Search

آموزش آنلاین چه تفاوتی با آموزش سنتی دارد؟ 

تفاوت آموزش آنلاین با سنتی

تفاوت آموزش آنلاین با سنتی وقتی صحبت از آموزش آنلاین و آموزش سنتی به میان می‌آید، مزایا و معایبی دارد تفاوت آموزش مجازی و سنتی ، به همین دلیل است که دانش‌آموزان باید قبل از حضور در کلاس یا ورود به کلاس از انتظارات خود آگاه باشند. در این مقایسه، ما به برخی از زمینه‌های مهم که تجربیات دانش‌آموزان می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، نگاه می‌کنیم.

آموزش آنلاین چیست؟

یادگیری آنلاین نوعی آموزش از راه دور است که از طریق اینترنت انجام می شود و معلم یک دوره را در زمان خاصی ارائه می دهد (همزمان) یا دانش آموزان یک دوره را با سرعت خود تکمیل می کنند (ناهمزمان). محتوا در قالب متن، تصویر یا فیلم ارائه می شود. ویژگی هایی مانند ارزیابی های آنلاین مزایا و معایب آموزش سنتی و همچنین فعالیت های تعاملی ممکن است گنجانده شود.

آموزش سنتی چیست؟

آموزش به طور سنتی در کلاس درس انجام می شود. یک معلم با استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف، درس موضوعی خاصی را برنامه ریزی و تدریس می کند. به عنوان مثال، معلم ممکن است اطلاعاتی را بر روی تخته سیاه یا تخته سفید ارائه دهد، بحث های کلاسی را انجام دهد، گروه ها یا شرکای وظایف خود را کامل کنند و دانش آموزان را در تمرین های فردی مشارکت دهد. تعیین تکالیف، آزمون های کلاسی، یا انجام ارزیابی های غیررسمی بخشی از کلاس است.

تفاوت آموزش مجازی و سنتی

عامل انعطاف پذیری

یکی از مهم ترین عواملی که باید در هنگام سنجش گزینه های خود در نظر بگیرید این است که هر روز چقدر زمان و انرژی دارید تا به مطالعه خود اختصاص دهید. انواع روش های تدریس سنتی و نوین آیا می‌توانید به صورت تمام وقت در مدرسه/کالج شرکت کنید یا برای تطبیق زندگی پرمشغله خود به انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز دارید.

بیشتر بخوانید : ۵۵ استراحت مغزی موثر برای یادگیری کودکان و دانش آموزان

در وهله اول، بارزترین مزیت آموزش آنلاین انعطاف پذیری آن است. این به شما امکان می دهد همزمان کار کنید، از خانواده حمایت کنید و در کلاس ها شرکت کنید. علاوه بر این، کلاس‌های آنلاین دارای ضرب‌الاجل‌هایی هستند که به دانش‌آموزان کنترل بیشتری بر نحوه گذراندن وقت خود می‌دهد. آنها می توانند زمان مطالعه، کار روی پروژه ها یا تکالیف، شرکت در سخنرانی ها و غیره را برنامه ریزی کنند.

غالباً در قالب کلاس سنتی کمبود انعطاف وجود دارد. شما باید شخصاً در کلاس‌های خود شرکت کنید، که معمولاً شامل یک زمان‌بندی رفت‌وآمد و سخت‌گیرانه است. با این حال، هنوز تعدادی از گزینه های کلاس انعطاف پذیر در دسترس هستند. اگر می‌خواهید کلاس‌ها را در پردیس مدرسه/کالج شرکت کنید، می‌توانید به دنبال مدرسه‌ای باشید که به شما اجازه دهد برنامه‌ای متناسب با نیازتان برنامه‌ریزی کنید.

خود انضباط و عامل خود انگیزشی

همانطور که قبلاً گفته شد، تفاوت آموزش آنلاین با سنتی شرکت در کلاس های مدرسه یا کالج به صورت آنلاین به دانش آموزان آزادی و کنترل بیشتری بر تحصیل خود می دهد. این در مقابل، مستلزم سطح بالایی از انضباط شخصی و خودانگیختگی است. شما باید بتوانید خودتان را تشویق کنید که خواندن و پروژه های ضروری را در یک کلاس آنلاین به پایان برسانید. شما باید بتوانید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید. با این حال، این قابلیت ها در آموزش سنتی نیز مورد نیاز است.

اگر بتوانید مستقل کار کنید و زمان خود را به درستی مدیریت کنید، ممکن است درس های آنلاین برای شما مناسب باشد. اگر برای شما دشوار است که با کلاس آنلاین همراه شوید، یک محیط سنتی تر می تواند سودمندتر باشد. این مهم است که به یاد داشته باشید که سازگاری کامل با یادگیری آنلاین زمان می برد. تنظیم یک برنامه روزانه و راه اندازی یک فضای کاری خصوصی تنها چند تاکتیک است که می توانید برای سهولت در آموزش آنلاین از آنها استفاده کنید.

تفاوت اموزش و پرورش سنتی با نوین

عامل تعامل اجتماعی

تفاوت آموزش آنلاین با سنتی بسیاری از مردم آرزوی تجربه کالج سنتی را دارند که شامل کلاس های درس، تخته های سفید و قدم زدن در محوطه دانشگاه می شود. برخی از افراد ترجیح می دهند که به صورت حضوری با معلمان و همکلاسی های خود ملاقات کنند و برخی افراد از این طریق بهتر یاد می گیرند. اگر بیشتر یک یادگیرنده اجتماعی هستید، یک قالب کلاس درس سنتی ممکن است برای شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید : نکات مهم برای مقابله با اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی

یکی از تصورات غلط رایج در مورد آموزش آنلاین این است که نیازی به تعامل ندارد. در واقعیت، همکلاسی ها و معلمان شما در نوک انگشتان شما هستند! منابع مشارکتی مانند تخته سیاه و نرم افزار کنفرانس ویدئویی اغلب در کلاس های آنلاین برای تحریک تبادلات منظم، بحث ها و طوفان فکری استفاده می شوند.

سوالات متداول:

1.  5 مضرات آموزش آنلاین چیست؟

5 مضرات کلاس های آنلاین عبارتند از:

عدم تعامل چهره به چهره.

مشکل در حفظ انگیزه

دسترسی محدود به منابع و پشتیبانی

مشکلات فنی.

انزوا.

2. علت منفی یادگیری آنلاین چیست؟

عدم ارتباط چهره به چهره با مربی، بازخورد دانش‌آموز را مهار می‌کند، باعث انزوای اجتماعی می‌شود و می‌تواند باعث شود که دانش‌آموز احساس کمبود فشار کند. کمبود فشار یک نقطه ضعف است زیرا باعث می شود دانش آموزان راحت تر تحصیل خود را رها کنند.

3. مزایا و معایب مقاله یادگیری آنلاین چیست؟

در نتیجه، کلاس های آنلاین چندین مزیت از جمله انعطاف پذیری، صرفه جویی در هزینه و دسترسی به منابع را ارائه می دهند. با این حال، آنها همچنین با معایب خاصی مانند انزوا، مشکلات فنی، عدم ساختار و کاهش تعامل همراه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید