Search

ثبت نام کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار بدون کنکور

مدیریت کسب و کار بدون کنکور

مدیریت کسب و کار بدون کنکور یکی از رشته‌های محبوب در تمام دنیا رشته مدیریت کسب و کار است. دانشگاه های دارای رشته مدیریت کسب و کار شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل کارها و فعالیت‌های تجاری است. هر شرکت یا کسب و کاری برای ادامه حیات خود نیاز به یک مدیر حرفه‌ای دارد که بتواند برای هدایت کارکنان و حل مشکلات و همچنین بازاریابی، تبلیغات و توسعه فروش اطلاعات کاملی داشته باشد. به نوعی مدیریت به معنای رهبری و پیشروی در مشاغل است.

مدیریت کسب و کار بدون کنکور، متقاضیان با مباحث مالی، حسابداری، منابع انسانی، بازاریابی، فروش و استراتژیک به طور کامل آشنا می‌شوند.

رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه آزاد در چه دانشگاه‌هایی وجود دارد؟ شیوه پذیرش دانشجو در این رشته چگونه است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده می‌شود.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

معرفی رشته مدیریت کسب و کار

در سال‌های اخیر کسب و کارهای زیادی به دلیل نبودن یک مدیر کاربلد با مشکلات زیادی مانند سقوط سهام، از دست دادن نیروی متخصص، کاهش درآمد و غیره مواجه شده اند. اگر مدیر یک شرکت با فرایندهای مدیریتی و پیاده‌سازی استراتژی‌های کارآمد در زمان مناسب برای کسب و کار خود آشنا باشد می‌تواند سبب حفظ و تقویت و بقای کسب و کار خود شود.

پس مدیریت کسب و کار بدون کنکور می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی عملکرد کسب و کارها داشته باشد. بدین صورت که از طریق بهبود فرایندهای مدیریتی سبب بهبود عملکرد کسب و کار، افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و سهامداران می‌شود.

دکترای مدیریت کسب و کار بدون کنکور به عنوان یک رشته مهم و حیاتی به سازمان‌ها و شرکت کمک می‌کند تا با اجرای راهبردهای مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های نوین سبب دستیابی به اهداف سازمانی شوند.

اگر به دنبال یک رشته بازارپسند و پردرآمد هستید، رشته مدیریت کسب و کار گزینه مناسبی برای شما است. این رشته به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌های مدیریتی لازم برای راه‌اندازی، ادامه، پیشرفت و توسعه کسب و کار را یاد بگیرید.

در دانشگاه شما با مباحث اداره کردن کارکنان (منابع انسانی)، حسابداری، انواع برنامه‌ریزی (کوتاه مدت، استراتژیک و…)، تقسیم کارها، بازاریابی، تبلیغات، توسعه کسب و کار و غیره آشنا می‌شوید.

رشته مدیریت کسب و کار یکی از رشته‌هایی است که برای مهاجرت گزینه مناسبی است چون این رشته در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

ثبت نام رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور

یکی از سوالاتی که علاقمندان به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار از ما می‌پرسند این است که؛ رشته مدیریت کسب و کار در چه دانشگاه‌هایی وجود دارد؟ آیا این رشته در دانشگاه های دولتی و پیام نور وجود دارد؟

بله- رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه های دولتی مانند؛ دانشگاه تهران، دانشگاه سمنان و غیره وجود دارد و امکان ادامه تحصیل برای علاقمندان به این رشته میسر است. برای تحصیل در دانشگاه دولتی در این رشته باید در کنکور سراسری شرکت کنید و رتبه مناسبی را کسب کنید.

آینده شغلی رشته مدیریت کسب و کار رشته مدیریت کسب و کار، در دانشگاه پیام نور نیز وجود دارد. متقاضیان تحصیل در این رشته می‌توانند در دانشگاه‌ها پیام نور محل زندگی خود بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته ثبت نام کنند. دانشگاه پیام نور از دانشگاه‌های معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. برای تحصیل در دانشگاه پیام نور بایستی شهریه پرداخت کرد. باید اضافه کرد که پایین‌ترین شهریه بین تمام دانشگاه‌ها شهریه پرداز متعلق به دانشگاه پیام نور است. دانشجویان در این دانشگاه ساعاتی کمتری در کلاس حضور دارند و برخی واحدهای درسی آنها به صورت خودخوان ارائه می‌شود. همچنین سوالات آخر ترم هر درس به صورت تستی و سراسر کشور مطرح می‌شود.

برای مشاوره کامل درباره تحصیل در دانشگاه پیام نور با کارشناسان تحصیلی پارسین مشاوره تماس بگیرید.

با تحصیل در دانشگاه پیام نور، آقایان می‌توانند از معافیت تحصیلی برای سربازی برخوردار شوند.

ثبت نام کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور بدون کنکور است و پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد.

دکترای مدیریت کسب و کار بدون کنکور

ثبت نام رشته کاردانی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار علمی کاربردی

در مقطع کاردانی، رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی دانشجویان با مبانی نظری کسب و کار و مهارت‌های لازم برای اداره واحدهای صنفی- تولیدی، خدماتی- فنی، خدماتی توزیعی آشنا می‌شود.

تحقیق در مورد رشته مدیریت کسب و کار رشته کاردانی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار در گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد. متقاضیان در زمان ثبت نام بایستی از میان چهار گروه آموزشی (صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر) یک گروه را انتخاب کنند که از آن گروه ۳۰ رشته را ثبت کنند.

افرادی که از مقطع کاردانی رشته مدیریت کسب و کار فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند به عنوان یک فرد متخصص و تکنیسین در کارخانجات، کارگاه‌ها و صنایع و شرکت‌های خدماتی به کار گرفته شوند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور است. در مقطع کاردانی رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی دانشجو این واحدهای درسی را می‌گذرانند؛

 اصول حسابداری

 مشتری مداری

 مبانی سازمان و مدیریت

 قوانین ایمنی و بهداشتی در واحدهای صنفی

مقررات استاندارد و کنترل کیفیت

 مهارت و قوانین کسب و کار

 برنامه‌ریزی و طراحی کسب و کار

 سرپرستی واحدهای کسب و کار

 خرید و فروش الکترونیکی

 قانون فروش

 خدمات الکترونیکی

 کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره.

برای انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی و انتخاب یک رشته متناسب با علاقه و استعداد، با کارشناسان انتخاب رشته پارسین مشاوره تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی

افراد علاقمند به ثبت نام در رشته مدیریت کسب و کار می‌توانند در صورت داشتن یک مدرک کاردانی برای کارشناسی ناپیوسته رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی در زمان تعیین شده اقدام نمایند. باید خاطرنشان کرد که در دانشگاه علمی کاربردی کارشناسی پیوسته رشته مدیریت کسب و کار وجود ندارد.

رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی

در دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی، مجموعه از قابلیت‌هایی که فرد برای تامین و بهینه‌سازی نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصاد کشور و مدیریت واحدهای کسب و کار و تغییر و متناسب سازی ساختار آنها در بازار مورد نیاز است تربیت می‌نماید.

دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر واحدهای درسی رشته مدیریت کسب و کار دوره‌ها و مهارت‌های مدیریت کسب و کار را برگزار می‌کند تا دانشجو با تغییرات بازار کار و دانش جدید به روز شود.

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی مستلزم پرداخت شهریه است و دانشجو بر اساس گروه آموزشی و سال ورود به دانشگاه شهریه ثابت خود را پرداخت می‌کند و علاوه بر شهریه ثابت بایستی بر اساس نوع واحدهای درسی عمومی، پایه، اصلی، تخصصی شهریه متغیر پرداخت کنند.

دانشگاه علمی کاربردی برای تحصیل دانشجویان شاغل امکانات و شرایط خاصی در نظر گرفته است.

دروس کارشناسی ناپیوسته رشته مدیریت کسب و کار علمی کاربردی؛

آمار و کاربرد آن در کسب و کار

 برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه در کسب و کار

مدیریت منابع انسانی

رفتار سازمانی

مقررات صادرات و واردات و ثبت سفارش

 اصول و مبانی تولید

مدیریت بازاریابی خدمات

مدیریت تامین و انبارداری

 مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ریسک در کسب و کار

هوشمندسازی کسب و کار

مدیریت هزینه در کسب و کار

اصول و فنون مذاکره

راه اندازی کسب و کار

مهندسی ارزش و غیره.

رشته‌های مرتبط با رشته مدیریت کسب و کار؛ مدیریت کسب و کار اینترنتی، مدیریت دفتریف کوچینگ کسب و کار، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، مدیریت لجستیک و زنجیره تامین -گرایش بازرگانی.

ثبت نام رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه آزاد

یکی از دانشگاه‌های قوی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد می‌باشد. دانشگاه آزاد دارای دو نظام آموزشی تمام وقت و پاره وقت است که متقاضیان تحصیل در زمان ثبت نام به تفاوت این دو نظام آموزشی باید توجه کنند.

در دانشگاه آزاد ساعات کامل آموزش واحد درسی طبق استانداردهای تعیین شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رعایت می‌شود. چارت درسی رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه آزاد کمی متفاوت با دروس رشته مدیریت در دانشگاه علمی کاربردی است. دانشجویان در دانشگاه آزاد در رشته مدیریت کسب و کار با این واحدهای درسی آشنا می‌شوند؛

اصول حسابداری ۱ و ۲

حسابداری صنعتی

اقتصاد کلان

تحقیق در عملیات

مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت منابع انسانی

مدیریت مالی

سیستم‌های خرید و انبارداری

کسب و کار الکترونیکی

سیستم‌های اطلاعاتی

مدیریت بازاریابی و مدیریت بازار

 کسب و کار روستایی

 کسب و کار در خانه

الگوهای تصمیم گیری کارآفرینانه

مدیریت کیفیت

 مدیریت استراتژیک

 تحقیقات بازاریابی و غیره.

دانشگاه آزاداز دو طریق با آزمون و بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. بر ثبت نام در رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه آزاد بدون کنکور بایستی از زمان ثبت نام مطلع باشید.

رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه آزاد جز رشته‌های گروه علوم انسانی قرار دارد.

مدیریت کسب و کار (MBA) در مقطع ارشد

رشته مدیریت کسب و کار در مقطع ارشد جز رشته‌هایی است که طرفداران خیلی زیادی دارد و برای تحصیل در این رشته هر ساله تعداد زیادی با هم رقابت می‌کنند.

در دانشگاه‌های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد مشاهده می‌شود که افراد زیادی با مدرک کارشناسی مختلف مانند؛ کامپیوتر، شیمی ،مهندسی عمران و غیره رشته ارشد خود را رشته MBA انتخاب کردند.

در مقطع ارشد دانشگاه‌های زیادی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته MBAمی‌کنند. معروف‌ترین این دانشگاه‌ها عبارتند از؛ دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت ،الزهرا و…

هدف از ایجاد رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد پرورش متخصصانی است که در زمینه های

 مدیریتی توانمند باشد و اصول کارآفرینی، رهبری، اداره و هدایت سازمان آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته مدیریت بورس بدون کنکور

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت کسب و کار

بازار کار رشته مدیریت کسب و کار چگونه است؟ آیا امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی وجود دارد؟ مشاغل در حوزه مدیریت کسب و کار بسیار متنوع هستند به طوری که تمام شرکت‌ها، کارخانجات دولتی و غیردولتی، خدماتی و تولیدی دارای صادرات و واردات، تمام شرکت‌های بین‌الملل به دنبال استخدام مدیر و کارمند و کارشناس مسلط به کسب و کار و بازاریابی هستند.

فارغ التحصیلان پس از اخذ مدرک کارشناسی می‌توانند در مشاغل زیر مشغول به کار شوند؛ مدیر بازاریابی، مدیر فروش، مدیر مجموعه خدماتی بهداشتی، مشاور عالی، کارمند اداری، حسابدار و کارمند مالی، مدیر امور اداری، کارمند شرکت‌های دولتی و خصوصی، خدماتی، تولیدی، مدیر امور اجرایی و..

اگر در رشته مدیریت کسب و کار تحصیلات خود را در سطح بالا ادامه دهید و رزومه خود را تقویت کنید مسلماً شغلی در سطح بالا خواهید داشت و بهترین درآمد در انتظار شماست.

سوالات متداول:

1. آیا این رشته در دانشگاه های دولتی و پیام نور وجود دارد؟

بله- رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه های دولتی مانند؛ دانشگاه تهران، دانشگاه سمنان و غیره وجود دارد و امکان ادامه تحصیل برای علاقمندان به این رشته میسر است.

2. رشته‌های مرتبط با رشته مدیریت کسب و کار نام ببرید ؟

مدیریت کسب و کار اینترنتی، مدیریت دفتریف کوچینگ کسب و کار، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، مدیریت لجستیک و زنجیره تامین -گرایش بازرگانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید