Search

سایت استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان epolic.ir

استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان

استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان برای هر فردی که به سن سربازی می‌رسد گرفتن سامانه معافیت تحصیلی کاربردی است. آگاه بودن از زمان دقیق معافیت تحصیلی سبب می‌شود که به موقع برای ثبت نام در مقطع بالاتر اقدام کنید و در ضمن از ورود به غیبت سربازی و اضافه خدمت جلوگیری کنید.

با استعلام گرفتن معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی هر فردی مطلع می‌شود که سازمان نظام وظیفه برای او چه مدت معافیت تحصیلی ثبت کرده است و دقیقاً چه مدت فرصت دارد دفترچه اعزام به خدمت خود را پست کند.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

اگر شما قصد دارید یک سال دیگر پشت کنکور بمانید و یا اینکه سنوات مجاز معافیت تحصیلی دانشجویی شما به اتمام رسیده و قصد دارید برای سنوات ارفاقی اقدام کنید، استعلام گرفتن در وهله اول از وضعیت معافیت تحصیلی لازم و ضروری است.

در این مقاله شما را با انواع روش‌های استعلام گرفتن معافیت تحصیلی استعلام معافیت تحصیلی با کد سخا و نحوه گرفتن استعلام آشنا می‌کنیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا

شرایط اصلی دریافت معافیت تحصیلی از نظام وظیفه

برای دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی فرد مشمول باید از شرایط اصلی زیر برخوردار باشد تا وظیفه عمومی معافیت تحصیلی جدید به او بدهد:

1.مهمترین شرط، فرد مشمول نباید هیچ گونه غیبت سربازی داشته باشد. چون داشتن غیبت سربازی مانع گرفتن هر نوع معافیت حتی معافیت تحصیلی که از نوع معافیت موقت است می‌شود.

2. وقفه تحصیلی طولانی مدت بین تحصیل نداشته باشید. زیرا همین وقفه سبب می‌شود از دریافت معافیت تحصیلی برخوردار نشوید.

گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت با داشتن فرزند معافیت تحصیلی معافیت پزشکی معافیت از طریق کفالت معافیت ایثارگران معافیت مددجویان معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید .

3. برای مقطع بالاتر یعنی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا پذیرفته شده باشید. به طور کلی برای یک دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت پذیرفته شده باشید.

4. از دانشگاه یا مدرسه اخراج نشده باشید (البته شرایط گرفتن مجدد معافیت تحصیلی برای این قبیل افراد به طور خاص وجود دارد).

5. حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن ۲۰ سالگی تمام است و بعد از آن سن در صورت نداشتن معافیت تحصیلی باید برای سربازی رفتن اقدام کنند.

 معافیت تحصیلی از نظام وظیفه

در ضمن برای دریافت معافیت تحصیلی، مدرسه و دانشگاه شما مدارک مورد نیاز را باید در اختیار شما قرار بدهد.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

سنوات مجاز معافیت تحصیلی برای دانشجویان

سازمان وظیفه عمومی، برای افرادی که قصد دارند از معافیت تحصیلی استفاده کنند و در دانشگاه تحصیل خود را ادامه دهند مدت زمان خاصی را برای هر مقطع در دانشگاه در نظر گرفته است. به این صورت که فردی برای مقطع کاردانی ثبت نام می‌کند حداکثر زمان مجاز برای اتمام تحصیل خود 2/5 سال است. اگر بیشتر از این مدت تحصیل شما زمان ببرد نمی‌تواند در معافیت تحصیلی بمانید مگر اینکه بر طبق شرایط خاص درخواست معافیت تحصیلی ارفاقی بدهد و آن هم در صورت تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه و نظام وظیفه امکان پذیر می باشد.

توجه داشته باشید! دانشجویی در مقطع کارشناسی پذیرفته شده است و تنها تعداد محدودی واحد درسی پاس کرده است و نمی‌تواند به طور مثال ۱۴۰ واحد لازم در مدت زمان تعیین شده (سنوات مجاز تحصیل) تحصیل خود را به اتمام برساند و درخواست مدرک معادل می‌کند، نتیجتاً این فرد نمی‌تواند برای مقطع بالاتر درخواست معافیت تحصیلی بدهد.

 پس برای انجام دادن هر اقدامی در زمینه معافیت تحصیلی چه دانش‌آموزی و چه دانشگاهی قبل از گرفتن هر تصمیمی با یک کارشناس نظام وظیفه با تجربه صحبت کنید تا بعدها دچار پشیمانی و مشکل نشوید.

سقف سنوات مجاز برای تحصیل در دانشگاه برای مشمولان بدین صورت است:

        مقطع تحصیلی    حداکثر سال مجاز برای تحصیل
کاردانی2/5
کارشناسی ناپیوسته3
کارشناسی پیوسته5
کارشناسی ارشد ناپیوسته3
کارشناسی ارشد پیوسته6
دکتری عمومی8
دکتری تخصصی ناپیوسته (PHD)6

استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی با مراجعه به پلیس +۱۰

یکی از رایج‌ترین روش‌های گرفتن معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی مراجعه به دفاتر پلیس + 10 است. شما می‌توانید به نزدیک‌ترین مرکز پلیس + ۱۰ محل سکونت خود مراجعه کنید و درخواست استعلام از وضعیت معافیت تحصیلی خود داشته باشید.

برای استعلام گرفتن از معافیت تحصیلی در مراکز پلیس + 10 بایستی کارت ملی خود را همراه ببرید تا پرسنل آنجا بتوانند کد سخا برای شما درخواست بدهند و استعلام شما انجام شود.

معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی با مراجعه به پلیس +۱۰

بیشتر بخوانید : معافیت تحصیلی دانشجویی چیست- شرایط و مراحل دریافت

استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی با استفاده از کد سخا

اگر نمی‌خواهید از روش زمانبر مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای گرفتن استعلام معافیت تحصیلی با پیامک استفاده کنید، روش‌های آنلاین و غیر حضوری گزینه مناسبی برای شما می‌تواند باشد.

مهمترین اطلاعات برای گرفتن معافیت تحصیلی چه دانش‌آموزی و چه دانشگاهی داشتن کد سخا است. کد سخا یک کد ۵ رقمی است که توسط سازمان نظام وظیفه برای مشمولان صادر می‌شود. شخص با استفاده از این کد می‌تواند از آخرین وضعیت معافیت تحصیلی خود باخبر شود. در ضمن برای دریافت کد سخا هر فردی باید یک سیم کارت به نام خود داشته باشد تا برای کد سخا صادر شود

در صورت نداشتن کد سخا احتیاج نیست به مراکز پلیس + 10 مراجعه کنید و زمان با ارزش شما هدر برود با کارشناسان نظام وظیفه مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید تا آنها برای شما کد سخا تهیه کنند.

استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی با استفاده از کد ملی

یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن برای گرفتن معافیت تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی استفاده کرد، استعلام با استفاده از کد ملی است. در این روش به صورت اینترنتی می‌توان از سامانه سخا استعلام خود را تهیه کنید و مراحل را یکی یکی انجام دهید. زمانی که وارد پروفایل شخصی خود شدید از استعلام وظیفه عمومی، استعلام معافیت تحصیلی خود را تهیه کنید.  معمولاً مواردی که در این صفحه ذکر می‌شود شامل؛ مشخصات فردی شخص و نوع دانشگاه پذیرفته شده و آخرین وضعیت شخص می‌باشد. در این صفحه دقیقاً می‌توان مشاهده کرد تا چه تاریخی شما در معافیت تحصیلی هستید.

استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان باید دانش آموزان و دانشجویانی که معافیت تحصیلی آنها رو به اتمام است هرچه سریع‌تر برای درخواست تمدید معافیت تحصیلی مجدد اقدام کنند و یا در زمان مناسب دفترچه خدمت خود را پست کنند.

بیشتر بخوانید : شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان در سال ۱۴۰۲

نحوه استعلام معافیت تحصیلی با استفاده از سایت epolice.ir

مشمولانی که در دانشگاه پذیرفته شده‌اند و برگه تاییدیه قبولی خود را به مراکز پلیس + ۱۰ برای ثبت معافیت تحصیلی دانشجویی برده‌اند و همچنین دانش آموزانی که سن آنها بالای ۱۸ سال تمام است و درخواست معافیت تحصیلی داده‌اند لازم است از سامانه epolice.ir از آخرین وضعیت معافیت تحصیلی خود استعلام بگیرند.

در صورتی که پرسنل مرکز پلیس + ۱۰ فراموش کرده باشند معافیت تحصیلی شما را ثبت کنند شما وارد غیبت می‌شوید و خودتان از ورود به غیبت سربازی اطلاعی ندارید و زمانی متوجه می‌شوید که اضافه خدمت به شما تعلق گرفته است.

برای استعلام معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از طریق سامانه epolic.ir به این صورت اقدام کنید و مراحل استعلام گرفتن را انجام دهید:

1.ابتدا از طریق یکی از مرورگرها کلمات زیر را epolice.ir  تایپ کنید.

2. در مرحله بعد وارد سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس +۱۰) می‌شوید. از بین سه گزینه موجد دران صفحه؛ خدمات اینترنتی، ورود به سایت و پلیس من گزینه ورود به سایت را کلیک کنید.

3. پس از انتخاب گزینه ورود به سایت از سمت راست و بالای گزینه‌ها دقیقاً اولین گزینه یعنی «وظیفه عمومی» را انتخاب کنید و بین گزینه‌های وظیفه عمومی، گزینه خدمات اینترنتی وظیفه عمومی را کلیک کنید و وارد سامانه نظام وظیفه ‌شوید.

4. در این مرحله صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید گزینه‌های خواسته شده را کامل کنید. به این صورت که نام کاربری را کد ملی بنویسید و کلمه عبور را کد سخا و کد امنیتی را وارد کنید و ورود را کلیک کنید.

5. در آخرین مرحله شما وارد پروفایل شخصی خود می‌شوید و می‌توانید از وضعیت معافیت تحصیلی یا دانش آموزی یا دانشجویی استعلام بگیرید.

سوالات متداول:

1. معافیت در تحصیل به چه معناست؟

به مجوزی که سازمان نظام وظیفه عمومی به داوطلبان آقا برای ادامه تحصیل می دهد، معافیت تحصیلی گفته می شود. یعنی فرد با استفاده از آن می تواند ادامه تحصیل دهد.

2. نحوه استعلام معافیت تحصیلی با استفاده از سایت epolice.ir به چه صورت است ؟

درخواست معافیت تحصیلی داده‌اند لازم است از سامانه epolice.ir از آخرین وضعیت معافیت تحصیلی خود استعلام بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید