Search

اهمیت مشاوره تحصیلی 

اهمیت مشاوره تحصیلی
اهمیت مشاوره تحصیلی

اهمیت مشاوره تحصیلی دانشگاه برای اکثر دانش‌آموزان زمان انتقال به یک محیط جدید و آرمانی است. بسیاری از دانش آموزان که به تازگی قوانین سفت و سخت دبیرستان، محیط آرام آموزش در خانه را ترک کرده اند، یا بعد از غیبت دوباره وارد کلاس شده اند، در وضعیت تغییر بزرگی هستند و نیاز به مشاوره خوب دارند.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

بدون راهنمایی تحصیلی، دانش‌آموزان می‌توانند خود را بیش از حد لازم در دانشگاه ببینند، زیرا دروسی را نمی‌گذرانند که شرایط مدرک را برآورده کند. داشتن یک مسیر آکادمیک روشن که برای تکمیل مدرک دانشگاهی یا گواهی آموزش عالی کار می کند، مهم است. در حالی که داشتن تحصیلات دانشگاهی تحسین برانگیز است، کارفرمایان به احتمال زیاد به سمت نامزدهایی که برنامه ها را تکمیل کرده اند و مدارک تحصیلی دریافت کرده اند متمایل می شوند.

بیشتر بخوانید : اهمیت برنامه ریزی درسی

در سال 1402، بحث در مورد ارزش، شایستگی و ارزش مدارک دانشگاهی  داغ شده است. از سوی دیگر، کیم کارداشیان، ستاره تلویزیونی واقعیت را داریم که قصد دارد در آزمون وکالت کالیفرنیا شرکت کند تا بتواند بدون مدرک دانشگاهی وکالت کند.

انتخاب رشته ارشد به صورت کاملا اختصاصی 24 ساعته توسط مشاوران با تجربه پارسین مشاوره فقط کافیه کلیک کنید یا با شماره ی زیر تماس بگیرید

9099070084

یک نظرسنجی انجام شده  نشان داد که بیش از 40 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی  بر این باورند که مدارک تحصیلی آنها ارزش بار بدهی های سنگینی را که امروز دارند را نداشته است. با این حال، جالب است بدانید که 88 درصد از افراد مورد بررسی از تصمیم خود پشیمان نیستند و 20 درصد از آنها در واقع معتقدند که اگر سخت‌تر درس می‌خواندند، می‌توانستند در دانشگاه بهتر عمل کنند. در مورد پشیمانی از انتخاب رشته‌های دانشگاهی، یک چهارم از کل افراد نظرسنجی چنین احساسی داشتند و این نشان می‌دهد که آنها ممکن است از خدمات مشاوره تحصیلی  استفاده کامل نکرده باشند. در واقع با انتخاب یک رشته بهتر، اینده ی بهتری داشتند.

مشاوره به دانشجویان

تحقیقات نشان داده است که 75 درصد از دانشجویان بدون تصمیم گیری نهایی در مورد شغل یا رشته خود وارد دانشگاه می شوند. نوئل و کوزئو تخمین می زنند که 50 تا 75 درصد از دانشجویان حداقل یک بار در طول دوران تحصیل خود تغییر رشته می دهند. نویسندگان استیل و مک دونالد در مقاله خود، مشاوره به دانشجویان که در کتاب مشاوره تحصیلی: یک کتاب راهنمای جامع گردآوری شده است، دریافتند که برخی از دلایل اصلی تغییر رشته دانشجویان عبارتند از:

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

1.فقدان اطلاعات:

مهم است که در هنگام انتخاب رشته تحصیلی تا حد امکان تحقیق کنید. به همان اندازه مهم ثبت نام در دوره های مناسبی است که در جهت برآورده کردن شرایط مدرک کار می کنند. بسیاری از دانشجویان اشتباه ثبت نام در یک دوره را صرفاً به این دلیل انجام می دهند که در برنامه آنها قرار دارد یا از روی علاقه محض است. یک مشاور تحصیلی دانش‌آموزان را راهنمایی می‌کند تا بهترین تصمیم‌ها را بر اساس رشته تحصیلی خود بگیرند و اطلاعات و همچنین گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد عوامل موثر در مشاوره تحصیلی که به آنها کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت و هزینه در کلاس‌های نامربوط، مدارک مورد نیاز خود را برآورده کنند.

نداشتن اطلاعات در مورد رشته مورد نظر سبب می شود دانشجو بعد از دو یا چند ترم انصراف بدهد و نتیجتا عمر او تلف می شود.

اهمیت مشاوره تحصیلی

2. تأثیرات بیرونی:

تحقیق درباره مشاوره تحصیلی و شغلی اهمیت مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزانی که در مورد رشته خود تصمیم نگرفته‌اند، می‌توانند در برابر تأثیرات بیرونی آسیب‌پذیر باشند که می‌تواند به تصمیم آنها در انتخاب رشته تحصیلی مناسب کمک کند یا مانع شود. یک مشاور تحصیلی می تواند به تمرکز دانش آموزان بر روی اهداف مهم کمک کند.

3. مسائل رشدی و مشکلات تحصیلی:

نمای چشم پرنده از سالن سخنرانی دانشگاه ممکن است عوامل یادگیری وجود داشته باشد که در عدم تصمیم گیری در انتخاب رشته و برنامه مدرک مناسب نقش داشته باشد. مشاوران قادر به شناسایی چنین مسائلی هستند و منابع لازم را توصیه می کنند که دانش آموزان می توانند از آنها برای برتری در برنامه های انتخابی خود استفاده کنند.

4. غیر ارادی:

در حالی که ممکن است دانش‌آموزان به‌عنوان رشته‌های بلاتکلیف ثبت‌نام کنند، انجام این کار بدون توصیه‌های آکادمیک مناسب می‌تواند باعث سرگردانی بی‌هدف در دانشگاه بدون هیچ مسیری شود. برنامه های مدرک به گونه ای طراحی شده اند که دانش آموزان بتوانند از مزایای پایبندی به یک ساختار خاص بهره مند شوند. ساختار و مدرک ارائه می دهد.

5.کلید حفظ دانش آموز

پاسخ به تبدیل افراد امیدوار به دانشگاه به دانشجویان موفق و حفظ آنها را می توان در قلب یک برنامه مشاوره تحصیلی قوی یافت. همانطور که محقق C.L. نات در یک مقاله تحقیقاتی انجمن ملی مشاوره تحصیلی، “مشاوره تحصیلی و حفظ و ماندگاری دانش‌آموز” می‌گوید:

“اهمیت مشاوره تحصیلی هسته اصلی تلاش های مؤسسه موفق برای آموزش و حفظ دانش آموزان است. به همین دلیل، مشاوره تحصیلی باید به عنوان «مرکز چرخ» تلقی شود و نه تنها یکی از خدمات جداگانه ای که برای دانش آموزان ارائه می شود. مشاوران دانشگاهی به دانشجویان ارتباط شخصی با مؤسسه ای را ارائه می دهند که تحقیقات نشان می دهد برای حفظ و موفقیت دانشجو حیاتی است.

برای دانش آموزان بسیار مهم است که مشاوران تحصیلی داشته باشند تا به عنوان چراغ راهنما در طول تجربه کالج خود خدمت کنند.

اهمیت مشاوره تحصیلی کنکور

اگر دانش آموزان به مشاوران تحصیلی دسترسی داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که در مدرسه بمانند و نسبت به تجربه دانشگاهی خود احساس مثبت بیشتری داشته باشند. در تحقیقات الکساندر آستین، که شامل 200000 دانشجو و بیش از 300 موسسه بود، او در کتاب خود به نام چهار سال بحرانی چنین نوشت:

“تعامل استادان دانشجو رابطه قوی تری با رضایت دانشجو از تجربه دانشگاه  نسبت به هر متغیر دیگری دارد.”

استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی می تواند بین فارغ التحصیلی یا ترک تحصیل و همچنین یافتن شغل مناسب برای نقاط قوت خاص شما تفاوت ایجاد کند. در دانشگاه ملی فلوریدا (FNU)، مشاوران تحصیلی ما به ارائه راهنمایی هایی که شاگردان ما شایسته آن هستند اختصاص داده شده اند. این که آیا شما نیاز به گذراندن دوره های آنلاین بیشتری داشته باشید یا برنامه مدرک خود را با شرکت در کلاس ها در مکان های پردیس ما چند بار در هفته ترکیب کنید، مشاوران ما می توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند. همچنین باید بدانید که بورسیه های تحصیلی و فرصت های کمک مالی را به دانشجویان واجد شرایط ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های مدرک  همین امروز با ما پارسین مشاوره  بگیرید.

6.وظایف یک مشاور علمی دانشگاه

 مشاور تحصیلی کسی نیست که به سادگی یک برنامه زمانی به شما بدهد و در صورت پایین آمدن نمرات شما را فراخواند. به دور از این موضوع، نفوذ یک مشاور بیشتر و مهمتر است. مشاوران حرفه ای از دانش آموزان فردی می سازد که از طریق سیستم دانشگاهی به نام آموزش عالی پیشرفت می کنند.

پارسین مشاوره در ادامه سه کارکرد اصلی یک مشاور دانشگاهی را پیشنهاد می کند:

مشاور به‌عنوان یک عامل انسان‌ساز کار می‌کند که تعامل با دانش‌آموزان خارج از کلاس درس و در یک محیط غیررسمی اتفاق می‌افتد، بنابراین دانش‌آموز در جستجوی مشاور احساس راحتی می‌کند.

مشاور به‌عنوان مشاور یا مربی کار می‌کند که به راهنمایی دانش‌آموزان از طریق خط‌مشی و رویه تحصیلی کمک می‌کند، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد و گوش می‌دهد و در صورت نیاز آنها را به پشتیبانی ارجاع می‌دهد.

مشاور به عنوان یک مربی یا مربی کار می کند که به دانش آموزان راهبردهای موفقیت را آموزش می دهد و به آنها کمک می کند تا برنامه درسی، هدف برنامه تحصیلی خود را درک کنند و تفکر انتقادی حل مسئله و تصمیم گیری را تشویق می کند.

مشاوره تحصیلی کلید موفقیت هر دانش آموز در دانشگاه است. متأسفانه، مشاوران دانشگاهی اعتبار کافی دریافت نمی کنند. FNU، یک کالج خصوصی معتبر منطقه‌ای که به جامعه فلوریدا جنوبی خدمت می‌کند، با آموزش دانش‌آموزان در مورد اهمیت مشاوره تحصیلی، قصد دارد این وضعیت را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید : مشاوره تحصیلی و تضمین موفقیت

7. مزایای ملاقات شخصی با مشاور تحصیلی عبارتند از:

به نظارت بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک کنید.

به دانشجویان ارتباط بهتری با اساتید و مدیران ارائه دهید.

به دانشجویان این توانایی را بدهید که سیاست ها و رویه های دانشگاه را بهتر هدایت کنند.

به دانش آموزان در انتخاب، تغییر، اضافه کردن یا لغو کلاس ها کمک کنید.

فقط یک بازدید ساده از دفتر می تواند تفاوت گسترده ای در تحقق تلاش دانشگاه شما ایجاد کند. دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی به پشتیبانی مشاوران دانشگاهی دسترسی پیدا کنند . اگر علاقه مند به تکمیل برنامه مدرک خود به طور کامل آنلاین هستید، مشاوران ما می توانند به شما اطلاع دهند که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. اگر به فکر شروع یا ادامه تحصیل در دانشگاه هستید، همین امروز با مشاوران پارسین مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول :

1. یک مشاور تحصیلی خوب چیست؟

اهمیت مشاوره تحصیلی مشاور تحصیلی در پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان دقیق و به موقع هستند. آنها منصف هستند و به دنبال آگاهی از تعصبات خود هستند. آنها در عمل خود اخلاقی هستند. آنها می توانند دانش آموزان را به طور مؤثر به منابع مناسب ارجاع دهند.

2. منظور از مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی فرصتی برای تبادل اطلاعات طراحی شده برای کمک به شما در رسیدن به اهداف تحصیلی و شغلی است. مشاوره یک مسئولیت مشترک بین مشاور و دانشجو است. در نهایت، این مسئولیت شماست که در مورد اهداف زندگی خود با ایجاد برنامه ای برای رسیدن به آن اهداف تصمیم گیری کنید.

3. چگونه یک مشاور تحصیلی انتخاب کنم؟

در اینجا هفت پیشنهاد از اساتید و دانشجویان روانشناسی آورده شده است.

مشاوران بالقوه را شناسایی کنید. جستجوی خود را با تطبیق علایق خود با آزمایشگاه هایی که کارهای مشابه انجام می دهند آغاز کنید. …

ویژگی های کلیدی را در نظر بگیرید. …

تماس گرفتن. …

با مشاور آشنا شوید …

تناسب خوبی پیدا کنید …

سخت کار کن …

مراقب عدم تطابق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید