Search

چگونه به نوجوان خود انگیزه دهید تا در مدرسه بهتر عمل کند: نکات تضمین شده برای کار

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه

آیا در ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه مشکل دارید؟

این یک مشکل رایج است که من در کار مربیگری خود با نوجوانان و کودکان می بینم.

ایجاد انگیزه در کودکان ابتدایی من متوجه شدم که بسیاری از والدین به این مشکل به روشی اشتباه برخورد می کنند.

در این مقاله قصد دارم 10 اصل را برای ایجاد انگیزه در کودکان برای عملکرد خوب در مدرسه توضیح دهم.

چگونه به نوجوان خود انگیزه دهیم تا در مدرسه بهتر عمل کند.

پنج مورد اول در لیست زیر ممکن است کارهایی باشند که در گذشته انجام داده اید، اما دلیلی وجود ندارد که در مورد آنها خود را ناامید کنید.

آنها صرفاً عادات رایج والدینی هستند که از نیت خوب ناشی می شوند، اما در نهایت ابزارهای انگیزشی مؤثری نیستند.

شما می توانید از امروز شروع کنید تا شنونده بهتری شوید، کنترل کمتری داشته باشید و پذیرنده تر شوید. بیایید نگاهی بیندازیم که از چه روشی باید استفاده کرد و جلوتر رفت.

1.فرزندان خود را آزار ندهید.

تکنیک ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه یکی از کلیدهای ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای کار سخت این است که آنها را آزار ندهید.

این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، زیرا ما عادت کرده‌ایم که والدین از بچه‌ها عصبانی شوند، نه برعکس.

مادر و پسر اما روابط یک خیابان دوطرفه است و والدین نیز می توانند فرزندان را آزار دهند.

اگر فرزندانتان دائماً به خاطر چیزهایی که می‌گویید یا انجام می‌دهید از دست شما ناراحت هستند، گوش دادن به شما برایشان سخت خواهد بود.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

ممکن است خرد بزرگی برای ارائه به آنها داشته باشید، اما فرزندانتان از توصیه های شما استقبال نخواهند کرد.

والدین اغلب با فرزندان خود درگیر جنگ قدرت می شوند. برای برخی از ما، اینها عادت هایی هستند که از دوران کودکی خود آموخته ایم.

اما جنگ قدرت با فرزندان شما انرژی زیادی مصرف می کند و این انرژی است که می تواند صرف چیزی سازنده تر شود.

عادت دیگری که باید از آن اجتناب کنید، اظهار نظرهایی است که نشان می دهد فرزند شما به اندازه کافی خوب نیست.

این ممکن است چیزی باشد که شما از انجام آن آگاه نیستید.

ممکن است بسیار ظریف باشد. به عنوان مثال، این جمله را در نظر بگیرید: “شما در حال پیشرفت هستید، اما من می دانم که می توانید بهتر انجام دهید.”

در ظاهر، به نظر تشویق می رسد. اما شما در واقع به فرزندتان می گویید که او به اندازه کافی خوب نیست.

یا عبارتی را در نظر بگیرید که با این کلمات شروع می‌شود: «وقتی من هم سن شما بودم…» این نوع جملات معمولاً شامل مقایسه‌ای است که احساس بدی در فرزندانتان ایجاد می‌کند. پس از بیان این نوع نظرات خودداری کنید.

دام دیگری که والدین در آن گرفتار می شوند، مقایسه فرزندان خود با دیگران است. والدین اغلب امیدوارند که این مقایسه ها به فرزندانشان الهام بخشد تا بهتر عمل کنند.

متاسفانه این نظرات نتیجه معکوس دارد.

«شنیده‌ام که علی در ترم آخر در همه موضوعاتش نمره A گرفت» ممکن است به نظر بی‌گناه باشد. اما این مقایسه ای است که باعث می شود فرزند شما احساس بدتری نسبت به خودش داشته باشد.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه این راهی برای ایجاد انگیزه در فرزندان شما نیست.

گاهی اوقات، والدین سعی می کنند با سخنرانی در فرزندان خود انگیزه ایجاد کنند. اما سخنرانی باعث می شود کودکان احساس ناتوانی و رنجش کنند.

به جای سخنرانی برای فرزندانتان، موضوع را با آنها در میان بگذارید و نظر آنها را از آنها بپرسید. این بسیار موثرتر از سخنرانی آنهاست.

چرا؟

زیرا آنها را درگیر می کند و آنها را بخشی از راه حل می کند.

2. از پاداش، تنبیه یا تهدید استفاده نکنید.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه به عنوان یک والدین، استفاده از پاداش، تنبیه یا تهدید وسوسه انگیز است تا فرزندانتان را به رفتاری خاص تشویق کنید.

روش های ایجاد انگیزه در دیگران تحقیقات نشان داده است که این رویکرد در دراز مدت کار نمی کند.

به ویژه سه دلیل وجود دارد که باید از پاداش و مجازات اجتناب کرد.

اولاً، پاداش و تنبیه برای رابطه شما با فرزندانتان مضر است.

آنها به فرزندان شما می آموزند که آنها را به خاطر کاری که انجام می دهند دوست دارند نه برای آنچه هستند. کودکانی که بزرگ می شوند مطمئن نیستند که به خاطر شخصیتی که هستند دوستشان دارند، بعداً تصمیمات بدی برای زندگی اتخاذ می کنند.

ثانیاً، پاداش‌ها و تنبیه‌ها ممکن است نتایج کوتاه‌مدتی داشته باشند، اما موضوع اساسی را نادیده می‌گیرند: چرا فرزند شما انگیزه ندارد؟

پاداش و تنبیه

پرداختن به علت ریشه ای بسیار بهتر از استفاده از روش باند بسته بندی پاداش و تنبیه است.

ثالثاً، پاداش‌ها و تنبیه‌ها تمرکز فرزندان شما را کاملاً روی نتایج قرار می‌دهد. سطح انگیزه فرزندان شما بر اساس وعده پاداش یا تهدید به تنبیه است.

پاداش، تنبیه و تهدید به فرزندان شما نمی آموزد که چگونه انگیزه درونی خود را پرورش دهند. آنها عشق به یادگیری را در فرزندان شما پرورش نمی دهند.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر شد، بهتر است روی فرآیند تمرکز کنید نه نتیجه. به این ترتیب فرزندان شما نظم و انضباط و احساس مسئولیت را در خود پرورش می دهند.

پس به جای استفاده از پاداش و تنبیه چه باید کرد؟

در مورد لذت (و فواید) یادگیری و مطالعه با فرزندان خود بحث کنید.

به آنها توضیح دهید که بیشتر مشاغل با ارزش نیاز به سرمایه گذاری زمان و تلاش دارند.

اما همچنین مهم است که به فرزندان خود توضیح دهید که این فرآیند به خودی خود پاداش دارد، حتی اگر شامل فداکاری باشد.

با فرزندان خود در مورد امیدها و آرزوهایشان بحث کنید.

به آنها کمک کنید تا رویاهای بزرگ داشته باشند و جرات شکست را داشته باشند – و برای آنها الگو بگیرید که چگونه در زندگی خود نیز همین کار را انجام می دهید.

این رویکرد نوعی انگیزه و انضباط درونی را تولید می کند که برای تمام عمر باقی خواهد ماند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

3. سعی نکنید همه اعمال آنها را کنترل کنید.

اسباب بازی مادر فرزند عروسکش نیست. اگر می خواهید به فرزندان خود انگیزه دهید، باید احساس کنند که کنترل زندگی خود را در دست دارند.

انگیزه داشتن از دانستن این موضوع ناشی می شود که می توانید آینده خود را از طریق اقداماتی که امروز انجام می دهید شکل دهید.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه اما اگر بچه ها احساس کنند که والدینشان کاملاً (یا تقریباً کامل) کنترل دارند، انگیزه کمی خواهند داشت.

برخی از والدین روی فرزندان خود شناور می شوند. آنها آخرین جزئیات زندگی فرزندانشان را مدیریت می کنند.

نتیجه این است که بچه ها هرگز این احساس را پیدا نمی کنند که مسئولیت آموزش و زندگی خود را بر عهده دارند.

با توانمندسازی فرزندان خود، احساس استقلال و مسئولیت پذیری در آنها ایجاد می شود.

به طور منظم با فرزندان خود در مورد انتظارات و عواقب صحبت کنید.

به عنوان یک پدر و مادر، مطمئن هستم که شما از فرزندان خود انتظاراتی دارید. به عنوان مثال، ممکن است از آنها انتظار داشته باشید که اتاق خود را مرتب نگه دارند – و ممکن است عواقبی برای انجام ندادن آن وجود داشته باشد.

یاد گرفتن مسئولیت پذیری در یک زمینه (آرام نگه داشتن اتاقشان) آنها را تشویق می کند که در سایر زمینه های زندگی مانند مطالعه مسئولیت پذیر باشند.

با این رویکرد، هنوز باید در زندگی فرزندان خود مشارکت داشته باشید. تفاوت این است که به جای شناور کردن و مدیریت خرد، مرزهایی را در اطراف مشارکت خود ایجاد می کنید.

به عنوان مثال، می توانید به فرزندان خود بفهمانید که هر هفته بین ساعت 8 شب تا 9 شب آماده پاسخگویی به سؤالات مربوط به تکالیف هستید.

به این ترتیب، فرزندان شما توانایی ایجاد انگیزه در خود را توسعه خواهند داد. آنها می دانند که آنها به تنهایی مسئول اطمینان از انجام تکالیفشان هستند.

در مقابل، کودکانی را در نظر بگیرید که والدینشان هر روز آنها را برای انجام تکالیفشان آزار می دهند. این کودکان توانایی ایجاد انگیزه در خود را ایجاد نمی کنند.

بیشتر بخوانید : ۱۵ مهارت ضروری برای زندگی نوجوانان

4. در مورد نتایج وسواس نداشته باشید. به جای آن روی فرآیند تاکید کنید.

رالف والدو امرسون نویسنده یک بار گفت: “زندگی یک سفر است، نه یک مقصد.”

این اصل به همان اندازه که در زندگی به طور کلی صدق می کند، در مورد مهارت ها و نکات مطالعه نیز صدق می کند.

هنگامی که فرزندان خود را برای موفقیت در مدرسه انگیزه می دهید، روی فرآیند تمرکز کنید نه نتایج.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه اگر فرزندان شما بیش از حد روی نتایج متمرکز هستند، این خطر وجود دارد که وقتی به نتایجی که می‌خواهند دست پیدا نکنند، تسلیم شوند.

علاوه بر این، هنگامی که ما فقط بر نتایج تمرکز می کنیم، این فرآیند به یک “شر ضروری” تبدیل می شود.

این فرآیند به چیزی تبدیل می شود که ما با اکراه از آن عبور می کنیم زیرا ما یک نتیجه خاص می خواهیم.

اما این رویکرد عشق به یادگیری را تشویق نمی کند.

گیتاریست نوجوان ما در عصری زندگی می کنیم که یادگیری مهارتی است که باید در طول زندگی خود آن را تمرین کنیم. جهان سریعتر از همیشه در حال تغییر است. به این ترتیب، همه ما نیاز به یادگیری مداوم داریم.

و به همین دلیل مهم است که روی فرآیند تمرکز کنید، نه نتایج.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه در فرزندان خود عشق به یادگیری را برای خود پرورش دهید، نه فقط به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف. در پایان روز، دستیابی به اهداف محصول جانبی سیستم ها و فرآیندهایی است که ما دنبال می کنیم.

به عنوان مثال، به عنوان یک پیانیست کنسرت، ممکن است هدف داشته باشید که کنسرتو پیانوی شماره 15 موتزارت را در ماژور B-flat بدون هیچ اشتباهی بنوازید.

سیستم یا فرآیندی که رسیدن به آن هدف را ممکن می‌سازد، این است که چند بار تمرین می‌کنید، چگونه آهنگ‌های دشوار را شکسته و یاد می‌گیرید، و چگونه بازخورد معلم موسیقی خود را به کار می‌گیرید.

وقتی به کودکان آموزش می دهید که چگونه مطالعه کنند و چگونه به خود انگیزه بدهند، بسیار مهم است که روی فرآیند تمرکز کنید نه بر نتیجه.

5. فرزندتان را به مشکلی که باید حل شود تقلیل ندهید.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه دوران پیش از نوجوانی و جوانی، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، تغییرات زیادی را تجربه می کنند.

همچنین زمانی است که آنها ممکن است شروع به نشان دادن رفتارهای مشکل ساز کنند، مانند پرخاشگری، نوسانات خلقی، بحث و جدل بودن و سرپیچی از قوانین تعیین شده.

به عنوان یک پدر و مادر، طبیعی است که این نوع رفتارها در مرکز توجه شما قرار گیرد – آنها مشکلاتی هستند که می خواهید آنها را حل کنید.

اما در واقع بهتر است روی این رفتارها تمرکز نکنید.

در عوض، سعی کنید دیدگاه فرزندان خود را درک کنید:

آنها در مورد وضعیت چه احساسی دارند؟

چه نظراتی دارند؟

برای درک بهتر فرزندان خود، باید گوش دادن فعال را تمرین کنید.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه گوش دادن فعال زمانی اتفاق می‌افتد که ما تمام توجه خود را به آنچه کسی می‌گوید معطوف کنیم.

درک بهتر فرزندان

این به این معنی است که در حالی که فرزندانتان با شما صحبت می کنند، چندوظیفه ای انجام نمی دهید. این بدان معنی است که شما تلفن خود را چک نمی کنید یا لیستی از کارهایی که باید انجام دهید نمی نویسید.

سرزنش شدن توسط والدین گوش دادن فعال به معنای قطع نکردن صحبت های فرزندان در حین صحبت است. این به معنای قضاوت نکردن آنها یا اخلاقی کردن در مورد کاری است که انجام داده اند. این به معنای عدم ارائه مشاوره ناخواسته است.

می توانید با گفتن جملاتی مانند «ادامه بده» و «بیشتر به من بگو» به فرزندان خود نشان دهید که تمام توجه خود را به آنها معطوف می کنید.

بارها و بارها، درک خود را از آنچه فرزندانتان گفته اند خلاصه کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «به نظر می‌رسد که یک گروه «باحال» از بچه‌ها در کلاس شما وجود دارد، و شما احساس می‌کنید توسط آنها طرد شده‌اید.»

این به فرزند شما نشان می دهد که شما فعالانه گوش می دهید. همچنین راهی برای بررسی اینکه متوجه می‌شوید چه می‌گوید.

ایجاد انگیزه در فرزندانتان برای مطالعه برخی از والدین فکر می کنند که اگر فقط می توانستند به فرزندان خود یک اصل اساسی را بفهمند، کل مشکل از بین می رفت.

اما اغلب چیزی که نوجوانان پیش از نوجوانی و جوانی بیشتر به آن نیاز دارند، درک نکردن آن است. آنها باید احساس کنند درک شده اند.

وقتی احساس نمی کنند درک می شوند، سرکشی می کنند.

از سوی دیگر، وقتی احساس می کنند درک شده اند، فضایی ایجاد می کند که در آن احساس امنیت کنند. و این به نوبه خود، محیطی را ایجاد می‌کند که در آن آن‌ها می‌توانند با دیدی جدید به مشکل نگاه کنند.

چگونه به نوجوان خود انگیزه دهیم تا در مدرسه بهتر عمل کند

اکنون وقت آن است که بر رفتار مثبتی تمرکز کنید که به کودک شما کمک می کند احساس درک، حمایت و تشویق کند.

از این راهکارها برای تقویت ارتباط خود با فرزندتان و آموزش مهارت های سازمانی و برنامه ریزی حیاتی به او استفاده کنید. این عادات سالم به کودک شما در مدرسه و فراتر از آن کمک می کند.

6. روال ها و ساختار را توسعه دهید.

برنامه زمانبندی و ساختار نقش مهمی در ایجاد انگیزه در فرزندان شما دارد.

ایجاد روال در زندگی خانوادگی اکثریت تعارضات را از بین می برد.

برای مثال تکالیف را در نظر بگیرید.

فرض کنید یک روال ثابت دارید که فرزندانتان هر هفته بین ساعت 7 بعد از ظهر تا 9 شب تکالیف خود را انجام می دهند.

درگیری‌های مربوط به تکالیف وجود نخواهد داشت، زیرا این به سادگی «روشی است که ما کارها را در این خانواده انجام می‌دهیم».

اما در خانواده‌ای بدون روال، اطمینان از اینکه فرزندانتان تکالیف خود را انجام می‌دهند به یک مبارزه روزمره تبدیل می‌شود.

البته گاهی اوقات حتی روال های ثابت شده نیز نیاز به تقویت یا اصلاح دارند.

برای مثال، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد چیزی مانند این بگویید: “وقتی تکالیف خود را کامل کردید، می توانید به خانه ملیسا بروید.”

برای ایجاد یک روال مشق شب، ایده خوبی است که قسمت کوچکی از خانه را به عنوان منطقه مطالعه قرار دهید.

داشتن یک منطقه مطالعه که عاری از حواس‌پرتی باشد، به فرزندان شما کمک می‌کند تا برنامه‌های روزمره تکالیف خود را توسعه دهند.

همچنین ممکن است به فرزندان شما کمک کند .اگر شما نیز آن مدت زمان را به انجام “تکلیف” خود اختصاص دهید. این می تواند پرداخت صورتحساب ها به صورت آنلاین، گذراندن یک دوره آنلاین یا خواندن یک کتاب برای یادگیری در مورد یک موضوع جدید باشد.

7. فرزندان خود را به مهارت های برنامه ریزی و سازمانی مجهز کنید.

به عنوان والدین، ما (امیدوارم) مهارت های برنامه ریزی و سازمانی داریم که در طول سال ها توسعه داده ایم.

اما ما اغلب این مهارت ها را بدیهی می دانیم و فراموش می کنیم که فرزندانمان هنوز آن مهارت ها را ندارند.

نوجوانان پیش از ‌نوجوانی به دلیل خواسته‌هایی که در مدرسه با آن‌ها مواجه هستند، می‌توانند احساس خستگی، ناامیدی و استرس کنند. در پاسخ، بسیاری از آنها تسلیم می شوند و به عنوان نوعی فرار به سراغ ویدیوها و بازی ها می روند.

برخی از نوجوانان و کودکان حتی ممکن است بگویند از مدرسه متنفرند.

اما اگر مهارت های برنامه ریزی و سازمانی داشته باشند، نگرش آنها نسبت به مدرسه و تحصیلات متفاوت خواهد بود.

یکی از مهارت های سازمانی که می توانید به فرزندان خود بیاموزید این است که وظایف بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید.

برخی از مردم به این “قطع کردن” می گویند. این تکنیک هر کاری را قابل کنترل تر و قابل انجام تر می کند.

یکی دیگر از مهارت هایی که می توانید به فرزندان خود بیاموزید، فهرست سازی است. لیست ها در قلب همه مهارت های سازمانی قرار دارند، بنابراین این یک مکان عالی برای شروع است.

می توانید به فرزندان خود بیاموزید که چگونه از فهرستی برای بستن چمدان خود برای اردوی مدرسه یا گردش در مدرسه استفاده کنند.

برنامه ریزی یکی دیگر از مهارت های سازمانی است که استرس فرزندان شما را در رابطه با مدرسه و امتحانات کاهش می دهد.

برنامه ریزی شامل قرار دادن لیستی از وظایفی است که باید در یک بازه زمانی مشخص تکمیل شوند. به این ترتیب، فرزندان شما یاد می‌گیرند که به‌جای اینکه آن‌قدر دیر شود که احساس می‌کنند خسته شده‌اند، تکالیف را یک به یک انجام دهند.

به عنوان مثال، اگر فرزندان شما در آستانه امتحان هستند، می توانید به آنها آموزش دهید که چگونه:

مطالب بازبینی آنها را به یک سری وظایف تقسیم کنید.

از یک تقویم برای برنامه ریزی نحوه انجام آن وظایف در یک بازه زمانی مشخص استفاده کنید.

8. فرهنگ خانوادگی ایجاد کنید که در آن اشتباه نکنید.

اشتباهات خوب است ما بیشتر از شکست هایمان یاد می گیریم تا از موفقیت هایمان.

توماس ادیسون برای اختراع لامپ برق، تلاش های ناموفق زیادی انجام داد.

وقتی یک خبرنگار از او پرسید که چه احساسی دارد که 1000 بار شکست خورده، ادیسون پاسخ داد: “من 1000 بار شکست نخوردم. لامپ یک اختراع با 1000 پله بود.

متأسفانه، ما در عصری زندگی می کنیم که تاکید زیادی بر موفقیت آنی دارد.

شکست قابل تحمل نیست والدین تکالیف فرزندان خود را اصلاح می کنند تا نمرات آنها را بهبود بخشند. آنها با معلمانی بحث می کنند که سعی می کنند به زمینه هایی اشاره کنند که فرزندانشان باید در آنها پیشرفت کنند.

با این حال اشتباه کردن یک بخش اساسی از یادگیری است.

ما باید از اشتباهات خود درس بگیریم و آنها را تصحیح کنیم، دقیقاً مانند کشتی که مرتباً مسیر خود را تنظیم می کند تا روی بلبرینگ صحیح بماند.

اگر می‌خواهید فرزندانتان را تشویق کنید که سخت درس بخوانند و در مدرسه خوب پیش بروند، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که فرهنگ خانوادگی ایجاد کنید که در آن اشتباه کردن اشکالی ندارد.

یکی از راه های انجام این کار این است که اشتباهات خود و آموخته های خود را با فرزندان خود در میان بگذارید.

به عنوان مثال، شاید شما برای تحصیل در یک رشته به دانشگاه رفته اید و زمانی که کار خود را شروع کرده اید، به رشته دیگری رفته اید. با به اشتراک گذاشتن آن تجربه با فرزندانتان، به آنها نشان می دهید که مجبور نیستند بار اول آن را «درست» دریافت کنند.

اگر می خواهید به فرزندان خود یاد دهید که عاشق یادگیری باشند، یکی از چیزهایی که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید تمرکز بیش از حد بر شکست های آنهاست.

به جای انتقاد از آنها به خاطر شکست هایشان، به آنها کمک کنید تا بفهمند از اشتباهاتشان چه چیزی یاد گرفته اند.

مطالعه ای توسط دانشگاه استنفورد نشان داده است که کودکانی که به خاطر تلاششان مورد تحسین قرار می گیرند، سخت تر کار می کنند و کمتر تسلیم می شوند.

از سوی دیگر، کودکانی که از شکست می ترسند، در هنگام اشتباه بیشتر دلسرد می شوند. به جای اینکه از اشتباهات خود درس بگیرند و ادامه دهند، احتمالاً به طور کامل تسلیم می شوند.

9. به تمام جنبه های زندگی فرزندان خود علاقه نشان دهید.

والدین و نوجوانان یکی از نکات کلیدی برای ایجاد انگیزه در فرزندان شما برای موفقیت در مدرسه این است که به همه جنبه های زندگی آنها علاقه نشان دهید، نه فقط به تحصیلات آنها.

اگر تنها نگرانی شما این است که فرزندانتان در مدرسه چگونه عمل می کنند، ممکن است احساس کنند که به جای اینکه به عنوان یک شخص با آنها به عنوان یک پروژه رفتار شود.

این می تواند منجر به احساس رنجش آنها شود. و رنجش منجر به مقاومت در برابر هر چیزی که مربوط به درس باشد خواهد بود.

با فرزندتان به عنوان یک فرد کامل رفتار کنید، نه به عنوان یک پروژه یا مشکل.

وقتی فرزندانتان در مورد علایقشان صحبت می کنند به حرف هایشان گوش دهید. آنها را تشویق کنید تا در فعالیت های غیر مدرسه ای، مانند رقص، نمایش یا ورزش، شرکت کنند.

اینکه نوجوانان و کودکان چگونه وقت خود را سپری می کنند برای رشد کلی آنها بسیار مهم است.

رویکردی که کاملاً بر مطالعه تمرکز دارد به رشد متعادل فرزندان شما کمک نمی کند.

یادگیری یک ساز موسیقی، انجام یک ورزش گروهی و گذراندن دوره آنلاین کارآفرینی، همه فعالیت هایی هستند که به رشد همه جانبه فرزندان شما کمک می کنند.

این فعالیت‌های غیر آکادمیک به فرزندان شما استراحت بسیار لازم را از تحصیل می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا در راستای اهداف بلندمدت تحصیلی‌شان بهتر عمل کنند.

10. به فرزندان خود کمک کنید تا یک مربی پیدا کنند.

طبق تحقیقات دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، احتمال موفقیت کودکانی که مربی دارند بیشتر است.

مربی بزرگسالی است که به عنوان یک الگو برای فرزندان شما عمل می کند.

یکی از مزایای داشتن یک مربی این است که آنها دیدگاه شخصی را در مورد زندگی درک می کنند که والدین آنها نیست.

ارزش‌ها و نگرش‌های مربی ممکن است شبیه شما باشد. آموزش ارزش‌ها به فرزندانتان بسیار آسان‌تر است، زمانی که آن‌ها نیز توسط فردی خارج از خانواده الگوبرداری شوند.

یکی از دلایل این امر این است که کودکان به ناچار به نظرات والدین خود عادت می کنند و شروع به هماهنگ کردن والدین خود می کنند.

مربی داشتن یک فرصتی برای فرزندان شماست تا از منظری تازه با آن ارزش ها درگیر شوند.

زمانی که درگیری بین والدین و فرزندان ادامه دارد، یک مربی می تواند مفید باشد.

در این نوع شرایط، فرزندان شما می توانند از داشتن یک شخص ثالث بی طرف که می توانند به آن مراجعه کنند، سود ببرند. مربی ممکن است به فرزندان شما کمک کند تا مسائل را از منظر جدیدی ببینند.

پس کجا می توانید برای فرزندان خود یک مربی پیدا کنید؟

یک مربی می تواند:

مربی ورزش، معلم هنر یا معلم موسیقی

همسایه یا دوست خانوادگی

یکی از همکاران شما

کسی که یک برنامه مربیگری/منتورینگ را اجرا می کند (از این که بگویم در این دسته از افراد قرار می گیرم خجالت نمی کشم، زیرا این کار بسیار با ارزش است)

بیشتر بخوانید : نحوه برخورد والدین با احساس تنفر نوجوان

نتیجه

این ده اصل به شما کمک می کند تا انگیزه عمیق تری برای کار سخت در فرزندتان ایجاد کنید.

برخی از این اصول، مانند ایجاد روال و ساختار، ممکن است مدتی طول بکشد تا اجرا شوند. اما نکات و اصول دیگری که می توانید فوراً به آنها عمل کنید.

به عنوان مثال، می توانید از امروز شروع به تمرین گوش دادن فعال کنید.

من مطمئن هستم که شما شروع به دیدن نتایج مثبت خواهید کرد.

(در اینجا پیوندی وجود دارد که در آن می توانید نکات بیشتری در مورد چگونگی ایجاد انگیزه در یک نوجوان کشف کنید.)

با آرزوی بهترین ها در این سفر چالش برانگیز اما معنادار!

این مقاله را دوست دارید؟ لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول :

چگونه می توانم به فرزندم انگیزه تحصیل بدهم؟

  1. نحوه ایجاد انگیزه در کودکان: رویکردهای علم محور برای والدین، مراقبان و معلمان
  2. از راهنمایی نوزادان پیروی کنید. …
  3. برانگیختن کنجکاوی …
  4. کاوش بازیگوش کودکان را تشویق کنید. …
  5. در حین یادگیری، تعامل اجتماعی را در اولویت قرار دهید. …
  6. به اندازه کافی کودکان را به چالش بکشید. …
  7. به کودکان آژانس بدهید. …
  8. فقط در صورت لزوم مشوق ها را ارائه دهید.

2. انگیزه چگونه به دانش آموزان در تحصیل کمک می کند؟


در آموزش، انگیزه به کودکان و جوانان کمک می کند تا توجه خود را بر روی یک هدف یا نتیجه کلیدی متمرکز کنند. با انجام این کار، آنها از حواس پرتی های احتمالی خسته نمی شوند و بنابراین می توانند توجه خود را در مدت زمان طولانی تری حفظ کنند.

3. کلید موفقیت برای کودکان چیست؟

ما “5 کلید موفقیت” را ترویج می کنیم: اعتماد به نفس – پشتکار – سازمان – همراهی – انعطاف پذیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید