Search

راهنمای همه اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور 

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور 

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور  همانطور که درخواست برای یک دانشگاه خارج از کشور مربوط به صلاحیت علمی شما است، به همان اندازه ارائه اطلاعات و مدارک مناسب در هر مرحله مهم است. گاهی اوقات، اینها اسناد رسمی هستند که فقط می توانند توسط موسسات و نهادهای حاکم در کشور شما صادر شوند، بنابراین باید قبل از سفر برای دریافت آنها آماده باشید.

بنابراین، اگر به تازگی فهرستی از الزامات به شما تحویل داده شده است و مطمئن نیستید که منظورشان چیست، نگران نباشید، مشاوران خبره پارسین مشاوره شما را در مورد اینکه هر سند چیست و چه چیزی باید باشد و چه چیزی نباید شامل شود، راهنمایی می کند.

اسناد مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه:

1.رونوشت تحصیلی یا ریز نمرات

ریز نمرات یک سند رسمی است که توسط دانشگاه قبلی شما صادر شده است و تمام واحدهایی را که در هر سال تحصیلی گذرانده اید همراه با  نمره (یا نمرات) کسب شده را به تفصیل شرح می دهد. رونوشت تحصیلی به عنوان مدرک تحصیلی و عملکرد تحصیلی عمل می کند.

انتخاب رشته ارشد به صورت کاملا اختصاصی 24 ساعته توسط مشاوران با تجربه پارسین مشاوره فقط کافیه کلیک کنید یا با شماره ی زیر تماس بگیرید

 9099070084

باید روی کاغذ با سربرگ رسمی، مهر و امضای قسمت آموزش دانشگاه باشد.

در برخی موارد، دانشگاهی که برای تحصیلات تکمیلی خود درخواست می دهید، ممکن است زبانی را که می خواهد ریز نمرات به آن ارسال شود، مشخص کند. اگر ریز نمرات شما به زبان دیگری است، باید آن را توسط یک مترجم معتبر ترجمه کنید و ارسال کنید. هم اصل و هم ترجمه.

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور 

اگر قبل از تکمیل مدرک فعلی خود برای دوره تحصیلات تکمیلی درخواست می دهید، احتمالاً باید یک گواهی موقت به عنوان بخشی از درخواست اولیه خود ارائه دهید. تحصیل در خارج از کشور رایگان شما باید پس از تکمیل مدرک تحصیلی خود، ریز نمرات نهایی را ارسال کنید.

دانشگاه ها هر دو نسخه اسکن شده رونوشت های کاغذی و رونوشت های الکترونیکی رسمی را می پذیرند.

 2. نتایج آزمون زبان

اگر قصد دارید یک دوره تحصیلات تکمیلی را به زبان غیر مادری خود مطالعه کنید، دانشگاه شما از شما می خواهد که نتیجه آزمون زبان را به عنوان مدرکی برای درک محتوای دوره و تولید آثار با کیفیت بالا به آن زبان ارسال کنید.

بیشتر بخوانید : کمک های مالی در دانشگاه های برتر

گواهی نتیجه آزمون زبان، مانند یک رونوشت تحصیلی است که همراه با جزئیات هر جنبه از آزمون شما (معمولاً گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) و نمره فردی شما را برای هر بخش نشان می دهد. گواهی شما همچنین نمره نهایی تجمعی شما را مشخص می کند. نحوه محاسبه نمره شما بستگی به نوع آزمون زبانی دارد که شرکت می کنید. آنها می توانند به صورت یک علامت عددی (IELTS 7.0) یا سطح مهارت (CEFR B1) باشند.

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور 

دانشگاه شما لیستی از آزمون های زبان قابل قبول را مشخص می کند، اما برخی از آزمون های زبان انگلیسی که به طور گسترده پذیرفته شده اند عبارتند از IELTS، PTE Academic، Cambridge Certificate و TOEFL. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور راهنمای ما در مورد آزمون های زبان بین المللی را بخوانید.

اگر برای تحصیل در کشوری که برای آن درخواست می دهید نیاز به ویزا دارید، اداره مهاجرت نیز یک کپی از نتیجه آزمون زبان شما را به عنوان بخشی از درخواست شما می خواهد.

3. اسناد پشتیبانی

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور  همچنین برای تکمیل درخواست کارشناسی ارشد به یک CV، یک بیانیه شخصی و دو مرجع نیاز دارید. اما ما آنها را جزو اسناد رسمی دسته بندی نکرده ایم، زیرا از سوی نهاد یا نهاد حاکمیتی صادر نشده است.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

مدارک ضروری برای درخواست ویزا:

نامه پذیرش در دانشگاه

هنگامی که درخواست خود را تکمیل کردید و در دانشگاه پذیرفته شدید، برای اینکه بتوانید برای ویزا درخواست دهید، به نامه تایید پذیرش نیاز دارید.

بسته به کشوری که برای آن درخواست می دهید، این می تواند یک نامه پذیرش ساده (بر روی کاغذ با سربرگ رسمی) باشد که توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی شما صادر شده است یا یک شماره شناسایی منحصر به فرد (مانند CAS در بریتانیا) که پس از آن به شما نیاز است. در درخواست ویزای خود قرار دهید.

داشتن نامه پذیرش مهمترین بخش درخواست ویزا است، اما تضمینی برای نتیجه موفقیت آمیز نیست. شما می توانید با اطمینان از داشتن تمام اسناد صحیح با فرمت و ترتیب مناسب، خطر امتناع را به حداقل برسانید.

   اثبات توانایی مالی

برای درخواست ویزا، باید ثابت کنید که امکانات لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی خود را در طول مدت اقامت خود دارید. اداره مهاجرت در کشور مقصد از شما می خواهد حداقل مبلغی را که باید نشان دهید که دارید را با جزئیات مشخص می کند.

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور  دفاتر مهاجرت معمولا لیستی از مدارک پذیرفته شده را ارائه می دهند، اما صورتحساب های بانکی و نامه های بورسیه بیشترین پذیرش را دارند.

مدارک ضروری برای درخواست ویزا

صورت‌حساب بانکی

می‌توانید صورت‌حساب‌های بانکی را برای مدت زمان معینی در گذشته ارائه دهید. چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

برخی از کشورها فقط صورت‌حساب‌های بانکی دانش‌آموزان را می‌پذیرند، نه از طرفی که از آنها حمایت می‌کند (مانند اسپانسر یا والدین شما).

باید تأیید کنید که آیا کشور مقصد شما صورت‌حساب‌های حساب‌های پس‌انداز و جاری را می‌پذیرد یا خیر.

شما نمی توانید نسخه های دیجیتالی را از طریق بانکداری خالص ارسال کنید. اظهارات باید بر روی کاغذ با سربرگ رسمی، مهر و امضای بانک باشد.

نامه های بورسیه

اگر بورسیه تحصیلی دریافت کرده اید، می توانید از آن برای اثبات توانایی مالی خود استفاده کنید. بورسیه های دولتی، دانشگاه ها و سازمان های خصوصی (مانند موسسات خیریه و تراست) به طور مساوی پذیرفته می شوند.

قراردادهای اسکان

اسناد ضروری تحصیل در خارج از کشور  اکثر کشورها انتظار دارند که قبل از درخواست ویزای خود، محل اقامت خود را تأیید کنید. بسته به جایی که در حال تحصیل هستید، تصمیم می گیرد که آیا خوابگاه دانشجویی تضمین شده دارید یا خیر، اما به احتمال زیاد جایی در محوطه دانشگاه اجاره خواهید کرد. چه به صورت خصوصی و چه با دانشگاه خود اجاره کنید، قرارداد شما تقریباً یکسان خواهد بود

می توانید یک مکان پیدا کنید و قرارداد را به صورت آنلاین امضا کنید. اطمینان حاصل کنید که قرارداد اقامت شما جزئیات زیر را دارد.

نام و نام خانوادگی صاحبخانه. اگر خوابگاه دانشگاه اجاره می کنید، صاحبخانه خدمات خوابگاه دانشگاه است

اطلاعات تماس (شماره تلفن و آدرس ایمیل) صاحبخانه (یا خدمات خوابگاهی دانشگاه)

آدرس محل اجاره ای

مدت قرارداد اجاره (چه مدت در آنجا می مانید)

لطفاً مطمئن شوید که مکان به صورت قانونی اجاره شده است، به این معنی که باید در مرجع مربوطه در کشوری که درخواست می دهید ثبت شود.

بیشتر بخوانید : سه راه برای ودود به دانشگاه بدون کنکور

   بیمه درمانی

بسته به کشوری که برای آن درخواست می دهید، ممکن است مجبور باشید در صورت بروز هر گونه شرایط اضطراری پزشکی نشان دهید که بیمه درمانی معتبری دارید. در بریتانیا، دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط مزایای سلامت ملی مشابه دانشجویان خانگی با پرداخت هزینه‌ای هستند که بخشی از درخواست ویزا است. در این صورت نیازی به ارائه مدرک بیمه درمانی ندارید. با این حال، در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا که سیستم مراقبت های بهداشتی مرکزی در دسترس دانش آموزان ندارند، باید نشان دهید که می توانید هزینه های پزشکی اورژانسی را پوشش دهید.

به همراه مدارک ذکر شده در بالا، باید یک کپی از همان نتیجه آزمون زبان را که در قسمت دانشگاه در مورد آن صحبت کردیم، ارسال کنید. هنگامی که در یک دانشگاه پذیرفته شدید، احتمالاً نیازی نیست که هر یک از عناصر جداگانه (مانند ریز نمرات، اظهارات شخصی و غیره) را دوباره به اداره مهاجرت ارسال کنید. با این حال، در صورت درخواست صریح در هر مرحله از درخواست ویزا، ایده خوبی است که آنها را در دسترس داشته باشید.

اکنون که دقیقاً می دانید به چه چیزی نیاز دارید، دکمه ارسال را در برنامه فشار دهید و آماده شوید تا زندگی را به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در هر کجا که قصد دارید تجربه کنید.

سوالات متداول :

 1. بهترین راه برای آمادگی برای تحصیل در خارج از کشور چیست؟

چگونه برای یک سفر تحصیلی به خارج از کشور آماده شوم؟

مسائل مالی را مشخص کنید. …

ترانسفر فرودگاهی را سازماندهی کنید. …

نیازهای بیمه ای خود را پوشش دهید. …

اسناد مهم را کپی کنید …

چند کلمه را در زبان محلی انتخاب کنید. …

هر گونه نسخه لازم را دریافت کنید.

2. بهترین سال برای تحصیل در خارج از کشور چه سالی است؟

از نظر آماری، اکثر دانشجویان در سال اول کالج در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و به تحصیلات خارجی اجازه می‌دهد تا مدرک تحصیلی خود را به نحو مطلوبی افزایش دهند. با این حال، تحصیل زودهنگام در خارج از کشور دارای مزایای بسیاری است: شما زمان زیادی در محوطه دانشگاه خود خواهید داشت تا در هنگام انتخاب رشته، واحدهای مورد نیاز را تکمیل کنید.

3. آیا تحصیل در خارج از کشور استرس زا است؟

وقتی در خارج از کشور تحصیل می کنید، طبیعی است که هر چند وقت یکبار کمی احساس استرس یا دلتنگی کنید. معمولاً دانشجویان بین‌المللی هنگام مواجهه با سبک زندگی کاملاً جدید، خواسته‌های تحصیلی، مشکلات مالی، فشارهای ایجاد تعادل بین تعهدات کاری و تحصیلی و مسائل مربوط به روابط، مضطرب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید