Search

ثبت نام رشته تربیت معلم آموزش ریاضی بدون کنکور

رشته تربیت معلم آموزش ریاضی بدون کنکور

افرادی که علاقمند به شغل معلمی هستند و در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشده اند می‌توانند از تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد طریق ثبت نام در رشته تربیت معلم آموزش ریاضی وارد آموزش و پرورش شوند و به شغل مورد علاقه خود برسند. بدین صورت که پس از فارغ التحصیلی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که هر ساله برگزار می‌شود شرکت کنم و به عنوان دبیر ریاضی در مدارس مشغول به کار شوند.

هر ساله دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با شرایط سختی (کسب تراز بالای مناسب، مصاحبه، معاینات پزشکی و گزینش) از طریق کنکور سراسری دانشجوی معلم می‌پذیرد. دانش آموزان زیادی به خاطر مزایای فراوانی که دانشگاه فرهنگیان و استخدام رسمی در آموزش و پرورش دارد رشته‌های این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

 زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور در واقع در کنکور سراسری همه گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان رشته‌های تربیت معلم را دارند. در گروه ریاضی یکی از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان آموزش ریاضی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به عنوان دبیر ریاضی در دبیرستان‌ها مشغول به کار می‌شوند.

با توجه به نیاز معلم در جامعه و برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هر سال، بهترین اقدام برای افرادی که علاقمند به تدریس و شغل معلمی هستند تحصیل در یک رشته‌ای باشد که مورد نیاز آموزش و پرورش و بتوان در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرد.

رشته تربیت معلم آموزش ریاضی بدون کنکور فارغ التحصیان رشته تربیت معلم آموزش ریاضی امکان جذب شدن در آموزش و پرورش را دارند.

«رشته‌های مرتبط؛ آموزش و پرورش ابتدایی، آموزش دینی و عربی، آموزش علوم تجربی، آموزش زبان انگلیسی، تربیت معلم قرآن کریم»

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

معرفی رشته تربیت معلم آموزش ریاضی

شرایط ثبت نام تربیت معلم دانشگاه آزاد رشته تربیت معلم آموزش ریاضی به صورت کاردانی است که دانشجو ۲ سال بایستی در دانشگاه تحصیل نماید و پس از فارغ التحصیلی ۲ سال دیگر در مقطع کارشناسی ناپیوسته همین رشته در دانشگاه واحدهای درسی را بگذراند تا لیسانس به او داده شود.

در رشته تربیت معلم آموزش ریاضی دانشجو با مباحث ریاضی، تربیتی و آموزشی آشنا می‌شود. فارغ التحصیلان در پایان تحصیل توانایی و صلاحیت‌های زیر را به دست می‌آورد:

-افزایش دانش و توسعه درک مفاهیم ریاضی به منظور تدریس در دوره‌های اول متوسطه

– کسب نگرش مثبت نسبت به ریاضی و آموزش آن و تشویق و راهنمایی دانش آموزان به فراگیری ریاضی

– مشارکت دادن دانش آموزان در زمان تدریس

– شناخت و به کارگیری روش‌های مناسب در آموزش مفاهیم مختلف ریاضی

– پرورش نظم فکری و تقویت توانایی حل مسئله و خلاقیت ریاضی دانش آموزان

– تسلط در درک محتوای ریاضی

رشته تربیت معلم آموزش ریاضی بدون کنکور آموزش ریاضی یکی از رشته‌های گروه ریاضی و فیزیک است که علاقمندان خاص خود را دارد. در دانشگاه فرد با مباحث تخصصی مانند: مبانی ریاضیات، جبر، هندسه، آموزش ریاضی و حل مسئله، تاریخ ریاضیات و کتاب‌های ریاضی دوره اول متوسط و … کاملاً آشنا می‌شود.

شرایط ثبت نام تربیت معلم دانشگاه آزاد

آیا دانشگاه فرهنگیان و رشته آموزش ریاضی بدون کنکور وجود دارد؟

رشته تربیت معلم آموزش ریاضی بدون کنکور یکی از سوالاتی که برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به وجود می‌آید این است که آیا می‌توان بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شد؟

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

در پاسخ به این عزیزان باید گفت: تنها راه ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از طریق کنکور سراسری است. متقاضیان باید در کنکور سراسری شرکت کنند و تراز کل مناسب و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شده باشند و در مرحله بعد دعوت به مصاحبه شوند. پس دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور نیست. در سال ۱۴۰۳ یک کنکور جداگانه برای دانشگاه فرهنگیان و علاقمندان به شغل معلمی برگزار می‌شود.

اما این پایان راه معلم شدن نیست! علاوه بر دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد یکسری رشته‌ها را به صورت کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ایجاد کرده است که سرفصل‌های آن همانند دانشگاه فرهنگیان است و دانشجو بعد از پایان تحصیل در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت می‌کند و می‌تواند به تدریس در مدارس بپردازد. تحصیل در این رشته‌ها هیچ تعهد شغلی و استخدامی برای فارغ التحصیلان ایجاد نمی‌کند.

یکی از رشته‌هایی که می‌توان از طریق آن به شغل معلمی رسید، رشته تربیت معلم آموزش ریاضی است.

زمان ثبت نام رشته آموزش ریاضی

برای تحصیل در هر رشته ای متقاضی باید ابتدا از زمان ثبت نام مطلع باشد تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد. برای ثبت نام رشته تربیت معلم آموزش ریاضی در سال دو نوبت ثبت نام مهر ماه و بهمن ماه در نظر گرفته شده است. بدین منظور که در طول سال داوطلبان می‌تواند دو بار شانس پذیرش خود را در رشته تربیت معلم آموزش ریاضی امتحان کند.

باید خاطرنشان کرد که ملاک پذیرش معدل کتبی دیپلم و نوع دیپلم متقاضی است.

برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و انجام انتخاب رشته می‌توانید با کارشناسان انتخاب رشته پارسین مشاوره تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا

شرایط اختصاصی ثبت نام در رشته تربیت معلم آموزش ریاضی

قبل از اینکه برای ثبت نام در رشته تربیت معلم آموزش ریاضی اقدام کرد بایستی شرایط اختصاصی و اصلی برای ثبت نام را بررسی کرد. بدین منظور که آیا من می‌توانم و شرایط ثبت نام را در این رشته دارم؟

 شرایط اختصاصی ثبت نام:

1)دارا بودن یکی از مدارک زیر؛ دیپلم نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی، دیپلم نظام قدیم ۴ ساله

2) داشتن معدل کل یا معدل کتبی دیپلم مناسب

3) داشتن معافیت تحصیلی برای متقاضیان آقا

چارت درسی رشته تربیت معلم آموزش ریاضی

افرادی که در رشته تربیت معلم آموزش ریاضی ثبت نام کردند در طی دو سال تحصیلی یعنی ۴ ترم مجموعاً ۷۱ واحد درسی را که به صورت ۱۴ واحد عمومی ۱۹ واحد دروس تربیتی ۳۸ واحد تخصصی است باید بگذرانند.

برخی واحدهای درسی این رشته:

 مبانی ریاضیات

جبر

 ریاضی عمومی ۱ و ۲

جبر خطی مقدماتی

 آمار و احتمال

 آموزش ریاضی و حل مسئله

بررسی کتاب‌های ریاضی دوره راهنمایی تحصیلی

 کاربرد کامپیوتر در آموزش ریاضی

تاریخ ریاضیات

تعلیم و تربیت اسلامی

 روانشناسی عمومی

روانشناسی تربیتی

 اصول و فنون مشاوره و راهنمایی

 کلیات روش‌ها و فنون تدریس

تولید و کاربرد مواد آموزشی

 سنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی

تمرین معلمی ۱ و ۲ و غیره.

بازار کار رشته تربیت معلم آموزش ریاضی

شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

آیا با خواندن رشته تربیت معلم آموزش ریاضی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته امکان ورود به بازار کار وجود دارد؟ آیا امکان معلم شدن و استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد؟

اموزش و پرورش تنها از دو راه معلم استخدام می کند: یک راه این است که در کنکور دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوید و راه دوم شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است.

فارغ التحصیلان رشته تربیت معلم اموزش ریاضی برای ورود به شغل معلمی باید راه دوم را انتخاب کند و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شوند تا جذب سازمان آموزش و پرورش شوند.

فارغ التحصیلان رشته تربیت معلم اموزش ریاضی می توانند در مدارس غیرانتفاعی و اموزشگاه مشغول به تدریس شوند.

سوالات متداول:

1. آیا دانشگاه فرهنگیان و رشته آموزش ریاضی بدون کنکور وجود دارد؟

تنها راه ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از طریق کنکور سراسری است.

2. بازار کار رشته تربیت معلم آموزش ریاضی به په صورت است ؟

اموزش و پرورش تنها از دو راه معلم استخدام می کند: یک راه این است که در کنکور دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوید و راه دوم شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید