Search

بهترین و بدترین مکان برای مطالعه در زمان کنکور

بهترین و بدترین مکان برای مطالعه

بهترین و بدترین مکان برای مطالعه فرض کنید در حال مطالعه برای یک آزمون مهم یا ارائه بزرگ هستید، اما به نظر می رسد که نمی توانید در اتاق خواب خود تمرکز کنید، محیط خانه شما شلوغ است چکار باید کرد؟

شما همه روش‌های مطالعه ممکن را امتحان کرده‌اید و همه یادداشت‌هایتان را مرتب کرده‌اید، اما به نظر نمی‌رسد که در منطقه قرار بگیرید.

شما می دانید که باید تمرکز کنید و شروع به مطالعه کنید، اما نمی دانید کجا بروید.

می‌توانید یکی از اتاق‌های مطالعه را در کتابخانه اجاره کنید، اما این اتاق‌ها معمولاً اولین بار هستند و دریافت آن‌ها دشوار است.

شاید باید سعی کنید در یک مرکز آموزشی (پانسیون خصوصی) درس بخوانید؟ اما پس از آن به یاد می آورید که چقدر می تواند گران باشد.

نظرتون در مورد بهترین مکان مطالعه در سالن غذاخوری مدرسه خود چطور؟ بخاطر می آورید فضای میز زیادی وجود دارد. اما البته، ممکن است بلند و پر هرج و مرج باشد و تمرکز در طول جلسات مطالعه را دشوار کند.

احساس می کنید گیر کرده اید و نمی دانید چه کار کنید.

در راهنمای زیر، بهترین مکان ها برای مطالعه و همچنین برخی از بدترین نقاط برای مطالعه را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم پارسین مشاوره به شما کمک کند تا به یک نقطه مطالعه عالی برسید تا بتوانید انگیزه و تمرکز مورد نیاز برای بهره وری بیشتر به عنوان یک دانش آموز را بدست آورید.

بهترین مکان ها برای مطالعه:

مکان های بسیار خوبی برای مطالعه در مدرسه، محل کار یا هر جای دیگری که دارید وجود دارد که باید در زمان های مختلف از آنها استفاده کرد.

در اینجا برخی از شرایط مکان مطالعه مورد علاقه ما آمده است:

کتابخانه محله

اولین مکان ساکت برای مطالعه که به فکر هر دانش آموز کنکوری می آید کتابخانه محله است. کتابخانه محلی همیشه مکانی عالی برای انجام برخی مطالعه است.

بیشتر بخوانید : چگونه یادداشت های زیست شناسی خوب برداریم

ساکت است، فضای زیادی برای میز با صندلی‌ها یا نیمکت‌های راحت دارد (و حتی کاناپه‌ها در برخی از کتابخانه‌ها!)، و از همه بهتر – هیچ مزاحمتی وجود ندارد.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

شما واقعاً می‌توانید روی مطالعه‌تان در کتابخانه تمرکز کنید، زیرا می‌دانید که افراد به این زودی‌ها به سراغ شما نمی‌آیند و چیزی را درخواست نمی‌کنند.

اگر شما هم مثل من درونگرا هستید (یا وقتی در اطراف افراد دیگر هستید به سختی می توانید تمرکز کنید)، مطالعه در کتابخانه عالی است.

بهترین و بدترین مکان برای مطالعه

حتی اگر قبلاً هرگز در کتابخانه مطالعه نکرده‌اید، توصیه می‌کنم به زودی آن را امتحان کنید – به خصوص که اکثر کتابخانه‌های عمومی دسترسی به اینترنت رایگان ارائه می‌دهند!

یک کافی شاپ مناسب

خواه استارباکس باشد، یا کافه محلی مورد علاقه شما، کافی‌شاپ‌ها یکی از محبوب‌ترین مکان‌های مطالعه هستند – و دلیل خوبی هم دارد.

یک کافی‌شاپ بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌کند – برخی از افراد همچنان در حال مطالعه هستند، اما برخی از افراد در حال تماشا هستند و حواس‌پرتی‌های جزئی دیگری وجود دارند که می‌توانید در زمانی که نیاز به استراحت به مغزتان دارید، انجام دهید.

و بهترین از همه – اکثر کافی شاپ های بزرگ (و بسیاری از قهوه خانه های محلی) دسترسی رایگان به اینترنت را ارائه می دهند!

بهترین بخش مطالعه در استارباکس، یا کافه محلی این است که می توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را برای کمک به شما در طول جلسه مطالعه خود دریافت کنید.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

اگر می‌خواهید در کافی‌شاپ مطالعه کنید، مطمئن شوید که میزی کمی دور از راه باشد تا سر و صدا و رفت‌وآمد در نزدیکی شما خیلی بد نباشد و بتوانید تمرکز داشته باشید و حواس‌پرتی را به حداقل برسانید.

یک کافه یا رستوران آرام

در حالی که یک کافی شاپ ممکن است ترکیب خوبی از مطالعه و حواس‌پرتی‌های گاه به گاه را ارائه دهد، اما هنوز مکان‌های زیادی وجود دارند که زمان تمرکز بیشتری برای انجام کار در اختیار شما قرار می‌دهند.

یک کافه یا رستوران آرام می‌تواند مکانی ایده‌آل برای انجام برخی کارها باشد، زیرا همه چیز از جایی که شما نشسته‌اید بسیار دور خواهد بود – بدون موسیقی بلند یا افرادی که در گوش شما صحبت می‌کنند.

فقط مطمئن شوید که رستورانی را انتخاب می کنید که خیلی شلوغ نباشد تا فضای با ارزش میز را اشغال نکنید و مطمئن شوید که دسترسی به اینترنت را ارائه می دهد.

البته، شما باید چیزی سفارش دهید و مراقب خدمه منتظر باشید تا برای مدت طولانی برای مطالعه در آنجا باشید. به علاوه، یک لقمه سالم برای حفظ انرژی و تمرکز شما عالی است!

مکان مورد علاقه شما در فضای باز آرام

من متوجه شده‌ام که تقریباً در هر منطقه عمومی که زندگی می‌کنم حداقل یک نقطه خوب و آرام وجود دارد.

خواه زیر درختی در پارک باشد، نزدیک چند نیمکت در مرکز خرید یا ایستگاه قطار، یا در کنار چند کاشت در خارج از کتابخانه محلی من، تقریباً همیشه جایی نسبتاً ساکت (و زیبا) وجود دارد که می‌توانم کمی مطالعه کنم.

بیرون رفتن قطعاً می تواند به مطالعه کمک کند تا احساس خستگی و افسردگی کمتری داشته باشید، و این یک راه عالی برای دریافت مقداری ویتامین D است!

بنابراین، اگر به دنبال یک مکان خوب برای مطالعه هستید، اما ایده نشستن در داخل خانه شما را غمگین می کند (و انگیزه ندارد)، منطقه محلی خود را بررسی کنید و ببینید آیا مکان های بیرونی خوبی برای مطالعه وجود دارد یا خیر.

در خانه در یک اتاق ساکت

اگر تنها زندگی می کنید، یا حداقل اتاق خود را دارید، پس می تواند مکانی عالی برای مطالعه باشد زیرا هیچ حواس پرتی از سوی افراد دیگر وجود نخواهد داشت.

مطمئناً، ممکن است در ابتدا بدون سر و صدای پس زمینه از جایی دیگر در خانه، کمی بیش از حد ساکت به نظر برسد، اما اگر نیاز به تمرکز بر مطالعه یا کار روی چیزی مهم دارید، این قطعاً یک مزیت است!

علاوه بر عاری بودن از حواس‌پرتی، مطالعات نشان داده‌اند که دانش‌آموزانی که در اتاق خود درس می‌خواندند، نسبت به کسانی که در خانه‌های شلوغ (با چند نفر) درس می‌خواندند، نمرات بهتری دریافت می‌کنند.

فقط مطمئن شوید که اتاق شما راحت است، اما نه خیلی راحت. به عبارت دیگر، شما نمی خواهید به جای مطالعه وسوسه شوید که روی تخت خود چرت بزنید. یا نمی خواهید تماشای تلویزیون یا بازی های ویدیویی را تمام کنید.

مطالعه با گروه مطالعاتی

مطالعه با گروهی از همکلاسی ها یا همکاران در بسیاری از موارد می تواند بسیار مفید باشد.

برای یک چیز، لازم نیست نگران باشید که تنها فردی در گروه باشید که واقعاً مطالعه می کند – همه این کار را انجام می دهند!

همچنین، مطالعه با دانش‌آموزان دیگر می‌تواند به تمرکز و علاقه همه افراد به یادگیری بیشتر در مورد آنچه که مطالعه می‌کنند کمک کند.

مطالعه در یک کلاس درس خالی

بیشتر دانشگاه ها اهمیتی نمی‌دهند که وقتی کلاس نیست، در یک کلاس خالی بنشینید و مطالعه کنید.

احتمالاً بهتر است از میز معلم دوری کنید و در ردیف عقب بنشینید، اما می‌تواند مکانی عالی برای مطالعه بدون حواس‌پرتی یا هجوم افراد باشد.

اگر در دانشگاه نیستید، ممکن است همچنان بتوانید یک کلاس درس خالی در مدرسه خود پیدا کنید. در غیر این صورت، اگر به یک دفتر خالی در محل کار دسترسی دارید، می‌تواند کارساز باشد.

بهترین و بدترین مکان برای مطالعه

یک کتابفروشی

مانند کتابخانه ها، کتابفروشی ها اغلب برخی از بهترین مکان ها را برای مطالعه ایجاد می کنند.

بدون موسیقی بلند یا افرادی که در اطراف شما صحبت می کنند، یک کتابفروشی برای انجام برخی از مطالعه ها و در عین حال حواس پرتی زیادی برای جلوگیری از خسته شدن شما عالی است.

فقط مطمئن شوید که مکان خیلی شلوغ نباشد و به اینترنت دسترسی داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید اطلاعات را در رایانه خود جستجو کنید.

و بهترین نکته این است که کتابفروشی‌ها احتمالاً بیشتر به خاطر قفسه‌هایشان با میلیون‌ها کتاب شناخته می‌شوند که برای ارائه الهام و اطلاعات برای کمک به مطالعات شما عالی هستند.

نه تنها این، بلکه بسیاری از کتابفروشی ها این روزها دارای کافی شاپ هایی نیز هستند، بنابراین می توانید کمی کافئین و تنقلات دریافت کنید تا انرژی خود را افزایش داده و ادامه دهید.

یک فضای کار مشترک

فضاهای کار مشترک در سال های اخیر واقعاً محبوب شده اند.

صاحبان مشاغل کوچک، فریلنسرها و بسیاری دیگر که به تنهایی بهترین کار را انجام می دهند، اما هنوز به مکانی برای انجام برخی کارها نیاز دارند، به این نوع فضاها هجوم آورده اند و این روند هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد.

چیزی که آنها را برای بهترین و بدترین مکان برای مطالعه مفید می‌کند این است که ذاتاً ساکت هستند و حواس‌پرتی ندارند – در نهایت، شما نمی‌خواهید که همکارانتان حواس شما را پرت کنند یا برعکس.

اکثر فضاهای کار مشترک چیزهایی مانند اینترنت، قهوه، تنقلات و گاهی اوقات حتی آبجو را ارائه می دهند!

فقط بدانید این فضاها معمولاً برای بازدید رایگان نیستند. برای یک میز باید یک شارژ ساعتی یا روزانه بپردازید.

اما اگر توانایی مالی دارید، این یکی از بهترین مکان‌ها برای مطالعه است.

بدترین مکان ها برای مطالعه که به شدت باید از آنها دوری کرد:

اکنون که می‌دانیم بهترین مکان‌ها برای مطالعه کجا هستند، اجازه دهید نگاهی به برخی از بدترین مکان‌ها بیاندازیم تا بدانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

فرقی نمی‌کند که در تلاش برای امتحان بعدی خود باشید یا در حال آماده شدن برای کنکور هستید یا فقط می‌خواهید در طول ترم پیشرفت کنید، دوری از این نقاط مطالعه وحشتناک به شدت توصیه می‌شود.

تخت شما

در حالی که اتاق خواب شما می تواند مکان خوبی برای مطالعه باشد (اگر ساکت است و میز خوبی دارید)، مطالعه در تخت واقعی ایده خوبی نیست.

راحت بودن بیش از حد می تواند در هنگام مطالعه چیز بدی باشد. اگر در رختخواب خوب و دنج خود هستید – همان جایی که هر شب در آن می خوابید – زمانی که شروع به خستگی و کسالت کردید، چرت زدن می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.

همچنین وسوسه می شوید که از کتاب های درسی خود خلاص شوید و تلویزیون تماشا کنید یا بازی های ویدیویی انجام دهید، وقتی از مطالعه خسته شدید.

فضاهای عمومی پر سر و صدا

همانطور که قبلاً گفتیم، مکان‌های عمومی بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها مطالعه کنید، اما نکته کلیدی همه آنها این است که مطمئن شوید که نسبتاً ساکت هستند.

آسان تر از انجام گفت، درست است؟

بهتر است از مکان‌هایی که افراد زیادی در اطراف راه می‌روند و بچه‌ها می‌دوند یا جایی که صدای موسیقی خیلی بلند است که باعث می‌شود به راحتی در طول جلسات مطالعه حواس‌تان پرت شود، پرهیز کنید.

نه تنها سر و صدای زیادی از دیگران خواهید شنید، بلکه احتمالاً حواس‌تان پرت می‌شود، زیرا نگاه کردن به آن‌ها و دیدن کارهایی که به جای مطالعه انجام می‌دهند بسیار آسان است.

یک نوار
در حالی که یک کافی شاپ آرام یکی از بهترین مکان ها برای مطالعه است، یک بار (حتی ساکت) یکی از بدترین مکان ها است.

البته خوردن گهگاهی نوشیدنی بد نیست (اگرچه ممکن است برخی مخالف باشند)، اما مصرف بیش از حد آنها قطعاً سطح تمرکز شما را کاهش می دهد و مطالعه موثر را برای شما دشوار می کند.

الکل در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش قدرت مغز شناخته شده است، بنابراین به خودتان اجازه ندهید هنگام مطالعه زیاده روی کنید!

سخن پایانی در مورد بهترین و بدترین مکان ها برای مطالعه

چه آزمون بزرگی برای مدرسه داشته باشید یا یک ارائه برای کار در راه است، داشتن یک مکان خوب برای مطالعه و آماده سازی ضروری است.

بیشتر بخوانید : ۶ نکته وتکنیک تندخوانی برای کنکور ۱۴۰۲

با راهنمای بالا، باید بتوانید بهترین مکان‌ها را برای مطالعه پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند و به شما کمک می‌کنند تا پیشرفت کنید.

فقط به یاد داشته باشید، اگر نمی توانید در خانه مطالعه کنید بهترین و بدترین مکان برای مطالعه زیرا این کار بیش از حد حواس شما را پرت می کند، سعی کنید مطالعه خود را به جای دیگری ببرید! با وجود بسیاری از فضاهای عمومی عالی که این روزها در دسترس است، بهانه ای وجود ندارد که آن را از دست ندهید.

سوالات متداول :

1.بهترین فضا برای مطالعه چیست؟

اولین قدم برای ایجاد فضای مطالعه انتخاب یک مکان راحت است. این می تواند یک دفتر شخصی، یک میز در اتاق خواب شما یا یک صندلی روی میز آشپزخانه باشد. بخش مهم این است که یک منطقه را با حداقل وقفه انتخاب کنید – یک فضای آرام و آرام که در آن می توانید تمرکز کنید و کار را انجام دهید.

2.. بهترین مکان برای مطالعه در خانه کجاست؟

3 نکته مهم در مورد بهترین مکان برای تحصیل در خانه
مطالعه در حالت دراز کشیدن روی تخت ممکن است باعث به خواب رفتن شما شود. با این حال، اگر به صورت عمودی روی صندلی بنشینید و کتاب‌هایتان را روی میز نگه دارید، نه تنها وضعیت شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر روی آنچه می‌خوانید تمرکز کنید.

بهترین زمان برای مطالعه کجاست؟

بهترین زمان برای مطالعه از نظر علم

بر اساس علم، دو پنجره زمانی وجود دارد که مغز بیشتر پذیرای مواد جدید است: 10:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر و 4:00 بعد از ظهر تا 10:00 شب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید