Search

چند تکنیک ساده برای والدینی که می خواهند الگوی خوبی برای فرزندان باشند 

الگوی رفتاری فرزندان

الگوی رفتاری فرزندان به عنوان یک والدین، می‌دانید که مهم است که فرزندانتان چطور الگو بگیرید.

اما زندگی ممکن است خیلی شلوغ شود.

الگوی تعامل با فرزند چیست کارهایی برای انجام دادن، وظایفی که باید انجام دهید، پروژه هایی برای تکمیل و رویدادهایی برای شرکت وجود دارد.

و البته بچه هایی هم برای تربیت وجود دارد.

بنابراین می توان انتظار داشت که بسیاری از والدین به ندرت از خود بپرسند: “آیا من الگوی خوبی برای فرزندانم هستم؟”

از طریق کار مربیگری گسترده 1 به 1 خود با نوجوانان، من به طور مستقیم مشاهده کرده ام که والدین چقدر بر فرزندان خود – چه خوب و چه بد- تأثیر دارند.

بنابراین، در این مقاله، 30 راه ساده را با شما به اشتراک می‌گذارم تا الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید. اگر می خواهید فرزندانتان کارهای که شما دوست دارید انجام بدهند خودتان باید ابتدا انها را انجام دهید.

1.آسیب پذیر باشید.

چگونه الگوی خوبی برای فرزندانمان باشیم از گفتن شکست ها و کاستی های خود به فرزندانتان نترسید. با آنها در میان بگذارید که چگونه یاد گرفته اید انعطاف پذیر باشید. برای آنها توضیح دهید که چگونه بر چالش ها و موانعی که با آن روبرو بودید غلبه کرده اید. این رویکرد حیاتی است زیرا شما در مورد چگونگی ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان خود فکر می کنید.

2. ارزش روابط بالاتر از ثروت مادی است.

من شنیده ام که می گویند ما باید مردم را دوست داشته باشیم و از چیزها استفاده کنیم. اما بسیاری از مردم برعکس عمل می کنند: آنها چیزها را دوست دارند و از مردم استفاده می کنند. به فرزندان خود نشان دهید که روابط همیشه مهمتر از همه چیز هستند.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

3. چالش ها را بپذیرید.

به طور منظم از منطقه امن خود خارج شوید و با ترس های خود مقابله کنید. فرزندان شما از نگرش مثبت شما یاد خواهند گرفت.

4. به توسعه شخصی متعهد باشید

. همیشه خود را به نحوی بهبود بخشید، به عنوان مثال. دانش، عادات، مهارت ها، کنترل عاطفی. فرزندان شما روز به روز خواهند دید که چقدر متعهد به داشتن یک زندگی بهتر هستید.

متعهد به داشتن یک زندگی بهتر

5. برای دوستان خود کارت بنویسید.

مادر خودم اغلب این کار را برای تشویق دوستانش انجام می داد. این به من کمک کرد تا ببینم سرمایه گذاری روی دوستی های شما چقدر حیاتی است.

6. داوطلب شوید و کارهای خیریه انجام دهید.

همه ما می خواهیم فرزندانمان به دیگران خدمت کنند و به جوامع آنها کمک کنند. بیایید با ایجاد تفاوت از طریق نوعی کار داوطلبانه مثالی بزنیم.

بیشتر بخوانید : فرزند شما تنبل نیست_ چهار راهکار عملی

7. همسایگان خود را برای شام دعوت کنید.

الگوی رفتاری فرزندان با انجام این کار، اهمیت مهمان نوازی را به فرزندان خود نشان خواهید داد. شما همچنین رابطه عمیق تری با همسایگان خود ایجاد خواهید کرد.

8. مراقب سلامتی خود باشید.

من مطمئن هستم که می خواهید فرزندانتان سالم و قوی باشند، پس در این زمینه الگو باشید. به طور منظم ورزش کنید، خوب غذا بخورید و هر شب 8 ساعت بخوابید. نه تنها سالم تر خواهید بود، بلکه انرژی بیشتری نیز خواهید داشت تا یک والدین عالی باشید!

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

9. به جای ظاهر روی سلامتی تمرکز کنید.

بسیاری از والدینی که می شناسم اغلب از “ران چاق” و “بازوهای شل” خود شکایت دارند. این پیام را به فرزندانشان می‌فرستد که ظاهر مهم است، در حالی که سلامتی و عادات سالم مهم هستند.

10. از دیگران صمیمانه تعریف کنید.

با تمجید صمیمانه کسی، ممکن است روز او را شاد کنید. با گفتن چیزهای مثبت به فرزندان خود و سایر اعضای خانواده شروع کنید.

11. احساسات خود را مدیریت کنید.

هنگام مواجهه با موقعیت های ناامیدکننده یا نگران کننده، از تکنیک های مختلف برای حفظ آرامش استفاده کنید. فرزندانتان از شما یاد می‌گیرند که کنترل احساساتشان چقدر ضروری است و چیزها را به دیگران تحمیل نمی‌کنند.

12. با دقت گوش کنید.

اگر کسی با شما صحبت می کند، تلفن یا هر چیز دیگری که حواس شما را پرت می کند کنار بگذارید و با دقت گوش دهید. این یکی از راه های نشان دادن احترام به دیگران است. و به نوبه خود، فرزندانتان را وادار کنید تا با گوش دادن به شما هنگام صحبت کردن، به شما احترام بگذارند.

13. زیاد نگران این نباشید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند.

همانطور که آن لندرز یک بار گفت: “در 20 سالگی، ما نگران این هستیم که همه در مورد ما چه فکری می کنند. در سن 40 سالگی، برای ما مهم نیست که دیگران در مورد ما چه فکری می کنند. در 60 سالگی متوجه می شویم که هیچ کس اصلاً به ما فکر نکرده است. ما باید به جای اینکه نگران جلب رضایت دیگران باشیم، بیشتر نگران زندگی مبتنی بر هدف و ارزش باشیم.

14. بخواهید نظرات دیگران را بشنوید.

الگوی رفتاری فرزندان به جای اینکه فقط به آنچه فکر می کنید اهمیت دهید، به دنبال نظرات دیگران باشید. این دیدگاه شما را گسترش می دهد.

15. یک فرد سازماندهی شده باشید (اگر قبلاً چنین نیستید).

چیزها را یادداشت کنید، از تقویم استفاده کنید و همیشه برنامه داشته باشید. فرزندان شما نمونه شما را خواهند دید و متعهد به توسعه مهارت های سازمانی نیز خواهند شد. من مشاهده کرده ام که افراد سازمان یافته به مراتب کمتر استرس دارند!

16. خودتان را ببخشید و دیگران را ببخشید.

اگر با شرم یا پشیمانی زندگی می کنید، اکنون زمان آن است که خودتان را ببخشید. و اگر به خاطر کارهایی که دیگران با شما کرده‌اند کینه‌تان را حفظ می‌کنید، اکنون زمان آن است که آنها را ببخشید.

17. با زمان و پول خود سخاوتمند باشید.

به فرزندان خود نشان دهید که منابع قرار است به نفع دیگران داده شود و به اشتراک گذاشته شود. هر چه بیشتر بدهیم، بیشتر زندگی می کنیم.

18. سپاسگزار باشید.

اگر متوجه می‌شوید که اغلب شکایت می‌کنید، تصمیم بگیرید که از امروز به بعد روحیه شکرگزاری را در خود پرورش دهید. با گذشت زمان، فرزندان شما نیز سپاسگزارتر خواهند شد!

19. در مورد خودتان چیزهای منفی نگویید.

من والدینی را می شناسم که چیزهای منفی زیادی در مورد خود می گویند، به عنوان مثال. “من آنقدر بی سواد هستم که نمی توانم موفق باشم”، “من بی حوصله هستم”، “من بد خلق هستم”. به جای محدودیت های خود، بیشتر بر فرصت ها و امکانات تمرکز کنید.

20. قوانین را رعایت کنید.

این کار را انجام دهید، حتی اگر احتمالی وجود نداشته باشد که به خاطر اشتباهی گرفتار شوید. با نشان دادن صداقت، فرزندان شما یاد خواهند گرفت که کار درست را انجام دهند، حتی اگر کسی به آن نگاه نکند.

21. قابل اعتماد باشید.

تعداد کمی از مردم آنچه را که می گویند در 100٪ مواقع انجام می دهند. یکی از آن افراد شوید و به فرزندان خود نشان دهید که چقدر مهم است که یک فرد قابل اعتماد باشید. تحقیقات نشان داده است که هر چه بیشتر قابل اعتماد باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

22. وقتی اشتباهی مرتکب شدید عذرخواهی کنید.

مشتریان کوچینگ من (که اکثر آنها نوجوانان هستند) اغلب به من می گویند که به والدین خود احترام نمی گذارند. این به این دلیل است که والدین آنها عذرخواهی نمی کنند، حتی زمانی که واضح است که آنها اشتباه کرده اند. یکی از این والدین نباشید!

23. موفقیت های دیگران را جشن بگیرید.

الگوی رفتاری فرزندان موفقیت هایی را که دیگران به دست می آورند به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید. به این ترتیب، فرزندان شما متوجه خواهند شد که چرا هرگز نباید یک بازنده سخت باشند.

24. در کار خود معنا پیدا کنید.

همه کارها (به جز کارهایی که غیرقانونی یا غیراخلاقی هستند) معنادار هستند. کار چیزی نیست که باید انجام دهیم؛ این کاری است که ما باید در خدمت دیگران انجام دهیم و در عین حال امرار معاش می کنیم. به فرزندان خود نشان دهید که با نگرش صحیح، کار می تواند لذت بخش و سرگرم کننده باشد!

25. در صورت نیاز کمک بخواهید.

همه ما به جایی می رسیم که به کمک نیاز داریم. اگر به کمک یا راهنمایی نیاز دارید، در تماس با ما دریغ نکنید. همانطور که ضرب المثل آفریقایی می گوید: “اگر می خواهی سریع بروی، تنها برو. اگر می خواهید دور بروید، با هم بروید.»

26. در حد توان خود زندگی کنید.

آنقدر درگیر دستیابی به سود مادی نشوید که چیزهایی را بخرید که توانایی پرداخت آن را ندارید. زندگی فراتر از توان شما منجر به یک زندگی پر استرس و ویرانی احتمالی می شود.

27. آنچه را که نیاز دارید بخرید، نه آنچه را که می خواهید.

در ادامه نکته 26، تمرین کنید که این سوال را از خود بپرسید “آیا به این نیاز دارم؟” به جای سوال “آیا می توانم این هزینه را بپردازم؟” ممکن است بتوانید چیزی را بخرید، اما اگر به آن نیاز ندارید، احتمالاً نباید آن را بخرید.

بیشتر بخوانید : آموزش ارزش ها به نوجوانان: ۸ راه برای ایجاد شخصیت در نوجوانان

28. در زمان اوقات فراغت مطالعه کنید.

اگر شما برای اوقات فراغت مطالعه نکنید، بعید است که فرزندانتان برای اوقات فراغت مطالعه کنند. هر از چند گاهی، چیزهای جالبی را که از طریق کتاب هایی که می خوانید یاد می گیرید، با فرزندان خود به اشتراک بگذارید. فرزندان شما نیز ممکن است انگیزه بیشتری برای کار سخت در مدرسه پیدا کنند!

ترمیم روابط شکسته

29. برای ترمیم روابط شکسته تلاش کنید.

همانطور که دکتر اسکات استیکسل یک بار گفت: “زندگی روابط است. بقیه فقط جزئیات است.» اگر زندگی شما مملو از روابط شکسته است، تقریباً غیرممکن است که شادی و رضایت را پیدا کنید. بنابراین اگر در زندگی شما روابط شکسته ای وجود دارد، اولین قدم را برای حل تعارض بردارید.

30. در زندگی هیجان زده و مشتاق باشید.

یکی از مشتریان کوچینگ من اخیراً به من گفت: “به نظر می رسد والدین من در مورد هیچ چیز در زندگی هیجان زده نیستند، به جز خوردن غذای خوب.” این مشتری من از این واقعیت ناراحت بود و فکر می کرد که آیا زندگی او به اندازه زندگی پدر و مادرش “غم انگیز” خواهد بود. من اینجا نیستم که کسی را قضاوت کنم، اما اگر می‌خواهید الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید، علاقه‌مند به زندگی باشید. مهارت جدیدی بیاموزید. به دیگران مهربانی نشان دهید. یک پروژه جدید را شروع کنید. غلبه بر یک ترس به جامعه خود کمک کنید. از منطقه راحتی خود خارج شوید. امروز فقط یک قدم کوچک بردارید!

نتیجه

الگوی رفتاری فرزندان والدین و فرزندان در این مرحله، ممکن است فکر کنید، “یعنی من قرار است همه این 30 کار را انجام دهم تا الگوی خوبی برای فرزندانم باشم؟ من کامل نیستم، می‌دانی؟!»

البته، شما کامل نیستید. من هم نیستم.

اما ما همیشه می‌توانیم برای بهبود، تلاش کنیم تا افراد بهتر و والدین بهتری باشیم که مهارت‌های فرزندپروری بهتری دارند.

الگوی رفتاری فرزندان بنابراین من شما را تشویق می کنم که فقط یک یا دو مورد را از لیستی که می خواهید روی آن کار کنید، شناسایی کنید. این هفته یا حتی این ماه یک تغییر کوچک ایجاد کنید.

همانطور که جان سی. ماکسول گفت، “مردم ممکن است آنچه را که می دانند آموزش دهند، اما آنچه را که هستند بازتولید می کنند.”

این اصل در مورد فرزندپروری نیز صدق می کند. ما به عنوان والدین، ویژگی هایی را که داریم در فرزندانمان بازتولید می کنیم.

به این ترتیب، اگر می‌خواهیم فرزندانی نمونه تربیت کنیم، باید خودمان زندگی‌های نمونه داشته باشیم.

این یک سفر مادام العمر است که باید آن را آغاز کنیم. پس بیایید چالش های سر راه را با امید و هیجان در آغوش بگیریم!

سوالات متداول:

1. چگونه والدین می توانند الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند؟

  1. والدین به عنوان الگو – سیستم توسعه تعاونی آلاباما
  2. به کودکان کمک کنید تا حمایت واقعی و احساس اجتماعی را احساس کنند و ببینند. برای خود و دیگران احترام، مهربانی و شفقت نشان دهید. احترام و مدارا را تمرین کنید تا استانداردهای واضح رفتار قابل قبول را ارائه دهید. لحظات شاد و تعاملی خانوادگی را ایجاد کنید که علایق همه اعضای خانواده را به اشتراک بگذارد

2. پدر و مادرتان چگونه الگوی رفتاری فرزندان شما شدند؟


اعمال و ارزش های آنها معیاری را برای فرزندانشان تعیین می کند تا از آنها الگوبرداری کنند. تأثیر والدین می تواند تأثیر عمیقی بر رشد کودکان داشته باشد. الگوهای مثبت شامل نشان دادن ویژگی هایی مانند صداقت، مهربانی، سخت کوشی، مسئولیت پذیری و احترام به دیگران است.

3. برخی از رفتارهایی که والدین برای کودکان الگو می گیرند چیست؟

به آنها آموزش دهید که چگونه با دوستان جدید ملاقات کنند و از دیگران دعوت کنید تا به آنها بپیوندند. نحوه مدیریت احساسات مانند ناامیدی یا غم را نشان دهید. زمانی که ناراحت، عصبانی یا غمگین هستید، در مورد احساسات خود صحبت کنید و آنها را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

4. نوع الگو چیست؟


یک نمونه الگو چیست؟ – یک الگوی نمونه چیست؟ پنج ویژگی مهم برای جوانی…
الگوها به طرق مختلف وارد زندگی جوانان می شوند. آنها مربیان، رهبران مدنی، مادران، پدران، روحانیون، همسالان و مردم عادی هستند که در زندگی روزمره با آنها مواجه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید