Search

شرایط جابجایی سرباز در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی- نحوه درخواست

شرایط جابجایی سرباز در ارتش

شرایط جابجایی سرباز در ارتش گذراندن سربازی در شهری که کیلومترها با محل سکونت فاصله دارد طاقت فرساست و همین مورد سبب دلتنگی سرباز می‌شود. یکی از راه حل‌ها برای رفتن به شهر یا استان محل سکونت، جابجایی یگان خدمت در سربازی است.

سایت جابجایی سرباز ارتش سربازی که دوران آموزشی خود را گذرانده و حالا یگان خدمتی او هم مشخص شده ممکن است با دلایلی مانند متاهل بودن، مشکلات خانواده یا بیماری پدر و مادر و… نتواند در شهر دیگری خدمت خود را به اتمام برساند. در چنین شرایطی آن سرباز می‌تواند برای جابجایی سربازی از یگان خدمتی خود اقدام کند.

برای دریافت جابجایی ابتدا باید در مورد شرایط جابجایی سربازان اطلاعاتی را جمع آوری کنید و اینکه آیا جابجایی از ارگانی مانند ارتش به سپاه یا از سپاه به نیروی انتظامی امکان‌پذیر است و در ادامه باید بدانید چطور می‌توان درخواست جابجایی خود را انجام دهید.

برای مشاوره کامل در مورد جابجایی سربازی از یگان خدمتی به یگان مورد نظر می‌توانید با مرکز مشاوره پارسین به شماره ۹09907۰۰۸۴ تماس بگیرید تا بتوانید این مسیر را سریعتر و درست طی کنید.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

اصطلاح «جابجایی سربازی» یعنی چه؟

اگر سربازی از محل خدمت خود به دلایل مختلفی مانند دوری از محل سکونت، سربازی در مناطق مرزی و بد آب و هوا و غیره رضایت نداشته باشد می‌تواند از راه حلی به نام جابجایی سربازی استفاده کند.

در این روش شما یگان خدمتی خود را با سربازی در شهر دیگر که شما قصد جایگزینی با او را دارید جابجا می‌کنید. در نتیجه ان سرباز جایگزین شما می شود. برای جابجایی باید تحصیلات و درجه نظامی هر دو سرباز یکسان باشد و همچنین ارگان ورسته نظامی هر دو یکی باشد.

با این روش شما به محل سکونت و شهری که قصد رفتن به آن را دارید منتقل می‌شوید و سرباز دیگر هم به خواسته خود می‌رسد. به طور مثال شما در پادگان عجب شیر سرباز هستید و محل سکونت شما بندرعباس است باید جابجایی را با سربازی انجام دهید که یگان خدمتی او بندرعباس یا شهرهای اطراف باشد.

در جابجایی سرباز، یگان خدمتی نیرو از دست نمی‌دهد و سربازی تقریباً با تحصیلات و مهارت سرباز قبلی جایگزین می‌شود و امکان موافقت کردن فرمانده یگان خدمتی وجود دارد.

درخواست جابجایی سرباز در صورتی که شما از یک رسته به رسته دیگر بطورمثال از رسته سپاه سیدالشهدا به رسته سپاه خاتم الانبیا می‌خواهید جابجایی انجام بدهید با مشاوران نظام وظیفه پارسین مشاور تماس بگیرید تا علاوه بر جابجایی در سربازی راه حل‌های دیگری را به شما پیشنهاد بدهند.

اگر برای شما جابجایی مقدور نشد شما می توانید از روش های دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی واریکوسل در حین خدمت

شرایط لازم برای دریافت جابجایی سرباز

برای جابجایی سربازی، شما شخصاً باید فرد دیگری را پیدا کنید که خواستار جابجایی با شما در یگان خدمتی باشد و هم درجه و هم در یک ارگان نظامی خدمت کنید. به طور مثال هر دو سرباز باید در سپاه یا ارتش در حال خدمت باشند.

توجه داشته باشید! امکان جابجایی از یک ارگان نظامی به طور مثال ارتش به نیروی انتظامی و یا از سپاه به نیروی انتظامی و بالعکس غیر ممکن است.

نکته دیگری که قابل ذکر است این مطلب است که امکان درخواست جابجایی برای سربازانی که در یگان خدمتی مرزی خدمت می‌کنند تقریباً غیر ممکن است و می‌توان گفت امکان موافقت کردن وجود ندارد.

شرایط لازم برای دریافت جابجایی سرباز

برای گرفتن جابجایی از یگان خدمتی باید این شرایط را داشته باشید:

-اولین مورد این است که برای گرفتن جابجایی سربازی شما بایستی در پادگان خدمتی توجه و نظر فرمانده پادگان را جلب کنید. چون مسئول تایید نهایی درخواست جابجایی شما فرمانده پادگان و فرمانده نیروی انسانی استان محل خدمت سرباز است.

-محل سکونت سرباز با محل خدمت مسافت زیادی داشته باشد. به طور معمول سربازانی که حداقل ۳۰۰ کیلومتر با محل سکونت خود فاصله داشته باشند می‌توانند برای جابجایی سربازی در سامانه نیروی انتظامی فضای مجازی درخواست بدهند.

نحوه درخواست جابجایی در سربازی

جابجایی سرباز چقدر طول میکشد برای جابجایی محل خدمت خود با سرباز دیگر بایستی این مراحل را به ترتیب انجام دهید تا در نهایت شخص به خواسته خود برسد:

1)ابتدا باید به یگانی خدمت خود درخواستی مبنی بر جابجایی ارائه دهید.

2) معرفی سربازی که قرار است جایگزین شما در پادگان شود.

3) درجه، مدرک تحصیلی و یگان خدمتی و به طور کلی شرایط سرباز جایگزین با شما یکسان باشد و همه این موارد باید توسط دو پادگان بررسی شود.

4) در مرحله بعد درخواست جابجایی هر دو سرباز توسط فرمانده یگان آنها تایید شود.

5) در آخرین مرحله جابجایی سربازها صورت می‌گیرد.

باید به شما عزیزان بگوئیم که پروسه جابجایی سربازی طولانی است. تمامی موارد بالا بستگی به این دارد که شما فرد مورد نظر را سریع بیابید یا نه و در مرحله دوم فرمانده‌ها یگان خدمتی هر دو سرباز چقدر زمان ببرد که موافقت کنند. پس باید صبور باشید..

مطمئناً بودن یک مشاور نظام وظیفه با تجربه در این مدت می‌تواند به شما خیلی کمک کند و راه حل‌های خوبی در این زمینه به شما پیشنهاد بدهد. برای دریافت مشاوره با کارشناسان نظام پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

متن نامه درخواست جابجایی سربازی

شرایط جابجایی سرباز در ارتش اگر قصد گرفتن جابجایی در سربازی دارید یا تغییر یگان خدمتی خود باید درخواست خود را در قالب نامه‌ای به یگان خدمتی تحویل دهید.

متن نامه درخواست جابجایی برای یگان خدمتی جدید

با سلام و احترام

 فرماندهی محترم یگان خدمت……. جناب…….

موضوع: درخواست تغییر محل خدمت سربازی به علت……

اینجانب سرباز وظیفه (نام و نام خانوادگی) جمیع گروهان………

به دلایلی همچون سرپرستی خانواده و اینکه کمک خرج خانواده هستم دچار مشکلات عدیده مالی و روحی گردیده ام قصد جابجایی محل خدمت خود با سرباز دیگری در محل سکونت اینجانب دارم از شما فرمانده محترم تقاضا دارم با جابجایی بنده موافقت فرمائید.

مدارک لازم و کافی ضمیمه نامه شده است.

با تشکر و سپاس                                            تاریخ و امضا

این نامه را باید در دو نوبت نوشت و بعد از مهر و امضا باید در سامانه ثبت شود تا جابجایی به صورت قانونی و مراحل اداری آن طی شود.

در ادامه بخوانید: قانون کسری خدمت برای فرزندان ایثارگر

جابجایی سرباز از ارتش به سپاه

برخی سربازان در ارتش به خاطر سخت بودن دوران سربازی در ارتش یا دوری از محل سکونت و غیره می‌خواهند برای سپاه محل سکونت یا استان خود جابجایی یگان خدمتی بگیرند.

جابجایی سرباز از ارتش به سپاه

شخصی که از ابتدا آموزشی و یگان خدمتی او ارتش بوده و در حال حاضر می‌خواهد برای ادامه سربازی خود سپاه را انتخاب کند نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. اما اگر همین فرد بخواهد می‌تواند یک سرباز دیگر را در ارتش پیدا کند و جایگزین خود در یگان خدمتی انجام دهد.

معمولا جابجایی سربازی در ارتش به راحتی صورت نمی‌گیرد کمی مشکل است ولی جابجایی سرباز در سپاه و وزارت دفاع رایج‌تر است و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

جابجایی سرباز از نیروی انتظامی به سپاه

شرایط جابجایی سرباز در ارتش سربازانی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کنند معمولاً با جرائم و تخلفات اجتماعی درگیر هستند و در مکان‌هایی مانند زندان‌ها، دادگستری، کلانتری و… خدمت می‌کنند. برخی از سربازان روحیه حساسی دارند و تمایل دارند از این محیط‌ها دور شوند و می‌خواهند برای جابجایی سربازی به یگان خدمتی در سپاه بروند باید به عزیزان گفت این کار مشکل است.

سوالات متداول:

1. اصطلاح «جابجایی سربازی» یعنی چه؟

اگر سربازی از محل خدمت خود به دلایل مختلفی مانند دوری از محل سکونت، سربازی در مناطق مرزی و بد آب و هوا و غیره رضایت نداشته باشد می‌تواند از راه حلی به نام جابجایی سربازی استفاده کند.

2. در جابجایی سرباز، یگان خدمتی نیرو از دست می‌دهد ؟

در جابجایی سرباز، یگان خدمتی نیرو از دست نمی‌دهد و سربازی تقریباً با تحصیلات و مهارت سرباز قبلی جایگزین می‌شود و امکان موافقت کردن فرمانده یگان خدمتی وجود دارد.

47 پاسخ

  1. سرباز پدافند هوایی بوشهر
    که نیاز دارم با یه سرباز اهل بوشهر که تهران خدمت می‌کنه جابجایی کنم

    مدرک تحصیلی:سیکل

    1. سرباز پدافند سمنان جابجایی با مشهد میزنم رشته علوم ازمایشگاه هستم سه ماه آب و هوا و سه ماه دوری میخوره
      ۰۹۱۳۰۹۸۴۷۸۸

  2. سرباز پلیس راه جاسک میناب هستم
    کسی میخواد جابه جا بشه به این شماره پیام بده
    09337273738

    1. سلام سرباز نیروی انتظامی ساکن کردستانم و در کردستانم افتادم ولی بخاطر مشکلات مالی میخوام شهر تبریز بخاطر شغلم بیفتم خواستار جابه جایی بایکی از تبریز به کردستان هستم در صورت رضایت با شماره ۰۹۱۸۵۹۸۲۵۷۳ تماس یا پیام دهیدیا درصورت جواب ندادن به شماره پدرم تماس بگیرید۰۹۱۰۸۰۹۱۲۵۵

    2. سرباز نیرو انتظامی سیرجانی که مشغول خدمت در کرمان هست برای انتقالی تماس بگیرین09385380600

        1. سلام من انتقالی ب ارومیه میخوام ارتش هستم تو تهران ستاد کل پدافند هوایی ارتش 09382622682
          09331232398

  3. ابوالفضل قائدی هستم. سرباز نیرو‌دریایی سپاه شیراز خدمت میکنم. مایل به جابه‌جایی به اصفهان هستم 09918250255

    1. سرباز آموزشی نیرو دریایی سپاه شیراز هستم هنوز تقسیم نشدم مایل به جابجایی به اصفهان هستم زیر دیپلم 09139313216

  4. سرباز رادیولوژی بیمارستان 576 ارتش شیراز هستم درخواست جابجایی با سرباز با مدرک لیسانس و رسته بهداشت از بیمارستان 577 ارتش اصفهان را دارم.
    09162317836

    1. پسرم سرباز نیروزمینی ارتش پادگان بیستون کرمانشاهه.با تهران یا کرج جابجا میکنه اگر گسی هست.
      ۰۹۱۲۶۶۱۰۸۲۳

    1. سرباز نیروی انتظامی در سردشت هستم بخاطر مشکلاتی میخوام به شهر خودم سلماس یا ارومیه بیفتم ۰۹۳۳۰۳۵۶۴۲۴ شمارم

  5. سلام سرباز دیپلم در پادگان ۲۷۷ قوچان مایل به جابجایی در مشهد هستم.
    ۰۹۱۵۹۱۰۸۰۸۳

    1. سلام سرباز پدافند هوایی تهرانسر هستم با سپاه داخل هر شهر مایلم عوض کنم رسته پاسداری دیپلم 09101827961

  6. سرباز سمنان هستم به خاطر مریضی پدر و مادرم میخوام بیام کرج یا تهران که بهشون برسم بچه گنبد کاوس گرگان بجنورد گلستان هرجایی که سمنان بهتون نزدیک تر از کرج تهران باشه میشه جابه جایی زد ۳ ماه هم بخوره دوری راه

  7. سرباز سمنانم میخوام بیام کرج یا تهران به خاطر پدر و مادرم که مریض بچه های گنبد کاوس یا بجنورد گلستان
    یا هر شهری که به سمنان نزدیک تره تا کرج تهران بیاید جا به جایی بزنیم دوری راهم میخوره ۳ ماه 09389746255

  8. سلام من سرباز ارتش نیرودریایی خرمشهر هستم میخوام بدون میتونم از دریایی ارتش به زمینی ارتش تو اهواز انتقالی بگیرم شرایط فوت پدر بیماری مادر مشکلات خانوادگی

    1. سلام من سرباز ارتش توپخانه اصفهان هستم من میخوام انتقالی بگیرم به سیستان بلوچستان به نیرو انتظامی انتقالی بگیرم یا مرصاد من اماده هستم من مشکلم اینه که سرپرست خانوار هستم مشکلات مالی دارم کسی بود من در خدمتم تماس بگیرید یا پیام بدهید یا واتساپ اگه گوشیم خاموش بود 09900118696کوچیک شما بلوچ زهی
      مدرک من زیر دیپلم هست سرباز دوم هستم

  9. سلام
    جا به جایی از تهران به قزوین
    محل خدمت تهران هستم(نیروی انتظامی(
    میخواستم با سرباز قزوینی جا به جایی بگیرم
    ۰۹۳۷۷۸۵۸۱۲۲

    1. سلام دوستان من سرباز پادگان ۰۸ شهید ابراهیم نوری خاش هستم یگان پاسدار اگر کسی از نیروی دریایی یا هوایی کنارک به خاش انتقال بگیرد من هستم

  10. سلام سرباز نیروی انتظامی هستم پلیس دیپلماتیک سرباز قزوینی هست جابجایی بزنیم؟
    جاش راحته خیلیم راحته ولی من سرکار میرم کسی هست جابجایی بزنیم پیام یا بزنگ بزنه
    09046343237

  11. ستوان سوم وظیفه نیروی انتظامی هستم در ستاد فرماندهی قائمشهر کسی خواست جابه جا بشه از شهر های اطراف پیام بده 09388608658

  12. سلام سرباز نیروی انتظامی هستم تهران اگه کسی از کردستان جای مثل سقز بانه و… بخواد قصد جانبه جایی دارم شمارم۰۹۰۵۴۳۵۱۱۳۴

    1. سلام من سرباز ارتش هستم توپخانه 44اصفهان من میخوام انتقالی به نیرو انتظامی بگیرم یا انتقال به مرصاد اگه اصفهانی بود میخواست بیاد اصفهان من همون جا هستم مردک من سرباز دوم هستم شرایط من سرپرست خانوار هستم

      1. پسرم. در پادگان نیروزمینی ارتش بیستون کرمانشاهه.برای جابجایی باتهران کسی هست.؟
        ۰۹۱۲۶۶۱۰۸۲۳

  13. سلام جابه جایی سرباز ارتش تیپ 71ابوذر سرپل ذهاب میخوام انتقالی بگیرم اهواز کسی هس جابه جا کند 09034320953

  14. سلام سرباز نیروی دریایی ارتش یگان خدمتی بندر عباس جا به جایی رشت انزلی کسی مایل هست بااین شماره تماس بگیرد ۰۹۱۱۱۴۹۷۴۸۰

  15. سلام من سرباز شهرستان مهاباد نیروی زمینی پدافند هوایی هستم با مدرک لیسانس مایل به جابه جایی باپادگان شهر مراغه هستم
    09148990061

  16. سلام سرباز پادگان شهید نوری اتوبان تهران قم هستم با کسی که پادگان کرج باشه جابجا میکنم

  17. سلام محمد هستم هرمزگان سیرک برای جابجایی

    1. سلام.
      پسرم نیروزمینی ارتش لیسانس کامپیوتر.پادگان بیستون کرمانشاه هست.کسی در تهران هست. با پسرم جابجا بشه.؟!
      ۰۹۱۲۶۶۱۰۸۲۳

  18. سلام محمدشفیعی هستم لیسانس برق خرم ابادجابجایی به اهوازکسی هست زنگ بزنه 09138397854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید