Search

طرح انصار: سربازی راحت برای مشمولین غایب بالای ۸ سال – نحوه ثبت نام

طرح انصار سربازی

در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تغییرات زیادی در قوانین و مقررات خدمت سربازی به وجود آمد. معافیت‌ها و کسری‌های جدیدی و به همراه آن طرح‌هایی برای برای داشتن سربازی راحت برای مشمولان غایب بالای ۸ سال که هنوز خدمت سربازی خود را انجام نداده اند اعلام شد. یکی از این طرح‌ها، طرح انصار سربازی است که در ۲۷/ ۵/ ۱۴۰۳ توسط نظام وظیفه قانوناً اعلام شد و مشمولان غایب برای گذراندن سربازی خود می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در طرح انصار سپاه و دریافت کارت پایان خدمت معتبر کافی است با کارشناسان پارسین مشاوره با تلفن ثابت با شماره 9099070084 تماس بگیرید تا دقیق‌ترین و به روزترین اطلاعات را در مورد این طرح در اختیار شما قرار دهند.

در صورت نداشتن تلفن ثابت و استفاده از بسته های مشاوره 50% تخفیف اینجا کلیک کنید.

در طرح انصار برای سربازی، مشمولان غایب می‌توانند تنها با گذراندن چندین ساعت در روز کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. قابل ذکر است در این طرح فرد می‌تواند همزمان با کار کردن و زندگی عادی، خدمت خود را انجام دهد. مسئله مهم این است که همه مشمولان غایب نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند. این طرح دارای شرایط و قوانین خاص خود است.

برای آگاهی کامل از طرح انصار سربازی شرایط، مدت سربازی، نحوه ثبت نام، مزایا حقوق و… مقاله زیر را با دقت بخوانید.

طرح انصار سربازی چیست؟

طرح انصار برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شد و با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح روبرو شد. این طرح برای تشویق مشمولانی که ممکن است به دلایل مختلفی مانند شرایط کاری، گرفتاری‌های خانوادگی، تاهل و یا بیماری نتوانستند خدمت سربازی خود را انجام دهند و این افراد حداقل ۸ سال غیبت سربازی دارند، در نظر گرفته شد.

مشمولان با انتخاب طرح انصار، سربازی خود را به صورت پاره وقت انجام می دهند. در این طرح می توان با انتخاب ساعات خاصی از روز و حضور در یگان خدمتی خود، زندگی عادی و روزمره خود را انجام داد. معمولاً مشمولان طی بازه زمانی ۲ تا ۸ سال خدمت خود را انجام می‌دهند.

 این طرح بهترین گزینه برای اشخاصی است که مشغله زیادی دارند و هنوز کارت پایان خدمت خود را دریافت نکردند. همچنین می‌خواهند از محدودیت‌های نداشتن کارت پایان خدمت مانند خروج از کشور، دریافت وام، تحصیل و…رهایی یابند.

طرح انصار سربازی شامل مزایای متعددی است که مشمولان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. طبق اطلاعیه ای که از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام شده:  افرادی که برای سربازی طرح انصاری انتخاب کنند و خدمت خود را در سپاه بگذرانند از کسری خدمت، بخشش اضافه خدمت و نداشتن دوران آموزشی و … برخوردار می‌شوند.

پس با وجود این مزایا، این طرح برای افرادی که دارای غیبت بیش از ۸ سال می‌باشند و منتظر خرید خدمت سربازی هستند جایگزین مناسبی می‌تواند باشد.

برای ثبت نام در طرح انصار سربازی و پاسخگویی به تمامی سوالات خود با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

طرج انصار سپاه برای سربازی

بیشتر بدانید: اجرای معافیت سربازی دو فرزندی ۱۴۰۳ – شرایط و مدارک

چه افرادی می‌توانند از طرح انصار استفاده کنند؟

همان طور که در بالا ذکر شد، طرح انصار صرفاً برای تشویق افراد غایب جهت گذراندن سربازی در نظر گرفته شده است. این طرح را تنها افرادی که بیش از ۸ سال غیبت سربازی داشته باشند می‌توانند انتخاب کنند و اشخاصی که غیبت سربازی ندارند نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده، تنها افرادی که مشمول غایب هستند و حداقل دارای ۸ سال غیبت سربازی باشند می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

برای گذراندن دوران سربازی از طریق طرح انصار سپاه، حداقل سنی در نظر گرفته شده است و همچنین علاوه بر محدودیت سنی، فاکتورهای دیگری مانند تخصص و مهارت برای گذراندن این طرح لازم است.

برای استعلام غیبت سربازی از سامانه نظام وظیفه و ثبت نام در طرح جدید باید کد سخا داشته باشید. در صورتی که شما کد سخا نداشته باشید لازم نیست نگران نباشید! کارشناسان ما استعلام مورد نظر را برای شما انجام می‌دهند.

انواع خدمت سربازی در طرح انصار سپاه

نکته جالبی که در طرح انصار سپاه برای گذراندن سربازی وجود دارد و می‌توان آن را یکی از تمایزات بارز نسبت به طرح های دیگر دانست، انعطاف پذیری در نحوه انجام دوران خدمت است. مشمول با توجه به شرایط زندگی و کاری خود می‌تواند خدمت خود را به یکی از دو صورت زیر انجام دهد:

1-خدمت سربازی پاره وقت: افرادی که مشغله زیادی در زندگی دارند همیشه تمایل داشتند با وجود شرایط سخت زندگی بتوانند در کنار انجام کارها، خدمت سربازی خود را انجام دهند و کارت معتبر پایان خدمت دریافت کنند.

 در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که این افراد دارای غیبت سربازی بتوانند با توجه به تخصص و مهارت خود پروژه‌هایی برای سپاه انجام دهند. و مدت زمان خدمت سربازی خود را به صورت شناور و در ساعات دلخواه، انتخاب کنند. اگر مدت زمان خدمت به صورت پاره وقت باشد ممکن است در این طرح تا سقف ۸ سال به طول بیانجامد.

۲- خدمت سربازی تمام وقت: در این نوع خدمت مشمول می‌تواند سربازی خود را در زمان کوتاه‌تری انجام دهد و ۸ سال طول نکشد

.

بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن کفالت پدر- بازنشسته، ازکارافتاده، بالای 60 سال

حداقل ساعات تعیین شده برای خدمت طرح انصار

برای گذراندن سربازی خود در طرح انصار، بایستی خیلی دقت کنید و مدت زمانی که در ماه برای حضور در یگان خدمتی خود انتخاب می‌ کنید طوری نباشد که خدمت شما ۸ سال به طول بیانجامد (قبل از انتخاب ساعت حتما با یک کارشناس نظام وظیفه صحبت کنید).

ستاد کل نیروی مسلح مدت خدمت سربازی در طرح انصار را در یک بازه زمانی ۲۴ ماهه تا ۸ سال در نظر گرفته است. قابل ذکر است اگر فردی برای دریافت کارت پایان خدمت از طریق این طرح حداقل ساعت خدمت یعنی دو ساعت در روز را انتخاب کند ۸ سال خدمت وی زمان می‌برد و در نهایت پس از ۸ سال کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کند.

 سوالی که در اینجا برای مشمولان پیش می‌آید این است که در این طرح حداقل چه ساعاتی را می‌توانند برای گذراندن دوران خدمت خود انتخاب کرد؟ حداقل ساعت تعیین شده برای این طرح 64 ساعت در ماه است.

چه کاری مشمولان در طرح انصار سپاه انجام می‌دهند؟

طرح انصار سربازی که توسط سپاه پاسداران طرح‌ریزی و اجرا می‌شود بدین صورت برنامه‌ریزی شده است که هر مشمولانی با توجه به تخصص و مهارت خود خدمت کند. مشمولان در فعالیت‌های فنی، فرهنگی، علمی، آموزشی یا فعالیت‌های پژوهشی و غیره فعالیت می‌کنند. به طور مثال فردی در حیطه تاسیسات ساختمانی مهارت دارد درهمان زمینه مشغول و در یگان خدمتی به کار گرفته می‌شود.

 در طرح انصار سپاه، مشمولان دقیقا در همان تخصص و شغل خودشان چند ساعتی را برای یگان خدمتی خود کار می‌کنند و بر اساس میزان ساعاتی که در هر ماه برای خدمت خود وقت می‌گذارند ممکن است خدمت او بین ۲۴ ماه تا ۸ سال طول بکشد.

آیا مشمولان بدون تخصص می‌توانند از طرح انصار استفاد کنند؟

مطمئناً مشمولانی وجود دارند که تخصص خاصی ندارند یا مهارت آنها به کار یگان خدمتی نمی‌آید. در این شرایط آیا این چنین مشمولانی می‌توانند برای طرح انصار سپاه اقدام کنند؟

 در طرح سربازی جدید برای مشمولان غایب بالای ۸ سال این گزینه هم پیش بینی شده است که افرادی وجود دارند که تخصص خاصی نداشته باشند. سپاه پاسداران برای سربازی این اشخاص فعالیت‌هایی در مناطق محروم تدارک دیده است یا فعالیت‌های علمی و آموزشی و غیره تا بتوانند بقیه افراد از این طرح استفاده کنند.

با تمام این تفاسیر، طرح انصار سربازی یک طرح عالی برای کار و زندگی و در کنار آن انجام خدمت سربازی است.

برای دریافت اطلاع از شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 همین حالا تماس بگیرید.

مزایای طرجحانصار برای سربازی

مزایای طرح انصار سپاه برای سربازی

مشمولان غایبی که بالای ۸ سال غیبت دارند و هنوز وضعیت خدمت خود را مشخص نکرده اند و هیچ کدام از معافیت‌های سربازی را پس از بررسی یک مشاور کاربلد نظام وظیفه به او تعلق نگرفته، گزینه طرح انصار سربازی موقعیت خوبی برای سربازی کردن و دریافت کارت پایان خدمت سربازی است.

 از مهم‌ترین مزایای طرح انصار می‌توان موارد ذیل را نام برد:

۱- انتخاب ساعات دلخواه برای حضور در یگان خدمتی

۲- نبودن دو ماه آموزشی

۳- بخشش اضافه خدمت سنواتی سرباز

۴- انعطاف در مدت خدمت وظیفه عمومی

۵- امکان خروج از کشور برای سفرهای زیارتی عتبات عالیات و حج

۶- بهره‌مندی از انواع کسری‌های خدمت سربازی مانند کسری تاهل، فرزند، کسری ایثارگری و کسری بسیج.

۷- فرصت دیگر بکارگیری مشمولان در سپاه شهرستان و استان محل سکونت است.

۸- استفاده از تخصص، مهارت و توانمندی مشمولان غایب برای انجام خدمت سربازی.

مقاله مرتبط: آخرین تغییرات حقوق سربازان در سال 1403- مدرک تحصیلی،یگان خدمتی و تاهل

حقوق سربازان طرح انصار چقدر است؟

یکی از سوالاتی که برای مشمولین غایبی که می‌خواهند از طرح انصار سپاه برای گذراندن دوران سربازی خود استفاده کنند این است که چه میزان به سربازانی که در طرح انصار شرکت کنند حقوق داده می‌شود؟

قابل ذکر است که ساعات حضور مشمول در یگان خدمتی شناور است و خود فرد میزان ساعت معین می‌کند و به صورت دائم حضور ندارد. پس حقوقی بابت سربازی در طرح انصار سپاه به مشمول تعلق نمی‌گیرد. دلیل دیگری اینکه مشمول دقیق مانند یک سرباز تمام وقت حضور ندارد. در این طرح ممکن است سربازی مشمول تا ۸ سال طول بکشد قطعاً حقوقی برای او در نظر گرفته نشده است.

 در صورتی که تمایل دارید در دوران سربازی از حقوق برخوردار شوید بایستی مانند یک سرباز معمولی و یا …در پادگان حضور ۲۴ ساعته داشته باشید.

مدارک لازم برای طرح انصار سربازی

۱- مدارک شناسایی مشمول شامل شناسنامه و کارت ملی

۲- مدارک شناسایی همسرشامل شناسنامه و کارت ملی یا فرزند

۳- اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی

۴- عکس پرسنلی (۲ قطعه)

۶- برگه اعزام به خدمت( برگه سبز سربازی) برای اثبات غیبت سربازی

۷- سوابق عضویت در بسیج

بیشتر بدانید: سامانه استعلام وضعیت سرباز فراری با کد ملی

مدت زمان طرح انصار سربازی

متاسفانه در برخی سایت‌ها مطالبی دیده می‌شود مبنی بر اینکه مشمول غایب می‌تواند به صورت تمام وقت در طرح انصار سپاه شرکت کند و خدمت س؟ربازی را بین 2 تا ۶ ماه به پایان برساند. باید به اطلاع شما عزیزان برسانم اصلاً چنین مطلبی صحت ندارد و این مطالب کذب است.

بر اساس قوانین تعیین شده در طرح انصار سپاه برای سربازی مدت زمان معین شده برای گذراندن این طرح برای مشمولان بین ۲۴ ماه تا حداکثر ۸ سال معین شده است. در بهترین حالت مدت خدمت سربازی دو سال می‌باشد.

سوال متداول:

۱- در طرح انصار از کسری خدمت می‌توان استفاده کرد؟

بله- امکان استفاده از کسری های تاهل، فرزند، ایثارگری و بسیج وجود دارد.

۲- حقوق تعیین شده برای طرح سربازی انصار چقدر است؟

با توجه به این که خدمت در طرج انصار بصورت پاره وقت است و مشمولان ساعات حضور در پادگان را خودشان تعیین می کنند به سربازان این طرح حقوقی تعلق نمی گیرد.

3.مشمولان در این طرح یگان خدمتی او چگونه تعین می‌شود؟

محل خدمت و یگان خدمتی هر مشمولی همان شهرستان یا استان محل سکونت تعیین می شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید