Search

ثبت نام رشته گریم بدون کنکور

ثبت نام رشته گریم بدون کنکور

گریم به معنای درست کردن چهره و اندام ها برای تئاتر، سینما و تلویزیون است. کلمه گریم یک کلمه ی فرانسوی به معنی« ادا –شکلک- صورتک» است. گریم در زبان فارسی به معنی « چهره پردازی، بزک کردن» ترجمه شده است.

گریم هنری است که بر پایه مجسمه سازی و نقاشی بنا نهاده شده است. رشته گریم، مناسب افرادی است که علاقه ی زیادی به خلق شخصیت های جدید و فانتزی دارند. پس باید از جای آموزش، این تخصص جذاب را شروع کرد. بهترین و مناسب ترین مکان برای آموزش هر رشته دانشگاه می باشد بعلت اعتبار و سطح علمی بالای آن در جامعه است. برای ثبت نام رشته گریم آن هم بدون کنکور چکار باید کرد؟

 برای قبولی در رشته گریم و انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره با تلفن ثابت با شماره 9099070084 فقط کافیست تماس بگیرید.

در صورت نداشتن تلفن ثابت و استفاده از بسته های مشاوره 50% تخفیف اینجا کلیک کنید.

کدام دانشگاه ها رشته گریم دارند؟

رشته گریم در هیچ یک از دانشگاه های دولتی و آزاد در ایران وجود ندارد و تنها در یک دانشگاه بنام علمی کاربردی این رشته دایر است. تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی در 4 گروه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر جای داده شده اند. رشته گریم در گروه فرهنگ وهنر قرار دارد. خوشبختانه برای تحصیل در رشته گریم احتیاج به دادن هیچ آزمونی برای ثبت نام در دانشگاه نیست.

بیشتر بدانید: ثبت نام رشته تجهیزات اتاق عمل بدون کنکور در دو دانشگاه

کدام دانشگاه ها رشته گریم دارند

معرفی رشته گریم در دانشگاه علمی کاربردی

گریم جزو هنرهای نمایشی محسوب می شود که از ترکیب دو هنر نقاشی و مجسمه سازی یک اثر هنری جدید خلق می شود. گریمور یا چهره پرداز ابتدا با استفاده از هنر نقاشی، با کمک قلم مو و ایجاد سایه های در چهره یا اندام ها شخصیتی جدید خلق می کند. سپس با استفاده از هنر مجسمه سازی و ایجاد حجم و خطوط اضافه، تغییرات اساسی ایجاد می کند.

در عرصه تئاتر، سیما و تلویزیون بازیگر و گریم پیوند عمیقی با هم دارند. بازیگر قبل از ورود به صحنه نمایش بایستی گریم مورد نیاز برای آن صحنه را داشته باشد. پس وجود یک فرد گریمور در هر فیلم، سریال و نمایشی لازم است. در برخی از فیلم ها ی سینمایی خیلی بزرگ حتی یک تیم گریم بزرگ کار می کنند.

مشاوره تلفنی تحصیلی  پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس، کنکور، دانشگاه، انتخاب رشته، دکتری، کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید. 

در اینجا تاکید می کنیم که رشته گریم با آرایشگری متفاوت است. هدف از آرایشگری معمولاً زیباسازی و متعادل سازی چهره می باشد ولی در رشته گریم هدف پیر کردن، ترسناک کردن و بطور کلی ایجاد یک چهره ی متفاوت می باشد. بنابراین می توان گفت آرایشگری جزئی از رشته گریم می باشد.

معرفی رشته گریم در دانشگاه

بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های مختلف بدون کنکور

در دانشگاه علمی کاربردی دانشجویان می توانند گریم را در دو رشته با عنوان های زیر ثبت نام کنند:

کارشناسی حرفه ای گریم – آرایش و پیرایش مو

کارشناسی حرفه ای گریم – چهره پردازی

ثبت نام رشته گریم بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

علاقمندان به ثبت نام در رشته گریم در دانشگاه علمی کاربردی می توانند ابتدا  در زمان اعلام شده برای ثبت نام در این دانشگاه از طریق سایت sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند. سپس در صورت داشتن معدل و شرایط لازم مورد پذیرش قرار گرفته اند، می توانند مدارک لازم را برای واحد دانشگاهی پذیرفته شده تهیه کنند. افراد می توانند با ثبت نام در این رشته وارد دنیای سینما و تلویزیون شوند.

ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی با هم انجام می شود و هر متقاضی می تواند بر اساس سهمیه آزاد یا شاغل انتخاب رشته خود را انجام دهد. برای ثبت نام داشتن معدل کافی یکی از شروط اولیه برای پذیرش در این رشته می باشد. پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کل می باشد.

بطور قطع افرادی که معدل بالاتری دارند شانس پذیرش بیشتری دارند.

 باید اضافه کرد که داشتن مهارت و تجربه کافی در انتخاب رشته در این دانشگاه شانس ورود به این دانشگاه را افزایش می دهد. تیم پارسین مشاوره با داشتن کارشناسان با تجربه در زمینه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی می توانند به شما عزیزان کمک کنند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام رشته آشپزی بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته گریم در دانشگاه علمی کاربردی

برای ثبت نام در هر دانشگاهی بایستی متقاضیان شرایط لازم را داشته باشند. برای ثبت نام رشته گریم بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی این شرایط ضروری می باشد:

1.داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا مدرک دانشگاهی کاردانی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته

2. برخورداری از توانایی جسمی لازم برای تحصیل در رشته گریم

3. داشتن معدل کل مناسب

4. داشتن شرایط معافیت یا کارت پایان خدمت برای آقایان

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج برنامه ریزی است.

سرفصل های رشته گریم در دانشگاه علمی کاربردی

رشته گریم یک رشته نوپا و جوان در دانشگاه علمی کاربردی می باشد. دانشگاه علمی کاربردی با دایر کردن این رشته کمک زیادی به علاقمندان تحصیل در این رشته کرد. در این رشته شما عزیزان با این سرفصل ها برخورد می کنید:

تاریخ هنر، رنگ شناسی، روانشناسی شخصیت، شناخت پوست و مو، تاریخ نمایش و گریم در ایران و جهان، طراحی و نقاشی پرتره، پیرایش و بافت مو، گریم برای  تلویزیون وسینما، گریم در سبک های مختلف، گریم فانتزی، شناخت مواد و ابزار، گریم برای عکس، گریم برای صحنه، مبانی هنرهای تجسمی، مجسمه سازی، نوآوری و نقد و بررسی گریم، مبانی گریم و آشنایی با آناتومی چهره 1 و 2 و…

با تمای این تفاسیر ذکر این نکته در پایان مقاله ضروری به نظر می رسد برای یادگیری کامل این هنر بهتر است متقاضی نقاشی کردن را جدی بگیرد، فیلم زیاد تماشا کند و حتماً مطالعه زیاد داشته باشد.

برای این که گریمور خیلی قوی باشید توصیه می کنیم حتماً از آموزش های حرفه ای  بیرون از محیط دانشگاه بهره ببرید تا بتوانید سریع تر پیشرفت کنید.

بیشتر بخوانید: 12 نکته و ترفند ساده برای کمک به آمادگی برای کنکور

سوالات متداول:

1.رشته گریم در دانشگاه آزاد وجود دارد؟

خیر- رشته گریم تنها در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد.

2. در چه سایتی می توان ثبت نام رشته گریم را انجام داد؟

ثبت نام رشته گریم در سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

3. در دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش دیپلم کل مهم است یا دیپلم کتبی؟َ

در دانشگاه علمی کاربردی برخلاف دانشگاه های دیگر معدل کل شرط پذیرش متقاضی است.

5 پاسخ

  1. امکانش نیست از رشته ی فنی بعد از سال دوازدهم رفت به دانشگاه علمی کاربردی در رشته گریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید