Search

با موسیقی مطالعه کنید

تاثیر موسیقی بر یادگیری

تاثیر موسیقی بر یادگیری نمی توان انکار کرد که گوش دادن به موسیقی یکی از سرگرمی های آرامش بخش، نشاط آور و انرژی بخش است. اما لازم نیست موسیقی فقط برای اوقات فراغت باشد. اگر متوجه شده اید که در زمانی که باید در حال مطالعه هستید، هدفون خود را به دست می آورید، ما یک خبر عالی برای شما داریم! شما در واقع می توانید با موسیقی مطالعه کنید. موسیقی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و مغز شما را تحریک کند تا چیزها را بهتر به خاطر بسپارد . در این مقاله در مورد برخی از تاثیر موسیقی بر تمرکز ، بهترین موسیقی برای مطالعه و اینکه آیا اصلاً باید آن را انجام دهید صحبت می کنیم.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

تاثیرات مطالعه با موسیقی

در هنگام مطالعه چیزی به نام سکوت مطلق وجو

د ندارد. حتی اگر تنها باشید و در کتاب‌هایتان مدفون باشید، همیشه صدای پس‌زمینه‌ای در اطراف شما وجود خواهد داشت، خواه وزوز رایانه‌تان، همسایه‌هایتان در حال بحث درباره آخرین مسائلشان در راهرو یا ترافیک در خارج از آن غوغا می کند. طبق علم فیزیک، موسیقی می‌تواند به شما کمک کند وقتی می‌خواهید تمرکز کنید، ورودی شنیداری را کاهش دهید. بنابراین بیایید بررسی کنیم که مطالعه با موسیقی چه مزایایی دارد.

بیشتر بخوانید : ۱۲ نکته و ترفند ساده برای کمک به آمادگی کنکور

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

با موسیقی مطالعه کنید – از مزایای آن لذت ببرید.

برای تقویت جلسات مطالعه با موسیقی نکات مثبت زیادی وجود دارد:

 تقویت جلسات مطالعه با موسیقی

1. موسیقی روحیه شما را بهبود می بخشد.

گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان، سروتونین بسیار مطلوبی را به سیستم شما می‌رساند. شما می توانید این طرز فکر مثبت را با ترکیب برخی آهنگ های انتخاب شده با دقت در جلسات مطالعه خود حفظ کنید.

2. موسیقی می تواند تمرکز شما را افزایش دهد.

 گوش دادن به موسیقی کلاسیک در حین مطالعه می تواند توانایی شما را برای نتیجه گیری منطقی و الگوهای مشخص در کتاب های درسی افزایش دهد، که به شما در پیش بینی نتایج کمک می کند. تاثیر موسیقی بر مغز انسان وقتی مطالعه می کنیم، اطلاعات را به صورت تکه ای پردازش می کنیم و اغلب آنها را به گروه های منطقی و مبتنی بر انجمن تقسیم می کنیم. موسیقی کلاسیک می‌تواند شما را سریع‌تر و دقیق‌تر به آن لحظه برساند.

3. موسیقی استرس را کاهش می دهد.

 تاثیر موسیقی بر یادگیری چه کسی قبل از یک آزمون یا ضرب الاجل بزرگ استرس نداشته است؟ به جای ترس و وحشت، یک موسیقی آرامش بخش برای کنترل احساسات خود بگذارید تا بتوانید روی تکالیف خود تمرکز کنید. موسیقی یک اثر مثبت ایجاد می کند (اصطلاح روانشناختی برای حالات عاطفی پیچیده)، که نشان داده شده است که عملکردهای شناختی را بهبود می بخشد.

4. موسیقی می تواند به شما انرژی بدهد.

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید تمام شب بیرون بروید و برقصید بدون اینکه حتی به خستگی فکر کنید؟ همانطور که ممکن است حدس بزنید، موسیقی پشت آن است زیرا می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. اگر با ترس و مشقت تمام شبانه روبه‌رو هستید (اما صادقانه، کمی بخوابید!)، پیشنهاد می‌کنم برخی از فهرست‌های پخش مطالعه موجود را امتحان کنید.

مطالعه با موسیقی

مطالعه با موسیقی با متن – آیا واقعاً بد است؟

در حالی که موسیقی می تواند بر توانایی شما برای یادگیری چیزهای جدید تأثیر زیادی بگذارد، من پیشنهاد می کنم که با موسیقی همراه با اشعار مطالعه نکنید تاثیر منفی موسیقی بر روح و روان . موسیقی همراه با اشعار تضمینی است که حواس شما را پرت می کند، به خصوص اگر به آهنگ های مورد علاقه خود گوش می دهید. مغز ما با شایستگی های مختلفی کار می کند که یکی از آنها زبانی است. اگر در حال آواز خواندن هستید، ذهن شما فقط می تواند یکی را پردازش کند. تمرکز بر متن اشعار، درک مطلب شما را کاهش می دهد و بر توانایی های حافظه شما تأثیر می گذارد.

بهترین موسیقی برای مطالعه

اگر معمولاً به موسیقی همراه با اشعار گوش می‌دهید و به‌طور ناگهانی نمی‌فهمید که به چه چیزی روی بیاورید، برخی از بهترین گزینه‌ها را برای تقویت یادگیری شما در اختیار شما قرار می‌دهیم!

برخی از موسیقی کلاسیک را برای مطالعه انتخاب کنید

شما در مورد اثر موسیقی کلاسیک شنیده اید – همان اثری که ادعا می کند موسیقی کلاسیک هوش را افزایش می دهد. خوب، متأسفانه، این موضوع رد شده است، اما این بدان معنا نیست که موسیقی کلاسیک هیچ مزیتی در هنگام مطالعه ندارد. دقیقا برعکس. ترکیبات پیچیده آن قشر پیشانی را برای اتصال و تجزیه و تحلیل بهتر اطلاعات تحریک می کند. این لیست پخش را برای مطالعه شدید امتحان کنید.

استرس دارید؟ با یافتن موسیقی آرامش بخش برای مطالعه، ارامش خود را حفظ کنید

موسیقی پیانو تأثیر شگفت انگیزی بر مغز و هورمون های استرس دارد. واقعیت این است که اگر بیش از حد مضطرب یا نگران باشید، نمی‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید، به همین دلیل است که ما این لیست پخش را پیشنهاد می‌کنیم که بدون اینکه بخوابید، شما را آرام می‌کند.

به یک دوست مطالعه نیاز دارید؟ این مجموعه «با من با موسیقی مطالعه کن» را بررسی کنید

برخی افراد به سادگی در تنظیمات گروهی پیشرفت می کنند. تبادل مثبت خلاقیت را تقویت می کند، و اگر به کمک نیاز دارید و کسی که شما را مسئول می داند، داشتن یک نفر در کنار شما عالی است. اگر ترجیح می‌دهید در حین تحصیل حس همراهی داشته باشید، سایت پارسین مشاوره یک همراه مطالعه مجازی، احساس کتابخانه کامل و حتی موسیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درس خواندن با موسیقی یا نخواندن با موسیقی، مسئله این است!

تاثیر موسیقی بر یادگیری مطالعه با موسیقی مزایای زیادی دارد، از بهبود خلق و خو گرفته تا درک و یادگیری بهتر. اگر دنبال آن هستید، به سراغ تلفیقی‌های ساز و عمدتاً مبتنی بر پیانو بروید. سرعت آهنگ ها نباید خیلی آهسته باشد، مبادا چرت بزنید، و نه خیلی سریع، زیرا می تواند یادگیری شما را مختل کند. همچنین، سعی کنید از صداهای بیس آزمایشی یا عمیق اجتناب کنید .

بیشتر بخوانید : آموزش تست زنی به سبک رتبه برترها

در نهایت، همه نمی توانند با موسیقی درس بخوانند. برخی افراد سکوت را ترجیح می دهند و حتی برخی مطالعات نشان می دهد که تیپ های شخصیتی مختلف محیط های کاری متفاوت را ترجیح می دهند. افراد درونگرا بیشتر به جلسات مطالعه آرام و بدون مزاحمت می روند، در حالی که برونگراها ترجیح می دهند با موسیقی کار کنند. آن را امتحان کنید و ببینید که آیا توانایی های یادگیری و عملکرد کلی شما را بهبود می بخشد یا خیر. همانطور که می گویند، هنگام مطالعه به صدای قلب خود گوش دهید و موفق باشید!

سوالات متداول :

1. موسیقی چگونه به شما انگیزه برای مطالعه می دهد؟

 یک مطالعه در سال 2019 تاثیر موسیقی بر یادگیری نشان می‌دهد زمانی که شما برای یک سخنرانی بزرگ آماده می‌شوید یا سعی می‌کنید انبوهی از کاغذها را قبل از جلسه مشتری بررسی کنید، موسیقی «مرکز پاداش» مغز شما را فعال می‌کند، که باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای جذب اطلاعات و وارد شدن به جریان داشته باشید. .

2. تاثیرات مثبت یادگیری موسیقی چیست؟

هنگامی که دانش آموزان به طور واقعی درگیر شوند، پیشرفت های گسترده ای در پیشرفت تحصیلی و انگیزه برای ادامه یادگیری نشان می دهند. نشان داده شده است که استفاده از موسیقی پرطرفدار روزانه در کلاس درس، دانش‌آموزان را با جست‌وجوی فعالانه معنا برای اشعار و انتخاب‌های آهنگ درگیر می‌کند.

3. آیا موسیقی شما را از مطالعه خوشحال می کند؟

تحقیقات علمی تأیید می کند که موسیقی به دلیل تنظیم دوپامین مغز، تأثیر مثبتی بر خلق و خوی ما دارد. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می دهد که حتی موسیقی غمگین نیز می تواند نقش مهمی در کاهش اضطراب و بهبود خلق و خوی شنونده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید