Search

آیا جهش تحصیلی خوب است؟

مضرات جهش تحصیلی 
جهش تحصیلی 1402

برای گرفتن دیپلم در کشور ما نیاز هست که دانش آموز دوازده سال درس بخواند. در این بین دانش آموزانی هستند که از نظر هوشی با همسن و سالان خود متفاوت هستند و می توانند دو سال تحصیلی را در یک سال جهش تحصیلی 1402 گذراند. 

مبحث جهش دغدغه یکسری از والدینی که فرزندشان دارای هوش زیادی است و مورد توجه ویژه ایی قرار گرفت که از این فرصت نهایت استفاده ببرند. سوالی که برای خانواده ها پیش می اید این است که ایا جهش تحصیلی خوب است؟ این کار مناسب فرزند من هست یا نه؟ این موضوع مانند بقیه چیزها یکسری مزایا و معایبی دارد هزینه جهشی خواندن که در ادامه این مقاله که توسط مشاوران خبره پارسین مشاوره نوشته شده مطرح می شود .

مضرات جهش تحصیلی 

عدم تلاش دانش آموز در برخورد با چالش ها 

چون جهش تحصیلی ارتباط مستقیمی بر هوش دانش آموز دارد و با قبولی با نمره 120 در آزمون هوش به طور ناخودآگاه باهوش بودن به دانش آموز به طور ثابت القا می شود و کم کم دانش آموز تصور می کند که باهوش است و فکر می کند که من توانایی انجام یک کاری دارم و انجام می دهم یا اینکه هیچ راه حلی برای این کار وجود ندارد و از تلاش دست می کشد و در برخورد با چالش ها با شکست مواجه می شود و هیچ تلاشی برای پیدا کردن راه حل نمی کند و تصور می کند خیلی باهوش است اگر او نتوانست راه حلی پیدا کند قطعا راه حلی وجود ندارد .

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

عدم استفاده از مهارت ها 

وقتی دانش آموز از جهش تحصیلی استفاده می کند وقتش کاملا پر می شود و نمی تواند از یکسری مهارت هایی که در هر پایه به دانش آموز آموزش داده می شود استفاده کند و فرد فقط تحصیل می کند بدون آنکه مهارت خاصی یاد بگیرد و این منطقی نیست و در آینده دچار مشکل می شود از نظر رفتاری و موارد دیگر.

مضرات جهش تحصیلی 

خطر روحی و روانی برای دانش آموز

وقتی دانش اموز از یک مقطع به پایه دیگری پرتاب می شود در واقع از همسن و سالان خود بدون مقدمه جدا می شود و در ایجاد رشد عاطفی فرد متوقف می شود. در حالی که فرد می توانست به صورت طبیعی رشد کند والدین با این کار دانش آموز دچار بحران عاطفی می کند.

مزایای جهش تحصیلی 

پیشرفت سریع دانش آموز 

اگر دانش آموز از نبوغ خاصی برخوردار باشه و هوش بالایی نسبت به بقیه دانش آموزان داشته باشه جهشی خواندن می تواند او را درگیر چالش ها کند به شرط اینکه از لحاظ روحی و روانی آمادگی این کار داشته باشد که با کسانی که سن بیشتر نسبت به او دارند بتواند ارتباط خوبی برقرار کند تا درگیر مشکلات روحی نشود. همه این مسائل به شرایط دانش اموز بستگی دارد که چقدر توانایی جهش تحصیل داشته باشد. 

مزایای جهش تحصیلی 

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

حفظ ارزش وقت 

دانش آموزی که هوش بالایی دارد قدرت یادگیری زیادی نسبت به بقیه دارد. فرض کنید در یک پایه یک دانش آموز از نظر هوشی بسیار بالاتر از بقیه است پس مطلب به سرعت یاد می گیرد اما بقیه دانش آموزان به زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارند. پس دانش آموز باهوش در کنار این افراد وقت خود را تلف می کند و مطالب برای او تکراری می شود با جهش تحصیلی وقت بیکاری کمتری خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید : شرایط جدید جهش تحصیلی در سال  1402

سوالات متداول:

1. جهش تحصیلی از نظر روانشناسی سلامت روحی را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

دانش اموزانی که به صورت جهشی تحصیل می کنند در کنار بقیه دانش اموزان از نظر روحی و رفتاری سازگاری زیادی ندارند و ممکن دچار اختلال روحی شوند .

2. تست هوش برای جهش تحصیلی 1402 نیاز است ؟

بله و باید حداقل نمره کسب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید