Search

9 دلیل منحصر به فرد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دلیل ادامه تحصیل در ارشد

دلیل ادامه تحصیل در ارشد و فارغ التحصیل شدن با مدرک لیسانس، موفقیتی است که شایسته جشن گرفتن است. این نقطه عطفی است که بسیاری بر این باورند که شما را رسما وارد بزرگسالی می‌کند – آماده ورود به دنیای شغلی. اما اگر با اتمام تحصیلات خود در مقطع لیسانس، فقط سطح تحصیلات خود را خنثی کرده باشید، چه؟ بازگشت به دانشگاه برای شرکت در تحصیلات تکمیلی با کارشناسی ارشد بدون کنکور، تجربه یادگیری عملی و فرصتی برای ورود به بازار کار با اعتماد به نفس کامل و مزیت رقابتی را برای شما فراهم می کند. ما 9 ایده را برای شما گردآوری کرده‌ایم که اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، آنها را در نظر بگیرید.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

1. متخصص شوید:

کسب مدرک کارشناسی ارشد به شما درک عمیق تری از تخصص و تمرکز شغلی خود می دهد. این نشان دهنده تخصص و اعتبار در یک زمینه خاص است و به شما آزادی بیشتری در آن زمینه می دهد. این دانش خاص، مهارت شما را در یک رشته خاص افزایش می دهد، که در زمانی که بسیاری از کارفرمایان در حال افزایش الزامات آموزشی خود برای موقعیت های نوظهور هستند، به شما مزیتی می دهد.َ

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

2. در حرفه خود یک شروع اساسی داشته باشید:

اثر Leapfrog را در حرفه خود تجربه کنید

برخی از افرادی که استاد خود را به دست می آورند، اثر جهشی را تجربه می کنند. آنها به جای اینکه در یک موقعیت ورودی در رشته خود شروع کنند، از مشاغل مقدماتی به مکان های بالاتر مدیریت “جهش” می زنند. تقریباً 16 میلیون نفر – تنها 8٪ از جمعیت دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند – که می تواند منجر به مزیت رقابتی در دریایی از نامزدها شود.

کارشناسی ارشد سرمایه گذاری آینده مالی

3. پول بیشتر = آزادی بیشتر:

مدرک کارشناسی ارشد سرمایه گذاری در آینده مالی شماست. کارمندی که مدرک کارشناسی ارشد گرفته است معمولاً  بیشتر از کارمندی که با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شده است، درآمد دارد. صدها هزار دلار اضافی در طول حرفه شما می تواند به معنای پس انداز بیشتر، زندگی راحت تر، برنامه ریزی برای تعطیلات رویایی یا امنیت در مواقع اضطراری باشد.

بیشتر بخوانید : ۸ استراتژی اثبات شده برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد

کسب مدرک کارشناسی ارشد همچنین می تواند مسیرهایی را برای فرصت های شغلی اضافی در آموزش عالی باز کند. با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، می توانید واجد شرایط تدریس در زمینه تخصصی خود در کالج یا دانشگاه به صورت تمام وقت یا پاره وقت باشید. تدریس پاره وقت منبع عالی درآمد تکمیلی است و می تواند دانش شما را در زمینه ای که مطالعه کرده اید به روز نگه دارد.

4. تجربه دست اول کسب کنید:

تحصیلات تکمیلی شما را بیشتر در صنعت خاص خود غرق می کند. بدون نیاز به برآورده کردن الزامات آموزشی عمومی، می توانید فقط بر روی رشته تحصیلی خود تمرکز کنید. با داشتن فرصتی برای امتحان چندین زمینه از تخصص خود در مدت زمان کوتاه، ممکن است درک بیشتری از نحوه محدود کردن مسیری که می خواهید دنبال کنید به دست آورید.

تجربه عملی در دانشگاه

در حالی که برای دلیل ادامه تحصیل در ارشد خود کار می کنید، لزوماً خود را از نیروی کار حذف نمی کنید. بسیاری از شرکت ها برای ادامه تحصیل به کارکنان خود بازپرداخت می کنند. علاوه بر این، بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از طریق دستیاری آموزشی یا پژوهشی حمایت می کنند. شما این فرصت را خواهید داشت که تئوری را در عمل به کار ببرید و همزمان تحصیلات خود را از طریق کارآموزی، کارآموزی و پروژه دریافت کنید.

5. یادگیرنده مادام العمر شوید:

بسیاری از دانشجویان فقط برای تکمیل حداقل شرایط مورد نیاز برای رشته شغلی خود، به سمت مدرک لیسانس کار می کنند. انتخاب ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به شما این امکان را می دهد که ارتباطات ارزشمندتری ایجاد کنید، مهارت های حرفه ای لازم را دنبال کنید و توسعه شخصی را تقویت کنید. بعد از اینکه درک کردید که چگونه به بهترین نحو یاد می گیرید و به عنوان یک دوره لیسانس به آن عشق می ورزید، اکنون این فرصت را دارید که با نوآوری های علمی و فناوری که هر روز ما را تحت تاثیر قرار می دهد، پیشرفت خود را بیشتر کنید. تعهد داوطلبانه برای مشارکت در جنبش یادگیری مادام‌العمر نه تنها پیشرفت شخصی و حرفه‌ای شما را افزایش می‌دهد، بلکه خودپایداری و اشتغال‌پذیری شما را دلیل ادامه تحصیل در ارشد نیز افزایش می‌دهد.

6. حفاظت ایمن در طول تغییر شغل:

اگرچه هیچ منبع قطعی وجود ندارد، کارشناسان کار معمولاً تخمین می زنند که یک فرد بزرگسال به طور متوسط ​​حدود 12 بار شغل و سه تا هفت بار در طول زندگی خود تغییر می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، می توانیم فرض کنیم که تغییر شغل مربوط به زمان است و نه اینکه آیا. اما چتربازی در برخی مشاغل بدون تجربه زیاد ممکن است سخت باشد. داشتن مدرک کارشناسی ارشد می تواند امنیت را در زمینه تخصص شما ایجاد کند، اما همچنین می تواند به عنوان تضمینی باشد که زمانی که تصمیم به تغییر شغلی دارید، یک کاندیدای جدی با درجه بالایی از حرفه ای بودن هستید. اگر تصمیم دارید به منطقه ای بروید که در آن ناآشنا هستید، داشتن دلیل ادامه تحصیل در ارشد می تواند تجربه ای که ممکن است کمبود آن را نداشته باشید جبران کند.

9دلیل ادامه تحصیل در ارشد

7. درب جابجایی را باز کنید:

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اغلب این فرصت را به شما می دهد که در یک محیط جدید نقل مکان کنید و تحصیل کنید. اگر دستیاری فارغ التحصیل یا دستیاری پژوهشی فارغ التحصیل گزینه ای برای این برنامه باشد، امکان حضور در موسسات خارج از ایالت یا خصوصی با هزینه های قابل توجهی کاهش می یابد.

«تقریباً همه برنامه‌هایی که برای کارشناسی ارشدم در زمینه رهبری آموزش عالی بررسی کردم، دستیاری فارغ التحصیلی را به عنوان جزئی از برنامه داشتند، که حداقل شهریه داخلی را به دانشجویان می‌داد. این به من کمک کرد جستجوی خود را در سراسر کشور گسترش دهم.» دامنه گسترده تر از برنامه های ممکن برای انتخاب در مکان های مختلف به معنای تعداد بیشتری از فرصت های شغلی در آینده است!

8. الزامات لازم را برآورده کنید:

چندین رشته – و شرکت های خاص تر – وجود دارد که در آنها مدرک کارشناسی ارشد یا برای ورود یا رفتن به مدیریت سطح بالا مورد نیاز است. کسب مدرک فارغ التحصیلی برای شما امنیت در صلاحیت های خود را با حرکت به سمت رشته شغلی فراهم می کند. تا سال 1402، اداره آمار کار تخمین می زند که تعداد مشاغلی که حداقل به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارند، 18.4 درصد نسبت به سال 1401 افزایش می یابد.

جوردین به یاد می‌آورد: «تصمیم گرفتم کارشناسی ارشدم را بگیرم زیرا اکثر افرادی که در رشته مورد علاقه‌ام (تحصیلات عالی) که نقش‌های همکار کارگردان یا بالاتر داشتند، مدرک کارشناسی ارشد در آموزش یا مشاوره داشتند.»

بیشتر بخوانید : نحوه انتخاب یک برنامه کارشناسی ارشد آنلاین- معیارهای مناسب

9. احساس موفقیت شخصی:

اگرچه هویت فردی شما بسیار بیشتر از سطح تحصیلات یا حرفه شما است، مدرک کارشناسی ارشد قطعاً دستاوردی است که باید به آن افتخار کنید. هنگامی که مدرک تحصیلات تکمیلی را دریافت می کنید، ارزش و اعتبار بیشتری نیز کسب کرده اید که سطح بالایی از احترام را به دنبال دارد.

دریافت مدرک کارشناسی ارشد نه تنها به شما احساس اعتماد بیشتری نسبت به مهارت تحصیلی خود می دهد، بلکه به توانایی شما در تکمیل کاری که شروع کرده اید و حرکت به سمت های رهبری می دهد.

اکنون که از مزایای دریافت مدرک کارشناسی ارشد آگاه شدید، مطمئن شوید که 5 مرحله را که باید در مورد رفتن به دانشگاه فارغ التحصیل انجام دهید را دنبال کنید تا نکاتی در مورد تعیین جدول زمانی مناسب انجام دهید.

ما اینجا هستیم تا کمک کنیم شما را با مشاورانی که می‌توانیم تأیید کنیم در دسترس، مقرون به صرفه، تسریع‌شده و پیشرفته هستند، در تماس قرار می‌دهد. به سایت پاسین مشاوره نگاهی بیندازید و برنامه ای را پیدا کنید که برای شما عالی است .

سوالات متداول :

1. چگونه در مقطع کارشناسی ارشد موفق می شوید؟

در اینجا 7مرحله برای افزایش شانس موفقیت آورده شده است.

یک سیستم پشتیبانی بسازید و از آن استفاده کنید. …

از کمک رایگان استفاده کنید. …

نقاط عطف را برنامه ریزی کنید، نه سررسیدها. …

زمان های کاری را پیدا کنید که کار می کند. …

یک سیستم برای سازماندهی یادداشت ها و اطلاعات ایجاد کنید. …

یک ویرایشگر مستقل استخدام کنید. …

با اساتید خود صحبت کنید …

2. چه انگیزه ای باعث می شود که استاد شوید؟

کسب مدرک کارشناسی ارشد به شما درک عمیق تری از تخصص و تمرکز شغلی خود می دهد. این نشان دهنده تخصص و اعتبار در یک زمینه خاص است و به شما آزادی بیشتری در آن زمینه می دهد.

3. مدرک فوق لیسانس را در چه مدت بصورت تمام وقت می توان کسب کرد؟

اکثر افراد مدرک کارشناسی ارشد خود را در دو سال تحصیل مداوم تمام وقت به دست می آورند.  از نظر پیش نیازها، معمولاً برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید