Search

5 راه برای مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان

مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان

آیا شما یک شخصیت معلم خیالی دارید که نوعی تصویردر مغز شما تداعی شده است؟

مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان من همچنین دوست دارم فکر کنم که معلم خوبی هستم. اما هر سال، یک دانش آموز (یا دو یا سه دانش اموز) زندگی را برای من سخت می کند. شما نوع آن را می شناسید… دانش آموزان خسته، پوزخندان که کاری نمی کنند. کسانی که سعی می‌کنند با استفاده از لبخند،  بی تفاوتی  خود را پنهان کنند تا شما را فریب بدهند، به این امید که بی‌تفاوتی دانش‌آموز را متوجه نشوید….

در اینجا بهترین کاری است که می توانید انجام دهید – این پنج راه را برای مبارزه با بی علاقگی دانش آموزان را اجرا کنید.

ارتباط , با بی تفاوتی دانش آموز مبارزه می کند.

مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان ما، به عنوان انسان، می خواهیم شناخته شویم، درک شویم، احساس کنیم که کسی به ما توجه می کند. آموزش با ارتباط آغاز می شود. به گفته دکتر ترنتون هانسون، مربی قدیمی، در مقاله خود برای رهبری، “شواهد نشان می دهد که همدلی و مراقبت حتی یک بزرگسال در زندگی یک کودک می تواند از پیامدهای منفی آینده برای آن کودک جلوگیری کند.” این بسیار بزرگ است… تنها چیزی که لازم است ارتباط درست است.

معلمان، اگر نه از نظر کمی، پس به طور شهودی می دانند که عملکرد تحصیلی و ارتباط دست به دست هم می دهند. ما سال را با ایجاد هنجارها آغاز می کنیم، فرصت هایی را برای دانش آموزان ایجاد می کنیم تا احساس “امنیت” کنند و از صدای خود در مکالمه کلاس استفاده کنند. ما بازی های گروهی انجام می دهیم و فعالیت های تیم سازی را برنامه ریزی می کنیم. ما از دانش‌آموزان درباره علایقشان نظرسنجی می‌کنیم و هر زمان که ممکن است آن علایق را در کلاس بررسی می‌کنیم. ما دم در به دانش‌آموزان سلام می‌کنیم، سنت‌های کلاسی داریم و این فهرست ادامه دارد. همه اینها به این دلیل است که می دانیم، اگر دانش آموزان به عنوان یک انسان، نه فقط به عنوان یک معلم، با معلمان ارتباط داشته باشند، احتمالاً می خواهند عملکرد بهتری داشته باشند.

مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان

این بدان معنا نیست که همیشه آسان است. دانش آموزان بی تفاوت سخت ترین مخاطبان ما هستند، درست است؟ آنها «مخاطبان بی‌تفاوت» هستند که ابتدا باید چیزی را احساس کنند تا بتوان آنها را به دست آورد. برای انجام این کار، ما باید مراقب باشیم چهره‌ای که آشفته نمی‌شود، و بدون توجه به هر اتفاقی به آن ادامه می‌دهد.

برخی از دانش آموزان باید ببینند که ما مانند سایر معلمان از آنها دست نخواهیم کشید.

برخی از دانش‌آموزان باید ببینند که می‌توانند به پیروزی‌های کوچک دست یابند، که می‌توانند این کار را انجام دهند. برخی از دانش‌آموزان باید ببینند که ما به آنها اهمیت می‌دهیم، به هیچ رشته‌ای وصل نشده‌اند،  به هیچ نمره‌ای وصل نشده‌اند، فقط به این دلیل.

و برخی از دانش آموزان، علیرغم تلاش ما، آماده اتصال نخواهند بود، اما ما از آنها دست نمی کشیم.

دانش آموز بی تفاوت

انتخاب , با بی تفاوتی دانش آموز مبارزه می کند.

انتخاب و ارتباط دانش آموز در مبارزه با بی علاقگی دانش آموز دست به دست هم می دهد. وقتی دانش آموزان می بینند که توانایی تفکر عمیق، کاوش، ایجاد، استفاده از تحقیق، ایجاد ارتباط را دارند، رابطه با معلم تقویت می شود. وقتی دانش‌آموزان احساس می‌کنند که «در یک جعبه» هستند، همیشه به این فکر می‌کنند که پاسخ «درست» چیست و «معلم» چه می‌خواهد، این رابطه ضعیف می‌شود. اگر به دنبال راه‌هایی برای دانش‌آموز محور کردن کلاس خود هستید، به‌ویژه با بحث‌های دانش‌آموزی، حتماً این پست پارسین مشاوره را بررسی کنید.

انتخاب , با بی تفاوتی دانش آموز مبارزه می کند.

گاهی باید این اعتماد را به دست آورد. همچنین می‌دانم که برخی از دانش آموزان هنوز برای خودمختاری کامل آماده نیستند. اگر وضعیت شما اینگونه است، من شما را تشویق می‌کنم که در مورد راه‌هایی برای ایجاد انتخاب با مرزها فکر کنید. شاید بخواهید به دانش آموزان گزینه هایی برای تمرکز آنها در یک مقاله یا انتخاب بین چند محصول نهایی مختلف بدهید (که هر دو مهارت های یکسانی را نشان می دهند). پیگیر باش مانند هر چیز دیگری، استقلال و تحقیق مهارت هایی هستند که باید در دانش آموزان پرورش دهیم. شاید با یادگیری انتظارات دانش‌آموزان، سال را با ساختار زیادی شروع کنید و سپس با گذشت سال به تدریج به استقلال برسید.

خلاقیت ، با بی انگیزگی دانش آموزان مبارزه می کند.

آیا پروژه ای از دوران مدرسه خود را به یاد دارید که واقعاً به شما اجازه خلاقیت می داد؟ حتی یک درس یا فعالیت کافی است… گاهی اوقات به این فکر می کنم که چگونه دانش آموزان دبیرستانی که من تدریس می کنم شش یا هفت کلاس دیگر در روز دارند. چگونه می توانم در دریایی از اشتراک گذاری فکر کنم، تکالیف خود را بیرون بیاورید، بیایید در مورد این مقاله بحث کنیم، وضعیت فعلی ارزیابی ای وجود دارد که تصور می کنم برای دانش آموزان بی حس کننده است؟

مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان خلاقیت و انتخاب نیز دست به دست هم می دهند (آیا پیوندها را در اینجا می بینید؟) زیرا انتخاب فرصتی را برای شکوفایی خلاقیت ارائه می دهد. من به خلاقیت به عنوان فرصتی برای یافتن نقطه تلاقی بین آنچه دانش‌آموزان به آن علاقه دارند یا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و مهارت‌هایی که در کلاس درس می‌آموزم فکر می‌کنم. تغییر خروجی، اجازه دادن به دانش‌آموزان برای انتخاب موضوع، کاوش، ساخت، ایجاد، می‌تواند برای مشارکت دانش‌آموزان قدرتمند باشد. این امر خرید را تشویق می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنید و به دانش‌آموزان کمک می‌کند از فرو رفتن در یک ذهنیت بی‌تفاوت اجتناب کنند.

ایست های بازرسی با بی تفاوتی دانش آموزان مبارزه می کنند.

انتظاراتی را تنظیم کنید که دقیق، اما قابل دستیابی باشند، و از همه دانش آموزان حمایت کنید تا این انتظارات را برآورده کنند. اگر به دلیل شرایط یا عوامل دیگر توقعاتم را از آنها پایین بیاورم، به دانش آموزان بدی می کنم. (این در واقع به رابطه ای که می خواهم ایجاد کنم آسیب می زند، اگر دانش آموزان ببینند که من آنها را در سطح بالایی قرار نمی دهم.) من می خواهم یک لحن آکادمیک ایجاد کنم، فرصت هایی برای همکاری و سرگرمی در برنامه درسی فراهم کنم، و انبوهی از تمجید و تمجید کنم. تایید زمانی که دانش آموزان موفق می شوند.

ایست های بازرسی با بی تفاوتی دانش آموزان مبارزه می کنند

در هر برگه ایست بازرسی، بخش‌های پروژه را (گاهی اوقات با همکاری دانش‌آموزان) به «اعلام حضور» با سررسید «مینی» تقسیم می‌کنم. من زبان روبریک و ارتباطات را به فعالیت‌های کلاس در زیر هر نقطه بازرسی اضافه می‌کنم تا دانش‌آموزان ببینند که چگونه هر مرحله با هدف نهایی و مهارت‌ها مطابقت دارد. از دانش آموزان انتظار می رود که به این برگه ها بچسبند.

هر بار که موعد مقرر ایست بازرسی است، با هر دانش‌آموز چک می‌کنم و اگر کار مطابق انتظارات انجام شده باشد، روی برگه مهر می‌دهم و در صورت عدم وجود پست بازرسی، یادداشتی به دانش‌آموز (و برای من که به خاطر بسپارم) می‌دهم. برآورده نشده است (گاهی اوقات، من منبعی را توصیه می کنم یا به پشتیبانی دانشگاهی نیاز دارم و آن را در اینجا یادداشت می کنم). این پست‌های بازرسی به من اجازه می‌دهد تا دانش‌آموزان را مسئول نگه‌داشتن کارشان بدانم و همچنین در مورد پیشرفت آن با آنها گفتگو کنم. اگر دانش‌آموزی پیشرفت نمی‌کند، می‌توانم زودتر و پیوسته‌تر مداخله کنم و او را با مداخلات درون مدرسه‌ای مانند مرکز نوشتن، برقراری تماس با والدین، و درخواست کمک بیشتر از من، مطابقت دهم.

در پایان می توانم آنها را برای مهارت زمان ارزیابی کنم. مدیریت با استفاده از تمام یادداشت ها و تمبرهای روی برگه های جمع آوری شده.

مبارزه با بی تفاوتی دانش آموزان برای دانش‌آموزانی که ممتاز هستند، ممکن است به همه مراحل نیاز نداشته باشم، یا با سفارشی کردن پست‌های بازرسی، آنها را به صورت جداگانه به چالش بکشم. در طرف مقابل طیف تمایز، ممکن است مداخلات بیشتری را برای دانش‌آموزانی که نیاز به حمایت بیشتری دارند انجام دهم.

ثبات با بی انگیزگی دانش آموزان مبارزه می کند.

برخی از دانش‌آموزان بی‌تفاوت درگیر جذاب‌ترین درس‌ها، جذاب‌ترین تکالیف نیستند. به احتمال زیاد، چیزی خارج از کلاس برای بسیاری از این دانش‌آموزان در حال وقوع است. بنشینید، با دانش آموز صحبت کنید، یک برنامه عملیاتی تشکیل دهید و دور هم جمع شوید. نشان دهید که اهمیت می دهید و به مراقبت ادامه دهید. تسلیم نشو

این ضرب المثل کلیشه ای را به خاطر بسپارید که دانش آموزان احساس شما را به خاطر خواهند آورد. رابطه‌ای که با دانش‌آموزان ایجاد می‌کنید و در طول زمان ثابت است، فرهنگ مراقبت در کلاس را ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که تأثیر روابط مستقیماً با تقویت انعطاف‌پذیری و موفقیت مرتبط است. برای من، این همچنین نشان دهنده نیاز معلم به انعطاف پذیری در تقویت آن رابطه در مواجهه با بی علاقگی دانش آموزان است. این بدان معنا نیست که شما نسبت به دانش آموزان “نرم” هستید، بلکه به این معناست که نشان می دهید که از نظر شخصی و تحصیلی هر روز به آنها اهمیت می دهید.

سوالات متداول :

1. چگونه از بی تفاوتی دانش آموزان جلوگیری می کنید؟

8 نکته برای غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان

به دانش آموزان وظایف و مسئولیت ها بدهید. …

دانش‌آموزان خود را جدی بگیرید و موفقیت‌هایشان را هر چند کوچک جشن بگیرید. …

آنچه مرتبط است را آموزش دهید. …

مثبت اندیش و الگوی رفتار خوب باشید. …

سازگار و منصف باشید. …

به دانش آموزان خود اجازه دهید صدای خود را داشته باشند. …

به صحبت های دانش آموزان خود گوش دهید.

2. چه چیزی باعث بی انگیزگی در مدرسه می شود؟

عمدتاً عدم علاقه به چیزی است که باعث بی انگیزگی دانش آموزان می شود. بی‌تفاوتی دانش‌آموز در درجه اول به فقدان انگیزه نسبت به تلاش‌های آموزشی مربوط می‌شود. بی انگیزگی موضوعی است که به دلیل همین بی انگیزگی می تواند موفقیت و پیشرفت دانش آموزان را فلج کند.

3. چگونه به دانش آموزانی که اهمیتی نمی دهند انگیزه می دهید؟

چگونه به دانش آموزانی که طوری رفتار می کنند که به آنها اهمیتی نمی دهند انگیزه بدهیم

پیشنهادات:

برانگیختن کنجکاوی و علاقه می تواند حتی بی انگیزه ترین دانش آموزان را برانگیزد. رویدادهای دنیای واقعی را که دانش‌آموزان تجربه می‌کنند یا از آن آگاه هستند را با برنامه‌های درسی دانشگاهی ترکیب کنید. …

در صورت امکان، بازی‌های ویدیویی و متن آهنگ را به درس‌ها متصل کنید. …

در طول درس، از زبان برای برانگیختن علاقه دانش آموزان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید