Search

ثبت نام کارشناسی حرفه‌ای رشته مدیریت بورس بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی حرفه‌ای رشته مدیریت بورس بدون کنکور در جوامع کنونی با داشتن یک گوشی هوشمند، اینترنت و اطلاعاتی درباره بازار سرمایه، مدیریت ریسک، بورس اوراق بهادار، بازارهای مالی، ارزهای دیجیتالی و غیره می‌توان درآمد عالی به صورت مجازی برای خود کسب کرد. آینده شغلی رشته بورس رشته مدیریت بورس یکی از رشته‌های آینده‌دار در حال حاضر است. صنعت بورس سهم بزرگی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند. این رشته به علت نیاز به دانش تخصصی، پتانسیل بالایی برای رشد دارد. بورس اوراق بهادار یک شبکه عظیم جهانی است که مبالغ بالایی از پول در آن جابجا می‌شود.

رشته مدیریت بورس در دانشگاه یک رشته نوپا می‌باشد .سازمان بورس اوراق بهادار به علت نیاز به کارگزار و آموزش دانش تخصصی بورس و رشد بازار سرمایه درخواست ایجاد رشته‌ای با عنوان مدیریت بورس داده است. افرادی که علاقمند به شناخت قوانین و مقررات بورس، نرم‌افزارهای بازارهای مالی، مدیریت ریسک، شاخص قیمت گذاری مالی، تجزیه تحلیل صورت‌های مالی و … هستند می‌توانند برای این رشته ثبت نام کنند.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

برای دریافت مشاوره تخصصی درباره شرایط و زمان ثبت نام در رشته‌های مدیریت بورس، مدیریت MBA، مدیریت امور بانکی با کارشناسان با تجربه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

بورس چیست به زبان ساده

همه انسان‌ها برای ادامه زندگی احتیاج به سرمایه و پس‌انداز دارند. یکی از بازارهایی که می‌توان در ان سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کرد، بازار بورس است. بورس یک بازار سرمایه‌گذاری است که افراد به خرید و فروش کالاها و سهام شرکت‌ها و کارخانجات می‌پردازند. معاملات بازار بورس بر روی برگه‌های با ارزشی به نام برگه سهام شرکت‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل به آن بورس اوراق بهادار گفته می‌شود.

کارشناسی حرفه ای مدیریت بورس اجزای تشکیل دهنده بازار بورس، افراد حقیقی یا شرکت‌ها (حقوقی) هستند. برای سرمایه‌گذاری در بورس احتیاج به مبلغ زیادی نیست افراد می‌توانند با هر میزان سرمایه وارد این بازار شوند. بازار بورس این امکان را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند که با قرار دادن سرمایه خود از آن کسب سود کنند.

بازار بورس در ایران به ۴ قسمت اصلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

1.بورس اوراق بهادار:

دانشگاه های دارای رشته مدیریت بورس در بورس اوراق بهادار سهام شرکت‌ها و اوراق مشارکت خرید و فروش می‌شود. شرکت‌ها با فروش سهام خود سرمایه تولید می‌کنند و کسب و کار خود را ارتقا می‌دهند. شرکتی که عملکرد بالایی داشته باشد، مسلماً سهام آن با ارزش‌تر است و سهام آن راحت‌تر به فروش می‌رسد.

آینده شغلی رشته بورس

2. فرابورس:

سازمان بورس اوراق بهادار، برای انجام معامله بر روی سهام قوانین و مقررات خاصی برای ورود شرکت‌ها از نظر فنی و شرایط اقتصادی در نظر گرفته است و هر شرکتی عملاً نمی‌توانند وارد بازار بورس برای معامله شود. در این بین برخی شرکت‌ها وجود دارند که از نظر شایستگی فاصله زیادی با معیارهای سازمان بورس ندارند این دسته از شرکت‌ها در بازاری به نام بازار فرابورس به انجام معامله و خرید و فروش سهام می‌پردازد که البته بازار فرابورس قوانین خاص خود را دارد. با پیشرفت شرکت‌ و انجام معاملات ممکن است که از بازار فرابورس به بازار بورس وارد شود.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

3. بورس کالا:

در بورس کالا می‌توان سهام کالاهای مختلف را خریداری کرد. در این بازار عرضه کنندگان کالاهای خود را برای خرید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. معمولاً کالاها به صورت خام و فرآوری نشده معامله می شوند؛ کالاهایی مانند محصولات پتروشیمی، فلزات، زعفران، خودرو و غیره  در این بازار معامله می‌شود

4. بورس انرژی:

در این بازار معاملات حامل‌های انرژی و کالاهای مبتنی بر اوراق بهادار خرید و فروش می‌شوند. حامل‌های انرژی مانند نفت، گاز، برق و غیره می‌باشد.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی بدون کنکور

رشته بورس اوراق بهادار در هنرستان

یکی از رشته‌های شاخه کاردانش در هنرستان در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، رشته بورس اوراق بهادار است. دانش آموزان قبل از ورود به دوره دوم متوسطه و زمان انتخاب رشته می‌توانند این رشته را انتخاب کنند. رشته‌هایی که در شاخه کاردانش و فنی  وحرفه‌ای وجود دارند همه مهارتی هستند و دانش آموز از همان ابتدا در مورد رشته‌های مورد نیاز بازار اطلاعات پایه و اساسی کسب می‌کند. باید اضافه کرد که برای هر رشته یکسری واحدهای کارگاهی و آموزشی در نظر گرفته شده است که کارآموز به صورت عملی دانش مورد نیاز را یاد می‌گیرد.

رشته بورس اوراق بهادار در شاخه کاردانش، دارای ۱۰۸ ساعت آموزش است که ۴۲ ساعت آن به صورت دروس عمومی، ۵۳ ساعت شایستگی فنی (درس‌های مهارتی)، ۴ ساعت دروس پایه فنی و ۹ ساعت شایستگی غیر فنی اختصاص یافته است.

کارشناسی حرفه‌ای رشته مدیریت بورس در دانشگاه

رشته بورس در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد. در مقطع کاردانی این رشته با عنوان «کاردانی حرفه‌ای امور بورس» و در مقطع کارشناسی ناپیوسته با عنوان «کارشناسی حرفه‌ای مدیریت بورس» تدریس می‌شود.

کارشناسی حرفه‌ای رشته مدیریت بورس در دانشگاه

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور می‌باشد. شرایط پذیرش برای برخی رشته‌ها به صورت متمرکز و برخی رشته‌های دیگر به صورت شرایط خاص (مصاحبه، گزینش و غیره ) می‌باشد.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط پذیرش و آدرس دانشگاه‌ها با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

افرادی که در رشته مدیریت بورس از دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل می‌شوند توانمندی و قابلیت‌های حرفه‌ای زیر را دارا می‌باشند:

-شناخت ابزارهای مالی

– شناخت قوانین و مقررات تحلیل گری

– تجزیه تحلیل صورت‌های مالی

– شناخت قوانین و مقررات معامله‌گری

– انجام کار با نرم‌افزار معاملات

– تجزیه تحلیل مالی و اقتصادی بنگاه و بازارهای داخلی و بین‌المللی

– پیش بینی روند شاخص‌ها و قیمت‌ها بر اساس روش‌های کمی

– شناخت قوانین و مقررات سبد گردانی

– مدیریت ریسک با بهره‌گیری ابزارهای مالی

– ارزش گذاری اوراق بهادار.

ثبت نام رشته مدیریت بورس بدون کنکور

ثبت نام رشته مدیریت بورس در دانشگاه علمی کاربردی سالانه در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می‌شود. علاقه‌مندان به ثبت نام در رشته مدیریت بورس برای ورودی مهر ماه باید مرداد ماه اقدام کنند و همچنین جهت ثبت نام اولیه در بهمن ماه بایستی دی ماه ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام در رشته مدیریت بورس در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور می‌باشد. باید اضافه کرد که صرفاً معدل کل دیپلم معیار اصلی برای پذیرش دانشجو نیست، معیارهای دیگری در پذیرش سهیم هستند.

افرادی که در رشته مدیریت بورس فارغ التحصیل می‌شوند در بورس اوراق بهادار تهران و بورس مراکز استان‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند.

برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته مدیریت بورس با کارشناسان مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه بدون کنکور

چارت درسی رشته کارشناسی حرفه‌ای مدیریت بورس

ثبت نام کارشناسی حرفه‌ای رشته مدیریت بورس بدون کنکور دانشجو در زمان تحصیل در رشته کارشناسی حرفه ای مدیریت بورس واحدهای درسی زیر را می‌گذراند:

مدیریت کسب و کار و بهره‌وری/ مدیریت منابع انسانی

 مهارت‌های مسئله‌یابی و تصمیم گیری

 روانشناسی کار/ تحلیل هزینه و منفعت

 قوانین و مقررات بازار سرمایه

 ابزارهای مالی

 نهادهای مالی

 آمار و ریاضیات مالی

مدیریت مالی

 سیاست‌های پولی و مالی

پژوهش عملیاتی

 ارزیابی طرح‌های اقتصادی

 بورس داخلی و بین المللی

 کاربرد نرم‌افزار در بازار مالی

 قوانین و مقررات معامله‌گری و سبدگردانی

تجزیه تحلیل بازارهای مالی

 اقتصاد بنگاه

 مدیریت ریسک مالی

 ارزش گذاری اوراق بهادار

 مباحث ویژه

مدیریت ریسک تقلب

 کاربینی

 کارورزی ۱ و ۲و…

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت بورس

ثبت نام کارشناسی حرفه‌ای رشته مدیریت بورس بدون کنکور در سال‌های اخیر افراد زیادی وارد بازار بورس و سرمایه شدند. با بوجود آمدن حجم وسیع از ورود افراد به یک بازار، فرصت‌های شغلی زیادی به وجود می اید. علاوه بر آن افرادی که دانش تخصصی درباره بازارهای مالی جهانی دارند توانستند ثروت بالایی برای خود پس‌انداز کنند.

فارغ التحصیلان رشته کارشناسی حرفه‌ای مدیریت بورس می‌توانند این مشاغل را انتخاب کنند:

1)تحلیلگر بازار سرمایه: یکی از شغل‌های پردرآمد در بورس، تحلیلگران بازار هستند. کارشناس تحلیلگر در بازار سرمایه صورت‌های مالی شرکت‌ها را مطالعه می‌کند و قیمت کالاها، هزینه‌ها و نرخ‌های مالیاتی را به منظور تعیین ارزش شرکت و پیش بینی درآمد آتی تجزیه تحلیل می‌کند. برای کسب سود در معاملات باید ابتدا یک تحلیلگری درست انجام گیرد.

2) مدیر سبدگردان: شرکت‌های سبدگردان یکی از زیر مجموعه های مالی بازار سرمایه هستند. این شرکت‌ها نوعی واسطه مالی هستند. معمولا شرکت‌های سبد گردان از مهارت دانش و تجربه بالایی برخوردارند و به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کنند تا معاملات خود را در بازار سرمایه انجام دهند و سود کسب کنند. افرادی که کار سبدگردانی انجام می‌دهند قراردادهایی با مشتریان می‌بندند و شرایط لازم را در آن قرارداد درج می‌کنند. پس این شغل هم یکی از مشاغل پردرآمد مالی محسوب می شود.

3) کارشناس ارزش گذاری سهام

4) معامله‌گر سهام

5) تاسیس کارگزاری

6) کارشناس عرضه و پذیرش

7)  کارشناس تامین مالی

 8) کارشناس سرمایه‌گذاری.

مشاوره ثبت نام رشته مدیریت بورس در مقطع کارشناسی ارشد

اشخاصی که مدرک کارشناسی در رشته مدیریت بورس دارند، معمولاً علاقمند هستند که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه بدهند. علاوه بر این فارغ التحصیلان زیادی هم هستند که به علت فعالیت در بورس و بازارهای مالی می‌خواهند تحصیلات تکمیلی خود را در رشته بورس ادامه دهند.

برای دریافت مشاوره تخصصی در رشته مدیریت بورس در مقطع ارشد می‌توانید با کارشناسان تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول:

بورس چیست ؟

بورس یک بازار سرمایه‌گذاری است که افراد به خرید و فروش کالاها و سهام شرکت‌ها و کارخانجات می‌پردازند.

2. ثبت نام رشته مدیریت بورس بدون کنکور چه زمانی انجام می شود ؟

در دانشگاه علمی کاربردی سالانه در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می‌شود.

3. بازار کار رشته مدیریت بورس به چه صورت است ؟

تحلیلگر بازار سرمایه و مدیر سبدگردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید