Search

10 کاری که باید در تابستان قبل از فارغ التحصیلی انجام دهید 

آمادگی برای کارشناسی ارشد

آمادگی برای کارشناسی ارشد، آیا می دانستید که تنها 13 درصد از افراد جامعه دارای مدرک تحصیلات تکمیلی پیشرفته هستند؟

اگر می‌خواهید تحصیلات تکمیلی را شروع کنید، بخشی از یک اقلیت منحصربه‌فرد، هدف‌دار هستید که در حال حاضر می‌توانید به آن افتخار کنید. اگرچه آماده شدن برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد می تواند هیجان انگیز باشد، اما منطقی است که در مورد این گام بزرگ بعدی در زندگی و حرفه خود کمی عصبی باشید.

با مشاوران پارسین مشاوره یک راهنمای سریع گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بهترین استفاده را از تحصیلات تکمیلی ببرید. برای اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید!

1.یک طرح (چشم انداز) ایجاد کنید.

در بزرگسالی، حضور در دانشگاه آمادگی برای کارشناسی ارشد نیاز به برنامه ریزی زیادی در مورد مسئولیت های شما، مانند کار و خانواده دارد. مهم است که نگاهی گسترده به آنچه که دانشگاه فارغ التحصیل به دنبال خواهد داشت و چگونگی ایجاد برنامه ای کارآمد و قابل مدیریت داشته باشیم.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

صحبت کردن با مشاور بهترین راه برای برنامه ریزی مدرک تحصیلی بر اساس سبک زندگیتان است. با مشاور خود تماس بگیرید تا نه تنها از ترم اول، بلکه در مورد ترم های بعدی نیز ایده بگیرید.

هنگامی که دوره های خود را برنامه ریزی کردید، می توانید به این فکر کنید که چگونه بین دانشگاه و بقیه زندگی روزمره خود تعادل برقرار کنید. حتی می توانید تقویم خود را برای رویدادهای خانوادگی/تعطیلات و همچنین روزهای استراحت علامت گذاری کنید. زمانی که طرح یا برنامه ای برای اینده تحصیلی خود نداشته باشید، نمی توانید از وقت و امکانات بهره بهینه داشته باشید و بی هدف فقط زمان را می گذارنید.

آمادگی برای کارشناسی ارشد

2.در رویدادهای جهت یابی یا شبکه شرکت کنید

اکثر برنامه های تحصیلات تکمیلی در طول ماه های منتهی به شروع سال تحصیلی رویدادهای مختلفی را برای دانشجویان جدید برگزار می کنند.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

با شرکت در این رویدادها، این فرصت را خواهید داشت که با ساختار برنامه خود آشنا شوید، بدانید از شما چه انتظاری می رود و با اساتید و همتایان خود ملاقات کنید. این ایده خوبی است که قبل از رفتن به گرایش خود فهرستی از سوالاتی که دارید تهیه کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید دریابید که آیا برنامه تحصیلات تکمیلی شما برای دانشجویانی که به عنوان دستیار اساتید خدمت می کنند، کمک هزینه زندگی ارائه می دهد یا خیر. اگر بتوانید یکی از این موقعیت ها را داشته باشید، پرداخت هزینه تحصیلات تکمیلی برای شما راحت تر خواهد بود. همچنین این زمان بسیار خوبی برای یافتن منابع مفید در محوطه دانشگاه یا ملاقات با کارکنانی است که از طریق تحصیل شما را پشتیبانی می کنند.

همچنین در دوران آمادگی برای کارشناسی ارشد می توانید یک قدم مفید برای دوره دکتری خود بردارید مانند تهیه توصیه نامه و…

3. امور مالی خود را ارزیابی کنید.

تابستان قبل از فارغ التحصیلی زمان ایده آلی برای تعیین وضعیت مالی شماست. اگر پول زیادی برای پس انداز ندارید، باید برای پس انداز یک شغل تابستانی پیدا کنید.

اگر پولی برای تحصیلات تکمیلی خود پس انداز کرده اید، این زمان را صرف کنید و آن را به حسابی انتقال دهید که دسترسی به آن آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که بانکی که استفاده می کنید در شهری که در آن تحصیل می کنید شعبه دارد. و کمک های مالی را فراموش نکنید! دانشجویان می توان در زمان ارشد از دولت وام و کمک هزینه برای پرداخت شهریه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید :۲۰ عادت کلیدی دانشجویان موفق در مقطع کارشناسی ارشد

4. برای همه بورسیه ها درخواست دهید.

بورسیه های زیادی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است. برای یافتن اینکه کدام یک در دسترس شما هستند، وقت بگذارید و تا جایی که می توانید درخواست دهید. هر چه بیشتر درخواست دهید، شانس برنده شدن شما بیشتر می شود.

اگر یک یا دو بورسیه تحصیلی وجود دارد که فکر می کنید کاندیدای عالی برای آنها هستید، تا آنجا که می توانید زمان خود را صرف تهیه این برنامه ها کنید.

5. شغل پاره وقت پیدا کنید.

حتی اگر بورسیه دریافت کنید، تحصیلات تکمیلی می تواند گران باشد. به همین دلیل است که افراد در حین تحصیل مشاغل پاره وقت دارند.

اما این اشتباه را نکنید که تا شروع سال تحصیلی منتظر بمانید تا شغل پیدا کنید. از آنجایی که این زمانی از سال است که همه در دانشگاه شما به دنبال شغل خواهند بود، شما با رقابت سختی روبرو خواهید شد.

به همین دلیل بهتر است در تابستان شغل پاره وقت پیدا کنید. اگر در شهری که در آن تحصیل می کنید زندگی نمی کنید، برای درخواست شغل به سفر فکر کنید.

6. یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید.

اگر دوستان یا اعضای خانواده ای دارید که قبلاً در برنامه های تحصیلات تکمیلی شرکت کرده اند، با آنها تماس بگیرید تا دریابید که آیا توصیه ای برای شما دارند یا خیر. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که چگونه افراد زندگی شما می توانند بخشی از سیستم پشتیبانی شما در زمانی که زمان بسیار شلوغی در زندگی شما خواهد بود، تبدیل شوند. چه آنها برای حمایت عاطفی و چه برای حمایت عملی (مانند ارائه مراقبت از کودک در کلاس های شما)، همیشه با ارزش است که با یک جامعه مفید برای آمادگی برای کارشناسی ارشد در ارتباط باشید.

7. سفر

اگر فرصت بازدید از کشور دیگری را دارید، از این فرصت استفاده کنید تا قبل از شروع برنامه تحصیلات تکمیلی خود این کار را انجام دهید. هنگامی که شروع به مطالعه می کنید، پیدا کردن زمان سفر برای شما چالش برانگیزتر خواهد بود.

8. برای لذت بخوانید.

قرار است در مقطع کارشناسی ارشد مطالعه زیادی انجام دهید. اما تکالیف شما همیشه لذت‌بخش نخواهد بود، و همچنین زمان‌های استراحت زیادی نخواهید داشت. خواندن برای لذت بردن یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن ذهن و فعال نگه داشتن ذهن شما بدون حوصله یا گرفتار شدن در اصطلاحات علمی است.

موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد

9. شهر جدید خود را کاوش کنید.

اگر برنامه ای دارید که تحصیلات تکمیلی خود را در شهر دیگری بگذرانید، مطمئن شوید که برای شناختن محیط جدیدتان وقت گذاشته اید. در صورت وجود یک تور شهری در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است بخواهید با رستوران ها و کافه های نزدیک دانشگاه خود آشنا شوید. و البته این زمان بسیار خوبی برای یافتن مکانی برای زندگی است.

10. هیجان زده شوید.

حضور در یک برنامه تحصیلات تکمیلی می تواند یک تجربه تغییر دهنده زندگی باشد. طبیعی است که در طول تابستان قبل از شروع برنامه خود احساس عصبی کنید. اما باید به خودتان اجازه دهید که در مورد ماجراجویی آینده خود هیجان زده شوید.

بیشتر بخوانید : مراحل پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد

اکنون برای کارشناسی ارشد آماده شوید!

اگر قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارید، چندین کار ضروری وجود دارد که باید در تابستان قبل از شروع برنامه خود انجام دهید. مطمئن شوید که در جهت گیری برنامه خود شرکت می کنید، یک شغل پاره وقت پیدا می کنید و زمانی را برای سفر اختصاص می دهید. اگر می خواهید در مورد آمادگی برای تحصیلات تکمیلی بیشتر بدانید، ما با مشاوران خبره پارسین مشاوره اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. فراموش نکنید که بسیاری از مقالات ما را که توصیه هایی در مورد بهترین تجربه تحصیلات تکمیلی شما ارائه می دهند، بررسی کنید.

سوالات متداول :

1. انگیزه دانشجویان برای موفقیت چیست؟

سه شاخص کلی انگیزه وجود دارد: انتخاب، تلاش و پشتکار. نیازهای دانشجویان برای تعیین سرنوشت و خودمختاری را بشناسید و فرصت‌هایی برای انتخاب و کنترل فراهم کنید. درک کنید که دانشجویان  ممکن است انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری داشته باشند.

2. رمز موفقیت تحصیلی چیست؟

انگیزه انرژی برای مطالعه، دستیابی و حفظ نگرش و رفتار مثبت در طول زمان است. دانشجویان  با انگیزه بالا تلاش و توانایی خود را مهمترین عامل موفقیت می دانند. به خود یادآوری کنید که موفقیت امروز شما به شما کمک می کند تا فردا موفق تر باشید.

3. چگونه به دانشجوی کارشناسی ارشد انگیزه می دهید؟

راهبردهای اضافی برای ایجاد انگیزه در دانشجویان

الگویی برای علاقه دانشجویان  شوید. …

دانشجویان خود را بشناسید. …

آزادانه از مثال ها استفاده کنید. …

اهداف عملکردی واقع بینانه را تعیین کنید و با تشویق دانشجویان دانشجویان  به تعیین اهداف معقول خود به آنها کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید