Search

آموزش  انتقال دانش آموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر

انتقال دانش آموزان در مای مدیو

انتقال دانش آموزان در مای مدیو با پایان یافتن فصل امتحانات، دغدغه والدین برای ثبت نام و انتقال فرزندان خود به مدرسه و پایه جدید شروع می شود. معمولاً پروسه ثبت نام در مدرسه جدید طاقت فرسا و وقت گیر است. بخصوص در شهر های بزرگ که زمان زیادی از والدین می گیرد.

برای نقل و انتقال از یک مدرسه به مدرسه دیگر مراحلی و مدارک خاصی لازم است. با شروع تیرماه، طبق اطلاعیه ای که آموزش و پرورش برای ثبت نام  در سال تحصیلی 1402-1403 اعلام کرده ثبت نام در مدارس شروع می شود به جز پایه اول ابتدایی که امسال اردیبهشت ماه شروه شده است.

بر اساس آمار اعلام شده 16 میلیون و 500 هزار دانش اموز در ایران در حال تحصیل هستند که 13 میلیون انها میان پایه است. به دانش اموزانی به جز پایه اول، هفتم و دهم میان پایه گفته می شود.

دانش آموزانی که میان پایه هستند در صورتی که درخواست انتقال به مدرسه جدید بخاطر جابجایی نداده باشد احتیاجی به ثبت نام جدید نیست. این دانش اموزان بطور خودکار برای پایه جدید ثبت نام می شوند.

برای ثبت نام پایه اول ابتدایی و هفتم نامه درخواست انتقال دانش آموز بایستی والدین ابتدا از سامانه my.medu.ir پیش ثبت نام لازم را انجام بدهند و بعد مدارک لازم را حضوری برای مدرسه تهیه کنند. همچنین برای پایه دهم باید منتظر اعلام نتایج و اتمام هدایت تحصیلی باشند تا زمان ثبت نام به آنها اعلام شود.

برای نقل و انتقال فرزند خود شما باید با سامانه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش، مای مدیو که سامانه جدیدی است بایستی کاملاً اشنا باشید. برای  ورود به سایت مای مدیو، بایستی نام کاربری و رمز عبور داشته باشید. کاربران برای ورود به سایت به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایید  و نحوه نقل و انتقال دانش اموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر به طور جامع توضیح داده شده است با پارسین مشاوره همراه باشید .

در سامانه مای مدیو که از قسمت های متفاوتی طراحی شده در واقع تمام امور مربوط به مدرسه به صورت کاملا آنلاین انجام می گردد یکی از قسمت هایی که قصد داریم در این مقاله بپردازیم سامانه نقل و انتقال دانش آموزی است که در ابتدا دانش اموز درخواست خود را ثبت نماید بعد توسط مدرسه مقصد بررسی میگردد و سپس تایید می نمایند .

بیشتر بخوانید : my.medu.ir سامانه خدمات الکترونیکی دانش آموزان و فرهنگیان

اموزش نقل و انتقال دانش آموز در داخل منطقه

انتقال دانش آموزان در مای مدیو در ابتدای کار آدرس سایت my.medu.ir را در مرورگر خود وارد کرده و به سایت مربوطه مراجعه نمایید. در این قسمت با وارد کردن کدملی و شماره سریال شناسنامه به پنل کاربری خود وارد شوید. وقتی وارد سامانه شدید وارد پروفایل شخصی شوید و بر گزینه نقل و انتقال دانش آموزان کلیک نمایید  در مرحله بعد از منو نقش دانش آموز انتخاب نمایید و در قسمت کد کاربری باید کد ملی دانش آموز وارد نمایید و در قسمت رمز   شماره سریال 6 رقمی شناسنامه وارد کنید و بر روی گزینه عادی کلیک نمایید بعد باید مدرسه مدنظر و درخواست انتقال ارسال کنید

انتقال دانش آموزان در مای مدیو

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

نکات مهم  نقل و انتقال دانش آموز

وقتی دانش آموز تمام مراحل ثبت نقل و انتقال انجام می دهد این اطلاعات به مدرسه مقصد ارسال می گردد. و پس از بررسی تایید می شود.

بعد از اینکه درخواست انتقال دانش آموز به مدرسه ایی خارج از منطقه مدرسه فعلی ثبت شود این درخواست توسط کارشناس سازمان سنجش بررسی میگردد و کارشناس باید تایید کند .

مدارک تحصیلی دانش آموز باید به صورت کاملا محرمانه توسط مدرسه مقصد ارسال گردد .

نقل و انتقال دانش آموز در خارج از منطقه

شرایطی را در نظر بگیریم که خانواده ای ممکن است محل سکونت خود را از یک منطقه به منطقه دیگر تغییر دهد. مسلماً باید محل تحصیل فرزند خود را متقابل تغییر دهد. بطور مثال از منطقه 4 به منطقه 7 جابجا شود. در این شرایط والدین باید برای ثبت نام فرزند خود چکار کنند.

قبل از ثبت نام در سایت شما ابتدا باید پرونده فرزند خود را از مدرسه بخواهید در مرحله بعد به مدیریت آموزش و پرورش منطقه ای که محل سکونت شما است مراجعه کنید تا مهر خروج از منقطه زده شود. در مرحله بعد به منطقه جدید و مدرسه جدید مراجعه کنید.

مسلما در این مرحله کار شما به ستاد ثبت نام آموزش و پرورش می افتاد که دوندگی خودش دارد. شما باید از ستاد ثبت نام معرفی نامه ای برای مدرسه جدید تهیه کنید تا اجازه ثبت نام به شما داده شود. بماند که اینکه کروکی محل سکونت شما به این مدرسه بخورد یا نه.

انتقال دانش آموزان در مای مدیو

برای ثبت نام مدارس هیات امنایی، شاهد و تیزهوشان مراحل فرق می کند. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد ثبت نام این مدارس و انتخاب مدرسه مناسب برای فرزند خود با کارشناسان تحصیلی پارسین مشاوره تماس بگیرید.

والدین عزیز برای کار با سامانه مای مدیو ابتدا آدرس سایت my.medu.ir را در مرورگر خود وارد کرده و به سایت مربوطه مراجعه نمایید. در این قسمت با وارد کردن والدین با انتخاب نقش والدین و ثبت شماره تلفن همراه  خود می توانند وارد سامانه شوند. وقتی وارد سامانه شدید وارد پروفایل شخصی شوید و بر گزینه نقل و انتقال دانش آموزان کلیک نمایید  در مرحله بعد از منو نقش دانش اموز انتخاب نمایید و در قسمت کد کاربری باید کد ملی دانش آموز وارد نمایید و در قسمت رمز   شماره سریال 6 رقمی شناسنامه وارد کنید و بر روی گزینه عادی کلیک نمایید بعد باید مدرسه مدنظر و درخواست انتقال ارسال کنید

شرایط انتقال میان پایه و پایه اول ، هفتم و دهم

ثبت نام پایه‌های اول و هفتم از طریق آیکن پیش ثبت نام انجام می شود. ثبت نام پایه دهم پس از پایان هدایت تحصیلی شروع خواهد شد.

مدیران باید توجه کنند که بعد از ثبت نام دانش اموزان در قسمت لیست دانش اموزان پایه دانش اموز مشخص کنید در غیر این صورت برای دانش اموز کلاسی در نظر نمی گیرند .

برای دانش اموزان پایه هفتم و دهم دانش اموز پس از ثبت نام اولیه و ارسال اطلاعات تحصیلی باید منتظر باشند تا سایت باز شود و مدیر جدید اطلاعات شمارو بررسی کند در صورت تایید میتونید منتقل شوید .

بیشتر بخوانید : عواملی که باعث می شود کلاس اولی ها تکالیف انجام ندهند

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در نقل و انتقال به مدرسه جدید

برای ثبت نام در مدرسه جدید با توجه به پایه تحصیلی مدارکی مورد نیاز می باشد. در ذیل مدارک را بطور کلی برای شما بیان می کنیم:

1.اصل و کپی از شناسنامه دانش آموز، پدر و مادر

2. اصل و کپی از کارت ملی پدر و مادر

3. موجود بودن اصل تمام کارنامه های هر پایه

4. موجود بودن 6 قطعه عکس جدید و پشت نویسی شده

5. اصل و کپی سند یا اجاره نامه محل سکونت

6. فرم تطبیق با اصل شناسنامه برای ثبت در پایه( این فرم نباید گم کنید و تا دیپلم باید در پرونده دانش آموز باشد).

7. برگ سنجش

8. کپی کارت واکسیناسیون دانش اموزو …

مشاوره تلفنی ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان

زمانی که برای ثبت درخواست با مشکل یا سوال مواجه شدید کافی است با مشاوران متخصص پارسین مشاوره که به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند تماس بگیرید .

سوالات متداول:

1. اموزش نحوه کار کردن با سامانه انتقال دانش آموزان در مای مدیو ؟

ابتدا آدرس سایت my.medu.ir وارد کرده و با وارد کردن کدملی و شماره سریال شناسنامه به پنل کاربری خود وارد شوید. پس از ورود به سامانه بر روی گزینه نقل و انتقال کلیک نمایید .

2. سامانه نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد چیست؟

 یکی از سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش است که در راستای راحتی کار دانش‌آموزان استعداد درخشان و تیزهوشان در سال‌های اخیر ایجاد شده است.

14 پاسخ

  1. سلام ببخشید من رو گزینه نقل و انتقال میزنم میگه این بخش به زودی فعال خواهد شد ولی چند نفر از دوستانم نقل و انتقال رو انجام دادن چیکار باید بکنم؟

    1. سلام ببخشید من بچه ام را از شهری دیگه به شهر دیگه انتقال دادم حالا از مدرسه قبلی ازاد نمیشود ممنون

  2. سلام اگر برای دانش آموز پایه دهم برگ هدایت تحصیلی صادر نشده باشد چطور می توان برای وی پیش ثبت نام کرد؟

  3. برای انتخاب مدرسه بجای نام مدرسه کد میاره من از کجا باید بدونم کدوم رو انتخاب کنم ؟

  4. باسلام وارد سامانه می شود و اطالاعات دانش آموز میاد نقل و انتقال رو که میزنم میگه کاربر یافت نشد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید