Search

فرزند شما تنبل نیست- چهار راهکار عملی 

تنبلی کودکان در انجام تکالیف

تنبلی کودکان در انجام تکالیف فرزند شما تنبل نیست. شاید بارها با خودتان تکرار کرده باشید که بچه من تنبل است. مطمئناً، نشانه‌ها ممکن است وجود داشته باشند: او با عجله تکالیفش را انجام می‌دهد (اگر اصلاً این کار را انجام دهد)، به اندازه‌ای انجام می‌دهد که از پس آن بربیاید، به ندرت او را در حال مطالعه برای امتحانات می‌بینید و او فاقد انگیزه است. به راحتی می توان فهمید که چگونه می توان تنبلی را از این رفتارها پی برد. اما برای بسیاری از دانش آموزان، این تمام ماجرا نیست. در واقع، وقتی زیر سطح را حفاری می کنید، ممکن است تعجب کنید که متوجه شوید اصلاً تنبلی نیست.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

برای بسیاری از دانش‌آموزان، آنچه به نظر تنبلی می‌آید، ننوشتن تکالیف مدرسه در واقع سپری است که برای محافظت از خود در برابر انجام هر کاری برای موفقیت استفاده می‌کنند. آنچه در سطح می بینیم کودکی است که درگیر فعالیت های تحصیلی نمی شود  در حالی که ممکن است به خوبی یک موضوع عملکرد اجرایی باشد.  عملکردهای اجرایی مجموعه ای از فرآیندها هستند که به مدیریت خود و منابع خود برای دستیابی به یک هدف کمک می کنند. بنابراین  فرزند شما هنوز یاد نگرفته است که چگونه خود و منابعش را مدیریت کند.

لطفاً چالش‌های عملکرد اجرایی زیر را که ممکن است ریشه «تنبلی» فرزندتان باشد و نکاتی را که می‌توانید برای کمک به فرزندتان برای غلبه بر آنها به کار ببرید، در نظر بگیرید.

فرزند شما غرق شده است و ساده ترین راه برای کنترل احساس غرق شدن چیست؟ تعطیل کنید و وانمود کنید که کار وجود ندارد!

بیشتر بخوانید : ۸ نکته برای علیه بر بی انگیزگی دانش آموزان

چگونه می توانید به فرزندتان که تنبل است کمک کنید:

در ذیل کارها و اقداماتی که لازم شما به عنوان یک والد خوب انجام دهید تا بتوانید تنبلی را از فرزند خود دور کنید آورده شده است .

1.به فرزندتان یاد بدهید که چطور کارها را مدیریت و تقسیم بندی کند.

ترفند برای مشق نوشتن به فرزندتان کمک کنید که تنبلی کودکان در انجام تکالیف چگونه وظایف را به قطعات قابل مدیریت تقسیم کند. وقتی می بیند که هر شب فقط باید 30 دقیقه را صرف یک تکلیف کند تا آن را تا پایان هفته انجام دهد، این تکلیف بسیار دلهره آور می شود.

تنبلی کودکان در انجام تکالیف

به کودک خود بیاموزید که چگونه از تقویم برای ترسیم روز، هفته و ماه خود استفاده کند. همه چیز را شامل شود: تکالیف درسی، فعالیت های فوق برنامه، تاریخ بازی. فرزند شما به سرعت متوجه خواهد شد که در زمانی که مشغول است، اگر از قبل برنامه ریزی کند، زمان کافی برای انجام همه کارها وجود دارد. بهتر است تا یک هفته او را همراهی کنید و ایرادات را به او یاداوری کنید.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

شروع کار برای فرزند شما مشکل دارد. او نمی داند چگونه و از کجا شروع کند.

2. انتظارات و زمان دقیق انجام تکالیف را مشخص کنید.

برای زمان تکالیف انتظارات روشنی داشته باشید و روتینی را ایجاد کنید که روزانه ثابت باشد. با وجود این انتظارات، زمان شروع آن مشخص خواهد شد.

کار را با فرزند خود شروع کنید یا او را در مورد چیزی مشخص شروع کنید (به جای اینکه فقط در مورد آنچه باید انجام شود صحبت کنید).

برای کودک خود الگوبرداری کنید که چگونه دستورالعمل ها را تجزیه کند تا مطمئن شوید که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. جهت ها – به ویژه جهت های چند مرحله ای – می توانند گیج کننده باشند، و ساده کردن آنها کل تکلیف را بسیار در دسترس تر می کند.

کودک شما ممکن است مضطرب باشد و از شکست بترسد. وقتی او به طور خودکار فرض می کند که موفق نخواهد شد، انجام یک وظیفه بسیار دشوارتر است.

3. برای تلاش فرزند خود پاداش تعیین کنید نه برای نتیجه ها

پاداش تلاش، نه فقط دستاورد. به فرزندتان اجازه دهید – به زبان خیلی واضح – بداند که تلاش او از همه مهمتر است. اگر تمرکز را از نتیجه نهایی دور کنید و روی مسیر رسیدن به آن تمرکز کنید، احتمالاً فرزندتان نمره ای خواهد گرفت که می تواند بسیار به آن افتخار کند.

تنبلی کودکان در انجام تکالیف

برای فرزند خود الگوبرداری کنید که چگونه اشتباهات را مرتکب شود و چگونه با آنها برخورد کند. اشتباه کردن اشکالی ندارد – اشتباهات فرصت هایی برای یادگیری هستند! تعداد بسیار کمی از مردم آن را در اولین بار به درستی دریافت می کنند. برای درست شدن چیزی نیاز به پشتکار و مقداری آزمون و خطا دارد. درس گرفتن از اشتباهات ما را شاگردان قوی تر می کند.

فرزند شما ممکن است چالش یادگیری دیگری داشته باشد که در راه او قرار گرفته است. شاید فرزند شما یک ناتوانی یادگیری تشخیص داده نشده داشته باشد.

4. با معلم و مشاور مدرسه صحبت کنید.

با معلمان فرزندتان صحبت کنید. آیا آنها چیز غیرعادی یا قابل توجهی می بینند؟

با روانشناس فرزندتان صحبت کنید. شاید تست آموزشی بتواند به کشف آنچه در حال وقوع است کمک کند.

در نهایت، ممکن است ایده خوبی باشد که از فرزندتان برای این چالش های عملکرد اجرایی حمایت تحصیلی دریافت کنید. شاید کسی در مدرسه باشد که بتواند او را از طریق تکالیفش راهنمایی کند یا شاید یک معلم خصوصی بهترین گزینه برای شما باشد. پشتیبانی خارجی در دسترس است و ارزش بررسی آن را دارد، به خصوص اگر فرزندتان از کار کردن با شما خودداری کند (که طبیعی است، نگران نباشید!).

بیشتر بخوانید : اهمیت راهنمایی و مشاوره در زندگی نوجوانان و کودکان

زمانی که به نظر می رسد همه راه ها منجر به بی انگیزگی می شوند، کمی عمیق تر حفاری کنید و ببینید چه چیزی را کشف می کنید. در واقع بعید است که فرزند شما تنبل باشد.

سوالات متداول :

1.  آیا می توانم فرزندم را تنبل خطاب کنم؟

از اینکه والدین نوجوان خود را “تنبل” خطاب می کنند، هیچ فایده ای حاصل نمی شود. انجامش نده هرگز به نوجوان خود “تنبل” نگویید. این برچسب از نظر روانی و اجتماعی بیشتر از آن چیزی است که اکثر والدین درک می کنند.

2. سندرم کودک تنبل: تنبلی کودکان در انجام تکالیف چگونه با کودک تنبل رفتار کنیم؟

خیلی راحتش نکن …

انتظارات را تعیین کنید. …

فرزندتان را در آشپزخانه مشارکت دهید. …

دادن و داوطلب شدن را به یک عادت تبدیل کنید. …

فعالیت های خارج از منزل را تشویق کنید. …

کارهای زیاد برای فرزندتان را کاهش دهید. …

3. چگونه کودکی نه تنبل تربیت کنیم؟

سندرم کودک تنبل: چگونه با کودک تنبل رفتار کنیم؟

8 نکته زیر به شما کمک می کند که چگونه سندرم کودک تنبل را حل کنید.

خیلی راحتش نکن …

نمونه باشید. …

انتظارات را تعیین کنید. …

فرزندتان را در آشپزخانه مشارکت دهید. …

دادن و داوطلب شدن را به یک عادت تبدیل کنید. …

فعالیت های خارج از منزل را تشویق کنید. …

کارهای زیاد برای فرزندتان را کاهش دهید. …

تقویت های مثبت بدهید.

4.  تنبلی برای بچه ها چیست؟

سندروم کودک تنبل زمانی است که کودک باور می کند دنیا حول او می چرخد. آنها از مردم انتظار دارند وظایفی را برای آنها انجام دهند، زیرا آنها خاص هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید