زمان استرس زا است، با فشار برای برتری و حجم زیاد بازبینی برای تکمیل، می تواند تا حدودی طاقت فرسا باشد.

اضطراب امتحان در دانش آموزان ابتدایی احساس می‌کنند به والدین و معلمان آنها نیز منتقل می‌شود، بنابراین مبارزه با اضطراب امتحان برای همه مفید است. این به معنای از بین بردن کامل استرس مربوط به امتحان نیست، زیرا مشخص شده است که کمی استرس برای عملکرد مفید است، اما در عوض تمرکز می‌کند. در کاهش و مدیریت استرس به طوری که تجدید نظر موثرتر باشد و دانش آموزان ما زندگی سالم تر و شادتری داشته باشند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

با رعایت نکات مهم ذیل می توان اضطراب امتحان در دانش آموزان ابتدایی را کاهش داد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

منظم بمانید – انعطاف پذیر بمانید

تشویق دانش‌آموزان به ایجاد یک برنامه بازنگری می‌تواند به آنها کمک کند تا راحت‌تر بر حجم کاری خود باقی بمانند. با این حال، دانش‌آموزان اغلب در دام ایجاد برنامه‌های پرشده و سفت و سخت که مؤثر نیستند، می‌افتند.

بیشتر بخوانید : اهمیت راهنمایی و مشاوره در زندگی نوجوانان و کودکان

یک برنامه بازنگری خوب، منعطف و روان خواهد بود، بنابراین زندگی می تواند در اطراف آن ادامه یابد. گاهی اوقات حفظ ساعت‌های خاصی در روز برای تکمیل موضوعات خاص ممکن است دشوار باشد، در عوض، سعی کنید هر روز موضوعی را که باید تکمیل شود ارائه دهید. این امر با اجازه دادن به دانش آموزان برای کار با سرعت خود، مقداری از فشار را کاهش می دهد. همچنین، حتماً استراحت‌های مطالعه زیادی را در نظر بگیرید، ما به ازای هر ساعت تکمیل مجدد، 20 دقیقه استراحت توصیه می‌کنیم. انواع اضطراب امتحان این کار مغز را در طول روز هوشیار نگه می دارد و احتمال خستگی ذهنی را کاهش می دهد.

مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی

استراحت با کیفیت کافی داشته باشید

بررسی اضطراب امتحان در دانش آموزان از آنجایی که تمرکز بر روی کار در طول امتحانات است، برخی از دانش آموزان فراموش می کنند که زمان استراحت هنوز مهم است. استراحت با کیفیت کافی یک عنصر کلیدی برای ماندن در بالای یک دوره امتحانی شلوغ است. تعدادی گام وجود دارد که دانش‌آموزان ما می‌توانند برای بهبود کیفیت خواب و اطمینان از استراحت منظم انجام دهند، مانند:

ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب

 یک ساعت یا بیشتر قبل از خواب برای گوش دادن به موسیقی آرام بخش یا مدیتیشن قبل از خواب استراحت کنید. این به مغز شما این فرصت را می دهد که از حجم کاری زیادی که تحت آن بوده است خلاص شود.

خاموش نگه داشتن صفحه نمایش – نور آبی از صفحه نمایش تلفن همراه و رایانه می تواند به شدت بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد، خاموش نگه داشتن تلفن شما برای یک ساعت قبل از خواب پیشرفت های قابل توجهی را نشان می دهد.

اجتناب از کافئین یا الکل قبل از خواب

 – کافئین یک محرک است و می تواند فعالیت مغز شما را تا 6 ساعت پس از مصرف بالا نگه دارد. الکل الگوهای خواب را مختل می کند و احتمال بیدار شدن شما را در طول شب افزایش می دهد، بنابراین بهتر است قبل از خواب از مصرف آن اجتناب کنید.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

ایجاد عادت

عادت کردن به بیدار شدن و خوابیدن در زمان های منظم به مغز شما الگوی منظمی برای عادت می دهد. این الگو در نهایت به یک عادت تبدیل خواهد شد و پس از انجام عمل خواب رفتن و بیدار شدن در زمان های معین، یک چیز کمتر برای فکر کردن خواهد بود.

مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی

سبک زندگی سالم را حفظ کنید

سالم ماندن و فعال ماندن یک راه بسیار موثر مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی است. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و انجام ورزش منظم می تواند با استرس مبارزه کند، عملکرد مغز را بهبود بخشد و به دانش آموزان کمک کند تا در طول امتحانات احساس بهتری داشته باشند.

غذاهایی مانند ماهی و آجیل، که هستند

سرشار از امگا 3، مبارزه با استرس و

بیشتر بخوانید : راه های غلبه بر ترس از شکست در کنکور

اضطراب و بهبود سلامت مغز

ورزش منظم فواید زیادی دارد که از جمله آنها می توان به کاهش استرس و بهبود سلامت مغز اشاره کرد، دو فایده ای که برای دانش آموزان ما در طول امتحانات بسیار مفید است. همچنین می تواند خروجی برای تسکین استرس روزمره تجدید نظر و تکالیف مدرسه و همچنین بهبود خواب فراهم کند. خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به دانش آموزان کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند، به ویژه غذاهایی مانند ماهی و آجیل که سرشار از امگا 3 هستند، همچنین با استرس و اضطراب مبارزه کرده و سلامت مغز را بهبود می بخشد.

وحشت نکنید

گاهی اوقات، ممکن است احساس شود که هیچ چیز قرار نیست برنامه ریزی شود. برای همه ما اتفاق می افتد. اما در چنین دوره استرس بالایی، سلامت روان دانش آموزان ما شکننده تر از حد معمول است. چیزهای کوچکی مانند نخوابیدن کافی یا از دست دادن یک ساعت بازنگری می تواند برای دانش آموز مانند یک فاجعه باشد.

این مهم است که به دانش‌آموزانمان یادآوری کنیم که سکسکه‌های جزئی مانند این پایان دنیا نیست و همه ممکن است قبل از امتحان اشتباه کنند. سعی کنید وضعیت را به روشی کمتر نگران کننده برای دانش آموزان خود تنظیم کنید و امتحانات را به عنوان اهدافی برای کار به جای استاندارد دقیقی که باید از آن پیروی کنند، قرار دهید. کار بر روی هر گونه مسائل اضافی که باعث استرس می شود، مانند قلدری یا مشکلات سلامتی نیز می تواند به دانش آموزان کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند و ممکن است به آنها فضای بیشتری برای تمرکز بر تجدید نظرشان بدهد.

سوالات متداول :

1. چگونه می توانم به کودک 8 ساله ام با اضطراب امتحان کمک کنم؟



شش راه برای کمک به کودکان برای مقابله با اضطراب امتحان
1 برای روشن شدن سوال بپرسید.
2 آموزش اصول تست زنی
3 با معلم صحبت کنید.
4 خودگویی مثبت را تشویق کنید.
5 راهبردهای تمدد اعصاب را آموزش دهید.
6 تقویت اعتماد به نفس

2. چگونه کودک مبتلا به اضطراب امتحان را آرام کنید؟


تکنیک‌های آرام‌بخش مانند استفاده از توپ استرس یا نفس‌های عمیق نیز می‌توانند کمک کنند. اگر فرزند شما اضطراب امتحان بدی دارد، حتی ممکن است واجد شرایط اقامتی مانند وقت اضافی یا استراحت نیمه راه باشد. در نهایت، بچه ها را تشویق کنید که به یاد داشته باشند اگر جواب را ندانند، اشکالی ندارد.

3. چگونه یک دانش آموز می تواند بر اضطراب غلبه کند؟


اضطراب در بین دانشجویان رایج است، اما این بدان معنا نیست که باید آن را دراز کشیده تحمل کنید. درگیر شدن در فعالیت های مدرسه، پیدا کردن دوستان جدید و تکیه بر عزیزانتان می تواند کمک کننده باشد. همچنین می توانید با یک پارسین مشاوره تماس بگیرید که می تواند راهبردهای مقابله یا درمان را پیشنهاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید